FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Guciu1801 w Sierpień 27, 2006, 18:50:28 pm
-
jak w temacie. czy wstawienie silnika z abimexa do gaznika nastrecza jakies trudnosci? Czy walek rozrzadu sie czyms rozni? Bo mam kompletny osprzet z obu aut. Czy da sie po prostu wlozyc silnik GLI zapakowac kolektor z gazniorem, aparat zaplonowy i juz?
-
Niczym się nie różni, żadnych problemów i kłopotów. Musi być jedynie elektryczna pompa paliwa, je?li w bloku nie ma otworu na mechaniczn?.
-
abimex ma taki sam walek z krzywka pompy ,ale nie wiem czy nie wystepowaly wersje bez
aparat zaplonowy wchodzi bez przeszkod
i jak napisal Meggido jezeli pompka paliwa nie podejdzie to mozna kupic elektryczna ktora kosztuje do 50pln nowa (na niskie cis. )
-
aparat zaplonowy wchodzi bez przeszkod
Trudno zeby nie wchodził :lol: w koncu ta sama zębatka napedza rozdzielacz zapłonu jak i pompe oleju :) W moim 1500 GLI krzywka była i otwór w bloku tez ,ale był to stary typ bloku bez nadlewek i otworów na pompe wspomagania
-
Wszystkie silniki będ?ce rozwinięciem i modernizacj? silnika poloneza DAJˇ się bez przeszkód przerabiać na ga?nik i nawet te, które nie maj? aparatu zapłonowego z powodu komputera, maj? gniazdo pod takowy, nawet GSI.
Sam taki mam wła?nie GSI/GLE.
-
Guciu#1801, za ga?nikiem Ci się tęskni :?:
A co do pompki elektrycznej to sam się chyba rozejżeć muszę za takim urz?dzeniem niskoci?nieniowym, bo jak przyjdzie zima to znów zacznie się kręcenie rano... Nawet jak przeł?czam wieczorem na bajurę to nie bardzo chce zastartować za pierwszym razem.
Swoj? drog?, je?li zrezygnuję z obiegu pompy mechanicznej, to czy odł?czenie wężyków z paliwem nie spowoduje szybszego zacierania się pompy :?: (w końcu paliwo też trochę smaruje membrane od strony benzyny)
No i czy s? pompki elektryczne które maj? tzw powrót, bo ja mam trzy wyj?cia z pompy paliwa i... Może ma kto? tak? pompkę u siebie i chce się pochwalić z jakiego auta zaadoptował takie rozwi?zanie...
-
jak nie bedzie paliwa to membrany wyschna i stwardnieja - moga pekac i sie kruszyc - lepiej odkrecic pompe i zaslepic
no chyba ,ze pojdziesz po najmniejszel lini oporu i elektryczna podepniesz pod membranowa - odrazu bedziesz mial powrot paliwa (we fiacie mialem zaslepiony powrot z pompki - w membranowej jest zbedny ,nie wiem po co robili)
ta elektryczna ktora widzialem nie miala powrotu (co jest logiczne) ,zeby zrobic powrot to potrzebny jest regulator cis. - bez sensu taka komplikacja przy gazniku
-
we fiacie mialem zaslepiony powrot z pompki - w membranowej jest zbedny ,nie wiem po co robili
Je?li masz pokrywę ga?nika z "powrotem" to na pompie ten powrót jest zbędny. Ale ja na pokrywie ga?nika mam tylko dopływ, więc je?li nie miałbym powrotu na pompie, rozpizgałbym zawór iglicowy... Nic by nie trzymał, bajura zalewałaby ga?nik - autko by nie jechało... Natomiast podpięcie "elektryczki" pod zwykł? membranow? pompę (przed czy też za ni?) z tego co wiem jest niemożliwe... ale tutaj o wypowied? poprosiłbym SerU#408 bo On mi już to kiedy? tłumaczył...
-
gaznik mam bez powrotu ,a samochod jezdzil i zawor iglicowy zyje do dzis 8)
pompka membranowa ma to do siebie ,ze jak cis. z obu stron sie wyrowna to pracuje sobie jalowo
-
No ja raczej słyszałem że j? "podwiesza"... I przestaje pracować w ogóle... Tak twierdzi mój ojciec, no a on to się zna na tym trochę bo jedyne co naprawia od 20 lat to maluchy, duże fiaty i... Polonezy :)
-
nie sadze by nadcisnienie zassalo membrane do gory
mozliwe ze twojemu ojcu chodzi o to samo co mi tylko nie bardzo wiedzial jak to wyrazic slowami
bo to ze membrana prawie stoi w miejscu to sie zgadza (duza czestotliwosc uderzen popychacza) ,ale gdyby tak wylaczyc silnik a nie zmienic cis w przewodach to wkoncu membrana opadnie
a wiec sam widzisz ,ze przewod powrotny nie jest wymagany - wystarczylo ,ze zapytales ojca
-
swietny OT panowie. Naprawde. Czyli ogolnie wszystko podejdzie bez problemu? Mowie o wlozeniu silnika od GLI do GLE. Majac oba osprzety pod reka.
-
Tak, wszystko pasuje bezproblemowo.
A co do mechanicznej pompki, to można j? zostawić, tylko trzpień napędzaj?cy wystarczy wyj?ć. Wtedy pracować nie będzie. Będzie robić za za?lepkę i trójnik.