FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: katran w Październik 13, 2006, 18:37:52 pm
-
Witam. Mam problem ze słabym ładowaniem akumulatora przez alternator. Do tej pory nic o tym nie wiedziałem bo lampka ładowania wskazywała że wszystko jest w porz?dku. Jednak parę razy nie mogłem odpalić samochodu z powodu wyładowanego akumulatora. Najczęsciej przyczyn? wyładowania było słuchanie radia na postoju. Dobrze że działo sie to w garażu więc nie było problemów z odpaleniem. Po paru takich zdarzeniach kupiłem sobie tester do układu elektrycznego wpinany w gniazdo zapalniczki. Wskazuje on diodami usterki lub prawidłowe działanie układu. W czasie jady diody ci?gle pokazuj? słabe ładowanie. Podł?czyłem voltomierz w układ i w czasie jazdy mam ok 12.5V a na wolnych obrotach z wł?czonymi ?wiatłami mijania ok 13V. Prawidłowo powinno być chyba ok 14V-14.2V. Mam ksi?żkę o elektrotechnice w Polonezie ale tam nie znalazłem żadnych wskazówek co do przyczyny problemu. Na forum też nie znalazłem żadnych podobnych tematów. Może kto? ma jakie? pomysły co należy zrobić aby wszystko działało prawidłowo? Za pomoc dziękuję. Pozdrawiam.
-
Teoretycznie może być sporo przyczyn: najprostsze to ?lizgaj?cy się pasek (może nie być słychać, a się ?lizga), potem:
- szczotki
- regulator napięcia
Ja stawiam na regulator.
-
Sprawd? poł?czenia kablowe na trasie alternator-akumulator.
-
zaraz zaraz na wolnych obrotach masz 12,5V a jak wł?czysz swiatła masz 13V ?
a jak przygazujesz ? sprawdz sobie połaczenia masy i + poczysc styki i zobaczymy ;)
[ Dodano: 2006-10-16, 18:40 ]
a moze w niedługim czasie było jakies zwarcie ?
-
wolnych obrotach masz 12,5V a jak wł?czysz swiatła masz 13V
Napisałem: w czasie jazdy mam ok 12.5V a na wolnych obrotach z wł?czonymi ?wiatłami mijania ok 13V
Dzi? wymieniłem pasek i nic nie pomogło. Robiłem to w warsztacie u znajomego mechanika i on podpowiedział mi że regulator napięcia z Poloneza jest chyba taki sam jak w Maluchu. Sprawdzili?my i okazało się że rzeczywi?cie wygl?daj? tak samo. Sprawdziłem instalację w Maluchu i miała ładowanie ok 14V. Potem podł?czyłem mój regulator do Malycha i ładowanie spadło do ok 12,5V. Mechanik znalazł jaki? regulator z demontażu od Malucha i na nim miał ł?dowanie również ok14V. Założyłem ten regulator do siebie i u mnie ładowanie wynosi ok13-13,5V. Mam teraz pytanie czy regulator w Maluchu i Polonezie jest taki sam? Czy aktualnie małe ładowanie może być spowodowane tym że mój akumulator jest słabo naładowany i wiekszo?ć pr?du idzie na jego ładowanie i dopiero po paru dniach wszystko wróci do normy?
P.S. Sorry za takie długie opisy ale mam nadzieję że wszystko dobrze opisałem. Pozdrawiam.
-
13,5V na wolnych jest w miarę ok. (ze ?wiatłami powinno spa?ć!)
jak przegazujesz (bez ?wiateł) to powinno skoczyć do maks 14,4V
ja tez się z tym borykam :/ po przeczyszczeniu styków (nawet pastę miedzian? znalazłem) nadal mam na wolnych ze ?wiatlami ~12.8V po przegazówce ~13.2... troszkę mało :((( musze poszukać reglera :/
-
Ja po przegazówce mam 11 :cry: Regulator robiony, już mnie szlag trafia. Trzeci akumulator diabli wzięli :cry:
-
Dzis wyciagnalem alternator i rozebralem. Wszystko w porzadku wyglada diody sprawne, nie ma sie do czego przyczepic. Rozlozylem rece bo nie ma czego naprawiac. Zmontowalem alternator, z powrotem do samochodu, odpalam i... ok14,4V na wolnych obrotach bez swiatel, ze swiatlami ok14,2V. Podczas jazdy z wlaczonymi innymi odbiornikami czasem spada ponizej 14V ale tylko na chwile. Nie wiem gdzie byla usterka ale sie naprawila:) Dzieki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.
-
a u mnie wszystko w porz?dku już! tylko teraz mam 2 regulatory przykrecone do altka, bo pierwszy za cholere nie chcial sie odczepic :? wiec tylko odpialem jego kabelki...