FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: arturjerzyk w Wrzesień 23, 2006, 13:35:33 pm
-
Mam następuj?cy problem: gdy jest wł?czony silnik i wł?czam ?wiatła kierunkowskazu w lewo i naciskam kilkakrotnie pedał hamulca następuje szybsze miganie kierunkowskazu. Problemu nie ma gdy jest wył?czony silnik, a kluczyk jest w pozycji, że można wł?czyć kierunkowskaz oraz przy wł?czeniu prawych migaczy. Ponieważ miałem drug? lampę tyln? lew? to wymieniłem cał?. Widać styki s? czyste (nie ma rdzy itp.). CZy miał kto? taki problem i jak temu zaradził. Przepraszam za ewentualne powtórzenie tematu (nie mogłem znale?ć.)
-
Normalna sprawa. Gdy jest silnik wył?czony, to pr?d jest pobierany wył?cznie z akumulatora. Je?li silnik chodzi, pr?d jest pobierany z alternatora. Jako, że kierunki pobieraj? znaczny pr?d, to przy poborze pr?du z alternatora nie występuj? znaczne spadki napięcia. St?d ta różnica.
-
przy starym przerywaczu jest to mozliwe. Natomiast z tego co sie orientuje w mr93 za przelaczanie kierunkow odpowiedzialny jest ten wesoly mikroprocesor. i dodawanie gazu, wlaczanie swiatel czy innych rzeczy nie ma ( a przynajmniej nie powinno) miec wplywu na dzialanie kierunkow.
-
przejrzyj zarowki w roczniku 94 mialem takie cos ze poprzedni własciciel wsadzil inna zarowke i kierunki migały szybciej (zamiast 21W dał 15chyba)po zmianie zarowki na 21W wszystko w normie poszukaj przepalonej zarowki albo cos
-
Sprawdziłem wszystkie żarówki i s? OK. Gdy jest wł?czony silnik i wł?czam kierunkowskaz lewy lub prawy i zał?czam wsteczny bieg od razu bez naciskania pedłau hamowania szybciej migotaj?... Wiem że w starszych poldkach były jakie? układzik przerywnika do kierunkowskazów. Jak jest w tych nowszych ?? Nie jestem pewien, ale za to jest teraz odpowiedzilany komputer.
-
to go od nowa zaprogramuj
-
W jaki sposób ??
-
gacek tylko nie pisz o resecie. To nie ma nic wspolnego :!: pod deska rozdzielcza, za zegarami jest urzadzenie mikroprocesorowe (tak sie nazywa, taka mala czarna skrzyneczka) w niej jest m.in przerywacz. ona jest odpowiedzialna za kierunki.
-
przeczysc mase ,bo to co ci tutaj koledzy pisza to niestety badziew. poczyscisz styki i mase i zobaczysz,ze bedzie lepiej u Patryka #153 tak bylo kiedys
-
przeczysc mase ,bo to co ci tutaj koledzy pisza to niestety badziew. poczyscisz styki i mase i zobaczysz,ze bedzie lepiej u Patryka #153 tak bylo kiedys
badziew??,moze temu ze mam i moialem faze ale naprawde tak mi sioe wydaje.nie sadzilem ze ktos tego wogole nie doceni.przebciez wogole sie nie myle.z reszta jutro sprawdze
-
Gacek, oj nie bierz wszystkiego tak do siebie. Musisz do mnie przywykn?ć :mrgreen:
ps. zbieraj na kierunki
-
Gacek, miałem ten sam problem co ty. Pojawi się on gdy założyłem dodatkowe ?wiatło stopu. Potem przy wbiciu wstecznego lub przy naciskaniu pedału hamulca kierunek zapier... wymieniłem przerywacz kierunkowskazów na plusowski (koniecznie spisz serie, albo idz z tym przerywaczem do sklepu to gosc ci dobierze odpowiedni). Do dzisiaj mam z tym spokój, mimo iż mam założone 3 swiatło stopu.
Poza tym go?ciu mówił, że stare przerywacze tak maj?, bo s? felerne. Raczej nie naprawisz tego. Zainwestuj w przerywacz bo to nie jes wcale taka droga inwestycja
-
ka3or#1818, w plusie nie ma przerywacza, jest urzadzenie mikroprocesorowe i ono chyba nie pasi w miejsce zwyklego z caro
-
Napisali?cie tyle, że już sam nie wiem co zrobić :P Ale dzięki i za to. Jeżeli chodzi o czyszczenie styków to zrobiłem to i nic nie dało. Jak już pisałem kierunki zaczynaj? szybciej mrugać (lewy i prawy) gdy zarzucam wsteczny oraz co jaki? czas jak naciskam hamulec. Wydaje mi się, że spróbuje z tym przerwyaczem tylko nie wiem gdzie on się znajduje i jak wygl?da.
-
G.T.#092, no i wła?nie ja już mam to założone. urz?dzenie odpowiada także za pracę wycieraczek więc my?le że kolega ma to samo bo to w końcu 95 rocznik :D
-
pod deska rozdzielcza, za zegarami jest urzadzenie mikroprocesorowe (tak sie nazywa, taka mala czarna skrzyneczka) w niej jest m.in przerywacz. ona jest odpowiedzialna za kierunki.
jak wyzej
-
badziew??,moze temu ze mam i moialem faze ale naprawde tak mi sioe wydaje.nie sadzilem ze ktos tego wogole nie doceni.przebciez wogole sie nie myle.z reszta jutro sprawdze
japierdziele "wogole sie nie myle" a to ciekawe :mrgreen: nie sluchajcie tego typa byl nawalony i temu wogole sie nie myli :mrgreen: G.T.#092, zaczynam sie przyzwyczjac a poza tym czemu mam zbierac na kierunki??ja nie mam z nimi problemu.ka3or#1818, ja nie mam problemu z przerywaczem i nigdy nie mialem,chyba mala pomyslka ;)
-
Gacek, pomylilem cie z Dzikiem to on bierze ode mnie kierunki :mrgreen:
-
Jak wygl?da ten mikroprocesor lub przerywacz ?? Prosił bym o jpeg.
-
taka czarna skrzynka kolego, nie da sie jej nie zauwazyc, jak wyjmiesz zegary po lewej stronie przykrecona jest do budy. Przy niej jest kilka kabelkow masowych.
-
Gacek, pomylilem cie z Dzikiem to on bierze ode mnie kierunki :mrgreen:
spoko loko :D zajmuje sie nim powoli ale narazie problemy z silnikiem spowalniaja prace "na zewnatrz" poloneza ;p
mam nadzieje ze na przyszly zlot skoncze ;p i juz nie bedzie wygladal jak hmm nie wiem co :}
ogolnie to kiedy bede mogl sie gdzie pojawic :D bo musze chyba pare piw postawic zakowi ;d
zeby nie bylo OT mi szybciej migaly jak odlaczylem jeden kierunkowskaz .....
-
Gacek, pomylilem cie z Dzikiem to on bierze ode mnie kierunki :mrgreen:
pomyliles mnie z dzikiem hmm cos w tym musi byc :mrgreen: bo to juz drugi raz.czy jestesmy tak do siebie podobni?? :mrgreen:
-
gacek nie przejmuj sie G.T. chyba bardzo intensywnie o tobie mysli i to dlatego mu sie wszystko z tob? kojarzy ;) :}
-
dobra dobra on mnie myli z toba wiec bardziej by chcial zebys to ty byl mna. :mrgreen:
ale dobra nie posadzajmy juz ojca o takie rzeczy bo jak tu wpadnie to nas tu wyzabija i bedzie mu vsio jedno czy ja to ty i czy ty to ja ;)
-
dobra :D zle to napisalem mialo byc takl jak mowiles ale ok juz peace :D :roll:
pozdrawiam
-
Gacek, miałem ten sam problem co ty. Pojawi się on gdy założyłem dodatkowe światło stopu. Potem przy wbiciu wstecznego lub przy naciskaniu pedału hamulca kierunek zapier... wymieniłem przerywacz kierunkowskazów na plusowski (koniecznie spisz serie, albo idz z tym przerywaczem do sklepu to gosc ci dobierze odpowiedni). Do dzisiaj mam z tym spokój, mimo iż mam założone 3 swiatło stopu.
Poza tym gościu mówił, że stare przerywacze tak mają, bo są felerne. Raczej nie naprawisz tego. Zainwestuj w przerywacz bo to nie jes wcale taka droga inwestycja
G.T.#092, no i właśnie ja już mam to założone. urządzenie odpowiada także za pracę wycieraczek więc myśle że kolega ma to samo bo to w końcu 95 rocznik
Zara... zara... Ty mówisz o przerywaczu, czy mikroprocesorowym sterowniku? stare przerywacze były w starych polonezach i fiatach 125p - były to przerywacze mechaniczne (bimetal) a nowe przerywacze (elektroniczne) były w nowszych polonezach ale nie mam pojęcie od którego roczniku, są to jednak PRZERYWACZE - takie badziewko, do którego podłączasz trzy przewody. Przerywacz to jednak jest całkiem coś innego niż Mikroprocesorowy sterownik, w Plusach NA PEWNO NIE BYŁO PRZERYWACZA bo był mikroprocesor i nie sądzę żeby Plusowski mokroprocesor różnił się czymś od mikroprocesroa ze zwykłego Caro?, nie sądze też abyś był w stanie od strzału podłączyć mikroprocesor w miejsce przerywacza bo ten jako tako steruje też cyklicznie wycieraczkami, sygnalizuje usterki świateł STOP, steruje ogrzewaniem tylniej szyby i podłączone do niego jest znacznie więcej niż trzy przewody (zastosowanie go w miejsce przerywacza nie jest takie łatwe a napewno nie obejdzie się bez schametu i podstawoej wiedzy z zakresu elektryki). Tak więc wynika z tego, że coś bredzisz (oczywiście bez urazy) i sam nie wiesz co a twój sprzedawca wie niewiele więcej od ciebie (zresztą to jest często spotykany przypadek ze sprzedawcami). Na mój gust ty wymieniłeś właśnie przerywacz mechaniczny na elektroniczny a sprzedawca pieprzył nieziemskie głupoty twierdząć,że jest on z PLUSA.
Odnośnie problemu rzeczony wcześniej mikroprocesorek na podstawie obciążenia wyjścia sprawdza, czy nie jest przepalona żarówka w którymś z kierunków i jeżeli jest przepalona (tzn obciążenie nie mieści się w ustalonych granicach - jest zbyt małe) to sygnalizuje ten fakt właśnie przez szybsze miganie kierunków. Jeżeli po włączeniu świateł wstecznych, lub stopu kierunki migają szybciej to problem jest z masami tylnych lamp - po pojawieniu się dodatkowego obciążenia na zbyt dużej rezystancji obwodu masy powstaje spadek napięcia, który fałszuje "wyniki pomiarów" mikroprocesorka (nie koniecznie we wtyczce lampy ale np w punkcie połączenia kableka masowego do karoserii, na samej karoserii - rdza, przy połączeniu mikroprocesroka do masy - też ta masa jest gdzieś przykręcona do balch, na przetartym kabelku itp.), oczywiście przy pracy świateł różnica jest niezauważalna, ale dla czułego modułu elektronicznego taki problem jest zauważalny. Dla eksperymentu spróbuj może jakimś kawałkiem przewodu poprowadzić prowizorycznie masę bezpośrednio do akumulatora albo lepiej do masy mikroprocesorka i zobacz, czy problem zniknie. Na koniec muszę wspomnieć, że sam spotkałem z dokładnie takim samym problemem, który został rozwiązany (fachowo lub nie fachowo - w zależności od mniemania różnych osób - ale skutecznie) przez pociągnięcie kawałkiem kabelka dodatkowej masy od akumulatora do świateł z tyłu - znacznie tańsze rozwiązanie (kabelek kosztuje kilka zł) od proponowanej tu wymiany mikroprocesorka, który kosztuje ok 50zł.
Pozdr.
-
gogo4, w kazdym badz razie PRZERYWACZ, który mam odpowiada także za pracę wycieraczek. Na pewno jest inny niż ten który był stosowany w modelach mr92. Wydaje mi sie, że caro na szerokim moscie mialo juz stosowany elektryczny przerywacz, ktory odpowiada takze za prace wycieraczek i nie wiem czy jeszcze zacos. w kazdym badz razie po wymianie na nowy nie bylo problemu
-
gogo4, w kazdym badz razie PRZERYWACZ, który mam odpowiada także za pracę wycieraczek. Na pewno jest inny niż ten który był stosowany w modelach mr92. Wydaje mi sie, że caro na szerokim moscie mialo juz stosowany elektryczny przerywacz, ktory odpowiada takze za prace wycieraczek i nie wiem czy jeszcze zacos. w kazdym badz razie po wymianie na nowy nie bylo problemu
A widzisz dopiero po przeczytaniu tego postu popatrzyłem na info poniżej twojego awatarka i zauważyłem prawdę, tylko prawdę i cał? prawdę. Masz rację rocznik 95 miał już mikroprocesor tylko... kurcze na przyszło?ć nazywaj rzeczy po imieniu coby mie wprowadzać ludzi w bł?d a ta rzecz nazywa się: Mikroprocesorowy Moduł Steruj?cy albo potocznie mikroprocesor. Nadal jednak nie wierze aby co? poza obudow? było innego odno?nie mikroprocesorka w Plusia ale może się mylę (plusa jeszcze nie miałem w swoich łapkach :lol: ). Wymiana modułu mogła pomóc na trzy sposoby: mógł być walnięty moduł (co? tam w?rodku nie grało tak jak należy np: był zimny lut na płytce czy jeszcze co? innego) albo nowy mikroprocesor ma trochę inn? czuło?ć i nie wyłapuje tych problemów z mas? (może jedank rzeczywi?cie moduły z plusa s? inne). Trzeci sposób jest banalny: może było co? z poł?czeniami (nie ł?czyły wtyczki, za?niedziana końcówka przewodu) i po manipulacjach z twojej strony problem znikł. Tylko czy naprawę danej usterki zaczyna się od wymiany wszystkiego, co jest możliwe. Kto? tu kiedy? na tym forum nie mógł odpalić silnika to sprzedał polda za 2 stówy go?ciowi, który twierdził, że to naprawi i kto tu ma rację ten co sprzedał (sprzedał za cenę złomu bo w jego przekonaniu nie można tego naprawić) czy ten co twierdził, że można to naprawic (i kupiuł za cenę złomu dobre autko). Oczywi?cie ten drugi bo ten silnik kiedy? pracował a skoro przestał pracować to znaczy, że cos się zepsuło i wystarczy to naprawić a nie wywalać całego auta na złom a jeżeli naprawa przekroczy warto?ć tego czego? lub faktycznie nie mozna naprawić (ale trzeba się upewnić na 100%) to wtedy mozna wywalić, wymienić i bog wie co tam jeszcze z tym zrobić. Czyli najpierw sprawdzasz wszystkie możliwe przyczyny a na końcu wymieniasz moduł. Sprzedawca zawsze poradzi ci aby? kupił nowy moduł bo on ma w tym interes (sprzedaż towaru) tak samo robi? nieuczciwi mechanicy (których jest cała masa): mówi? wymienić jak?? tam czę?ć (bo wiedz?, że wina nie leży po stronie tej czę?ci) a potem okazuje się, że wystarczy co? przeczy?cić, dokręcić itp. a tej czę?ci nie wymieniaj? mimo, iż ty za ni? płacisz bo oficjelnie była wymionioma. Jeżeli każdy "wymieniacz" przed wymian? wszystkiego co jest możliwe spróbuje najpierw to naprawić to nie jeden odkryje, że naprawy s? o wiele mniej kosztowne bo metoda pt. nie działa...? we? to wypier*** prowadzi do takiej wielkiej czarnej dziury :D .
Pozdr.
-
no to ja wklejam foto urzadzenia mikroprocesorowego z Caro Plusa. tego w ogole jest 5 typow albo i wiecej
(http://img515.imageshack.us/img515/4669/gtfoto005lt6.jpg)
(http://img244.imageshack.us/img244/2217/gtfoto004ee4.jpg)
(http://img515.imageshack.us/img515/6811/gtfoto003bb2.jpg)
-
ja mam mikroprocesorowy pierdolnik i ten sam objaw co w temacie. stalo mi sie to po wymianie zarowek z deski rozdzielczej na diody. ja sobie tlumacze tym ze jest inne obciazenie instalacji ale ile w tym prawdy - nie wiem. co do naprawy tego to nawet sie nie zastanawialem, przyzwyczailem sie, czasem sie bawie jak stoje na swiatlach zmieniajac predkosci :) turbo kierunek
-
krzychu, mówi się "zwracam honor" :D
Urz?dzenie to wymieniłem na nowe, bo próbowałem wszelkich możliwych metod, które znałem i żadna z nich nie pomogła. Otwierać skrzyneczki za bardzo się nie dało bo jest w cało?ci zgrzewana, więc nie pozostało mi nic innego, jak wymienić urz?dzenie na nowe. I małe sprostowanie co do go?cia w sklepie: otóż on powiedział, że pierwsze mikroprocesory zastosowane w poldkach posiadały ten feler, że przy dodawaniu np 3 ?wiatła stopu itd itp, urz?dzenie dostawało "w dupe" gdyż nie wytrzymywało obci?żenia. Potem na rynek wprowadzono nowe mikroprocesory, z którymi nie było żadnych problemów pod tym względem, gdyż wielcy inżynierowie się ich pozbyli :D
-
u mnie jest coś takiego,że gdy mam w lewo kierunkowskaz i wcisnę pedał hamulca to zaczyna pulsować ze zmienną falową częstotliwoscią:] ale ma to związek ze słabą masą gdzieś tak samo jak to,że gdy zapali mi się kontrolka rezerwy to wskazówka odrazu spada na 0...przynamniej tak ja to wykminiłem:)
-
A ja mam jescze inaczej mam w swoim pluszaku przełącznik od haka ale nie mam gniazda ani haka i po włączeniu haka i wrzuceniu kierunku zaczynają napierdzielac jak strobol ....
-
Pudzian_Puławy, nie tylko ty tak masz :mrgreen:
-
kurde, ja mam hak a nie mam przelacznika :| lol