FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: święty w Październik 12, 2006, 19:32:50 pm
-
Czy kto? próbował zakładać hamulce przednie z jakiego? renaulta - mam możliow?ć okazyjnie zakupić zaciski z tarczami or R11 - podobno tarcze s? 240.
Czy tarcze wejd? na piasty oraz czy strzemiona zacisków podejd? na zwrotnicę z poldka ? (nie lucas)
-
Masz jakie? wymiary tych hampli?? Jaka to tarcza ile ma w ?rodku miejsca na piastę etc etc. Oczywscie bedziesz dorabiał mocowanie zacisków
-
|więty, proszę Cię. R 11 jest z epoki poloneza więc nie s?dzę żeby zabawa z tymi hamulcami była warta zachodu. Je?li pakować się w hamulce z innej fury to już lepiej wybrać co? lepszego na większtch taraczach. Z reszt? pewnie Lada hamuje lepiej niż to renault bo ma 2 tłoczkowe zaciski :twisted:
-
Tak tylko my?lałem gło?no - niestety w okolicach tarnowa mam problem ze zdobyciem tarcz z argenty 2.0 - dzi? dostałem zaciski od znajomego co miał argentę , niestety stan ich jest fatalny, pordzewiałe w ?rodku, popękany chrom na tłoczkach , brak strzemion do montażu.
Jako drugie auto mam r19 1.8 16v i tam s? hample żyleta , więc tak nie?miało przymieżałem się do nich. (tarcze s? wantylowane 260)
Tutaj zamieszczam odpowied? Tomasza Cecota , na temat hamulców w swoim 132.
"Zaciski mozna uzyc z lancii delty integrale 16v lub lancii themy razem z tarczami.i pompa hamulcowa(ma wiekszy tloczek). NAturalnie kola musza miec 15 cali. jesli chcesz 13cali to mozesz dac hamulce z hondy civic z tarczami 254mm, tez pasuja i tez trzeba dac pompe z hondy."
Tak więc co my?licie o tarczach wentylach z Hondy civic 1.6 , 135 km (poprzednik vteca).
Kumpel chce mi opylić wszystko - tarcze , klocki , całe zaciski z strzemionami + komplet rurek na przód za 150 zł - a może to jest lepsza alternatywa??
-
Je?li 240mm to nie warto. W 835kg Fie?cie tarcze maj? niewiele mniej 239mm. W ciężkim i szybkim poldku musz? być sporo większe.
[ Dodano: 2006-10-12, 20:49 ]
No je?li tak tanio to możesz spróbować. Honda ta i tak jest sporo lżejsza od Poloneza. Jednak efekt będzie dużo lepszy niż na seryjnych.
-
Gładki fioletowy Polonez, którego widzieli?cie w Czerniewicach i który jest teraz w "GT" ma tarcze 300 mm od Alfy Romeo
-
300 to juz 16 cali a to "troszke" duzo i drogo przy wymianie gum ale hamulce napewno wyrywaj? z fotela.
btw czy przy tak potężnych tarczach jest w tym polonezie abs? bo mnie hamowanie w zime troche by przerazało
-
Ww. poldek zim? nie je?dzi więc nie ma takiego strasznego problemu :D.
-
Ww. poldek zim? nie je?dzi więc nie ma takiego strasznego problemu :D.
Może Twój
-
e_gregor#1917
Ww - oznacza wyzej wymieniony
co do tarcz 300mm to trzeba miec mocne opony by ich nie scierac w kwadracik za kazdym razem
-
ABS w polsce jest bez sensu bo układ się oaktywnia co objawia się wibracj? pedału hamulca gdy najedziemy na wyboje to musimy pu?cić pedał i wcis?ć jeszcze raz by zresetować kompa który zwariował z powodu odczytów zafałszowanych przez wyboje.
-
Ja tam też nie ufam ABS-owi, bo nie od dzi? wiadomo, że największ? skuteczno?ć hamowania uzyskuje się hamuj?c przy 20% po?lizgu kół (wtedy koła maj? największ? przyczepno?ć). Co innego hamowanie w zakręcie, a w zimie też może być nieciekawie jak kto? nie ma nawyku hamować pulsacyjnie.
-
ABS w polsce jest bez sensu bo układ się oaktywnia co objawia się wibracj? pedału hamulca gdy najedziemy na wyboje to musimy pu?cić pedał i wcis?ć jeszcze raz by zresetować kompa który zwariował z powodu odczytów zafałszowanych przez wyboje.
o czym ty mówisz?? wibracja pedału?? tak, ale w autach z baaaaaardzo starym absem :) w nowszych autach takich problemów nie ma - wiem co? o tym - mam ABS i wszędzie działa poprawnie, a hamowanie jest na prawde bardzo dobre (pomijaj?c fakt większych tarcz i ich wentylacji u mnie ;) )
[ Dodano: 2006-10-13, 22:09 ]
ja moge o ABSIE tyle powiedzieć po tym jak 2,5 roku je?dziłem poldkiem - ABS to wspaniał rzecz :)
-
Wła?nie dzi? otrzymałem tarcze i zaciski od Civica - będzie rze?bienie, na razie nie mam klocków ale maj? być w poniedziałek. Tarcze ponoć s? brembo !!
Acha - kumpel mi w tej cenie dorzuci jeszcze pompę z serwem jak będę potrzebował!
Tak wygl?daj? tarcze , ?rednica 240 , mam zaciski ale zostały w aucie , w poniedziałek napiszę relację czy wszystko podeszło.
Zdjęcie tarcz - stan szok - niedawno były wymieniane:
(http://img521.imageshack.us/img521/9510/tarcza1xp7.th.jpg) (http://img521.imageshack.us/my.php?image=tarcza1xp7.jpg)
(http://img525.imageshack.us/img525/1885/tarcza2wq6.th.jpg) (http://img525.imageshack.us/my.php?image=tarcza2wq6.jpg)
Mam nadzieję że seryjna pompka to uci?gnie.
-
a czy ktos juz dorabial strzemiona do zaciskow ? jezeli tak to czy droga to impreza ? i gdzie ?
-
Wafel#473, nie wiem jakom wozkiem jezdziles ale w kazdym aucie jakim mialem okazje jezdzic a posiadalo ABSa pedal pulsowal w chwili zadzialania ukladu.
Zadne z tych aut nie bylo starsze niz 2 lata. Wiec nie wiem skad pomysl,ze nie pulsuje
Koniec OT
-
I z tymi hamulcami z hondy wyszła lipa.
Tarcze są spoko, nachodzą na piastę ale rozstaw 4*100 więc trzeba by było otwory powiększyć.
Jarzmo czy strzemiono zacisku wejdzie spokojnie ale znów otwory mocujące są większe i rozstaw jest ciut mniejszy niż w poldku , pilnik i wejdą spoko.
Najgorzej jest z zaciskami - nie doś że prawie dotykają zwrotnicy ,gdzie dochodzi drążek kierowniczy to jeszcze niestety ocierają o blachę mocowania do strzemion , co prawie dyskwalifikuje ich montaż ,gdyż trzeba by było wypiłować blachę o jakieś 2-5 mm (trochę ryzykowne)
-
pulsuje czy nie, na sliskiej jest dużo efektywniejsze i bezpieczniejsze niz jazda z układem bez absu
Świety nie wiedziałes o tym ze honda ma 4x100? to wyrzuciłeś Bratku w błoto kaske?
-
Nie , z kasą to nie problem , bo wziołem to od kumpla na próbę więc mogę mu to zawsze oddać. Wolałbym jednak tylko troszkę rozpiłować otwory w tarczy i założyć ten typ hamulców niż szukać następnego rozwiązania.
Najlepszy byłby z Argenty 2000 - może będzie to realne , bo mojego znajomego ,kolega jest fanem tego auta i ma 4-5 aut rozebranych w garażu !!!
W tej chwili posiadam zaciski trochę wytyrane z argenty, szukam reszty.
-
I z tymi hamulcami z hondy wyszła lipa.
No a czego sie spodziewałe?? Plug and play?
Je?li macie heble starego typu proponuję heble ładowskie. pasuj? jak ulał. Hamuj? ?wietnie i wchodzi 13" Naprawde bujanie sie z 14" kołami nie jest miłe. W 13" zimówki moge wyposażyć obecnie 2 polonezy - na h.. mi one :# Tarcze 251mm z duża "czapk?" zapewnia dobre odprowadzenie ciepła.
Je?li macie lucasa - to juz tylko można kombinować z większymi heblami. 260 truck, potem tylko wentyl. Np tipo 1.8 16V, tempra TDI. tarcze 260mm, 14 wchodzi. Większe w fiatach, lanciach to już około 280mm i 15" minimum.
A zakładanie tarcz z niewiadomo czego z inn? srednic? otworu centuj?ceo, innym rozstawem to duża duża rze?ba. Nie ma sensu.
BTW w poldku je?dziłem już na 5 rodzajach przednich hebli :D std, 132, lucas std, lucas 260, łada
-
OLO no i które heble najlepsze?
-
Hmm. Łada. Wygrywa z lucasem 260 ze względu na 13" Ale je?li nie mamy "obci?zenia" zapasem kół 13" to lucas 260.
Ew wymiana pompy i zacisków i wtedy wentylowane tarcze (zaciski do wentyl. maj? inn? ?rednice tłoczka)
-
Dzi? byłem na szrocie i próbowałem znale?ć co? fajnego do poldka , w oczy rzuciła mi się zwrotnica kompletna z fiata marea , tarcza wentylowana
Tutaj znalazłem jej parametry:
WYMIARY TARCZY
|rednica zewnętrzna 257,4 mm
Liczba otworów 4
Rodzaj tarcz hamulcowych wentylowane
Grubo?ć tarczy hamulcowej 20 mm
Ogl?dałem zaciski i wygl?daj? prawie tak samo jak te co mam z argenty 2 litrowej , muszę w takim razie obgulać jarzma czy podejd? na zwrotnice od poldasa. W tym celu udałem się na lokalny skup złomu i metali kolorowych i za całe 3.6 zł kupiłem przedni? piastę , jarzmo oraz blachę mocuj?c? zacisk do piasty.
Dzi? rano dzwonił do mnie kumpel z dobr? wiadomo?ci? - jego znajomy ma kilka kompletó hamulców z argenty 2 litrowej i może sprzedać jeden kpl na przód, tak że na razie muszę z nim obgadać sprawę, jak nie wyjdzie to dalej będę szukał czego?.
Acha - argenta ma takie same tarcze 257 jak fiat ritmo 1.6 w górę, fiat regata, 124 sport coupe oraz 131/132 2.0 L. Porównywałem dane katalogowe tarcz z mareii i będzie niezbędny tokarz - tarcze maj? ?rednicę 59 na piastę , poldek 61-62.
Miałem wukręcon? zwronicę ale nie udało mi się jej zdemontować , może w poniedziałek spróbuję jeszcze raz , tym razem wezmę podno?nik trapezowy i spróbuję go wsadzić między wachacze i rozepchać je aby pu?ciły sworznie.
Wtedy jadę na szrot i spróbuję na to wsadzić zaciski i tarcze z marei.
-
Dzi? znalazłem tarczę w piwnicy od Renaulta 19 1.8 16v - ?rednica jakie? 257-260 mm.
Na upartego podeszła by do poldka - zakładałem na piastę i wchodzi.
Ale nie jest tak różowo bo nie do?ć że piasta jest ciut mniejsza niż w R19 to jeszcze ?rednica otworu wewnetrznego w tarczy jest ok 0.5-1 mm większa niż piasta.
Czy jak dobrze rozumuję to tacza nie byłaby osadzona centralnie ??
-
Brawo!
Ludzie - przestańce kombinować z niweiadomo czym. Wystarczy że 90% felg innych niż seryjne ma rozstaw 4x100. Chociaż niech tarcza hamulcowa sie na czym? trzyma. Podejd?cie do sprawy profesjonalnie.
4x98 - fiat zrobił naprawde wiele samochodów i da sie spokonie zaadaptować co? z fiata.
Poza tymi co opisałem dochodza jeszcze wentylki z uno turbo, sieny czy tipo 1.8 16V
-
Nie chcę odpieprzać cepelii więc to podaję tylko jako ciekawostkę a z fiatem to jest problem że trzeba roztaczać niestety wewnętrzny otwór w tarczy bo jest 59 a w poldku 61 jak wyżej pisałem co też ja widzę na 2 razy.
Na razie czekam na zaciski z argenty 2 litrowej a potem będę dopasowywał jakie? tarcze wentylowane 260 i na pewno nie zrobię cepelii żeby się zabić
-
Arga chyba ma tłoczki o ?renicy 52mm - pompa może nei wydać.