FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Marcin OBR w Październik 26, 2006, 17:38:45 pm
-
Pokusiłem się na diody zamiast żarówek do przednich kierunkowskazów i po założeniu diody ,kierunki mrugaj? tak jagby jedna z żarówek był? przepalona-mrugaj? szybciej :cry:
Czy da sie co? z tym zrobić żeby było normalnie :?:
-
diody maja duzo mniejsze obciazenie pradowe niz zarowki
mozesz dac odpowiednio dobrany opornik
-
No tylko jaki bo ja niestety nie jestem elektrykiem :mrgreen:
-
mozna to teoretycznie rozpykac po mocy zarowki
ale najlepiej byloby zmierzyc napiecie zasilania i prad
-
KGB, sorki ale z rezystorkami nie tak łatwo bo trzebay sporo mocy wytracić i takie rezystorki byłyby drogie, ciężkie i cholernie by sie grzały. Nie mogłyby być gdzie? tak po prostu schowane. Ja bym zrobił inny głupi patent... Możnaby dodać dodatkowe żarówki pod mask? np zaraz za kierunkowskazami przednimi :roll: Na poczatek wstawiłbym po jednej typowej zarówce z przednich kierunków. Najłatwiej byłoby dobrać to na próbę
-
KGB jak juz cos palnie to mozna spasc z krzesla :roll:
Ja bym poszedl podobnym tropem jak e_gregor#1917, tak zeby jakos obciazyc ta instalacje
-
Zobacze co powie na to Osfald :roll: a z tymi żarówkami dodatkowymi to już Roos też mi podsunoł takiego pomysła :mrgreen:
-
a Osfald na to.... niemozliwe :roll:
oczywiscie przedmowcy juz napisali co powinno sie zrobic... obciazyc uklad tak jakby byly wlaczone zarowki...
wprawdzie rozwiazania z opornikami (musialyby byc naprawde duze... mocy 21W) czy zarowkami nie polecalbym jednak sa to rozwiazania najprostsze.
W tym przypadku az prosi sie o drobna przerobke kontrolera ;)
-
Czyli co radzisz Osfaldzie :?: :mrgreen:
-
tak jak byla mowa, podlacz pod ten kierunek jeszcze ta zarowke co wyjales, niech se mruga gdzies pod maska i na 99% bedzie git.
-
Hmm.. a moze doloz sobie kierunki w lusterka i wtedy prady sie wyrowanaja :mrgreen:
-
Hmm.. a moze doloz sobie kierunki w lusterka i wtedy prady sie wyrowanaja :mrgreen:
Oj chyba musiałby neony sobie jescze podłaczyć zeby wyrównać napiecie bo diody strasznie mały pr?d pobieraj?....A Osfald jak by tam jak?? diode prostownicz? wpierdzielić?? Nie pamietam co by dawać zeby cost akie zrobić czy cewke czy kondesator gdzie? cos słyszałema le nie pamietam...
-
ha ja mam pomysła
poci?gn?ć to przez rezystory ceramiczne takie 5 Watowe,rezystory przykleić za lusterka trzeba by je rozebrać oczywi?cie
Wtedy efekt podwójny bo s? podgrzewane lusterka :D co prawda tylko gdy sie wł?czy kierunki ale s?.
-
zarowki to tez oporniki - forma doboru jest dowolna
w kazdym razie tak czy siak dobrze jest zmierzyc pobor pradu przez diody ,by dobrac odpowiednie opory
-
je?li to jest dioda hiper jasna 5mm to ona musi być zasilona napięciem max 4,8V pobór pr?du takiej diody jest rzedu 50 mA(mili) tak więc do podł?czenia pod akumulator przy ładowaniu 14,5V - 1 diody wystarczy rezystor 1 kilo om
[ Dodano: 2006-10-29, 11:12 ]
je?li będziesz to ł?czył w szereg (a nie wydaje mi sie) to pr?d pozostanie bez zmian a napięcie będzie malało
Je?li równolegle to na odwrót(pr?d zmaleje a napięcie pozostanie bez zmian)
-
wkladanie diod zamiast zarowek traci sens jesli samochod dalej ma pobierac taka sama ilosc pradu (propozycje chowania dodatkowych zarowek pod maska czy stosowania opornikow) no chyba ze ktos uwaza iz dioda swieci lepiej niz zarowka 21W w tym zastosowaniu i na sile przerobi uklad...
jako sensowna przychodzi mi do glowy tylko przerobka samego kontrolera (a dokladniej wymiana rezystorow pomiarowych)... niestety nie mam czasu na rozbieranie ukladu i generowanie opisu "how to"...
-
szczerze w ?wiatłach lepsze zaórwki rozpraszaja ?wiatło a diody maja soczewki... A kto Ci tam bedzie w kierunki patzył czy masz diodowe to jest polonez to ma byc klasyczne najprostsze i do tego najlepsze oswietlenia jakie jest...