FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: e_gregor w Październik 03, 2006, 17:36:30 pm
-
Witam. Mam pytanko odno?cnie podgrzewania kolektora ss?cego. Czy można sie tego pozbyć w celu poprawy osi?gów? Słyszałem że jest to fabrycznie po to żeby benzyna parowała i lepiej mieszała sie z powietrzem. Wg mnie je?li kto? ?miga tylko na LPG to takie co? nie jest potrzebne. Co wy o tym s?dzicie?
-
Na LPG deko zyskasz... starsze, rurowe kolektory lepiej się spisuj? pod względem osi?gów, niestety, na NoPb przy zimnym silniku ekonomia jest duzo gorsza.
Je?li brykasz na LPG to wrzucaj stary kolektor.
-
Eater#851, masz na my?li że kiedy? w poldkach były rurowe kolektory?
-
W DF były. Nie dokładnie rurowe, bo odlewane, ale nie miały wspólnej komory, tylko odlane rury, st?d okresliłem to jako "rurowy".
Nie jestem pewny, ale wydaje mi się, że do MR86 też byłny nieogrzewane kolektory.
-
Ale czy my?lisz ze to może doać choć 1KM lub zmiejszyć zużycie LPG choć o 1% ???
-
e_gregor#1917, kolektory o których pisze Eater#851, rzeczywi?cie s? o wiele lepsze niż polonezowskie "kwadraciaki". Maj? przede wszystkim większ? ?rednicę kanałów i dobrze jest przy ich zakładaniu powiększyć kanały w głowicy do ich ?rednicy. Z reszt? zawsze jak robiłem komu? silnik polonezowski i tuning głowicy to zawsze pakowałem taki kolektor :D
A wygl?da tak:
(http://youngtimer.o12.pl/misc/smg/rur1.jpg)
-
My?lę, ze poprawi przebieg momentu obrotowego, a kucyki bym nie liczyl...
ale efekt bedzie pozytywny i zauwazalny, jak jeszcze dopasujesz kolektor do glowicy to bedzie super.
[ Dodano: 2006-10-03, 21:22 ]
O, SerU milo cie widziec... pomalowales ta E30 w barwy M3? 8)
-
Dzieki chłopaki ale robicie OT. Mi nie chodzi o lepsze kanały rurowego kolektora... z reszt? mam poldoforda wiec nie założę kolektora z kredensa :( Mi chodzi o to czy jest sens odłaczyć przewody od podgrzewanie kolektora by był on niepodgrzewany. Teoretycznie poprawi to sprawnosc silnika, ale czy praktycznie da to efekt ciut lepszej mocy lub (i) mniejszego zużycia LPG?
-
A to jak najbardziej odlaczaj, chlodne powietrze jest duzo zdrowsze.
Wieksza gestosc, wiecej tlenu lepsze spalanie - wieksza moc.
-
Samo zdjecie rury z kolektora w poldofordzie nic nie da skoro woda dopływa od strony głowicy. Musiałbys dodatkowo zaspawac otwór w kolektorze od strony głowicy i dac dodatkowo dosc grube przekładki z materiału izolacyjnego(około 10-13mm) odpornego na temperature i paliwo. Dobrze tez obrobic odrazu ten kolektor- naprawde jest co poprawiac jezeli chodzi o dopasowanie do głowicy i uskok i w kanałach...
-
Elwood#1887, dzięki za sensown? poradę. Pytam też dlatego że zagladałem dzis pod maske OHV-ki brata i aż swędzi by odłaczyć węże od kolektora. Mnie interesuje tylko odpowied? na pytanie czy to co? zmieni i czy w niczym (poza jazd? na benie) nie będzie przeszkadzało?
[ Dodano: 2006-10-03, 23:10 ]
Na razie remontuję blachę - mocno sie to przeciaga. Potem będzie parę konieczcnych wydatków. Na wiosnę będe chciał co? w końcu porobić z silnikiem. Jego kondycja jest ?rednia i trzebaby wybadać czy bez remontu jest jeszcze w stanie spokojnie się dłuższy czas pokulać. Nie chcę hardcorowego tuningu ale wszelkie drobne udoskonalenia jak najbardziej mi leż?. To nigdy nie będzie auto do wy?cigów na 1/4 mili. mi chodzi tylko o udosonalenie by to wszystko ?migało jak w zegarku
-
Według mnie nic nie zmieni poza tym ze zamkniesz obieg wody dla parownika ;) (ford)
-
No dobra - miałem tak? crazy ideę. Nawet głupie pomysłu należy konsultować bo czasem moga się okazać ciekawe ;)
-
dac dodatkowo dosc grube przekładki z materiału izolacyjnego(około 10-13mm) odpornego na temperature i paliwo
Co proponujesz. W roverku kolektor nagrzewa się tylko od głowicy a dodatkowo jest wtrysk więc raczej odsunięcie i wystudzenie kolektora nie wpłynie negatywnie na układ paliwowy.
Tylko zasadnicze pytanie czy to co? faktycznie da poza aspektem psychologicznym...
-
My?lę, że SerU może co? na ten temat powiedzieć.
Natomiast ja zauważyłem przyjemniejsze zbieranie mojej Bawarki 2.5l, jak latem podłożyłem izolację pomiędzy kolektor a pokrywę zaworów.
Chłodniejszy kolektor nie ogrzewa tak powietrza.
A przy wielopunktowym wtrysku, gdzie paliwo jest podawane przed sam zawór ss?cy, nie ma potrzeby ogrzewania ?cianek, ponieważ nie tworzy się na nich film paliwowy.
-
Co proponujesz
Rodzaj bakeitu uzywany w elektrotechnice i elektryce. Dawniej uzywało sie go jako izolacyjne konstrukcje wsporcze podstawy pod tablice bezpiecznikowe, wyprowadzenia zacisków itd. Jest dostępny w róznych grubosciach i w kolorze ciemnobr?zowym. Niestety materiał ten jest bardzo upierdliwy w obróbce :mad: - podczas obróbki wydziela charaterystyczny zapach dosc nieprzyjemny i dodatkowo podczas obróbki dobrze jest zapewnic smarowanie(moze byc zwykła woda) poniewaz wiertła i brzeszczoty szybko sie zacieraja. Jest za to wytrzymały, nie przewodzi pr?du i bardzo słabo przewodzi ciepło oraz odporny na działanie oleju i benzyn
-
To wiemy już co zostaje tylko sporna kwestia poco i ile to da ;).
-
To wiemy już co zostaje tylko sporna kwestia poco i ile to da ;).
I to chyba podstawowe pytania. Nad tym "jak?" to będziemy my?leć je?li odpowiemy na powyższe pytanie
-
I to chyba podstawowe pytania. Nad tym "jak?" to będziemy my?leć je?li odpowiemy na powyższe pytanie
Wszystko przed toba :) Czekamy na rezultaty :roll: W podwójnych gaznikach nie mam podgrzewania(sa wersje z podgrzewaniem i bez :P )
-
OK. Po?więcę się (o ile mi się zechce) i zrobię podkładkę z ebonitu, tylko jak zmierzyć efekty modyfikacji :lol: :mrgreen: .
-
tylko jak zmierzyć efekty modyfikacji
Organoleptycznie :D
-
Nie pozwolę macać mojego roverka :baetsch:
-
Pytanie. O ile podgrzeje sie powietrze jak przeleci przez kolektor z prędkosci? kilkudziesięciu metrów na sekundę?
To już lepiej zmienić sobie kolektor na taki z silnika 125p. Poprawia sie gora bez straty dołu.
-
OLO#35 ja mam poldoforda, ale...
Temat zacz?łem gdy ?migałem poldkiem 1.5GLE brata - wtedy mnie natchneło. W sobotę odebrałem swoja furkę i... okazało się że w moim bolidzie kolektro nie jest podgrzewany i wygl?da wła?nie co? jak kolektor z DF-a :mrgreen:
-
Witam,
mam pytanie: ogrzewanie kolektora dolotoweg w PN jest brane z termostatu a powrot jezeli dobrze kojarze jest bezposrednio do glowicy ( lub odwrotny kierunek przeplywu). Jezeli zastosuje kolektor z DF-a, to czy zaslepi mi on otwor w glowicy ?? Jezeli tak to co z otworem w termostacie - nie zakloci to przeplywu cieczy w ukladzie chlodzenia ?
Druga sprawa - czy bede mogl sobie po wyrzuceniu kolektora z PN i zastapieniu go Fiatowskim podpiac ogrzewanie parownika do przewodu ogrzewajacego kolektor ? Jak wtedy zorganizowac powrot? W tej chwili parownik mam wpiety rownolegle do ogrzewania i dziala to OK. Ale denerwuja mnie dlugie przewody idace do tylu silnika.
--
pozdrawiam,
Krzysiek
-
krzysiek_rogal
woda wplywa z glowicy ,a wraca przy termostacie
po zatkaniu ibiegu kolektora nic zlego sie nie stanie
parownik bedzie musial zostac podpiety rownolegle - jezeli chcesz skrocic przewody to mozesz jedynie podpiac w obiek kolektora ,ale wtedy oczywiscie kolektor musi pozostac ogrzewany