FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: turbonez w Wrzesień 14, 2006, 20:11:11 pm
-
Witam
kupilem dwa zukoskie glowne piura , chcilaem to rozklepiac na plasko , tluklem tluklem mlotkami 2-5 kg i nic , sa jakies specjalne sztuczki przy tym
??
-
:)............no.................. trzeba by c kowalem, albo chociaż sie na tym znac. przypuszczam ze palnik a najlepiej piec by się przydał.
Moje pióra nie wyginaj? się trwale pod ciężarem przynajmniej 600kg. Co więcej jezeli przesadze to pękn?..... a Ty chcesz je sklepac młotkiem???
-
no o ile wiem to jest taki proces jak habrowanie resorow , to o co mi chodzi jest odwrotnoscia , wykonuje sie to mlotkie z tego co mi wiadomo . Palnika bal bym sie uzyc zeby mi to nie popekalo potem
-
To się nazywa młotkowanie lub z angielskiego hamrowanie. Uderzanie młotkiem w stal sprężynow? grozi jedynie pęknięciem pióra. Aby to prawidłowo wykonać należy pióro rozhartować, nadać mu wła?ciwy kształt i na powrót zahartować i odpu?cić. W warunkach domowych jest to niewykonalne. Palnikiem można jedynie rozhartować resor. Ale nie radziłbym go zakładać.
-
probowalem zklepac najmniejsze (trzecie) pioro ,ale tylko mlotek sprezynowal - odpuscilem sobie
jezeli to ma byc drugie pioro w resorze to nagrzej w kilku miejscach i wyprostuja a pozniej zahartuj
-
Jak zahartuje?
-
Idz do jakiegos kowala. Z tego co wiem nie biora za to majatku.. A bedziesz mial zrobione dobrze!
-
Można spróbować hartowania w warunkach domowych. Efekty prawie pirotechniczne murowane. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
hmm... no tego sie obawialem a jak "szukac" kowala , taki np ktory barierki robi da rade bo w mojej okolicy nikt sie nie oglasza zabardzo z takimi dzialaniami
-
Klepanie resorow zwane hamerowaniem - w zeszlym roku zaplacilem 100zl albo 150, nie pamieram dokladnie a nei chce mi se faktury wygrzebywac
-
u nasz w Mielcu robiłem wacowanie resorów i kosztowało mnie to flaszke :D robi? to u nas w PKSie popytaj anapewno znajdziesz kogo? kto Ci to dobrze i tanio zrobi
-
no wlasnie i jak sie robi to hamerowanie ? bo nie chce mi sie wierzyc ze sie rozchartowuje resory i je znow chartuje
-
tak sie wlasnie robi
-
Tak się powinno robić. Ale zwykle się je po prostu wygina na hydraulicznej prasie nadaj?c im wła?ciwy kształt.
Je?li jednak chcesz zaklepać jeden z końców, to bez rozhartowania, klepania, hartowania w oleju i odpuszczania nie da się zrobić.
-
no nic , musze to przemyslec jeszcze , dam znac jak to zrobilem , pozdrawiam