FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: bertpas w Październik 14, 2006, 16:12:19 pm
-
jaki płyn orginalny podchodzi do wspomagania kier. 1.6 gsi plus(kolor-nie wiem czy to zółty czy czerwony) i co ile km się go wymienia?
-
witam zalej MOBILEM ATS 220 jest bardzo dobry i czerwony(jak cie to tak bardzo interesuje) litr 26zł ( wejdzie akurat tyle tak więc nie patrz że pisz? 2litry) ale to sie wymienia raz na 60 tys a jak to zrobić to pisałem na ten temat poszukaj w wyszukliwarce
[ Dodano: 2006-10-14, 17:00 ]
sorry olej to mobil ATF 220 a nie ATS co? mi sie powaliło
-
ksi?żka mówi o wymianie przy 150tys km,narazie dolałem 100ml czerwonego luzem po 16zł za litr,w ksi?żce Morawskiego pisze że poziom powinien być nawet 2cm powyżej kreski
-
przy 150 to możesz sobie wymienić zużyte elementy pompy a nie olej, no ale skoro chcesz to wymień sobie i olej przy 150
-
Ostatnio zwróciłem uwage ze u moich rodziców w Caro plus GSI 1998r. jest chłodnica oleju od wspomagania ale u mnie takowej nie widze. I tu mam pytanie czy zakładali je do wszystkich poldów bo jak tak to wychodzi na to ze mój mógł mieć dzwona skoro jej nie ma
-
Ostatnio zwróciłem uwage ze u moich rodziców w Caro plus GSI 1998r. jest chłodnica oleju od wspomagania ale u mnie takowej nie widze. I tu mam pytanie czy zakładali je do wszystkich poldów bo jak tak to wychodzi na to ze mój mógł mieć dzwona skoro jej nie ma
przekladnie japonskie JKC maja chlodnice w postaci zagietej rurki ,a przekladnie niemieckie ZF nie maja chlodnicy
JKC poznasz po bialym zbiorniku na plyn ,a ZF po czarnym zbiorniku
-
KGB a to dobrze czy żle. Aha i jeszcze jedno pytałem sie w ASO o wymiane oleju we wspomie ale gosciu powiedział mi ze sie go nie wymienia. Dziwne bo w ksiazce pisze ze co 150 tys. km. trzeba wymienic. I tu pytanie jak go wymienic szukam na forum od 2 godz. i nie moge znależć jak sie go wymienia
[ Dodano: 2007-06-17, 20:51 ]
Aha u mnie ten zbiorniczek jest czarny wiec złe myśli o dzwonie zostały wygnane. Dzieki
-
JKC poznasz po bialym zbiorniku na plyn ,a ZF po czarnym zbiorniku
ZF po brazowym ;)
KGB a to dobrze czy żle. Aha i jeszcze jedno pytałem sie w ASO o wymiane oleju we wspomie ale gosciu powiedział mi ze sie go nie wymienia. Dziwne bo w ksiazce pisze ze co 150 tys. km. trzeba wymienic. I tu pytanie jak go wymienic szukam na forum od 2 godz. i nie moge znależć jak sie go wymienia
Jak w kazdym ukladzie hydraulicznym zmienia sie ciecz robocza - w przypadku wspomagania ZF co 150 000km lub wczesniej kontrolujac jednoczesnie i ewentualnie uzupelniajac poziom plynu co 5000km. Plyn nalezy rowniez wymienic jezeli nie jest juz rozowy lub dostaly sie do niego liczne zanieczyszczenia.
Wymiana oleju we wspomaganiu to proces dosc prosty (lub inaczej - nieskomplikowany). Nalezy najlepiej zdjac kolo od strony przekladni, odkrecic przewody i zlac caly olej. Co nie zdarzy wyleciec mozemy popchac pompa obracajac nia zgodnie z jej normalnym ruchem (tak aby pompowala). Wiadomo ze czesc starego oleju pozostanie w przekladni ale na to oprocz jej demontazu nie ma sprytnego sposobu. Nastepnie wszystko skrecamy i zalewamy plynem krecac jednoczesnie reka pompa tak aby uklad zassal olej. Gdy poziom bedzie w zbiorniczku bedzie wynosil ok. 10-15mm ponad gorna kreske na miarce odpalamy silnik i uzupelniamy niedobor.
To chyba wszystko w tej kwestii :)
I mala podpowiedz - uklad wspomagania ZF byl montowany w Polonezach za doplata od 1994-1997roku w minusach i standardowo w Plusach w 1997roku :)
-
Tez miałem wspome z plusa 97 i było to JKC.Swoja droga teraz mam w Audi ZF i wydaje mi sie ze JKC była lepsza bo na wolnych obrotach chodziłą tak samo jak na wysokich.ZF ma tę przypadłość ze kiera chodzi lzej wraz ze wzrostem obrotów...
-
moze masz dowalona ,albo inna niz w polonezach
u mnie chodzi lekko na wolnych ,a powyzej 2500 slabnie wspomaganie
-
moze masz dowalona ,albo inna niz w polonezach
u mnie chodzi lekko na wolnych ,a powyzej 2500 slabnie wspomaganie
mozliwe ze jest inna,na pewno nie da sie okreslic zuzycia gołym okiem ale miałem juz te pompe "na wierzchu" i nic nie wygladało na wytarte,zuzyte,luźne....W kazdym razie kumpel tez ma ZF w Golfie i chodzi jeszcze cięzej.
-
moja pompa była głośna(80tys km),zrobiłem (częściową) wymianę płynu 0,5litra tyle ściekło po ściągnięciu węża z pompy i pompa chodzi ciszej ,może i ciut lżej.Z pompą nie miałem problemów typu chodzi ciężej na wolnych czy wyższych obrotach tylko była głośna
-
Orientuje sie ktos czy pompa stosowana w fiacie 132/argenta(tez ZF) ma w sobie jakis dodatkowy olej smarujacy ?
-
z tego co wiem - NIE ma dodatkowego oleju ! jest to pompa łopatkowa - jeśli jest głośna to coś jest prawdopodobnie zużyte - ale mam argentę po 400.000 km i pompa jest nadal sprawna !!!
p.s. jest to element wręcz niezawodny !!!
-
Dzieki za odpowiedz :) Ile miała przejechane moja argenta tego nie wie nikt- licznik zatrzymał sie na 42 tys(142/242 tys?? ) W kazdym razie kreciłą sie tam juz któras z kolei dwójka(przebite numery) Pompa jak i cała reszta układu wspomagania działała dobrze ale stwierdziłem ze zanim zamontuje to w poldaczu to dobrze by było porobic wszystko aby nie było niespodzianek :)
-
Zak#1907, ogólnie,bo ja przy montazu JKC miałem tez takie piski dopóki układ sie nie odpowietrzył...