FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: ajk#1212 w Wrzesień 10, 2006, 21:11:54 pm
-
Witam,
w wakacje mój poldeczek stał 6 dni nie jeżdżony i okazało sie że rozładował sie akumulator. Zmierzyłem pr?d pobierany z akumulatora n apostoju i okazało się, że miernik (tradycyjny, wskazówkowy) pokazał ok. 200 mA przy czym wskazówka wahała się zgodnie ze wskazówk? zegara. Czy możliwe że sam zegarek tyle pobiera? Akumulator 55Ah, ma rok i nigdy nie było z nim problemów.
Mój pojazd: Caro mr93 1,5 GLE z gazem (okr?głe zegary), przez rok je?dził codziennie z wyj?tkiem trzech dni kiedy było -30.... ł?cznie ok. 30000 km
-
na 100% to nie przez zegarek
sprawdz czy nie pali Ci się lampka w bagażniku(jesli takow? posiadasz)
mnie raz(jedna noc) skutecznie wywaliła akusia-na szczęcie w lecie
-
Alarm masz? Ja mam podobne problemy, ale odpiszę jutro, bo teraz jestem zmęczony.
-
Na pewno nie ?wieciło się żadne ?wiatło - lampke w bagażniku mam, ale zał?cza się razem z pozycyjnymi. Alarmu nie mam. Wył?czone radio też nie powinno tyle pobierać - przecież tyle co podtrzymuje pamięć... chyba w takim razie będę musał uważnie poszukać - na pocz?tek chyba wypinaj?c bezpieczniki wł?czaj?c amperomierz- może na pocz?tek zlokalizuję który to obwód...
-
A nie wymieniałes radia? Ja miałem kiedy? takie badziewie co własnie tyle brało.
-
sprawdz alternator, czesto mialem takie przypadki, nikoniecznie w polonezie ze w jakis sposob alternator rozladowywal. Nie wiem jak to sie dzieje ale po wymianie altka wszystko bylo Ok
-
Nie wiem czy i mi tyle nie pobiera czasem. Może to normalna warto?ć. Nie tylko zegarek pobiera pr?d. Podł?cz miernik i wyjmuj po kolei bezpieczniki, jak pobór spadnie do 0 to wiesz gdzie problem :)
-
Teoria kol.Fistasza wydaje mi się najbardziej trafna . W alternatorze s? diody prostownicze , działaj? one równierz zaporowo przed "cofaniem " się pr?du z alternatora do aku . Gdy jedna z diod jest walnięta to w sytuacji gdy alternator nie pracuje to może pobierać pr?dy z akumulatora na uzwojenie . Na zgaszonym silniku odł?sz przewody od altermatora i sprawdż miernikem czy niema przepływu pr?du . Częst? oznak? padniętej diody jest delikatne jarzenie się kontrolki ładowania ( czasami widać to tylko w nocy ) W winę zegarka nie wierzę , kwarcowe pobieraj? minimum pr?du , nawet taki domowy potrafi tykać 2 lata na jednej bateryjce AA .
-
moze przyda ci sie informacja że sprawna instalacja w moim wypadku to 0.09A czyli 90mA, mozesz miec gdzies korozje na kostkach a ten syf potrafi przewodzic.
podstawa - odepnij radio, sprawdz
specjalist? od alternatrow nie jestem ale musialy by ci pasc (dostac przebicia) 2diody z jednej cewki a wtedy prad bylby ogromny ! i krotko. jak spece radza to sprawdz bo 200mA to duzo
-
a u mnie powodem rozładowania aku co jaki? czas było o?wietlenie wnętrza a dokł?dnie urz?dzonko mikroprocesorowe steruj?ce opóżnieniem, jak zdjałem z tego osłonęokazało się ze było straszliwie gor?ce. po wywaleniu dziadostwa całkowitym aku już się nie rozładowuje :]
-
Ja też stawiam na radio i raczej alternatora bym nie podejżewał. Widziałem kiedy? redstara CD co pobiarał chyba 300mA a może nawet 0,5A - nie pamiętam dokł?dnie ale wiem że okropnie dużo
-
Dlatego radyjko na noc zawsze zabieram do domku :D
Wracajac do tematu - zegarek napewno nie bo pomysl tylko jak czesto WSZYSCY musielibysmy ladowac akumulatory ;)
-
podl?cz do akumulatora tylko niezbedne uz?dzenia jak alarm czy centralny zamek a na reszzte zalóz sobie wyl?ccznik pradu i masz spokuj. Po wyjsciu z samochodu dziala tylko alarm/centralny czy ewwntualnie oswietlenie wnętrza a reszta jest odl?czona i spokuj. Taki wylacznik glówny jest tez dobrum zabespieczeniem przed kradziez?,
-
Ja mam co? z altkiem chyba też, że w każdym aku mi się zwarcie robi :shock: Może ten od mastaha będzie lepsiejszy :)
Mój pobór pr?du wynosił jak ostatnio mierzyłem 0,2 albo 0,02 ale raczej to drugie, ale nie pamiętam.
-
ja mam cala instalacje CAR-AUDIO non stop plus kilka wynalazkow i tak jak pisalem 90mA.
zegarek pobiera niewielki impuls w chwili poruszenia wskazowki czyli kikla ns co 1s nie mierzalne wartosci. CZ nie pobiera pradu w spoczynku!
-
Lupo#1891, masz rację - na pewno nie zegarek
-
Ja słyszałem, że centralny zamek pobiera więcej pr?du niż alarm (nie wiem jakim cudem), ale alarm w spoczynku pobiera.
-
fistasz i bruns, wg mnie, sa chyba na dobrym tropie. Tez mam problemy z elektryk?. Po ostatniej wymianie diody w altku było trochę spokoju i znowu co? sie chrzani. Jak trochę poruszałem przewodami dochodz?cymi do altka, czasem pomagało - więc to może być wina przewodu albo spalonrej kostki osłonowej przewodu wpiętego do altka. Iskierka sobie skacze - nasienie sobacze. Zerknij na moje zapytanie: ZWARCIE? Może masz to samo?
-
A ja mam dla Was wsztstkich propozycję: sprawd?cie poziom elektrolitu w Waszych akumulatorach. W Mazdzie żony też były jaja, że po 4-5 dniach postoju aku kaputt-wystarczyło dolać wody i trochę się przejechać-problem znikn?ł jak ręk? odj?ł :mrgreen: