FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Lisu#1849 w Wrzesień 22, 2006, 00:24:54 am
-
witam!
ostatnio moj poldek skrzypi niemilosiernie wiec postanowilem wymienic conieco w przednim zawieszeniu..
w pierwszej kolejnosci tulejka ta w mocowaniu amortyzatora.. sworznie i tulejki w wahaczu..
nie stać mnei w tym momencie na wymianę dr?zków wiec najpierw te drobniejsze sprawy, potem reszta..
1. czy wymieniajac sworznie i inne elementy konieczne jest ustawienie zbieżno?ci?
2. co jestem w stanie zrobic w domowych warunkach??
3. czy mogę wymienić np tylko jeden sworzeń, ten na ktorym jest luz czy trzeba od razu gorny i dolny?
4. czy moge wymienic tylko z jednej strony sworznie czy trzeba lewa i prawa tez?
5. co jeszcze przydałoby się wymienić?
-
Jezeli poldek CI skrzypi to nie jest wina tulejek tylko swożni kulowych wachaczy. jeden kosztuje ok. 15pln i mozna je jak najbardziej samemu wymienic. Co do tulejek metalowo gumowych wachaczy dolnych i górnych to sa tanie po 4 pln ale jest do diabla roboty przy wynmianie, potrzebna jest prasa do wcikania nowych tulejek. Bez prasy nie nie zrobisz.Pozatym rozbiera sie prawie cale zawieszenie.
-
1. Mnie sie wydaje, że jeżeli nie będziesz ruszał końcówek dr?żków to nie musisz zbieżno?ci ustawiać
2. Tego w sumie nie wiem. Ja wymieniałem tulejki wachacza w warsztacie bo nie chciało mi się z tym męczyć. Ale je?li masz tak wytłuczone, że nie ma już gumy to wyj?ć nie bedzie trudno, wbić też jako? dasz rade.
4. Lepiej wymieniać symetrycznie po obu stronach, żeby pó?niej nie zastanawiać sie dlaczego ?ci?ga...
-
batorejro, chyba tandetna podróba. Oryginał sworznia zwrotnicy, fabryczny kosztuje 34 PLN. Nie polecam innych. Przykro mi.
-
sworznie juz mam.. te za 30 pare zl... dzieki za pomoc.. dam znac jak skoncze albo jak napotkam jakies problemy...
-
z wymiana sworzni jest duzo roboty i to malo przyjemnej - ale sie da
,zeby wymienic tulejke dolna wystarczy imadlo
zeby wymienic gorna to nie wiem - trzeba pokombinowac
po wymianie wszystkich sworzni przydaloby sie zrobic zbierznosc
swoznie wymieniaj odrazu gora-dol bo po co dwa razy to rozprowac
wymienia sie tez prawa i lewa strone ,bo jaki sens to zostawiac ,jak za 3 miechy poleci druga strona
-
Ja ma swoznie za 15 pln i jezdze i wszystko oki. Mam spare w?tpliwo?ci co do jako?ci czę?ci "oryginalnych", my?lę że nie różni? się zbytnio. Zależy jai tulejki siechce wymieniać. Jeżeli tuleje metalowo gumowe wachaczy to jest dużo roboty i trzeba mieć prase i dobre narzędzia
-
tulejke dolnego wahacza wymienia mozna wymienic w imadle - wiem bo sam zmienialem na swoim imadle
sworznie zwrotnicy za 15pln - dziekuje postoje - tyle jest z tym jeb.. sie ,ze wole zaplacic pare zlotych wiecej i robic to zadziej
przeguby kuliste ukladu kierowniczego za 15pln to inna bajka - wymiana jest prosta i szybka ,wiec wole kupic dwa razy tansze i czesciej zmieniac
-
Ja tam w zawias wkładam częsci fabryczne. Wkł?dałem jużrózne tańsze zamienniki i niestety ich jako?c mocno odbiega od normy. 5ty? km i koncówki znowu klepocz?. I od nowa wymiana, ustawianie, eee szkoda roboty/ BO w końcu koszt wymian kilkakrotnych przewyższa koszt zrobienia raz a dobrze.
Co do wymiany tulejek to ja się w to nie bawię. poprostu zmieniam cały element.
-
wszystkie tuleje wahaczy można zarówno wcisn?ć jak i wycisn?ć w dobrym imadle, sprawdzone do?wiadczalnie
-
wykonanie geometrii zawieszenia przedniego uzależniłbym od tego czy go?ciu bedzie wyci?gał górny wachacz czy nie jak go wyci?gnie to może się zdarzyć zę przestawi się k?t pochylenia koła,który sie reguluje podkładkami pod mocowanie górnego wachacza,zbieżno?ć raczej nie powinna się przestawić