FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Opony Felgi Śruby => Wątek zaczęty przez: Rider w Październik 09, 2006, 19:47:42 pm
-
Mam taki problem : Felgi ATS Classic do zalozeniu na przod do Poloneza ocieraja o oslony przeciwkurczowe. Czy to normalne ? Tylu jeszcze nie sprawdzalem ale prawdopodbnie jest to samo.
Szerokosc felg to prawdopodobnie 6 cali.
Polonez 1.5 GLE na waskim zawieszeniu.
Czy te felgi nie powinny bez problemu pasowac do Poloneza ?
Moze ktos tez jedzi na takich felgach ?
Pozdro
Rider
-
Jakie mają ET?
-
Nie wiem jakie ET.
Oznaczenie na feldze : 6Jx13 FHA-H czyli wiem juz napewno ze szerokosc 6 cali. Srednica wiadomo 13.
Pozdro
Rider
-
To s? felgi szerokie na 6 cali. Bardzo Cię proszę o fotki bo też mam w?ski zawias i my?lę nad szerszymi 13"
-
Bez podania odsadzenia felgi nigdy w zyciu nikt Ci nie powie czy beda pasowac czy tez nie..
-
istnieje pewne prawdopodobienstwo ze et jest wyryte tu
(http://img247.imageshack.us/img247/1363/img15821gm1ti3.jpg) (http://imageshack.us)
wnioskowac można ze tu mamy et27, i tak tez jest w opisie aukcji na allegro
[ Dodano: 2006-10-10, 12:48 ]
swoj? drog? nie ma kto? tych ATSów o rozstawie 4x108? ( do forda )
-
Pietrzysz trudno?ci. We? je po prostu poodginaj!
-
.......albo wywal. A jak już nic nie wymyślisz to mi te felgi sprzedaj
-
mozesz tez zalozyc jakis dystans
-
jezeli tak sie z nimi meczysz to je wywal. Znam taki fajny smietnik na specjalnie na ATSy ,znajduje sie u mnie na korytarzu :mrgreen:
-
Eeee to ja mam lepszy ?mietnik, bo za takie fele to flachę daje :D .
-
e_gregor - moge zrobic fotki samych felg z oponami bo jeszcze ich nie zalozylem.
ET tych felg to 30. Faktycznie pisalo na feldze - wczesniej nie zauwazylem :mrgreen:
Chyba sie troche pomecze jednak z tymi felgami bo podoba mi sie ich wzor - oldschool :)
Szkoda tylko ze nie wchodz bez problemow :sad:
Pozdro
Rider
-
dosyć duże te ET jak na te ATSy, a jeste? pewien że to osłona ociera ? ja mam w swoich słonecznikach ET 37 jak mnie pamięc nie myli i nic nie ociera, fakt s? węższe ( 5,5 cala ) a moze nie o osłonę a o sprężyny z przdu się ocieraj? ?
-
Jak zalozylem jedna felge (przod - prawa strona) i probowalem ja obrocic to szla ale z duzymi oporami. Na wewnetrznej czesci felgi zostala rysa taka jakby wlasnie od tej oslony. Sprawdzalem jeszcze czy czasami nie ociera o zacisk i chyba nie bo jest tam wyczuwalny luz.
-
Te ATS-y nie maj? prawa ocierać w poldku i basta-sprawdzone empirycznie. Albo osłonę masz krzyw? albo felga ?le siedzi na pia?cie (czyt. krzywo). Połowa forum F&F ma te fele w kantach i nic się nie dzieje. Sam mam takie w moim 131 i też jest spoko (konstrukcja hamulców i osłony w 131 jest taka sama jak w poldku i ma takie same tarcze i zaciski) także przyczyny szukaj poza felg?.
-
a powiedz jeszcze Rider masz 4x100 czy 4x98 te ATSy ?
-
Na 99 % sa 4x100 ale takie tez powinny chyba pasowac. Jutro jeszcze z tym pokombinuje bo tak jak Seru mowi - inni zalozyli takie felgi, jezdza i nie ma problemow.
-
Nowosci z frontu : Te ATS`y pasuja na przod po przygieciu tych oslon ale nie wchodza z tylu na piaste ! Wiec chyba jednak nie wszystkie ATS`y pasuja do Poloneza. :mad:
-
To moze ty nie masz Poloneza :?:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
ATS-y sygnowane przez GM a Ty pewnie takie masz trzeba roztoczyć.
-
Alien - nie no chyba mam Poloneza choc technicznie to taki bardziej rozwiniety fiat ;)
A co do tych felg to szkoda ze widzielem o tym wczesniej. Na moich jest wlasnie wybite logo GM. Czyli 2 felgi do roztoczenia. Ktos wie jakie moga byc koszty takiej operacji ? Moze zna ktos warsztat we Wroclawiu godny polecenia ktoryby to zrobil ?
-
Rider, toż Ty ich nie roztoczył??? No takiego wariantu nie brałem pod uwagę... my?lałem że to piersza rzecz jak? zrobiłe? :mrgreen: :mrgreen:
kosztowac to nie powinno wiele.
a czemu tylko 2 do roztoczenia? wiesz ze ten otwór powinien się opierac na pia?cie a nie wisiec na srubach?
-
Russell - ja slyszalem ze one powinny pasowac bez przerobek. Dlatego pozniej troche sie zdziwilem. A dlaczego tylko 2 ? No bo przod pasuje i nachodzi na ten otwor, no przynamniej tak mi sie wydaje - tyl ewidetnie nie pasuje.
Ponawiam pytania o jakis warsztat we Wroclawiu ktory sie tym zajmuje.
-
no ople i vw maj? ten otwór 57.1 mm,a poldek ma 58.x costam, wiec dziwne ze pasuj?. moze ktos juz je przetaczał? albo sie same przetoczyły :mrgreen:
-
Tzn. ze przod tez nie powinien pasowac ? Hmm no to w takim razie sprobuje ta co mialem na przodzie zalozyc na tyl. Moze mam 2 przetoczone ?
-
A mam jeszcze jedno pytanie - jakie jest dokladna srednica otoworu centerujacego w Polonezie ?
-
58,5mm
-
Witam, mam no oku ats-y 13/6 cali z logiem gm, sa to 4x100, teraz mam pytanie czy da sie to założyc?? chodzi głównie o rozstaw srub, wiem ,ze jeżdzą poldki na takich ,ale czy trzeba stosowac jakies specjalne sruby i czy mi sie to nie pourywa?? :), i jeszcze czy nie beda wadzily o sprezyne przy oponach 185/70/13??? z gory dzieki
-
Da się założyć przy użyciu takich śrub:
http://www.allegro.pl/search.php?utm_source=opera&utm_medium=link&utm_campaign=opera&string=%C5%9Bruby+p%C5%82ywaj%C4%85ce
Jak to się dokładnie spisuje to się dowiedz od kolegi Bartek#1925.
-
Z pływającymi jeździ się tak samo jak ze zwykłymi, nawet przy dużych prędkościach nie ma żadnych problemów.
-
kupic sruby plywajace to nie jest jakis majatek ,
zwykle beda mialy przesuniecie stozkow o 1mm ,wiec stykac sie beda jedynie w jednym miejscu ,
to sa naprezenia zginajace ,calosc sie nagrzewa i pracuje ,rowniez moga wystepowac przesuniecia na osadzeniu ,
doraznie mozna tak gdzies podjechac ,ale caly czas sie tak bujac nie wypada ,bo rozne rzeczy moga sie zdazyc ,z czego poluzowanie sie srub jest najmniej niebezpieczne
-
Boże.. ja myślałem że tłumaczenie komuś jak się miesza herbatę to obraza ....
śruby przykręcamy na krzyż.
Co do otworu centrującego z czym większość kretynów (bo inaczej takich nie nazwę) jeździ.
Przerwa między felgą a piastą jest niech będzie te 0.7 mm... pierwsza lepsza dziurka przy ok 60-70km/h... i półtorej tony nie opiera się na piaście a na jednej delikatnej śrubce i gromadzi się na powierzchni styku felgi ze śrubą.. czyli maks 2-3 mm.... to obcięcie śrub to jest ostatnia rzecz jaka przyjdzie wam do głowy w takiej chwili.. zdążycie powiedzieć "o K&&&&wa.... " a potem zawiniecie się na drzewie. Rozstaw śrub ma dużo mniejsze znaczenie niż ciasne osadzenie na otworze centrującym
[ Dodano: 2010-04-24, 01:39 ]
Boże.. ja myślałem że tłumaczenie komuś jak się miesza herbatę to obraza ....
śruby przykręcamy na krzyż.
Co do otworu centrującego z czym większość kretynów (bo inaczej takich nie nazwę) jeździ.
Przerwa między felgą a piastą jest niech będzie te 0.7 mm... pierwsza lepsza dziurka przy ok 60-70km/h... i półtorej tony nie opiera się na piaście a na jednej delikatnej śrubce i gromadzi się na powierzchni styku felgi ze śrubą.. czyli maks 2-3 mm.... to obcięcie śrub to jest ostatnia rzecz jaka przyjdzie wam do głowy w takiej chwili.. zdążycie powiedzieć "o K&&&&wa.... " a potem zawiniecie się na drzewie. Rozstaw śrub ma dużo mniejsze znaczenie niż ciasne osadzenie na otworze centrującym
-
Boże.. ja myślałem że tłumaczenie komuś jak się miesza herbatę to obraza ....
śruby przykręcamy na krzyż.
Co do otworu centrującego z czym większość kretynów (bo inaczej takich nie nazwę) jeździ.
Przerwa między felgą a piastą jest niech będzie te 0.7 mm... pierwsza lepsza dziurka przy ok 60-70km/h... i półtorej tony nie opiera się na piaście a na jednej delikatnej śrubce i gromadzi się na powierzchni styku felgi ze śrubą.. czyli maks 2-3 mm.... to obcięcie śrub to jest ostatnia rzecz jaka przyjdzie wam do głowy w takiej chwili.. zdążycie powiedzieć "o K&&&&wa.... " a potem zawiniecie się na drzewie. Rozstaw śrub ma dużo mniejsze znaczenie niż ciasne osadzenie na otworze centrującym
Ok Stinger, więc jaki luz jest dopuszczalny? Rzędu 0,2mm? Dla przykładu mam felunek roztoczony na 58,8mm.
-
żaden. im ciaśniej tym lepiej.
-
Nie rozumiem po co te durne dywagacje, jest temat o rozmiarach alufelg i są tam wszystkie informacje dotyczące otworu centrującego, najlepszego ET i innych.
-
jeśli są a logiem GM to mogą nie podejść ! Poszukaj w necie, na naszym forum też chyba o tym było - choć to ten sam model to te sygnowane GM-em mają coś z rantem, nie pamiętam dokładnie o co chodziło ale wiem że były jakieś kłopoty, zerknij ewentualnie na forum F&F
-
koledzy ma ktoś może fotki Poldka z taki atsami jak na fotce poniżej , na seryjnym zawieszeniu ?
(http://img585.imageshack.us/img585/5082/1337430113.jpg) (http://img585.imageshack.us/i/1337430113.jpg/)
-
http://forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?t=18362 jest taki ale na glebie
-
EXSennowym Poldem jeździ Kolega Maikeru#1936 :wink: