FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: maras w Sierpień 30, 2006, 12:32:32 pm
-
Bawił się kto? z Was w to kiedy?? Zmienia się cos z wł?ciwo?ciami jezdnymi, bo tylny krzyżak zmienia trochę k?t pracy? Wła?nie to u siebie zrobiłem, dzisiaj zamontuję. Po sklepaniu resorów i dołożeniu pióra zawieszenie nie było jeszcze na takiejwysoko?ci jak chciałem
-
kat pracy krzyzakow to zmienia sie po glupiej zmianie resorow czy drazkow reakcyjnych
co do skracania wspornikow to jezeli osie otworow mocujacych resor zostaly w tej samej odleglosci to nie powinno ci wyrawac wspornika z karoserii :mrgreen:
-
Zmieniaj?c długo?ć wieszaka resoru, (bo chyba chodzi o te dwie blaszki) zmienia się jedynie wysoko?ć auta. Charakterystyka zawieszenia pozostaje ta sama. Je?li już to należy skrócić oryginalne wieszaki a nie dorabiać z blachy. Oryginalne maj? specjalne wygięcie, które zapobiega wychylaniu się mostu na boki na zakrętach, bez most zacznie się mocno wychylać powoduj?c nerwowe zachowanie auta (tak jak w starszych 125p które tego nie miały), Je?li obcinasz nie za wiele nie będzie z tym najmniejszego problemu. Krzyżak nie zmienia k?tów az tak znacz?co działa tak jakby kto? tam usiadł. Most na tulejach gumowych ustawi się w swojej pozycji tak czy siak.
-
stare 125p byly na resorach 4 piorowych i nie mialy drazkow reakcyjnych (kosci) - dlatego bujaly sie na boki
wygiecie w wieszaku jest dlatego ,ze wsporniki sa szersze od resorow
w temacie jest pytanie o wsporniki ,a nie wieszaki
wspornik to ta piramidka przykrecona do karoserii
-
Nie jest to dobry pomysł na obniżenie Poldka kiedy? tak robiono w OBRSO, ale gdy skrócisz wspornik to most pójdzie niżej od strony wałka atakujacego co sprawi że kżyrzak dostanie bardziej w dupe bo bedzie pracował po dużym k?tem 8)
-
most być na tulejach gumowych i nie zmieni się k?t w krzyżaku bo gumy to wyrównaj?. Stare 125p nie wszystkie miały 4 pióra. Miałem 73 rocznik :P miał 2 pióra. miał ko?ci i siębujał. dopiero po zmianie wieszaków na te od poldka przestał :P Zreszt? miałem już rózne długo?ci wieszaków i anjlepsze były te o 2cm krótsze od orginału. Krzyżaki w wale nie zurzywały się jako? cze?ciej noż zwykle. Więc jak dla mnie lepiej sci?ć wieszak niż t? piramidkę no i mniej roboty
-
No i już po robocie. Przejechałem się i nby do 100km/h nie czuć żadnych drgań od wału, więcej nie miałem się gdzie rozpędzić. Mialem duże w?tpliwo?ci,czy to wogólerobić, chodziło mi wła?nie o k?ty pracy obu krzyżaków, no ale dokładnie pomiżełem i wyszło,że nie s? one takie same, pierwszy odcinek wały pracuje pod innym k?tem, niż wałek atakuj?cy w mo?cie, więc stwierdziłem,że jak tak to je?dzi, to po moich modyfikacjach nic się nie stanie :D
Van#1860, racja, przecieżmost jest na silentblokach, więc pewnie się sam dopasował. A tymczasem uzyskałem wreszcie wysoko?ć, jak? chciałem :mrgreen:
-
Marcin 18#1908, nie masz racji. Układ resor-wahacz zachowuje cały czas to samo położenie wałka atakuj?cego bez względu na ugięcie resoru.
-
Nie bede się z nikim kłucić bo nie sprawdzałęm tego na własnym aucie tylko wyczytałem to na pewnym forum 8)
Maras masz jakie? fotki tego wspornika po skróceniu i jak teraz auto wyglada po tym zabiegu :?:
-
Ano mam :D proszę bardzo(fotki z telefonu)
(http://img165.imageshack.us/img165/8095/060830151816gs2.jpg)
(http://img167.imageshack.us/img167/6536/060831123811gz3.jpg)
-
ladnie siedzi
JA musialem ostatnio zmienic resory i za wysoko mam doope
co ciekawe te resory lezaly 4 lata i sie zregenerowaly :?
fakt ze dolozylem male trzecie pioro ,ale kiedys mialem tak jak u ciebie ,a teraz za wysoko
ale z czasem siada
-
udało mi się osi?gn?c wre?cie poż?dan? wysoko?ć, z przodu mierz?c do ?rodka nadkola jakie? 59cm, z tyłu 61cm
-
A ile wyciołe? materiału :?: