FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: trek w Październik 28, 2006, 22:57:32 pm
-
polonez atu 1.6,przy rozgrzanym silniku obroty na biegu jałowym spadaj? do 500,
na zimnym wszystko jest ok,czy kto? wie o co chodzi
-
jaki wtrysk? (jak jednopunkt to sprawdż czujnik temp płynu chłodz?cego on za to odpowiada bo pentla zamknięta opiera sie na nim) ja mam GSI i tu jest problem
mam to samo? tylko mi spadaj? na 800 i spowrotem na 900(karuzela, potem przy ruszaniu sie dusi) i nie wiem,podejszewam:
Zatkany wtryskiwacz
Uszkodzona uszczelka pod głowic?
Zużyte krzywki wałka rozrz?du
Niewła?ciwe luzy zaworowe
Niewła?ciwa regulacja dawki paliwa
Nierówne ci?nienie sprężania w cylindrach
Wypalony zawór lub gniazdo
Awaria pompy wtryskowej lub urz?dzenia regulacji k?ta wyprzedzenia wtrysku,
Z tym że to chyba by sie działo i na zimnym a u nas jest to na ciepłym więc :?:
-
jeśli chodzi o wtrysk to jednopunktowy,piszesz,że może chodzić o czujnik płynu chłodzącego,rzeczywiście może to być to,zdarzyło mi się ,że w momencie włączenia
się wentylatora obroty skoczyły mi do 1500,a w chwili jego wyłączenia silnik poprostu zgasł.
Sprawdzę to.
-
To i ja się podł?cze. Bo też mam taki problem ostatnio. Zawsze jak dłużej postoje, np w korku to potem obroty spadaj? tak nisko ze kończy się wspomaganie hamowania. Jak zgasze i odpale ponownie to juz jest ok, ale do następnego postoju. Temperatura silnika nie ma za bardzo znaczenia bo to zjawisko występuje i przy 87 stopniach i powyżej.
-
Wymieniłem czujnik temperatury i niestety nic nie pomogło,może
jaki? inny pomysł?
-
nikt nie ma pomysłów..... normalka. temat sam umrze.
Zobacz czy nie łapie gdzie? gor?cego powietrza. Choć mój nie łapie a tez jest zle
-
jak nie pomogło to bierz kolego następny punkt z listy moich genialnych pomysłów, ja bym sam to sprawdził ale nie mam czasu
-
CChachacha, podpis mariusza jest nie zły. A co do tematu to nie przyszło nikomu do głowy przeczy?cić silniczek krokowy?. Pozdrawiam.
-
Co do silniczka krokowego to jest ok
-
dalej nie napisałe? jaki masz wtrysk Abimex czy Bosch. W Boschu podobne objawy może powodować zabrudzony styk biegu jałowego. Znajduje się on na końcu popychacza silniczka krokowego. Czasmi wystarczy go lekko tyrpn?ć i obroty wskakuj? na wła?ciwe.
-
ABIMEX
-
Co do silniczka krokowego to jest ok
A sk?d wiesz ?
Jak się go sprawdza ?
-
. Czasmi wystarczy go lekko tyrpn?ć i obroty wskakuj? na wła?ciwe.
Tzn co bo nie rozumie słowa tyrpn?ć (przeczy?cić) i gdzie sie znajduje? bo z tego co wiem to do silniczka krokowego dochodzi 3 przewody we wtyku tak więć który styk?
[ Dodano: 2006-11-06, 10:34 ]
po długich namysłach teraz rozumie co kolega Kan miał na my?li chodziło mu o ł?cznik biegu jałowegona na który oddziaływuje d?wignia przepustnicy.W tym ł?czniku jest styk na który działa popychacz i zabrudzenie tego styku powoduje nierówne obroty. I nie znajduje sie on za silnikiem krokowym tylko przy regulatorze ostawienia przepustnicy
-
Tyrpn?ć - lekko popchn?ć. A regulator to potocznie silnik krokowy, chodzi o rozwi?zanie problemu a nie rozpatrywanie szczegółowo czy jest to silnik krokowy czy nie. A styk jest na końcu popychacza tego silniczka.