FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: PTR w Sierpień 27, 2006, 12:21:39 pm
-
Jaki powinny tam być ?wiece? Konkretnie interesuje mnie NGK i Iskra. Jaka powinna być szczelina międzyelektrodowa?
-
http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=10423
wystarczy sie rozejrzec
-
kurde swiecy iskry do 1,6 gaz maja 0,6 odstep? :shock: fuck.. jak kupilem mialy ok 0,8 i jeszcze gadalem z jednym to mi powiedzial ze na gazie ma byc wieksza szpara to zrobilem na 1,0 :shock: poprawcie mnie bo juz nie wiem czemu i komu wierzyc :?
-
Ja mam 0.9 i jeżdżę.
-
A ja mam na oko... i też jeżdżę... ;)
-
Do GSI katalog Boscha podaje 0,7 lub 0,8 (obie warto?ci na gaz). Do Roverka to samo. Wystarczy się przej?ć do pierwszego lepszego sklepu i sprawdz? w katalogu.
-
na gazie odstep ma byc mniejszy niz na benzynie
no jak ma sie zapas na cewce w postaci 25kV to mozna awet powiekszyc odstep
do GLI i GSI odstep fabryczny to 0.8mm (roznica tylko w cieplocie ,w Iskrach GLI 65 a GSI 85 )
do GLE odstep 1mm cieplota 65
Iskry GAZ do GLI maja odstep 0.6mm ,a teraz Iskra zaczela cos robic zwykle FE65 do Poldka z odstepem 0.7mm -moze uznali ze wszystkie Poldki i tak na gazie jezdza ;)
-
A czy to prawda że do LPG nie sprawdzaj? się ?wieczki dwu- lub trzy- elektrodowe... :?:
Bo słyszałem że straszna lipa jest na takich ?wiecach... próbował kto? kiedy?... :?:
-
nie ma sensu zakladac wieloelektrodowych ,bo moze iskra uciec (nie przeskoczy) ,ale o takie rzeczy musza sie martwic wlasciciele fordow
w Polonezie chodza normalnie
JA mialem goowniane 4-elektrodowe Bosche i silnik chodzil normalnie
problem wieloelektrodowych polega na tym ,ze maja one maly zakres szczelin i stad moga wynikac problemy na gazie
warto tez wiedziec ,ze swiece z bocznymi elektrodami (2 ,3 ,4 elektrodowe) daja ladny plomien w silnikach gdzie swieca umieszczona jest pionowo (np. 16v)
w Polonezie najwieksze pole dla plomienia daje swieca 1-eletrodowa ,2-elektrodowa z bocznymi krotkimi (ktorys model championa) i bez bocznej elektrody (Brisk)