FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: katran w Wrzesień 12, 2006, 19:58:41 pm
-
Witam. Chciałbym trochę zmodyfikować układ wydechowy i mam parę pytań. Obecnie mam zamontowany zwykły kolektor, potem dwururka, katalizator, tłumik ?rodkowy i tłumik końcowy. Chciałbym zamontować kolektor GSI i wymienić katalizator na pierwszy tłumik z Poloneza. Czy będ? czekały mnie jakie? przeróbki? Nie chodzi mi o modyfikację osłony termicznej na górze kolektora, o tym już wiem. Chciałem sie dowiedzieć czy kolektor GSI ma takie same wymiary jak zwykły kolektor i dwururka razem skręcone? Czy potem bez problemu przykręcę do niego pierwszy tłumik? Za odpowied? dziękuję.
-
Z tego co wiem - bez problemu. Ale niech sie ktos inny wypowie jeszcze :)
-
Potrzebne aby nowe uszczelki i zmieniasz aż miło :) wywalasz żeliwniaka , dwururkę i kata poczym przykręcasz kolektor GSi a do niego tłumok i po krzyku :)
chiałbym co by tak łatwo było zmienić na rurowy w roverku :cry: A tam cena byle kolektora z tego co pytałem to 170zł używka :sad: :eek:
-
nie ma problemu poza odkreceniem oslony termicznej rozrusznika (troche gimnastyli z kluczem 13) i trzeba wykrecic ostatnia szpilke z glowicy (trzymajaca kolektor) ,bo zeliwnego nie da sie bez tego wyjac (zawadza o kielich)
pozniej kolektor z gsi wchodzi bez problemow bo jest wezszy i sporo lzejszy
dlugosc do kata jest taka sama ,nie ma problemu z zalozeniem tlumika pierwszego (poza niedokladnosciami spowodowanymi rzemieslnicza produkcja)
-
bez obrazy katran :
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf :lol: :lol:
-
vox#241, a gdzie jest czę?c 1 ?? :mrgreen: :lol:
by nie robic OT ja o tym my?lałem lecz fundusze narazie nie pozwalaja
-
nie ma problemu poza odkreceniem oslony termicznej rozrusznika (troche gimnastyli z kluczem 13) i trzeba wykrecic ostatnia szpilke z glowicy (trzymajaca kolektor) ,bo zeliwnego nie da sie bez tego wyjac (zawadza o kielich)
pozniej kolektor z gsi wchodzi bez problemow bo jest wezszy i sporo lzejszy
dlugosc do kata jest taka sama ,nie ma problemu z zalozeniem tlumika pierwszego (poza niedokladnosciami spowodowanymi rzemieslnicza produkcja)
Eee? No ladnie.. a ja myslalem ze ta podmiana to pikus na 5 minut. Z ta szpilka to mnie zagioles. Przy okazji bede zmienial wiec to oblookam. I zapodam foty z calej operacji.
-
nie ma problemu poza odkreceniem oslony termicznej rozrusznika (troche gimnastyli z kluczem 13) i trzeba wykrecic ostatnia szpilke z glowicy (trzymajaca kolektor) ,bo zeliwnego nie da sie bez tego wyjac (zawadza o kielich)
pozniej kolektor z gsi wchodzi bez problemow bo jest wezszy i sporo lzejszy
dlugosc do kata jest taka sama ,nie ma problemu z zalozeniem tlumika pierwszego (poza niedokladnosciami spowodowanymi rzemieslnicza produkcja)
Eee? No ladnie.. a ja myslalem ze ta podmiana to pikus na 5 minut. Z ta szpilka to mnie zagioles. Przy okazji bede zmienial wiec to oblookam. I zapodam foty z calej operacji.
mogę na miejscu wytłumaczyć :mrgreen:
-
Rysiu#1883, napewno sie Ciebie o wszystko wypytam jak po to podjade :)
-
bez obrazy katran :
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Dobre:) Używałem szukaj ale jakos nie znalazlem odpowiedzi na wszystkie moje watpliwosci.
Co do tematu to mam caly uklad wydechowy oprocz kolektora GSI:(
-
bez obrazy katran :
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Dobre:) Używałem szukaj ale jakos nie znalazlem odpowiedzi na wszystkie moje watpliwosci.
Co do tematu to mam caly uklad wydechowy oprocz kolektora GSI:(
tzn. zaczales od d.. strony..
-
Po pierwsze cała operacja trwa 15 minut, po drugie jaka szpilka z głowicy??
Po trzecie nie 170 zł, tylko 30-40 i to z działaj?c? sond?.
-
Po pierwsze cała operacja trwa 15 minut, po drugie jaka szpilka z głowicy??
Po trzecie nie 170 zł, tylko 30-40 i to z działaj?c? sond?.
ostatnio byłem na częsciach na żeraniu szukałem pełnego katalizatora - brak
kolektor od GSI był........za 80 zeta bez sondy i osłony termicznej
-
demontaz zeliwniaka przeprowadzilem bez odkrecania szpilki... odkrecilem poprostu dwururke od kolektora i pierwszego tlumika. Wyjalem dwururke w dol, a potem kolektor. Trzeba przy tym zrzucic katalizator z gumowego wieszaka.
kupic trzeba uszczelki (i ewentualnie 2 sruby nakretkami laczace elementy wydechu o ile nie posiadamy juz takich gdzies w piwnicy :) ) miedzy rure i pierwszy tlumik, miedzy pierwszy tlumik i kolektor rurowy (uszczelka w postaci sprasownego drutu z zaokragonym rantem) + specjalne sruby ze sprezynami (polaczenie ruchowe) oraz miedzy kolektor i glowice (dwie uszczelki)
kolektor kupilem za niecale 60zl bez sondy, pierwszy tlumik chyba za 40zl (w sklepie)
jesli chodzi o montoaz to wszystko do siebie pasuje :)
-
ja juz dawno kupilem kolektor bez sondy za 20pln ,ale dopiero niedawno zakladalem
sruby od kolektora odkrecilem - nie urwaly sie - mozna je zastapic odpowiednio dlugimi M8 ,tylko wtedy trzeba dokrecac z wyczuciem
15min ?
trzeba odkrecic oslone rozrusznika ,katalizator od kolektora ,7 nakretek przy kolektorze (2 od oslony) i wykrecic jedna szpilke lub odkrecic dwururke (szybciej wyjdzie szpilke)
przyda sie do tego kanal
-
Szukam juz od dluzszego czasu tego kolektora i nic nie moge znalezc. Moze ktos podsunie mi jakies pomysly gdzie moge go znalezc? Kiedys byly na Allegro ale kosztowaly ok 100 zl a tu niektorzy pisza ze mozna go juz kupic za polowe tej kwoty. Gdzie mozna tak tanio kupic?
-
Giełdy z cze?ciami
A co do tych 170zł to tyle mi zaspiewali za kolektor rurowy roverka. JAk kto? za cene od GSi to jestem zainteresowany :P
-
na gieldzie tez nie znalazlem
-
Oki podepne sie pod ten temat! Odrazu odpowiem, ze szukalem sadysfakcjonujacej mnie odpowiedzi i nie znalalzem!
Ile zabawy jest z instalacja kolektora GSI do borka?? Co tam terzeba dorobic w miejsce katalizatora? Bo rury wydechowej mi nie starczy do kolektora GSI.
-
kolektor wydechowy z GSI do borka
potrzebny kolektor ,pierwszy tlumik caro ,rura najlepiej z caro
tlumik srodkowy i ostatni moze zostac z borka
-
Ta bym chcial polaczyc uklad wydechowy z borka z tym kolektorem. W kolektorze gsi mam odcieta ta flansze to ktorej sie 1 tlumik w caro, wiec moze da sie cos innego wykombinowac!?
-
to po cos cial kolektor ?
teraz musisz dorobic rure od kolektora do tlumika srodkowego - troche zaginania bedzie
-
Jak po co? Rzezbie glowice do OHV, a ze nie mam zamiaru rzezbic w zeliwnym kolektorze kupilem kolektor GSI! Po co zabinac? Nie lepiej spawac? Wezme stary pierwszy tlumik od Caro i go przerobiedorzuce kawalek rury wydechowej i to polacze! Rzezby troche bedzie, ale nie wazne!
-
Jak po co? Rzezbie glowice do OHV, a ze nie mam zamiaru rzezbic w zeliwnym kolektorze kupilem kolektor GSI!
[..]
Wezme stary pierwszy tlumik od Caro
No to pytanie jak po przednio: po jakiego grzyba ci?łe? ten kolektor, skoro chcesz go podczepić do carwskiego pierwszego tłumika???
-
A kto powiedzal, ze ja go cialem? Ja go takiego dostalem! Ta flansze posiadam, wiec nie bedzie problemu z jej ponownym przyspawaniem.
-
ta kiełbasa czy kaszanka pokazana na fotce miała flansze jak siegam pamięci? przyznaj się uciełe? i teraz musisz kombinować ;) wiecej zabawy pro?ciej było zalatwić sobie nawet stary wydech wyciac puchę i w miejsce jej wspawać kawałek rurki i bys miał normalnie parcujacego borka ;)
-
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=132089194
Tak ja ucialem!! :twisted:
No przeciez mowie, ze chce ze starego pierwszego tlumika zrobic "doladke" do tego kolektora. A pytam sie czy ktos taka rzezbe robil i czy ma jakies zdjecia, abym mogl zobaczyc jak to zrobic.