FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Snikers w Wrzesień 02, 2006, 17:15:25 pm
-
Wzi?łem się za pani? rud? w poldolocie i zasmuciłem się, gdy odkryłem dziurę w dachu.
Wszystko widać na zdjęciu. Chciałem się poradzić zanim zacznę zdejmować podsufitkę. Czy jak j? zdejmę to zobaczę t? dziurę od drugiej strony czy dziura jest do jakiego? profilu zamkniętego? Zdjęcie przedstawia dach nad przednimi prawymi drzwiami.
(http://88.156.100.151/dach.jpg)
-
nie zobaczysz jej jak zdejmiesz podsufitke. sa jeszcze wzocnienia dachu, wiec nie widac nic niestety.
-
Wiecie jak pocieszyć człowieka. Czyli pozostaje rzygn?ć spawem i wyrównać k?tówk?. A może macie inne sposoby, chyba mam dostęp do spawarki, włókna szklanego i szpachli :P
(http://88.156.100.151/tyl.jpg)
jeszcze zdjęcie nagiego tyłu z pięknym ?ladem po koparce :)
-
Ja bym się nie pitolił ze spawaniem. Jak blacha jest skorodowana od ?rodka, to tylko narobisz sobie roboty. Dałbym siatkę i żywicę, i dwa lata powinno spokojnie wytrzymać. W swoim pod siatkę malowałem Hammerite, a po 2 tyg zmatowiłem i nakładałem żywicę. Wczesniej nie ma co, bo farba się nie utwardzi w cało?ci i pojawiaj? się schody. Powodzenia
-
zrob to raz a porzadnie, zeby problem nie wracal jak bumerang co rok (jak np. u mnie :? :? :? :? :? :? ) ;) ;)
-
łatam na zywicy dlatgo pytalem o dostęp od ?rodka.
mariusz wawa, mam klasc siatke na? to bedzie beznadziejnie wygladac.
do wrzerow mam spray utwardza sie z 4dni.
od spodu bedzie skorodowane bo podobno przeciekal chociaz nie widzialem.
zrob to raz a porzadnie, zeby problem nie wracal jak bumerang co rok (jak np. u mnie
no wiadomo robie dla siebie auta nie planuje sprzedawac. przydaloby sie wiecej konkretow.
mialem dziure w drzwiach no i latam dziury po listwach bo mnie wku..j? te listwy ale w drzwiach jest dostep od tylu a tu ponoc nie
ps. zrobie zdjecie normalnym aparatem to podmienie
-
Snikers, powiem ci ze moja sytuacja z dachem wyglada bardzo podobnie. Najlepiej to chyba wyciac zardzewiala blache i wspawac latki, albo wymienic cale poszycie dachu. Ja niestety spawarki nie posiadam, wiec mi pozostaje tylko zywica+mata szklana i szpachla.
tu o wymianie dachu: LINK (http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=9199)
-
spawaj spawaj i jeszcze raz spawaj żywica to ratunek na krótki czas więc jak robisz dla siebie to wytnij wspawaj zaszpachluj potem porządnie zakonserwuj profil od wewnątrz i zapomnij że tam coś wogule było
-
nic nie spawaj ! podkład reaktywny novol ,następnie szpachla z włóknem szklanym .szpachla wykańczaj?ca , podkład i lakier . będzie git . do spawania musisz wszystko rozbierać i roboty dużo , dużo więcej no i kosztów a zarz rdza wylezie gdzie indziej.jak dach przerdzewiał to jak wygl?da od spodu ?
-
mam takie cos http://www.allegro.pl/item123895602_brunox_epoxy_rewelacja_w_walce_z_rdza_150ml_spraj.html
blache czyszcze k?tówka do połysku no i maluje tym. jak w opisie zmienia kolor na czarny z przezroczystego na palcach tez :) moze faktycznie lepiej oczyscic to od srodka, zamalowac tym, potem wlokno
-
brunox jest super , stosowałem osobi?cie . wchodzi w reakcję z tlenkami czyli rdz? . reklamacji nie miałem że co? wyłazi po roku . polecam k?tówkę z tarcz? listkow? . dobrze czy?ci ale nie do końca . s? wrzery z rdz? musiałby? blachę przeszlifować prawie na wylot aby je zlikwidować .dlatego brunox lub lepiej podkład reaktywny . to jest ?rodek profesjonalnie lakierniczy z utwardzaczem . zawiera kwas ortofosforowy .
-
Witam. Chciałbym się doł?czyć do tematu. Też wła?nie zabrałem sie za robienie dachu. Zauważyłem że korozja nie postępuje u mnie od wierzchu blachy ale od ?rodka. Z wierzchu było tylko kilka br?zowych plamek na lakierze ale jak zacz?łem to szlifować szczotk? drucian? na szlifierce k?towej to porobiły sie duże dziury. Zauważyłem że pomiędzy blachami jest sporo wilgoci. Nie wiem dokładnie sk?d ona się bierze. Podejrzewam że przedostaje się jako? od przodu dachu, może z okolic uszczelki przedniej szyby. Może kto? ma pomysł jak naprawić ten problem. Ja my?lałem o wci?nięciu sporej ilo?ci silikonu pod uszczelkę szyby. Za pomoc dziękuję. Pozdrawiam.
-
A ja współpracowałem ze ?rodkiem o nazwie - kompleksor - też wi?że się z rdz?, po zaschnięciu jest granatowy i daje się malować każd? farb?. Chyba droższy jest od brunoxa.
-
gdzie ta rdza ? wyłazi spod uszczelki szyby? zim? w samochodzie ciepło a dach zimny , para się skrapla pod podsufitk? i wpiernicza rdza . wada fabrycznej konserwacji . w garażu zostawiac uchylone szyby aby autko się wietrzyło a nie kisło w srodku
-
Rdza nie jest pod uszczelk? przedniej szyby ale na bocznych blachach dachu nad rynienkami. W?tpię żeby to była woda od skraplania się pary. Dach robiłem w ciepły dzień ale po deszczu i my?lę że woda dostaje się tam przez jak?? szczelinę z zewn?trz.
-
wrb witam . każdy ?rodek będzie dobry pod warunkiem że naprawa nie będzie odwaleniem chały . efekt będzie dobry gdy zrobimy to dokładnie i fachowo
-
wrb witam .
OT: ... ups! :)
Ja bym się próbował dostać do tego od ?rodka, bo z zewn?trz to tylko zrobione będzie "po łepku"
-
Arnold, przeciez napisalem, ze nie da sie od wewnatrz. Sam chcialem sie dostac do tego zeby to zrobic porzadnie, ale nie da rady. Jedyne co mozna zrobic to prysnac fluidolem od wewnatrz. Ale i tak to nic nie daje (sprawdzalem) :mrgreen: :mrgreen:
-
A czemu nie da? Nie zagl?dałem tam to nie wiem :) Się pytam :mrgreen:
-
a posiada ktos zdjecia tego dachu od srodka? zastanawiam sie czy jak napuszcze plynu do srodka to czy mi podsufitka nasiaknie. chodzi mi o to czy sa tam jakies otwory inspekcyjne
[ Dodano: 2006-09-12, 13:49 ]
tak wyglada po wycieciu rudy i konserwacji - mam nadzieje ze nie wyjdzie
(http://88.156.100.151/wyciete.jpg)