FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: tomsoo w Październik 03, 2006, 10:36:04 am
-
witajcie
ostatnio wybrałem się w podróż 800 km w jedn? stronę. Aby nie bł?dzić, kolega wzi?ł GPS, podł?czyli?my to ustrojstwo do gniazdka zapalniczki, bo na baterii chodzi maksymalnie kilka godzin.
Było na pocz?tku super. Po jakich? 120 km przy wyprzedzaniu nagle zabrakło kierunkowskazów. Pomny do?wiadczeń z moimi kierunkowskazami, powiedziałem, spokojnie, chłopaki, zatrzymamy się, wyłaczymy silnik, właczymy i kierunki wróc?. To do tej pory skutkowało - pewnie ten procek to tym steruje sie krzaczy.
Ale nic z tego. Nie odżyły po tej tajemniczej terapii.
Kolejny krok. Bezpieczniki. 25 A od obwodu kierunkowskazów, padnięty. Wymiana. Chodzi wszystko. Hurra. Jedziemy. Po kilku kilometrach znów dead. Efekt taki, że nie było dalej jazdy.
Do rzeczy. Przyczyn? był GPS - a konkretnie zasilacz impulsowy. Mimo że napisane jest, że pobiera 1 A, zmierzyłem że w szczycie nawet kilkana?cie - przetwornica. A gniazdko zapalniczki jest na tym samym obwodzie co kierunkowskazy, silnik wentylatora chłodnicy, o?wietlenie wnętrza, zegarek.
Ech, chłopaki, przebudowuję instalację, bo nie chcę aby znów mnie co? takiego w drodze spotkało. Gniazdko zapalniczki na swoim obwodzie - 25 A.
-
Jaki? dziadowski zasilacz, u mnie bardzo ładnie ?miga i nigdy nie miałem takich problemów. Chociaż atlas też mam, tak na wszelki wypadek ;)
-
u mnie to samo malem tylze u mnie nawet jak zapalniczke wlaczalem to wywalało bezpiecznik....
ja osobiscie nie pale wiec mi nie byla potrzebna to odlaczylem przewody od niej zaizolowalem i do tej pory bez problemów z migaczani :} - jedynie zegarek nie dziala ale wtapie zeby to przez to ;p
jak bede potrzebowal zapalniczki po pociagne kable od aku gdzies i wtedy osobny bezpiecznik ;)
-
GPS zasilany przez samochodowy zasilacz na przetwornicy? :shock:
po co taki skomplikowany uklad do tak niskomocowego urzadzenia?
u mnie uchwyt multimedialny, palmtop (iPAQ 5550) z Automapa i odbiornik GPS (kablowy) pobiera znakomita moc max 2W (0,16A) ze stabilizowanego zrodla 5V...
-
Ja po zrobieniu testu (ładowałem palna przez 3 godziny na zgaszonym silniku) silnik odpalił i nie znalazłem żadnych uszkodzeń w bezpiecznikach.
Może tu nie chodzi o palmtopa tylko o jak?? czarn? skrzynke z UFO (radziecki statek kosmiczny)
-
zegarek jest razem z kierunkowskazami, o?wietlenie chyba też
-
Mam takie troche debilne pytanie , jak podłaczyć GPS-a w zapalniczke? w moim poldzie nie bylo zapalniczki nigdy, wytargalem ja wlasnie na szrocie z gniazdem ale nie potrafie wyciągnąc tej główki więc nie mam pojęcia czy to jest tak jak w innych furach plug and play, wyciagnac gore gps i wsadzic kabel, jak sie toto rozmontowuje??
-
"Główki", to znaczy czego? Zapalniczka składa się z gniazda i wkładu, żeby ją podłączyć nie trzeba niczego rozkładać.
W MR93 mam sprawną fabryczną zapalniczkę, i próbowałem wykorzystać gniazdo do podłączania urządzeń. Może mam coś skopane, ale nie chciało to działać... co bym tam nie włożył to wtyczkę trzeba było palcem dociskać, słabo kontaktowało po prostu. Zamiast kombinować kupiłem za parę blaszek uniwersalne gniazdo 12V, takie zakładane na kabel. Wypuściłem je na wykładzinę pod wajchą ręcznego, w niczym tam nie przeszkadza i spełnia swoją funkcję.