FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: gawron_ziel w Sierpień 29, 2006, 17:28:42 pm
-
szukałem i nieznalazłem
czy kto? zamontował stożkowy filtr powietrza w polonezie gsi?
przymierzam sie do tego ale niewiem co z tego może wyj?ć.
zastanwiam sie do czego służy czujnik w gurnej czę?ci obudowy oryginalnego filtra powietrza.
czy kto? z was założył już stożek do swojego samochodu??dzięki za odpowiedzi
-
wiem tyle ze po zalozeniu stożka trzeba jechac na regulacje gazu, nie wiem natomiast jak bedzie z tym czujnikiem, tez sie do tego przymierzalem ale jakos nie chce mi sie kombinowac ;)
-
moj kumpel ma zalozony stozek w GSI
ten czujnik to termistor powietrza i musi zostac
fotki juz kiedys podsylalem cichociemnemu ,mam je na drugim dysku
-
Jeżeli ?le dobierzecie storzek to zwiększy wam się spalanie, kumpel ?le dobrał ?rednice w Poldku 1.6GLi i spalanie gazu wyszło mu 18l gazu na setke, a dzwięk prawie się nie zmienił bo silnik wszystko zagłusza :shock:
-
nie zle dobral stozek ,tylko zle wyregulowal instalacje gazowa :mrgreen:
-
czy naprawde nikt nie założył u siebie stożka??
kgb cichociemny nie ma fotek jak by? mógł to poszukaj ich u siebie
-
Witam ja założyłem stożek i szczerze na gazie nie ma żadnych efektów, no może oprócz d?więkowych. Podczas przyspieszania tak od około 3000obr/min słychać warczenie, d?więk jest podobny do przyspieszaj?cego o?miocylindrowca na ga?nikach :D . Natomiast przy je?dzie na benzynie znacznie poprawiły się wysokie obroty. Oczywi?cie nie sprawdzałem poldka na hamowni ale wydaje mi się że lepiej wchodzi na obroty.
-
Je?li chodzi o stożki, to ja mam tylko jedno zdanie: http://www.alfaclub.pl/filtry-stozkowe-jacek-chojnacki.html
a zwłaszcza ten fragment:
"Żeby było ?mieszniej, szczę?liwy nowo upieczony posiadacz filtra stożkowego, paradoksalnie, gorsze parametry odbiera jako lepsze. W czym zatem problem? Ano typowa reakcja jest następuj?ca : "Jak na pocz?tku przyspieszam to jest trochę gorzej ale potem jak już osi?gnę z 6000 obrotów to sprzęt dostaje takiego kopa, że hej". Zgadza się? Panowie - ten "kop" to ma mniejsz? "parę" od seryjnego. Ponieważ silnik ma wyra?nie niższy maksymalny moment obrotowy w zakresie niższych obrotów ulegacie pozornemu wrażeniu, że jest lepiej w momencie gdy silnik "odnajdzie" ten moment przy bardzo wysokich obrotach. A tu za chwile mamy niedosyt, ponieważ producent w trosce o swój motorek ograniczył nam tę zabawę tym nieszczęsnym limiterem obrotów. Chc?c nie chc?c, by tak oczekiwan? dynamikę trzymać w granicach przyzwoito?ci r?biemy silnik permanentnie w zakresie maksymalnych obrotów. Konsumpcji paliwa to nam nie zmniejszy a zużycie silnika zdecydowanie przyspieszy i potęguje hałas zwi?zany z tak zwanymi "szmerami ssania". "
Jest to tekst Pana Chojnackiego.
I to nie jedyny tego typu, który znalazłem, wła?ciwie to szukaj?c co? na ten temat zawsze trafiam na negatywne opinie. Dlatego zrezygnowałem z pomysłu zamontowania tego. Jedyna korzy?ć to rasowy d?więk.
Jak to wyczytałem wczoraj: każda modyfikacja daj?ca efekt pozytywny daje taki sam efekt negatywny. Owszem stożki czasem pomagaj?, ale pamiętajcie, że je?li w górze polepszy się Wam moc, moment, to pogorszy się w dole. I na odwrót. Stożki używane s? w rajdach, gdzie silniki wymienia się prawie z każdym rajdem. Tuningowcy tak samo jak tuninguj? samochód, licz? się z tym, że pojeżdż? 2-3 lata i samochód sprzedaj?. Wg mnie jak kto? chce długo poje?dzić samochodem, zwłaszcza Polonezem, to trzeba unikać takich rzeczy.
UWAGA! Nie odstraszam nikogo ani nie nastawiam przeciwko stożkom. Być może w Polonezie to rzeczywi?cie pomaga. Ale nie wierzę napewno w filtry no name z allegro. Jak już to konkretny stożek w konkretnym miejscu (dobrze odseparowany od gor?cego powietrza).
http://www.alfaclub.pl/filtry-stozkowe-chojnacki-cz2.html
EDIT: "Chojnacki" jest wycenzurowany LOL
-
"Arnold#1910" szczerze mówi?c masz racje ale żeby niszczył silnik to nie wiem...
Znajomi jak narazie chwal? stożki tylko ze w polonezie jak dla mnie mozna łapac się wszytskiego... :roll: A jak nie podziała to wywalka a ja jak miałem przepalon? rure przed 1 tłumnikiem strasznie mi się podobał dzwięk i zaczełem go wyżej kręcić więc moze poprawy osi?gów to nie miało ale lepiej sie je?dziło...
-
Pomy?l logicznie, zwiększona przepustowo?ć powietrza jest głównie uzyskiwana , bo filtr jest bez obodowy. A filtracja? Podobno jest 4 razy gorzsza. Jak to wpływa na silnik nie trzeba mówić. Chojnacki wspomina, że po 30 kkm od zakładania filtra zdarzało się, że były pier?cienie do wymiany (zaznaczam, że nie opieram się na zdaniu samego Chojnackiego!). Mój mechanik każe mi wstawić stożek do komory filtra. Ale nie wiem czy to dobre :P
-
hola hola :mrgreen:
stozki maja swoje plusy ,a najwazniejszy z nich to uniwersalnosc ,prostota montazu i cena na poziomie 35pln
to ze stozek gorzej filtruje to poprostu nieprawda - szmata a papier jeden ...uj
dzwiek stozka wynika z braku obudowy
stozek nie pogarsza ,ani nie polepsza osiagow - jedyne skutki na moc to pogorszenie jezeli umiesci sie w cieplym ,polepszenie jak w zimnym - to juz daje stozkom przewage ,ze mozna jez zamontowac roznie : na skroconym dolocie ,wydluzonym ,przeniesc filtr w inne miejsce - z seryjna pucha takie ruchy sa utrudnione
uwzgledniajac przy tym cene 35pln polecam kazdemu kto sie lubi bawic - a taka zabawa nic nie zepsuje i napewno nie w Polonezie
sam nie zakladam ,bo lepszego chwytu zimnego powietrza niz seryjna rura nie zrobie bez gimnastyki ,a do zalozenia stozka musialbym szukac obudowy od passata/golfa
no i przy cenach wkladu 5pln to nie chce mi sie doopy russzac
ale jakbym mial GSI to napewno bym zakladal i myslal jak to wywalic przed chlodnice
-
Za 35 zł to sobie dobrych wacików nie kupisz, a co dopiero stożek :laugh:
-
Za 35 zł to sobie dobrych wacików nie kupisz, a co dopiero stożek :laugh:
Też bym wolał dołozyć pare złoteksów i kupić co? lepsiejszego a szczerze w gli poldkach to lipa bo trza się omachać żeby wsadzić aw gsi no problemos...
Znajomy kupił niby kn za 80 zeta a wygl?da jak ten z allegro za grosze...
Na pocz?tek ja bym sobie założył stożek z allegro za małe pieni?dze...
Znajomy robił brejdakowi polonie to wsadzili stozek i do tego jescze robiony na zamówienie filtr sportowy zamiast orginalnego mówil że przez Michela robiony był...
-
35pln to dobra cena - nawet prac nie trzeba tylko po 20kkm drugi kupic :mrgreen:
-
Słyszałem różne opinie na temat stożków z czego więcej negatywncyh. Oczywi?cie mówi? ogólnie o posiadaczach filtró stożkowych, nie tylko w poldkach. Moim zdaniem nie warto z dwóćh powodów:
1) dobry stożek dużo kosztuje
2) stożek tak dobrze nie wyfiltruje zanieczyszczeń z powietrza jak filtr ceulozowy wiec jest duża szansa na szybsze zużycie silnika
-
te za 35pln napewno gorzej nie filtruja ,bo to podroby robione na masowa skale z popularnych materialow :P
-
e_gregor jak ja bym miał poldoforda to nie zakładałbym...Ale co zrbic jak ma się te jedyne 77 kócyków...Ale ostatnoo mnie zadziwiły tym ze pod górke jescze na 2 przekręcił gumk? i to bez problemów...A przetestowac mozna ja np bym załozył stożek i zostawił orginalny...kiedy? my?lałem zeby doprowadzić powietrze do orginały z przed zderzaka...
-
to wystarczy tylko rure dolozyc ,bez zabawy w stozki
orginalny chwyt i tak jest niezly ,bo bierze powietrze przy chlodnicy - tam jest taka szpara miedzy chlodnica i swiatlem i dochodzi swieze powietrze
ostatnio zamontowalem sobie termometr i tak patrze jaka temp ma powietrze zasysane
tylko przez te deszcze nie moge zebrac jakis normalnych wynikow
-
No gdzie? tam a wyprowadze chyba rułke za grill no jescze się pomy?li.....
-
A czy taka rura nie wydłuża dolotu? Chyba wydłuża na chłopski rozum. Więc nie chodzi tylko o zimne - gdyby tak było, to w nowych roverkach rura skierowana byłaby do chłodnicy a jest zawinięta w drug? stronę (żeby mieć odpowiedni? długo?ć). Tak mi się zdaje, chociaż w sumie to nie wiem.
Jeszcze co do stożków...
"Ostatni? ofiar? takiego tuningu jest wła?ciciel Golfa IV 1,6 z silnikiem o mocy 105 KM gdzie po podanej wyżej formie tuningu uzupełnionej dodatkowo o usunięcie katalizatora i zast?pienie go strumienic? zapewniono go, że moc silnika osi?gnie co najmniej 125 KM. Pomiar na hamowni wykazał 98 KM i 142 Nm. "
?ródło: www.alfaclub.pl
Ta "wyżej wymieniona forma tuningu" to zapewnianie, że struma zwiększa moc o ile? tam %, stożek też, ?wiece i tłumik też. A więc jak to zsumować to się okazuje że samochód ma 40% więcej mocy, czyli w przypdaku 1.4 140 KM :mrgreen:
-
Długo?ć dolotu ma bardzo istotne znaczenie, powinna być krotno?ci? długo?ci falowej powietrza (podobnie jest z umieszczeniem tłumików w wydechu).
PS. Procenty się mnoży, nie dodaje ;)
-
dlugosc dolotu ma miec wielokrotnosc 7cm -gdziesz wyczytalem ,ale jeszcze nie liczylem
co do takich golfow ,to sa to silniki z dobranym dolotem ,czasami nawet z "kiszka" i tam nieodpowiednie zalozenie filtra zmienia pojemnosci
tak samo grzebanie w wydechu ,zwlaszcza "luskownica" zmienia parametry
ale naszym Poldkom to nie grozi ,bo u nas moc bierze sie z potegi OHV a nie dlugosci rezonansowych :mrgreen:
-
alex#1916, z tymi procentami to wspomniane, bo tak większo?ć ludzi my?li. A to magnetyzer kupi?, a to chip-rezystorek i wg nich autko ma od razu 30 KM więcej :lol:
-
alex#1916, z tymi procentami to wspomniane, bo tak większo?ć ludzi my?li. A to magnetyzer kupi?, a to chip-rezystorek i wg nich autko ma od razu 30 KM więcej :lol:
magnetyzer moze ale rezystorek nigdy....
Gadalem z mechanikiem dobrym kolega co pracuje w stacji kontroli pojazdów ktory posiadał vectre a i miał strumienice i storzek założony zrobił 40 tys. km. i nic mowi że lepiej brzmiał i dynamiki nabrał...
-
Sam stożek nie filtruje przepuszcza wszystko co sie zmie?ci
trzeba go olejkiem spryskać, który to wła?nie wyłapuje wszystkie pyły
--
-
Dlatego ja uważam, że je?li już stożek, to:
- dobry ?rodek czyszcz?cy do niego (a nie jaki? zwykły olej silnikowy czy co?!!)
- czy?cić zgodnie z zaleceniami (czę?ciej się nie powinno, bo można pogorszyć, podobno te pyłki które już tam się nagromadz? pomagaj? jeszcze lepiej filtrować)
- stożek markowego producenta
Magnetyzery... Jakby te z allegro co? dawały, to by nikt nie kupował Maksor Dynamic Fuel których cena czesem dochodzi do 1000 zł (a wiem, że np. w rally crossie używaj? tego).
Magnetyzery z allegro to tylko teoria.
Podobnie z filtrami z allegro. To tak jak ja bym wzi?ł bawełnę od babci, zrobił stożek, opakował go w przykrywki od słoików i powiedział, że to musi działać, bo tak samo wygl?da i też jest bawełniane :mrgreen:
-
magnetyzery wszelakich masci nie dzialaja
a stozek z allegro za 35pln filtruje dobrze i sprawia opory jak zwykly filtr w odrozneniu od drogich markowych stozkow ,ktore sprawiaja male opory ale trzeba je uwaznie konserwowac by filtrowaly
-
Każdy stożek trzeba czy?cić, jaki by nie był. A jak tak w nie wierzysz co czemu nie kupisz? :)
-
bo nie mam jak zamontowac
ale moze skusze sie do Daihatsu ,bo tu nie mozna kupic filtra tylko trzeba docinac
a do sprezarki idzie ladna rurka
-
Siatex + Szmatex = filtr stożkowy . Jedno wielkie G lansowane przez producentow badziewia !
-
Siatex + Szmatex = filtr stożkowy . Jedno wielkie G lansowane przez producentow badziewia !
Hłe, hłe, hłeeee - To Ci sie udało. POPIERAM