FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: balik10 w Sierpień 30, 2006, 17:06:07 pm

Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: balik10 w Sierpień 30, 2006, 17:06:07 pm
czy jest sposob zeby sprawdzic co jest zepsute?cewka czy modol?
niedawno wymienilem modol bo byl zrypany i pojezdzilem chwile i znow sie zepsol.mechanik stwierdzil ze moze byc zrabana cewka i przez to modol sida tak szybko albo poprostu taki zbieg okolicznosci ze modol tak szybko si ezrypal znowu.jak to sprawdzic?czy jedyny sposob to metoda probi bledow?
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Sierpień 30, 2006, 17:38:10 pm
Jest tylko jedna niezawodna metoda - podmiana.
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Wrzesień 01, 2006, 23:07:43 pm
Niedawno przeszedlem to w swoim abimexie.

Po krotce - jak po odpaleniu masz objawy padnietego modulu (chodzi na dwa gary) sciagasz kable ze swiec (kolejno po jednym). Jak zgasnie to wiesz na ktorych swiecach dziala dobrze. Stad wiesz ktora cewka podejrzana jest o awarie.

Nastepnie zamienisza cewki ze soba miejscami i powtarzasz test. Jesli bedzie Ci chodzil na tych samych garach - wina modulu. Jak na odwrot - wina na 90% cewki i wtedy trzeba sobie skolowac od kogos i podmienic na probe.

Co do modulow. Mi jak siadl i kupilem nowy, to ten nowy siadl po dwoch dniach.. I wina nie lezala w moim samochodzie - po prostu NIE WOLNO KUPOWAC MODULOW FIRMY APE bo dzialaja sprawnie 1 na 3 i maja mocno skrocona zywotnosc. Polecam modul orginalny. Duzo drozszy ale warto. Jak Cie nie stac to szukaj uzywanego na szrocie lub na allegro.

Jak najlatwiej sprawdzic modul jak po odpaleniu dziala dobrze?
a) przegazuj go mocno i zobacz czy strzeli
b) rusz z jedynki i na niskich obrotach i predkosci = od razu wrzuc dwojke i go przydus - na niesprawnym module nie da rady tego zrobic i albo bedzie wielblad albo wystrzal.
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: balik10 w Wrzesień 02, 2006, 19:02:30 pm
gasnie mi po sciagniecu kabla numer 1 i 3 czyli na pierwszej isotatniej swiecy i co to znaczy??
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Wrzesień 02, 2006, 21:18:24 pm
Cytat: "balik10"
gasnie mi po sciagniecu kabla numer 1 i 3 czyli na pierwszej isotatniej swiecy i co to znaczy??

Jak 1 - 3 tzn ze cewka za nie odpowiedzialna dziala dobrze.
Zamien cewki ze soba na module. I jak sprawdz jeszcze raz.

[ Dodano: 2006-09-02, 21:27 ]
Zaraz zaraz..
Cos nie tak.. To by oznaczalo ze obie cewki zle dzialaja..

Bo przeciez jedna odpowiada za 2 i 3 gar, a druga za 1 i 4.
Nie mozliwe by gaslo Ci tylko przy 2 i 3cim..

Tak czy inaczej raczej masz modul do wymiany.

[ Dodano: 2006-09-02, 21:27 ]
Na pierwszej i ostatniej swiecy jest kabel 1 i 4!!

Moze zle je zalozyles?
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: balik10 w Wrzesień 03, 2006, 10:19:07 am
no tak jak pisze scagajac kable po kolei z kazdej ze siwec, na pierwszej o ostatniej mi auto zdechlo..czyli na skrajnych swiecach... czyli to sa chyba numery na kablach 1 i 3
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: jankiel w Wrzesień 03, 2006, 11:47:19 am
Jeżeli dwie skrajne ?wiece to  1 i 4  cylindry liczy sie kolejno  od  chlodnicy czuli jak staniesz od przodu i otworzysz maske to ta najblizej ciebie swieca to jest nr 1 nastepna 2 , nastepana 3 i ostatnia 4 - najblizej sciany grodziowej.



Pozdro
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Wrzesień 03, 2006, 12:20:28 pm
Cytat: "jankiel#1857"
Jeżeli dwie skrajne świece to  1 i 4  cylindry liczy sie kolejno  od  chlodnicy czuli jak staniesz od przodu i otworzysz maske to ta najblizej ciebie swieca to jest nr 1 nastepna 2 , nastepana 3 i ostatnia 4 - najblizej sciany grodziowej.



Pozdro


Dokladnie tak!

Teraz zamien ze soba cewki i zobacz czy bedzie to samo.
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: balik10 w Wrzesień 03, 2006, 12:56:37 pm
no fakt zgadza sie co do tych numerkow.ale ja nie wiem czy bede umial zamienic te cewki. czy to jest trudne? jak to sie w ogole robi?
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Wrzesień 03, 2006, 15:54:33 pm
balik10 chodzi o abimexa? Jak tak to banalnie.. Ale napisz o co chodzi bo nie chce mi sie na marne tlumaczyc ;)
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: bruns w Wrzesień 03, 2006, 17:17:16 pm
jakies pierdoły doradzacie koledze ! nic nie zamieniać ! jak ga?nie po zdjęciu przewodu z 1 lub 4 gara to znaczy że chodzi tylko na tych dwóch . 2 i 3 nie pali . sa 2 cewki daj? jednocze?nie iskrę na 2 cylindry 1-4 i 2-3 . 2-3 nie pali . odkręcasz cewkę od modułu kluczykiem nasadowym 5,5 mm dwie ?róbki i zdejmujesz j? . wyrtaj? dwa styki , podczas kręcenia rozrusznikiem pojawia się impulsowo 12 v . sprawdż miernikiem lub żaróweczk? z kabelkami . I wszystko jasne ,żaróweczka miga to moduł ok. a cewka walnięta .jak nie miga moduł do dupy . jasne ?
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Wrzesień 03, 2006, 17:27:56 pm
Bez zarowki tez da rade. moduly sa zabezpieczone antyprzepieciowo. Po zakreceniu pojawia sie widoczna ciagla iskra miedzy stykami - jak modul sprawny :) Ale ja jakos balem sie tak sprawdzac ;)
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: bruns w Wrzesień 03, 2006, 17:35:05 pm
jeszcze rada balikowi . padnięcie modułu bardzo często jest spowodowane przebiciem na przewodach zapłonowych lub uszkodzeniem ?wiecy , powstaj? w module napięcia które go niszcz? . wymieniać w pore kable i ?wiece ! przy elektronice to ważne !

[ Dodano: 2006-09-03, 17:38 ]
jakimi stykami ? jaka iskra? cewka jest zasilana od spodu małym napięciem 12v
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Wrzesień 03, 2006, 17:41:29 pm
Czesta powoda padniecia modulu jest tez jazda na kablach firmy jarmor - takie niebieskie.

Polecam sentecha.

Poza tym moduly padaja z powodu wady fabrycznej. W pewnym miejscu dwa kabelki od drgan sie przecieraja po latach i w ten sposob wysiada 2i3 gar.. Jest to do naprawienia tanim kosztem.
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: bruns w Wrzesień 03, 2006, 17:50:08 pm
z wieloletnej praktyki dodam jeszcze że częstsze s? awarie cewki
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Kołcz_1906 w Wrzesień 03, 2006, 18:03:57 pm
Dodam co? od siebie, mi padł moduł kilka miesięcy temu, chodził na dwa cylindry, kuzyn, który jest mechanikiem powiedział mi od razu bez sprawdzania że to moduł jest walnięty ponieważ miał już kilka takich przypadków w warsztacie że przyjeżdżał polonez na 2 garach i zawsze winny był moduł, słyszałem od innych osób takie opinie że cewki z reguły sie nie psuj? a że moduły s? do?ć awaryjne, na forum było już kilka przypadków i to był z reguły moduł, jeszcze chyba nie spotkałem się żeby komu? padła cewka chyba że już mnie opanowała skleroza i nie pamiętam, pomijaj?c to, z całym szacunkiem do Ciebie bruns, ale nie spotkałem się jeszce z zepsut? cewk?, może Ty masz inne do?wiadczenia ale ja i tak uważam że 99% moduł.
Wracaj?c do tematu chyba najbardziej rozs?dnym rozwi?zaniem będzie zamiana cewek wtedy okaże się po ktorej stronie stoi wina.
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: bruns w Wrzesień 03, 2006, 18:07:52 pm
każda diagnoza jest dodra , aby była trafna . pozdrawiam !
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: balik10 w Wrzesień 03, 2006, 20:43:38 pm
hej bruns mozesz prosze jasniej? gdzie dokladnie jest ta cholerna cewka?mozesz prosze wytlumaczyc to tak jak malemu dziecku po kolei?
pozdro
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Wrzesień 03, 2006, 22:35:02 pm
Cytat: "balik10"
hej bruns mozesz prosze jasniej? gdzie dokladnie jest ta cholerna cewka?mozesz prosze wytlumaczyc to tak jak malemu dziecku po kolei?
pozdro

Z drugiej strony kabla idacego od swiecy ;)
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: balik10 w Wrzesień 05, 2006, 12:46:32 pm
a mam ktos jakies zdjecie jak ta cewka w ogole wyglda?bo ja sie na sprawach elektrycznych nie znam, wolalem sie za to nei zabierac i zostawiac specjalista ale takowych w mojej okolicy nie ma.wiec musze sie sam za to zabrac
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Wrzesień 05, 2006, 13:02:29 pm
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1512893 modul

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=124828107 modul z cewkami
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Wrzesień 05, 2006, 15:12:36 pm
Cytat: "Lupo#1891"
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1512893 modul

pomylił Ci się moduł z całym kombiaczkiem :mrgreen:
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: bruns w Wrzesień 05, 2006, 17:41:58 pm
kombi jak to kombi , ale pod drugim adresem cewki jak się patrzy . balik to jest to o co pytale? . moduł jest pod nimi . s? wci?nięte na moduł i przykręcone dwiema ?rubkami na klucz nasadowy 5,5 mm po przek?tnej . płaskim kluczem nie podejdzesz . aby sprawdzić moduł musisz je jednak odkręcić aby dostać sie do styków . elektryk ci nie jest potrzebny , jak nie masz miernika użyj konrolki , czyli małej żaróweczki na 12 v z kabelkami . jak sprawdzic co jest walnięte pisałem wcze?niej . Juz pro?ciej Ci nie wytłumaczę .
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Wrzesień 05, 2006, 20:50:20 pm
Cytat: "Arnold#1910"
Cytat: "Lupo#1891"
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1512893 modul

pomylił Ci się moduł z całym kombiaczkiem :mrgreen:


yy.. ja wcale ich nie przegladam...  :oops:
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: balik10 w Wrzesień 05, 2006, 23:18:55 pm
czyli te dwie czarne kopolki z numerami to sa cewki??
a tak na marginesie co myslicie o tym zeby ten modol z cewkami na allegro kupic??
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: bruns w Wrzesień 06, 2006, 10:38:20 am
balik to s? 3 elementy . 2 cewki i jeden moduł . po co masz wywalać kasę na wszystkie trzy kiedy masz powalony tylko jeden ? może kup odrazu cały samochód ! będe się ?miał jak się okaże że wszystko jest dobre tylko w kablach namieszałe? .
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: balik10 w Wrzesień 06, 2006, 13:08:38 pm
to ze masz wieksza wiedze ode mnie to nie znaczy ze musisz sie ze mnie smac:/
nie mam zamiaru kupowac calego auta, a jesli ten modol z tymi cewkami jest dobry to po takiej cenie moglbym to wzias zawsze moglo by zostac gdyby mi znow cos nawalio.chyba by sie oplacalo skoro sam modol kosztuje jakies 290 zlotych a cewka 150 zlotych.
kable wymienialem razem ze swiecami zaraz jak zaczelo sie to chrzanic i nic nei pomoglo.kabli nie pomylilem sa podpiete tak jak pisaliscie.
wiec zapytam czy te dwie czarne kopolki z numerkami to cewki?
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Wrzesień 06, 2006, 13:13:45 pm
Cytat: "balik10"
to ze masz wieksza wiedze ode mnie to nie znaczy ze musisz sie ze mnie smac:/
nie mam zamiaru kupowac calego auta, a jesli ten modol z tymi cewkami jest dobry to po takiej cenie moglbym to wzias zawsze moglo by zostac gdyby mi znow cos nawalio.chyba by sie oplacalo skoro sam modol kosztuje jakies 290 zlotych a cewka 150 zlotych.
kable wymienialem razem ze swiecami zaraz jak zaczelo sie to chrzanic i nic nei pomoglo.kabli nie pomylilem sa podpiete tak jak pisaliscie.
wiec zapytam czy te dwie czarne kopolki z numerkami to cewki?


tak, to sa cewki.
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: bruns w Wrzesień 06, 2006, 22:02:54 pm
Lupo pisze krótko i na temat . te dwa czarne  elementy z cyferkami to wła?nie s? cewki .balik nie na?miewam się z Ciebie tylko dostałe? od forumowiczów tyle wskazówek że już pro?ciej wytłumaczyć nie się nieda . poczytaj wszystko jeszcze raz , to sam dojdziesz co jest co . sam powy?l trochę .
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Michal w Wrzesień 06, 2006, 22:19:37 pm
bruns, a czy wypadanie zapłonów podczas jazdy samochodem, dławienie sie silnika (nie wiem jak to opisać) czasami to występuje, po tym obroty silnika wzrastaj? do 1800, może swiadczyć o uszkodzonym module?, prawdopodobnie miałem uszkodzony przewód WN, wymieniłem i usterka dalej powraca.
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: balik10 w Wrzesień 07, 2006, 12:03:48 pm
wiec dzis rano chcialem sie zabrac za to wszystko. pomyslalem motywacaja jest pogoda jest wiedza jaka tak ajest bede ealczyl.schodze pod blok otwieram maske patrze na to z gory fachowym okiem heh siegam do skrzynki z narzedziami....o kur.a nie ma klucza.
no i na tym sie skonczyla walka.
ktos wie czy taki klucz mozna kupic osobno czy trzena w zesawach?
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: bruns w Wrzesień 07, 2006, 22:14:04 pm
Piałem balik że potrzebny jest nasadowy 5,5 mm . W zestawach żadko występuje . najtańsze zestawy za parę zet np TOYA maj?  klucz 5 mm s? one wykonane z gównianego i miękkiego materiału . w twoim przyoadku to ich zaleta . musisz mieć ?rube z łbem 5,5 mm . wbijasz ja w nasadke 5 mm na chama pogibasz trochę na boki wyci?gasz i z nasadki 5 masz 5.5 . tylko nie nabijaj na te ?rubki w samochodzie bo narobisz szkód . ?róbkę musisz miec luzem której nie szkoda zniszczyć
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Wrzesień 07, 2006, 22:23:21 pm
w sklepach typu castorama spokojnie dostaniesz taka nasadke - sprawdzone.
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: bruns w Wrzesień 07, 2006, 23:10:51 pm
Michal , sorki nie jestem w stanie udzielić konkretnej porady . musiałbym słyszeć jak on pracuje . wypadanie zapłonów jest podobne np. do zakłuceń dopływu paliwa lub wody w baku . nie wiem czy Ci  szwankuje na benzynie czy na gazie ?wczasie jazdy czy na luzie ?zimny czy goracy ?  może to czunik położenia wału może filterek. nie wiem . przyczyny takiego zachowywania sie mog? leżeć po stronie układu paliwowego lub elekryki . czasami sa to głupoty za?niedziałe styki w kostkach lub lużny kabelek ( raz ł?czy raz nie ) moduł sam w sobie to raczej nie jest . on jest tak jak np żarówka , albo przepalona albo dobra , niema że raz tak raz tak . objaw przerywania i samoistnego wchodzenia na wyższe obroty takie jak np.  przy wypalaniu paliwa z gażnika ?wiadczyć może o chwilowym zubożeniu mieszanki paliwowej . powodem mog? być przewody paliwowe , filterek paliwa lub padaj?ca pompa paliwa . nie wydaje mi sie aby to był moduł raczej co? z paliwem . mogę się jednak mylić w stawianiu diagnozy na odleglo?ć , nie widz?c "pacjęta" . jak dojdziesz co było to napisz , jestem ciekawy .

[ Dodano: 2006-09-07, 23:29 ]
Lupo , nie wiadomo czy u balika w dębicy jest castorama ? dla amatorów profi-warsztatowe narzędzia s? drogie , dlatego napisałem jak to zrobić metod? chałupnicz? .
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: balik10 w Wrzesień 08, 2006, 06:24:17 am
no niestety u mnie nei ma castoramy hehe ale bede szuakl dzis moze ktos znajomy ma to sobie pozycze
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Michal w Wrzesień 08, 2006, 08:42:30 am
bruns, dzieki za odpowiedz, no nie napisałem pełnego opisu usterki ( auto bez LPG ), problem pojawia sie w czasie jazdy, na ciepłym silniku, czasami cos mu strzeli, na postoju jest OK, silnik dobrze i równo pracuje, przed wymian? przewodów WN troche silnikiem trzepało. ale Twoja sugestia ze stykami może się sprawdzić. Dzieki za odpowied?
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Wrzesień 08, 2006, 09:52:45 am
Cytat: "Michal"
bruns, dzieki za odpowiedz, no nie napisałem pełnego opisu usterki ( auto bez LPG ), problem pojawia sie w czasie jazdy, na ciepłym silniku, czasami cos mu strzeli, na postoju jest OK, silnik dobrze i równo pracuje, przed wymian? przewodów WN troche silnikiem trzepało. ale Twoja sugestia ze stykami może się sprawdzić. Dzieki za odpowied?


Michal zrob cos takiego ze rusz na jedynce po malu , jak sie bedzie juz toczyl wrzuc dwojke i przygazuj go. Jesli strzeli i zgasnie to raczej masz problem z modulem. Jesli po prostu bedzie mulisto przyspieszal, ale bedzie przyspieszal i raczej powinien bez szarpania, to to nie to.
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Michal w Wrzesień 08, 2006, 18:53:29 pm
I nic wszystko w porzadku, ale to wystepuje czasami, szarpnie delikatnie samochodem ze dwa razy, potem jak wrzuce luz to obroty nawet na gor?cym silniku wzrastaja do 1800-200, i jak wył?cze zapłon i go odpale podczas jazdy jest spokój i co to  :cry:
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: bruns w Wrzesień 08, 2006, 19:45:06 pm
Stawiam na uklad paliowowy . Silnik obci?żony potrzebuje więcej paliwa , w pewnym momencie jest go za mało i zaczyna przerywać  ,Gdy dasz na luz to silnik  wskoczy na wysokie obroty dzieje się to  w wyniku ubogiego składu mieszanki .Gdy gasisz go i odpalasz ponownie . najpierw jest zapłon potem rozruch , a ta chwila wtrtarczy aby pompa uzupełniła niedobór paliwa i wytworzyła odpowiednie ci?nienie . przez chwilę jest ok. a potem znowu szarpanie . Sprawdził bym ci?nienie i wydajno?c pompy paliwa np. manometrem , jeżeli bo niemasz wykożystaj prżezroczysty przewód paliwowy . Nakładasz go na paliwowy przewód zasilaj?cy ,ten od pompy i wł?czasz zapłon , słup cieczy (paliwa) powinien się podnie?c na 1-1,5 m ponad poziom zbiornika .

[ Dodano: 2006-09-08, 19:52 ]
Przepraszam wszystkich że odjechałem od tematu elektryki .
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Wrzesień 08, 2006, 21:37:32 pm
bruns, ciekawa porada. Nie ma za co przepraszac - fachowe teksty sa zawsze w cenie :)
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: balik10 w Wrzesień 09, 2006, 06:23:07 am
dobra chlopaki wiec wczoraj zdobylem kluczyk i nawet zdobylem cewke od sasiada bo mi pozyczyl. no to sciagnalem ta co niby nei dzialala zalozylem ta od sasiada i dalej to samo na tych samych garach mi chodzi.czy to oznacza ze to modol jednak?
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Wrzesień 09, 2006, 10:28:41 am
Cytat: "balik10"
dobra chlopaki wiec wczoraj zdobylem kluczyk i nawet zdobylem cewke od sasiada bo mi pozyczyl. no to sciagnalem ta co niby nei dzialala zalozylem ta od sasiada i dalej to samo na tych samych garach mi chodzi.czy to oznacza ze to modol jednak?


No, raczej modul. Dowiedz sie moze ktos CI pozyczy to sprawdzisz napewno. A jak nie to i tak chyba bedziesz musial go kupic..
Tytuł: cewka czy modol?
Wiadomość wysłana przez: Michal w Listopad 05, 2006, 14:57:15 pm
Wracam do tematu, wła?nie wymieniłem moduł zapłonowy, być może uszkodził sie od przewodu zapłonowego. Jeszcze jazda próbna i będzie wiadomo czy roczna walka z usterk? da jekis rezultat. Znalazłem w necie ciekaw? stronę zakładu w którym kupiłem poprzedni moduł :http://www.moduly.republika.pl/  w tekscie o module APE jest wzmianka o mojej usterce, po analizie zdjęć wynika że miałem zregenerowany moduł DELCO. Zobaczymy jak sie spisze Delphi.

[ Dodano: 2007-01-25, 11:20 ]
Awaria usunięta, po wielu wizytach u magików elektryków, które nic nie dały, Wyposażyłem się w laptopa i po jazdach próbnych okazało sie że w czasie jazdy czujnik położenia przepustnicy wskazywał 0 volt, po wymianie jego, samochód jeździ jak nowy.