FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: rekinos w Wrzesień 04, 2006, 10:43:37 am
-
Witam Poszukuj?c przyczyn niedomagania roverka postanowiłem podł?czyć woltomierz. Pomiarów dokonałem za pomoc? zwykłego cyfrowego miernika. Najbardziej zastanawi?j?cym jest to, że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon napięcie na sondzie rosnie szybko od 0 do 1 volta i utrzymuje się1v podobna sytacja jest na biegu jałowym. Co dziwne warto?ć ta wogóle się nie zmienia. Podczas jazdy warto?ci oscyluj? od ~ 0.7 do 1.2 volta. Przy je?dzie z prędkosci? 90 km/h miernik pokazuje około od 0.6 do 0.9 volta, przy chamowaniu silnikiem 0.14 volta. Proszę o rady. :D
-
cos nie tak z miernikiem skoro na sondzie 1v pokazuje 1.2v :mrgreen:
-
Z miernikiem jak z miernikiem ale z mas?. Przy pomiarze napięcia na sondzie musisz mierzyć napięcie do masy sondy bo najczęsciej nie jest tak sama jak masa samochodu. Przy wł?czonym zapłonie i biegu jałowym mogłe? mieć bzdury jesli sonda nie była rozgrzana.
-
wkradla się pomyłka ponieważ podczas jazdy sonda oscyluje od 0.2 do 0.9 volt, podcza chamowania silnikiem spada z 0,9 do 0.03 po wżuceniu luzu pojawia się około 1 v na rozgrzanym silniku ; w tej sondzie s? grzałki to powoduje że nie trzeba jej podgrzewać :?: miernik podł?czony + i - od sondy :D sond najlepiej oscyluje podczas wkręcania silnika na obroty.
-
wkradla się pomyłka ponieważ podczas jazdy sonda oscyluje od 0.2 do 0.9 volt, podcza chamowania silnikiem spada z 0,9 do 0.03 po wżuceniu luzu pojawia się około 1 v na rozgrzanym silniku ; w tej sondzie s? grzałki to powoduje że nie trzeba jej podgrzewać :?: miernik podł?czony + i - od sondy :D sond najlepiej oscyluje podczas wkręcania silnika na obroty.
Podgrzewać nie, ale odczekać aż się nagrzeje po uruchomieniu.
Prawie całkiem normalne objawy. Ma oscylować w tych granicach. 0,03 wynika z wył?czenia wtryskiwaczy podczas hamowania (odcięcia paliwa).
Jedynie ten 1V jest zastanawiaj?cy. Może to być spowodowane np. nie działaj?cym silniczkiem krokowym.
-
Podł?czyłem się pod wtyczkę zasilaj?c? sonde i okazło się że sygnał z komputera ma warto?ć
0,64v i tu się zastanawiam czy wogóle powinno być jakie? napięcie, napięcie na grzałkach 13,5v ; sonda jak wcze?niej wspomniałem na jalowym i po wł?czeniu zaplonu ma około 1v i oscyluje w okolicy 1v ale niemrawo. Podczas dodawania gazu oscylacja praktycznie jest nie zauważalna ale gdy puszcze gaz warto?ć 1v spada nawet do 0,3v poczym ponownie ro?nie do 1v .Ten 1v jest do momentu kiedy komputer nie wył?czy przekażnika jakie? 5 sekund po wył?czeniu zapłonu. Nie wiem czy z t? sytacj? nie ma zwi?zku wymieniona przeze mnie zł?czka od czarnych przewodów id?cych od akumulatora, stara zł?czka mi się kopciła przy większym poborze pr?du a na cewce zapłonowej byłó 11,5 v ale tetaz jest takie same jak na akumulatorze ale znowu te jaja z s?d?. Dodam że przed wymian? zł?czki na koputerze byo mniejsze napięcie ładowania około 1v w poruwnaniu z tym mierzonym miernikiem przy akumulatorze, ale czy się zmieniło to niewiem bo na kompie z nim nie byłem gdyż to kosztuje,a elektrycy słabo znaj? ten model i nie chce im się bawić i wnikać :mrgreen: Za wszelk? pomoc z góry dziękuje :D
-
no dobrze
zmieniles wtyzke i teraz masz odpowiedni styk
a sonda to inna bajka
proponuje zrobic reset kompa ,bo moze zlapal jakas trefna mape i teraz za wolno na zmiany sondy reaguje
-
czy możliwe jest aby przewody we wtyczce sondy były zamienione miejscami sygnał z mas? i dlatego jest aż 1 wolt. :idea:
-
dla miernika to obojetne czy kable zamienisz
jedynie komputer bedzie swirowal
nich ktos kto ma rovera pod ci kolory kabli we wtyczce ,zebys mogl sprawdzic
-
Sprawdziłem i jednak byly zamienione: masa z sygnałem. Przy zapłonie jest teraz tulko kilka milivolt. Sonda oscyluje teraz od 0 do 1v, ale przy jałowim biegu często pokazuje 0.1, 0.2 napięcia, które przez 2 sekundy się nie zmienia. Wogóle sonda jest mułowata. W momęcie jak ?ci?gnę nogę z gazu przy hamowaniu silnikiem to wskakuje 1 v. i póżniej maleje. Ci?gle zastanawia mnie zbyt mocne hamowanie siilnikiem. Może to, ta sonda jest zarypana sadz?. [shadow=orange]Tylko jak j? odkręcić bo fest zapieczona? [/shadow] :D[shadow=red][/shadow]
-
zalewac i próbowac odkrecac dobrym narzędziem :) nie topeXem.