FSO-Polonez Tuning Klub
		GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: turbonez w Wrzesień 14, 2006, 20:11:11 pm
		
			
			- 
				Witam 
 
 kupilem dwa zukoskie glowne piura , chcilaem to rozklepiac  na plasko , tluklem tluklem  mlotkami 2-5 kg i nic , sa jakies specjalne sztuczki przy tym
 ??
- 
				:)............no..................  trzeba by c kowalem, albo chociaż sie na tym znac.    przypuszczam ze palnik a najlepiej piec by się przydał.
 
 Moje pióra nie wyginaj? się trwale pod ciężarem przynajmniej 600kg.   Co więcej jezeli przesadze to pękn?..... a Ty chcesz je sklepac młotkiem???
- 
				no o ile wiem to jest taki proces jak habrowanie resorow , to o co mi chodzi jest odwrotnoscia  , wykonuje sie to mlotkie z tego co mi wiadomo . Palnika bal bym sie uzyc zeby mi to nie popekalo potem
			
- 
				To się nazywa młotkowanie lub z angielskiego hamrowanie. Uderzanie młotkiem w stal sprężynow? grozi jedynie pęknięciem pióra. Aby to prawidłowo wykonać należy pióro rozhartować, nadać mu wła?ciwy kształt i na powrót zahartować i odpu?cić. W warunkach domowych jest to niewykonalne. Palnikiem można jedynie rozhartować resor. Ale nie radziłbym go zakładać.
			
- 
				probowalem zklepac najmniejsze (trzecie) pioro ,ale tylko mlotek sprezynowal - odpuscilem sobie
 jezeli to ma byc drugie pioro w resorze to nagrzej w kilku miejscach i wyprostuja a pozniej zahartuj
- 
				Jak zahartuje?
			
- 
				Idz do jakiegos kowala. Z tego co wiem nie biora za to majatku.. A bedziesz mial zrobione dobrze!
			
- 
				Można spróbować hartowania w warunkach domowych. Efekty prawie pirotechniczne murowane. :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
			
- 
				hmm... no tego sie obawialem a jak "szukac" kowala , taki np ktory barierki robi da rade bo w mojej okolicy nikt sie nie oglasza zabardzo z takimi dzialaniami
			
- 
				Klepanie resorow zwane hamerowaniem - w zeszlym roku zaplacilem 100zl albo 150, nie pamieram dokladnie a nei chce mi se faktury wygrzebywac
			
- 
				u nasz w Mielcu robiłem wacowanie resorów i kosztowało mnie to flaszke :D  robi? to u nas w PKSie  popytaj anapewno znajdziesz kogo? kto Ci to dobrze i tanio zrobi
			
- 
				no wlasnie i jak sie robi to hamerowanie ?  bo nie chce mi sie wierzyc ze sie rozchartowuje resory i je znow chartuje
			
- 
				tak sie wlasnie robi
			
- 
				Tak się powinno robić. Ale zwykle się je po prostu wygina na hydraulicznej prasie nadaj?c im wła?ciwy kształt.
 Je?li jednak chcesz zaklepać jeden z końców, to bez rozhartowania, klepania, hartowania w oleju i odpuszczania nie da się zrobić.
- 
				no nic , musze to przemyslec  jeszcze , dam znac jak to zrobilem , pozdrawiam