FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: glus w Październik 10, 2006, 14:02:43 pm

Tytuł: Przełożony most w polrowerze.
Wiadomość wysłana przez: glus w Październik 10, 2006, 14:02:43 pm
Po przeczytaniu tutaj sugestii o możliwości zmienionego mostu, doszedłem co mam zrobione w poldku.. Poprzedni właściciel zmienił most na 100%. Na początku wydawało mi się, że cholenie szybko jeŹdzi to moje nowe cacko. W poprzednim poldku przy 100 na godzine wydawało sie, że stoi. A teraz w tym nowym dostaje przy stówie lęku szybkości. Sprawdziłem gadzine. Na 100 km drogi przekłamuje o ok. 18 km, na szybkości na pewno, bo przy 120 na godzine ja dostaje gęsiej skórki... na oko śmiga ok 140 km/h. Sprawdziłem w tabeli prędkości ile km /h powinien mieć przy 4000 obr/min silnika na piątym biegu, i nijak mi nie wychodzi, że jechałem 115 jak pokazywał mi prędkościomierz, a poldek śmigał jak F-16.
I teraz pytanko - co mam zrobić żeby pokazywał na prędkościomierzu tyle, ile naprawdę jedzie ?
Chodzi mi o moją żonę, ona jeŹdzi "na prędkościomierz" i cholernie się o Nią boję i o dzieci. Jedzie niby 90 a naprawdę śmiga 110 albo i więcej - wchodzi w zakręt....i spuśćmy zasłonę miłosierdzia na skutki takiej jazdy.

Aha felgi i opony mam standartowe.

Czekam na sugestie.

Pozdrowienia dla poldposiadaczy.
Tytuł: Przełożony most w polrowerze.
Wiadomość wysłana przez: Russell w Październik 10, 2006, 14:04:53 pm
zmienic most / zmienic napęd prędkościomierza.      


niepotrzebne skreślić

PS. oczywiście zeby dobrac dobry napęd musisz znac przełożenie swojego mostu, a zakładając ze poprzedniemu włascicielowi nie chciało sie wymieniac samych bebechów to przełożenie masz wybite na obudowie mostu.  ewentualnie mozesz policzyc ilość zębów w dużym kole zebatym
Tytuł: ???
Wiadomość wysłana przez: glus w Październik 10, 2006, 14:07:41 pm
Ale gdzie zmienić ten napęd prędkościomierza .Skrzynia czy on sam ? (prędkościomierz znaczy :)))
Tytuł: Przełożony most w polrowerze.
Wiadomość wysłana przez: Russell w Październik 10, 2006, 14:09:59 pm
w skrzyni jest takie małe ustrojstwo.  idz za linką prędkościomierza.

w moim było tu :)
(http://img243.imageshack.us/img243/9451/albumpicphpgk7.jpg) (http://imageshack.us)
Tytuł: Przełożony most w polrowerze.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 10, 2006, 14:14:47 pm
przeklamanie o 18km  :shock:
co w tym roverze musialbys miec most z diesla (3.73)
na moscie od 1.6 (3.91) bedziesz mial zawyzanie o 10%
Tytuł: Przełożony most w polrowerze.
Wiadomość wysłana przez: glus w Październik 10, 2006, 14:27:06 pm
Mówie ok. 18. Mogłem się dziabn?ć. Sorry. Zreszt? sprawdzę co mam wybite na tym mo?cie.
Tytuł: Przełożony most w polrowerze.
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Październik 10, 2006, 14:31:18 pm
Cytat: "glus"
Mówie ok. 18. Mogłem się dziabnąć. Sorry. Zresztą sprawdzę co mam wybite na tym moście.

"FSO Netherlands Ren Afwisseling" :mrgreen:
Tytuł: Przełożony most w polrowerze.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 11, 2006, 12:43:48 pm
no i tu musze dołożyć co? od siebie. Aby zmienić napęd prędko?ciomierza potrzeba aż 2 rzeczy. Po pierwsze ?limacznicy/reduktorka innymi słowy tego co wystaje ze skrzyni jak na zdjęciu powyżej i do tego przykręca się linkę a po drugie potrzebujemy trybu współpracuj?cego z ww. elementem który niestety jest umieszczony na wałku skrzyni biegów. Aby się do niego dobrać niestety trzeba zdj?ć od tyłu skrzyni kilka elementów. Jak co? odrazu radzę zaopatrzyć się w glęboki klucz nasadowy 32.

Co do przełożenia mostu to jak już kolega zdejmie dekielek to samo przelożenie jest nabite na kole talezowym więc nic nie trzeba liczyć tylko znale?ć odpowiednie cyferki nabite np 11/43.
Metoda bezinwazyjna to przetaczanie auta o pełen obrót koła z liczeniem obrotów wału.
ilo?ć obrotów wału (z dokładno?ci? do jednego miejsca po przecinku  ;) ) odpowiada przełożeniu mostu
Tytuł: Przełożony most w polrowerze.
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Październik 11, 2006, 19:06:35 pm
Przy 4000 RPM na V biegu jest 120 km/h wg tabeli u mnie też, więc za wiele to nie przekłamuje...
Tytuł: Przełożony most w polrowerze.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 12, 2006, 13:09:54 pm
Cytat: "Arnold#1910"
Przy 4000 RPM na V biegu jest 120 km/h wg tabeli u mnie też, więc za wiele to nie przekłamuje...

To ty moze też sprawd? przełożenia w mo?cie bo moze ci kto? podmnienił i wcale nie masz 4,55. To by tłumaczylo gorsze osi?gi...
Tytuł: Przełożony most w polrowerze.
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Październik 13, 2006, 21:43:47 pm
Mój licznik to wogóle jest kozak, bo jak było 100 km/h to g-tech pokazywał 14 sekund, a było 11,79 :?
Ale przecież tabela Mrożka tak wła?nie pokazuje - 100 km/h na IV biegu przy 4000 RPM i 120 km/h na V (dla 4,55).
Tytuł: Przełożony most w polrowerze.
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 13, 2006, 23:33:59 pm
Po przesiadce z ohv prawie kazde dohc zasuwa :)  Zonie powiedz ze sa załozone inne opony i predkosciomierz kłamie- niech pamieta ze jak na liczniku ma 60 to w rzeczywistosci jest cos koło 72Km/h. Pamietaj ze przekłamanie NIE JEST TAKIE SAMO w zakresie predkosci .Zwykle jest tak ze w miare wzrostu predkosci przekłamanie maleje i od pewnej predkosci pokazuje juz np z błędem 5 Km co mozna zaakceptowac. Najlepiej pojedz z kims kto ma pewny licznik  na trase i sprawdz co 10Km/h jakie masz wskazania . U mnie zawyza o około 12% ale od 80 pokazuje juz w miare dokładnie az do okolo 170(wiecej nie sprawdzałem narazie)