FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: WKLIW w Wrzesień 03, 2006, 22:55:29 pm
-
już raz miałem podobny przypadek czyli skacz?cy obrotek i niedług opo tym siadła mi cewka w rozdzielaczu. Ostatnio znów zacz?ł skakać obrotek i do tego auto przerywa na obrotach poniżej 2500 i potrafi strzelic w dolot lub rure, czyżby znów ta cewka siadała ?? je?li tak to co moze byc przyczyn? że znów dała ciała (ma przejechane około 20k km) może co? z modułem nie tak ??
-
Sprawdz sobie zaplon i zobacz czy kabelki ktore ida do modulu nie sa gdzies przelamane czy
przetare.
[ Dodano: 2006-09-04, 18:31 ]
jezeli to nie bedzie to no to pisz bo moze tych przyczyn byc wiele
-
To wina modułu zapłonowego
-
nie wiadomo po co ladowac sie w koszta jak to moze byc sprawa zaizolowania tylko kabli
-
Skacz?cy obrotek i pozostałe cuda to objawy problemu przed modułem, czyli zielony kabelek albo generator. Jaki? czas emu wymieniłem z tego powodu zielony (je?dzić się nie dało rpawie), a teraz okazało się ze mało luzu zostawiłem na aparacie i te wirujace elementy zdzierały od góry generator. Skakał tylko obrotek przy tym... no i skończyło sie zatarciem aparatu 100 km od domu.
Jakby nie telefon do przyjaciela (SerU) i jakbym nie miał przypadkiem na pokładzie papieru ?ciernego to wracałbym na sznurku ;)
Pierdziele ten zapłon na kombinowanym aparacie DOHCowo-polonezowym. Szósta awaria to już przesada.
-
ja miałem tak ze:
>-- strzelał powyżej 4000obr.
>-- przy wolnych obrotach zdażało się ze gubił zapłon i obrotek skakał góra dól.
>-- szarpał jak się jechało na każdym biegu, ale bez gazu
Ale kable WN miały przebicie. Wymieniłem i ?miga jak lepper po kraju.
[ Dodano: 2006-09-06, 10:33 ]
A też mi mówili?cie ze to moduł :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
Stare kable zapłonowe i wyjarane ?wiece to jest najczęstsza przyczyna uszkodzenia modułu . polecam na pocz?tek sprawdzenie ?wiec i przewodów WN . Panowie wymiana ?wiec raz na rok to wydatek ok. 20 zet. tego trzeba pilnować ponieważ elektronika jest wrażliwa na przebicia w układzie WN .
-
kable s? nóki a ?wiece nie zmieniane około roku i maj? jakie? 40 000 km przebiegu :D
jutro postaram sie to powymieniać wszystko czyli zielony kabelek cewka w aparacie, i modół i zobaczymy jak długo to pochodzi
[ Dodano: 2006-09-11, 22:54 ]
a jak sie naprawde wkur..... (zdenerwuje) to założe stykowca i bede miał spokuj tam wszystko jest jasne i logiczne a każd? awarie da sie usun?ć ?rubokrętem i pilnikiem w 10 min
-
|wieczki wymień koniecznie. Przy tym przebiegu to już raczej kres ich żywota.
P.S. Znam przypadek, gdy przez niewymienienie ?wiecy, uwaliła się wystaj?ca czę?ć ?wiecy (elektroda?) i porysowała gład? cylindra :(
-
|wieczki wymień koniecznie. Przy tym przebiegu to już raczej kres ich żywota.
P.S. Znam przypadek, gdy przez niewymienienie ?wiecy,[ uwaliła się wystaj?ca czę?ć ?wiecy (elektroda?) i porysowała gład? cylindra] :(
Sprostowanie nie elektroda tylko porcelanowy izolator elektrody wewnętrznej . Ale faktem jest że potrafi narobić niezłego bigosu . Miałem tak kiedy? w Tavri .
-
|wieczki wymień koniecznie. Przy tym przebiegu to już raczej kres ich żywota.
P.S. Znam przypadek, gdy przez niewymienienie ?wiecy,[ uwaliła się wystaj?ca czę?ć ?wiecy (elektroda?) i porysowała gład? cylindra] :(
Sprostowanie nie elektroda tylko porcelanowy izolator elektrody wewnętrznej . Ale faktem jest że potrafi narobić niezłego bigosu . Miałem tak kiedy? w Tavri .
Wła?nie o to mi chodziło, dzięki :D