FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: katza w Wrzesień 04, 2006, 21:55:19 pm
-
Mam problem z moim polonezem 95r. poniewaz zle pali, trzeba dlugo krecic zeby zalapal zdaza sie to tylko rano, wystepuje tez bark wolnych obrotow.
Ogolnie niedawno go kupilam i zostaly wymienione w nim przewody, swiece, filtry, oraz gaz byl regulowany jednak to i tak nie pomoglo
Autko gasnie.
Bylam u mechanieka ktory powiedzial mi 300zl za naprawe.Ponoc chodzi o jakies rezystory w centralce? czy moze to byc z tym zwiazane i taki koszt??
co moze byc przyczyna ze nie ma wolnych obrotow i gasnie? czy to te rezystory czy moze wtryski sa zawieszone?? na gazie chodzi ok na bedzynie szaleje tak jak i czasami wskaznik paliwa zle wskazuje.
Przechodzac na bedzyne zaczyna poldziem szarpac.
Prosze o pomoc :cry:
-
A jak się nagrzeje to już jest dobrze??
jak masz kogo? z poldroverem w okolicy to dogadaj siez nim na podmianę i zobacz czy pomogło. też kiedy? słyszałem o jakich?tam rezystorach ale osobi?cie jeszcze tego nie spotkałem.
-
moze byc walniety Czujnik polozenia walu korbowego
-
Cos o tym bylo na elektrodzie jak pamietam, ale moim zdaniem to nie to. Mi to wyglada na pompe paliwa. Byc moze daje za slabe cisnienie. Mowisz ze na wolnych nie chce pracowac. Jak dodasz gazu to problem znika czy go dlawi?
-
Jak sie nagrzeje to juz jest ok ale czesto gasnie najczesiej jak staje na swiatlach;//
Oddalam go dzis do elektryka i zobaczymy czy cos pomoze.
Trzeba jeszce w nim zrobic ogrzewanie bo nie dziala.
-
Ej, nie straszcie od razu pomp? paliwa :) Trzeba obadać czujniczki (wiadomo - mój przypadek: odł?czone ssanie), masy posprawdzać. A poza tym to jak nie ma wolnych obrotów i ga?nie to raczej na 99,9 % krokowy (teroteczynie).
-
a w roverze tez jest krokowy???
[ Dodano: 2006-09-05, 15:41 ]
ogolnie nie dalwi go ani nim nie rzuca poprostu gasnie i rano sa problemy z odpalaniem.
-
tak jest ale moze byc jedynie zabrudzony a nie odrazu zepsuty jest na ten temat w FAQ o rowerku na tej stronie poszukaj sobie
-
To przy okazji można przeczy?cić przepustnicę.
Ogólnie to wygl?da tak: jak ga?nie to ma za małe obroty. Czyli albo krokowy, a może linka od gazu poluzowała się :) Mówisz, że jak się nagrzeje to jest ok, czyli może być to co? ze ssaniem wg mnie (czujnik temperatury za głowic?). To by też tłumaczyło problem z odpalaniem. Zobacz jakie masz obroty na zimnym i na ciepłym silniku.
Nic nie słyszałem o żadnych rezystorkach w żadnych centralkach, mam wrażenie, że kto? chce Cię naci?gn?ć.
-
także nie słyszałem o żadnych rezystorach... a centralka to niby co? jak to chodiz o kompa to można kupić takiego za 100 PLN. a nie 300! poza tym ja bym sprawdził wła?nie krokowy, gdyby to był czujnik położenia wału, robił by takie numery przy nagrzanym silniku, a tu jak się nagrzeje to jest ok. zreszt? zobacz na wszystkie połaczenia przewodów, i sprawd? jak kto? wcze?niej napisał czujnik za głowic?.
-
Jak Przy odpalaniu doda się lekko gazu i zapali odrazu a obroty będ? stabilne to winne jest automatyczne ssanie. Na pierszy ogieńczyszczenie przepustnicy ze szczególn? uwag? na kanalik obej?ciowy potem kabelki sterujace krokowcem. Kolejny krok to czujnik temperatury płynu za głowic?.
Jakie ma obroty silnik jak się rozgrzeje.
-
o czesto padajacym rezystorze konkretnie SMD bylo na elektrodzie, a jest to rezystor w okolicach sterowania silnika krokowego
warto byloby sprawdzic tez czujnik temp ale dostep bardzo upierdliwy
-
Jakie parametry (rezystancję) powinien mieć ten czujnik za głowic??
-
czujnik jest typu NTC, gdy silnik zimny jego rezystancja jest duza i maleje wraz ze wzrostem temp.
przy temp .ok 20 stopni powinien miec od 2,2 do 2,8 kiloohma, a napiecie na nim wskazywane po przekreceniu zaplonu od 3 do 3,5 V
-
A wiec tak autko wrocilo od elektryka ale spedzilo tam 5 dni, ogolnie jest juz zrobione i nie gasnie i obroty tez ok, tylko zostal jedyny problem, a mianowicie z odpalaniem rano nie chce odpalac bo dostaje zamalo paliwa elektryk powiedzial ze to wina wtryskow byc moze sa zakamieniale, czy jest jakis srodek do przeczyszczenia badz mozliwosc regeneracji?? Lub jaki jest koszt nowych wtryskow do silnika Rovera??
-
sa specjalne firmy ktore czyszcza wtryski, chyba ultradzwiekami
ale nie wiem na ile to jest dobre rozwiazanie
nowe pewnie sa drogie
-
sa specjalne firmy ktore czyszcza wtryski, chyba ultradzwiekami
ale nie wiem na ile to jest dobre rozwiazanie
nowe pewnie sa drogie
Czyszczenie w myjkach ultrad?więkowych jest bardzo skuteczne. Niemniej cudów nie będzie. Je?li to nie bród, tylko zużycie wtryskiwaczy, to niewiele to pomoże. Osobi?cie, to bym je sam wyj?ł i zobaczył o co chodzi. Cena nowych jest okrutna- widziałem gdzie? po 250 pln sztuka - nie wiem jakiej produkcji.
Zanim wlejesz jaki? syf do benzyny, który ma niby pomóc, spróbuj zalać jakiegoć Vpowera i pojezdzij tylko na benie. U mnie pomogło po ok 400 km (a jaka rado?ć z jazdy w porównaniu z LPG) :)
-
Na allegro wtryski znajdziesz po 80 zł
A tutaj http://www.fso.inds.pl/portal/index.php?option=com_content&task=view&id=171&Itemid=29 masz atrykuł o czyszczeniu wtryskiwaczy, ale pewnie i tak potrzebny kto? do pomocy ;)
-
dziekuje bardzo a orientacyjnie ile by tak kosztowaly wtryski Bosha lub Lukasa?? :lol: :P
-
Nowe? Oj na pewno się nie opłaca... Wtryski z reguły s? nowe. Np. do głupiego Renault 19 MPI jeden wtryskiwacz kosztuje 400 zł...