FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Przemek#1844 w Sierpień 29, 2006, 21:08:16 pm
-
zanim zalozylem LPG wiem ze polonez mial male problemy i czasem szarpal na benie (nie byl wtedy calkiem mój) wymienilem mu przewody i swieczki, potem zapchał się katalizator (ponoć nawet zapalił :twisted: ) a po wydłubaniu okazało się że cewka tez nie bangla i musiała sie wymienic... jak nim jezdzilem tuz przed wlozeniem LPG to czasem troszke szarpalo, po zagazowaniu przeszlo - wiec na 100% nie zapłon...
a teraz (1,5 miesiaca z LPG, niecale 1000km bo byłem na wakacjach bez poldka):
1 nie bardzo chce chodzic na benzynie podczas rozruchu (lepiej od razu kopnac go na gaz zamiast sie meczyc),
2 jak sie juz nagrzeje i jade na benie to szarpie jak por?bany,
3 do tego wszystkiego jak go zapale i jest zimny to czasami swieci (wła?ciwie żarzy sie) ładowanie do jakichs 2,5k rpm - jak juz sie podgrzeje troszke to jest OK
od razu mowie ze:
bledow nalapal, bo gazowniki c...e nie dokrecili masy (?) do sondy (brazowy kabelek ktory w abimexie bierze mase z zaworu nagrzewnicy) i mial przeklamane odczyty z sondy + czasem brak sygnalu (juz mnie chcieli odeslac po nowa sonde... chamy, dobrze im patrzec na lapy). W efekcie zostal podregulowany, skasowalem sobie kompa i przez czas jakis bylo dobrze... po powrocie z wakacji pojawily sie jaja... skad zaczac poszukiwania!? tylko nie mowcie ze od pompy bo mam zbiornik w miejscu koła i troszke mi to utrudnia... jak czyscic wtrysk? no i ewentualnie pompe?[/scroll]
-
kup jakis srodek do czyszczenia wtrysku ,wymien filtr paliwa
a na koncu olej benzyne :mrgreen:
-
mimo wszystko wyglada to na pompe...
I tak nie dojdziesz do niej bez zciagaia zbiornika benzyny tak ze to ze masz zbiornik w miejscu koła niczego nei utrudnia...
-
aaaa... a liczyłem na to, że ta klapka pod kołem zapasowym ma cos ulatwiac...
-
ja mam podobny problem tyle ze w 1.4 mechanik mi mowil ze to wtryski sa zabrudzone a na forum pisali mi ze na 90% pompa i teraz jest mechanik vs. forum PTK :D narazie planuje wlac srodek na oczyszczenie i zobacze co dalej
-
marcinmk2#1618, dokladnie,to najtansze z rozwiazan,zaszkodzic nei zaszkodzi....
-
A może to 4 cm. wężyka od pompki paliwowej do króćca w baku co zmienia się w plastelinę? Masz 96 rok? Ja mam 97 i wła?nie to wymieniłem. A objawy takie same. We? odpal auto. Potem zga?. Potem zdejmij w?ż doprowadzaj?cy do wtrysku wachę . Jak Ci się po łapach popryska to znaczy, że z pomp? jest ok. , a z wtryskiem co? nie tak.A jak ci się tylko po łapach poleje z tego co we wtrysku zostało, to znaczy, że ł?cznik wbaku.Oczywi?cie zakł?dam, że słyszysz jak pompa pracuje.
-
Przepraszam za OT, ale zauwazylem taka prawidlowosc, ze przy instalacji LPG kleka uklad do zasilania benzyna.. Ciekawe to jest :?
-
bo się go nie używa, a organ nieużywany ulega zanikowi :mrgreen:
-
u mnie pompa chodzi non stop gdy jeżdzę na gazie, odpalam i tak na benie, przejeżdzam z 300 metrów i cyk na gaz. ale czuje ze zaczyna się co? dziać, nie ma już takiej wydajno?ci jak kiedy?. w końcu ma juz 10 lat. kuzy niba ma do roverka w zapasie więc na razie się nie martwię,chyba że już sprzedał.
-
U mnie tez cały czas chodzi pompa paliwa jak jeżdżę na LPG.Ale po coi ma na darmoche chodzić!.Trzeba będzie zastosować wył?cznik pompki ręczny i tyle.Po co ma bidula pracować na darmo :D
-
Pompy nie odł?cza się dlatego, żeby wtryskiwacz paliwa się chłodził wach?.
-
a to nie wiedzialem
-
tylko jak zamkniety wtryskiwacz ma sie chlodzic przeplywajaca benzyna - przeciez ona wtedy nie przeplywa przez wtryskiwacz :lol:
-
dokładnie,moze i lekko zmniejsza sie ich temperatura ale to w zaden sposób nie daje pewnosci ze bedzie on dłuzej sprawny,pozatym w kolektorze nie ma az tak wieliej temperatury,no chyba ze przy płomieniu zwrotnym.Problem jest z samochodzami które maja wtryskiwacze montowane w głowicy,nie w kolektorze tam temp jest wieksza ale tam takze nie chłodzi sie koncówka wtryskiwacza,a jej zapieczenie jest głownym powodem jego padu.
Teraz tez załoze przekaznik na pompe w Audi,po co ma pracowac na darmo...
-
no to jak w koncu bedzie z tym odcieciem pompki paliwa w Roverku? moge odcinac jadac na gazie czy nie bardzo? :|
-
mozesz
-
dzieki :D
-
Pompy nie odł?cza się dlatego, żeby wtryskiwacz paliwa się chłodził wach?.
Nie wiem jak to jest w Roverku ale w moim GLI odcięty jest i wtryskiwacz i pompa
Generalnie - wymień filtr paliwa i pilnuj przynajmniej raz w miesi?cu żeby go na benzynie przegonić - żeby przepłukać co jaki? czas solidnie cały układ
U mnie skutkuje
też podejżewałem pompę (rzęziła momentami a okazało sie ze filtr paliwa był tak za...brudzony że pompa nie miała siły pchać prze zniego paliwa(normalnie strach co z niego wyleciało......))
Jak to nie pomoże trzeba kombinować dalej
BTW
mam zzłożony zwykły filtr plastikowy od ga?nikowaca i dobrze sie sprawdza - przynajmniej widac jaka jest jego czysto?ć
a rzemie?lniczego blaszaka nie zakładaj - potrafi wkład filtruj?cy sie w benzynie rozpu?cić...... - TAK widzialem takie cudo - zrobił sie w ?rodku plastikowy glut z kawałkami metalu i skończyło sie u kumpla czyszczeniem wtryskiwacza - filtr z ciekawo?ci przpiłowali?my.....