FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: PawełG w Wrzesień 15, 2006, 11:41:00 am
-
Polonez Caro 1500 SLE z 1993r. Wysiadła mi cewka zapłonowa (tzw. jednokominowa), nowa kosztuje 80 zł mi szkoda mi tej kasy. Mam now? z Volkswagena; gabarytowo identyczne, mocowanie (obejm?) identyczne. Czy mogę t? z VV zast?pić "polonezowska". Czy ta zamiana może uszkodzć moduł?
TIA, Paweł
-
Zamieniaj smiało , cewka taka sama , inny tylko producent .
-
Jak masz zapłon stykowy(klasyczny) to obojetnie jak? cewke załozysz byle tez podchodziła od stykowca .W prypadku modułu moze byc juz problem poniewaz zalezy czy cewka jest do zapłonu tranzystorowego czy tyrystorowego. Rzecz jasna cewka bedzie działac z tym ze jej parametry nie do konca moga byc dobre i bedzie np słabsza iskra. Czesc cewek produkcji Boscha miała tez dodatkowy rezystor zewnetrzny wiec uwazaj aby nie spalic cewki i/lub modulu
-
Jedno biegunowe cewki wszystkie które sa na 12 v s? zamienne . zmieniaj spoko ! 2 biegunowe nawet takie jak w malczanie bez zadnej elektroniki i modułów s? ł?czone przez rezystor lub przewód oporowy . na 12v mog? pracować tylko chwilę , w czasie rozruchu . Jak masz zwykła jednobiegunow? zamieniaj spoko.
-
Cewka od zapłonu stykowego moze pracowac z modułem ale bedzie dawac słabsza iskre(wieksza opornosc uzwojenia pierwotnego), sytuacja w druga strone nie jest mozliwa gdyz taka cewka sie po prostu spali. Cewki przeznaczone do zapłonu elektronicznego maja na cewce specjalna naklejke i duzo mniejsza opornosc uzwojenia pierwotnego. Tak wiec wypisywanie o pełnej zamiennosci cewek jest zwykła bzdura
-
Elwood niech Ci będzie . pozdr.