FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: waldi w Październik 29, 2006, 20:48:56 pm
-
Witam
Problem dotyczy chyba regulatora napięcia, akumulator bardzo ciepły, mocne ?wiatła, dokonali?my pomiaru napięcia i okazało się że jest ok 17V na zaciskach akumulatora. teraz pytanie zasadnicze, gdzie znajduje się regulator napięcia czy wewn?trz alternatora czy szukać gdzie? na zewn?trz w komorze silnika. No chyba że to jest uszkodzone co? innego.
Ile ten regulator może kosztować je?li to on jest winny.
Polonez Caro 1.6 GLI 95r na jednopunktowym wtrysku
Waldi
Pozdrawiam
-
regulator znajduje sie na alternatorze sa dwie wersje jeden zintegrowany ze szczotkami a drugi przykrecony do alternatora i wychodza z niego dwa przewody zolty i zielony idace do szczotkotrzymacza
-
jeżeli s? dwie wersje tych regulatorów to czy można je wymienić bez problemu zarówno ten zintegrowany jak i ten drugi przykręcony bez wymontowywania alternatora?
Bo je?li dobrze rozumię to ten zintegrowany będzie wewn?trz alternatorai wtedy trzeba będzie wymontować cały alternator żeby dostać się do tego regulatora w celu jego wymiany.
-
Pomiar napiecia na zaciskach wykonany przy pracujacym silniku czy zgaszonym ?
-
Pomiar na zaciskach akumulatora był wykonany przy zapalonym silniku.
-
A zatem, regulator zintegrowany jest polaczony ze szczotkotrzymaczem, jak juz bylo wczesniej mowione, jest to bradzo uporczywe bez wyciagania alterantora z auta poniewaz musisz dobrze ulozyc szczotki, tzn trzeba pod odpowiednim katem je wkladac, ale nie mowie ze nie jest to wykonalne i kosztuje ok50 zł, natomiast oddzielny regulator kosztuje (przynajmniej ja płaciłem) 18,5 wystarczy odkrecić 2 srubki trzymajace go i odpiac 2 kabelki, nalezy pamietac gdzie ktory byl, sam wymieniaelm ten regulator bez zdejmowania alternatora, jest to doslownie 2 min roboty.
-
przy wymianie regulatora ze szczotkami uwazaj bardzo latwo mozna je zlamac jesli bedziesz probowal je wlozyc z troche wieksza sila
-
i tak mimo wszystko radzilbym wyjac alternator, to naprawde nic skomplikowanego, zajmuje najwyzej 20-30 minut , zawsze mniej nerwow przy grzebaniu bo wszystko mamy na wierzchu. Wiem jak sie użerałem z wymiana tulejek i szczotek w rozruszniku... jak sie ma chwile czasu spokoju i ciszy praz narzedzia to idzie to jak po masełku :)
-
dzięki wszystkim za dobre rady naprawdę się przydały regulator wymieniony i jest ok.
Pozdrawiam