FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: WKLIW w Wrzesień 03, 2006, 22:55:29 pm

Tytuł: problemy z iskr? (chyba)
Wiadomość wysłana przez: WKLIW w Wrzesień 03, 2006, 22:55:29 pm
już raz miałem podobny przypadek czyli skacz?cy obrotek i niedług opo tym siadła mi cewka w rozdzielaczu. Ostatnio znów zacz?ł skakać obrotek i do tego auto przerywa na obrotach poniżej 2500 i potrafi strzelic w dolot lub rure, czyżby znów ta cewka siadała ?? je?li tak to co moze byc przyczyn? że znów dała ciała (ma przejechane około 20k km) może co? z modułem nie tak ??
Tytuł: problemy z iskr? (chyba)
Wiadomość wysłana przez: poison w Wrzesień 04, 2006, 00:55:53 am
Sprawdz sobie zaplon i zobacz czy kabelki ktore ida do modulu nie sa gdzies przelamane czy

przetare.

[ Dodano: 2006-09-04, 18:31 ]
jezeli to nie bedzie to no to pisz bo moze tych przyczyn byc wiele
Tytuł: problemy z iskr? (chyba)
Wiadomość wysłana przez: batorejro w Wrzesień 05, 2006, 10:15:44 am
To wina modułu zapłonowego
Tytuł: problemy z iskr? (chyba)
Wiadomość wysłana przez: poison w Wrzesień 05, 2006, 21:56:44 pm
nie wiadomo po co ladowac sie w koszta jak to moze byc sprawa zaizolowania tylko kabli
Tytuł: problemy z iskr? (chyba)
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Wrzesień 06, 2006, 10:25:44 am
Skacz?cy obrotek i pozostałe cuda to objawy problemu przed modułem, czyli zielony kabelek albo generator. Jaki? czas emu wymieniłem z tego powodu zielony (je?dzić się nie dało rpawie), a teraz okazało się ze mało luzu zostawiłem na aparacie i te wirujace elementy zdzierały od góry generator. Skakał tylko obrotek przy tym... no i skończyło sie zatarciem aparatu 100 km od domu.
Jakby nie telefon do przyjaciela (SerU) i jakbym nie miał przypadkiem na pokładzie papieru ?ciernego to wracałbym na sznurku ;)
Pierdziele ten zapłon na kombinowanym aparacie DOHCowo-polonezowym. Szósta awaria to już przesada.
Tytuł: problemy z iskr? (chyba)
Wiadomość wysłana przez: Russell w Wrzesień 06, 2006, 10:33:05 am
ja miałem tak ze:
>--  strzelał powyżej 4000obr.
>--  przy wolnych obrotach zdażało się ze gubił zapłon i obrotek skakał góra dól.
>--  szarpał jak się jechało na każdym biegu, ale bez gazu


Ale kable WN miały przebicie. Wymieniłem i ?miga jak lepper po kraju.

[ Dodano: 2006-09-06, 10:33 ]
A też mi mówili?cie ze to moduł  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Tytuł: problemy z iskr? (chyba)
Wiadomość wysłana przez: bruns w Wrzesień 10, 2006, 17:11:51 pm
Stare kable zapłonowe i wyjarane ?wiece to jest najczęstsza przyczyna uszkodzenia modułu . polecam na pocz?tek sprawdzenie ?wiec i przewodów WN . Panowie wymiana ?wiec raz na rok to wydatek ok. 20 zet. tego trzeba pilnować ponieważ elektronika jest wrażliwa na przebicia w układzie WN .
Tytuł: problemy z iskr? (chyba)
Wiadomość wysłana przez: WKLIW w Wrzesień 11, 2006, 22:53:24 pm
kable s? nóki a ?wiece nie zmieniane około roku i maj? jakie? 40 000 km przebiegu :D
jutro postaram sie to powymieniać  wszystko czyli zielony kabelek  cewka w aparacie, i modół i zobaczymy jak długo to pochodzi

[ Dodano: 2006-09-11, 22:54 ]
a jak sie naprawde wkur.....  (zdenerwuje)  to założe stykowca i bede miał spokuj tam wszystko jest jasne i logiczne a każd? awarie da sie usun?ć ?rubokrętem i pilnikiem w 10 min
Tytuł: problemy z iskr? (chyba)
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Wrzesień 12, 2006, 15:51:08 pm
|wieczki wymień koniecznie. Przy tym przebiegu to już raczej kres ich żywota.

P.S. Znam przypadek, gdy przez niewymienienie ?wiecy, uwaliła się wystaj?ca czę?ć ?wiecy (elektroda?) i porysowała gład? cylindra :(
Tytuł: problemy z iskr? (chyba)
Wiadomość wysłana przez: bruns w Wrzesień 12, 2006, 16:05:33 pm
Cytat: "BARTEK"
|wieczki wymień koniecznie. Przy tym przebiegu to już raczej kres ich żywota.

P.S. Znam przypadek, gdy przez niewymienienie ?wiecy,[ uwaliła się wystaj?ca czę?ć ?wiecy (elektroda?) i porysowała gład? cylindra] :(
Sprostowanie nie elektroda tylko porcelanowy izolator elektrody wewnętrznej . Ale faktem jest że potrafi narobić niezłego bigosu . Miałem tak kiedy? w Tavri .
Tytuł: problemy z iskr? (chyba)
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Wrzesień 12, 2006, 16:45:29 pm
Cytat: "bruns"
Cytat: "BARTEK"
|wieczki wymień koniecznie. Przy tym przebiegu to już raczej kres ich żywota.

P.S. Znam przypadek, gdy przez niewymienienie ?wiecy,[ uwaliła się wystaj?ca czę?ć ?wiecy (elektroda?) i porysowała gład? cylindra] :(
Sprostowanie nie elektroda tylko porcelanowy izolator elektrody wewnętrznej . Ale faktem jest że potrafi narobić niezłego bigosu . Miałem tak kiedy? w Tavri .


Wła?nie o to mi chodziło, dzięki :D