FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Elwood#1887 w Wrzesień 19, 2006, 22:33:09 pm
-
Witam, chciałbym zastosowac w swoim silniku zewnetrzna pompe oleju i zewnętrzny regulator cisnienia oleju -ten w orginale jest wbudowanyw pompe. Regulator musi miec mozliwosc ustawienia cisnienia oleju lub fabrycznie byc ustawiony na 0,42 Mpa. Pompe juz mam ale nie wiem sk?d dobrac potrzebny mi reg cisnienia oleju. Wiem ze w jakis ruskich ci?gnikach był zastosowany zewnetrzny zawór(nie wbudowany w pompe) .Czy wiecie moze z jakiego urz?dzenia lub maszyny da rade cos takiego zaadaptowac do silnika dohc ?
-
Sucha micha się marzy ;> S? dostepne reg ale ich ceny ... szok
-
Micha zostaje ale musze zmienic napęd pompy oleju na pewny(i przy okazji regulator tez :? ) aby zapewnic smarowanie dla przyszłej turbospręzarki w kazdych warunkach 8) :mrgreen:
-
Walezy chyba ma jeszcze zewnetrzna pompe w swoim 131. nie mam maila do niego, ale powinienes znalezc na stronie www.cecot.w.pl
jak konkretnie realizujesz naped pompy?
-
My?lę, że Elwood zrobi to podobnie jak były napędzane dynama rowerowe :mrgreen:
-
Za pomoca zwykłej pompy która w orginale słuzy do tłoczenia oleju do układu wspomagania układu kierowniczego :) Wymaga to w miare "niewielkich " modyfikacji w silniku i jego osprzęcie.(urywajace sie wielokliny snia mi sie po nocach :twisted: )
-
Seru, i naped od opony :lol:
jakbys zastapil pasek od wspomy lancuchem, to nie mialbym obaw :? pomyslales o akumulatorze cisnienia?
-
Taki regulator można łatwo zrobić. Mogę trochę pomóc. Bo to co mi do głowy przychodzi, to zawory od hydrauliki siłowej, ale te kosztuj? sporo.
-
jakbys zastapil pasek od wspomy lancuchem, to nie mialbym obaw pomyslales o akumulatorze cisnienia?
Akurat uwazam ze zewnetrzna pompa z paskiem zębatym jest pewnijsza :) Pasek strzeli to wyciagasz drugi i wymieniasz. Jak walnie tryb pompy to jego wymiana jest duzo bardziej skomplikowana i bardzo łatwo moze nam wpasc do miski olejowej :mad: no i nie zawsze to pomaga. Pompy Zf to akurat stosunkowo trwałe bestie :D A o akumulatorze cisnienia nie moge nic znalesc -same głupoty tylko wGoogle wyswietla...
-
Wiem ze w jakis ruskich ci?gnikach był zastosowany zewnetrzny zawór(nie wbudowany w pompe) .Czy wiecie moze z jakiego urz?dzenia lub maszyny da rade cos takiego zaadaptowac do silnika dohc ?
Z tego co wiem, to wspomniany regulator był chyba we Władimircach (niezależnie od tego ile błędów popełniłem w nazwie). W sobotę będę miał możliwo?ć oblookać to na żywym (wiecznie) organizmie. Wiem za to, że regulacja ta była super toporna (kulka i sprężynka), i mam w?tpliwo?ci, czy zadziała to prawidłowo na normalnym oleju, bo ówcze?nie stosowany do ci?gników, to trochę gęsty był.