FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: wesley w Październik 31, 2006, 18:28:12 pm
-
Witam,wczoraj stała się tragedia...przy jaki? 70 km/h nagle co? zawarczało i bryka zgasła.Próba odpalenia i dziwnie"lekko"miał rozrusznik,dlatego odrazu pomy?lałem "rozrz?d" :cry: Pasek rozrz?du wytrzymał niecałe dwa lata i przebieg 21 ty?.km.Firma jego to GATES Power Grip.Założyłem nowy pasek (Goodyear) za całe 12 pln i odpalił,chodził równo ale gło?no chodził...klekotały jakby zawory.Zdj?łem pokrywę,cał? klawiaturę (nie chciałem ruszać ?rub regulacyjnych zaworów,bo mam "hydro") i okazało się że wszystkie krótkie laski s? pogięte :? ,długie s? OK.Wymieniłem te laski na nowe,złożyłem wszystko do kupy i jest dużo lepiej,ale jeszcze słychać klekotanie(tak jak w zwykłym poldku z zadużymi luzami zaworowymi).Co tam jeszcze może być nie tak ? Czy trzeba jednak wyregulować te luzy wstępne na zaworach? Specjalnie nie ruszałem tych ?rub regulacyjnych na klawiaturze,bo przed zerwaniem paska było OK i pomy?lałem że jak tego nie będę ruszał to wystarczy zmienić laski na nowe( s? chyba identyczne przecież) i musi "grać".Mam tylko nadzieję,że nikt nie powie,że to zawory pogięte itp. :badass: Daje 3 fotki - 1.tak ustawiłem koła na "znaki" 2-Pogięte laski 3-Tak ułożył się pasek po 15 minutach pracy silnika.Co? wg mnie za daleko jest ten pasek na kołach,z drugiej strony chyba wystaje minimalnie za koła.Nie mogę na to wpłyn?ć,zawsze wraca w to miejsce.Może kto? m?drzejszy ode mnie pomóc mi w tym ? Pozdrawiam
(http://img529.imageshack.us/img529/8264/hpim4883yl2.th.jpg) (http://img529.imageshack.us/my.php?image=hpim4883yl2.jpg)
(http://img529.imageshack.us/img529/8797/hpim4886yn6.th.jpg) (http://img529.imageshack.us/my.php?image=hpim4886yn6.jpg)
(http://img262.imageshack.us/img262/9047/hpim4889ja2.th.jpg) (http://img262.imageshack.us/my.php?image=hpim4889ja2.jpg)
-
Nieststy laski rzadko kiedy s? identyczne - ja zmieniałem uszczelkę pod głowic? i nie ułożyłem lasek w odpowiedniej kolejno?ci i po tym zabiegu klekotał jak diesel....
Co do ustawiania hydro - Tu lepiej niech sie specjali?ci wypowiedz? - czy w ramach pogiętych lasek autoregulacja nie mogł? sie też spsuć ?? to jednak było małe bum....
-
niestety wydaje mi się, że powiniene? zrzucić głowicę - skoro pogięły się laski popychaczy, to znaczy, że tłoki spotkały się z zaworami, i zawory mogły się pokrzywić,
dla pewno?ci możesz zrobić pomiar ci?nienia sprężania, mały koszt a będziesz miał pewno?ć
-
niestety wydaje mi się, że powiniene? zrzucić głowicę - skoro pogięły się laski popychaczy, to znaczy, że tłoki spotkały się z zaworami, i zawory mogły się pokrzywić,
dla pewno?ci możesz zrobić pomiar ci?nienia sprężania, mały koszt a będziesz miał pewno?ć
Wiciu czy pomiar sprężania w cylindrach da znać czy zawory s? uszkodzone? Gdyby były skrzywione,nie dolegałyby dokładnie i nie byłyby szczelne czyli sprężanie też powinno być słabe...to tak sobie to tłumaczę.Co o tym my?lisz? A je?li sprężanie bedzie OK,to znak że zaworki jednak s? proste i nieuszkodzone?Nie chcę zwalać głowicy,bo z 5 ty? km. temu robiłem uszczelkę pod ni? i mały remoncik.Pozdrawiam
-
w ohv zazwyczaj laski lec? a zawory pozostaj? nienaruszone. Widziałem silnik co 3 razy zerwał pasek w ci?gu 2 miechów i ci?gle tylko laski szlak trafiał. (koło miało minimalne bicie)
-
Nie straszyć chłopaka!
OHV to silnik ktory calkiem niezle znosi kolizje tłok - zawór.
Na pewno lepiej jak M20B25 BMW... mi zerwany rozrzad zrobil dziury w 5 tlokach, zerwal dwa korbowody i zmielił 12 zaworow. 8)
Ale wracaj?c do tematu - zmierz cisnienie sprezania - jak ok, to znaczy ze zawory cale i nie masz sie czym przejmowac. Nie wiem jak wyglada kwestia regulacji popychaczy hydro w tym silniku, ale jesli trzeba tak? wykonac - wykonaj. Musi byc wtedy ok.
Gdyby zawory byly uderzone na tyle, zeby zmienic swoje polozenie w gniazdach albo prowadnicach to bankowo spadloby cisnienie.
Dla pocieszenia - przezylem dwa zerwane paski w OHV - w zadnym nie trzeba bylo zrobic nic procz wymiany lasek i regulacji zaworow. 8)
-
A ja moge się pochwalić tym ze w tamtym baz 2 lata temu zerwało mozna powiedziec ze scieło pare z?bków, ale na szcze?cie nic sie nie staneło ale wydaje mi się ze mam już troche przepracowany silnik bo od niedawna słychać stukanie zaworków dopóki z chwilunie nie pochodzi...A po?niej lala.... Ja nie zmieniałem pasak bo nie chciałęm sie tak dogłębie wpatryac w silnik bo nie wiedziałem co i jak.... A po za tym jesli było by co? nie chalo to by nie miał kopa bodajrze a jedzie dosyć zdrowo jak na polonie....
-
nie jestem specem ale ostatnio kolega Lodówa wymieniał mi pasek i duże koło ( pasek - tej samej firmy co Twój pęknięty, okazał się już naderwany - miałem szczę?cie (przebieg ok 40tys na tym pasku ) ale do sedna - nie podoba mi się duże koło - robi wrażenie lekko już podtartego - może to jest powód że pasek tak krzywo się ustawia ?
powodzenia
-
A tak wogóle to ile powinno się je?dzić na jednym pasku...?? Bo kto? mi mówił że polonia powinna zrobić 90 tysi?czków...
-
A tak wogóle to ile powinno się je?dzić na jednym pasku...?? Bo kto? mi mówił że polonia powinna zrobić 90 tysi?czków...
Hmmmm jak go(poloneza) kupiłem miał ponad 100ty?.km i pasek był oryginalny,zmieniłem i wytrzymał ledwo 20 ty? i zostały tylko strzępy z niego.Więc pasek,a pasek jak widać to wielka różnica i loteria :badass:
-
Ja sie nie cyndole... Ra w roku wymieniam paski (rozrzad i klinowe), plyn w chlodnicy, hamulcowy, olej (silnik, skrzynia, most), plyn hydrauliczny sprzedla (w E30) i klocki na przodzie.
Przy takim podejsciu nie ma prawa zdarzyc sie niespodzianka zerwanego paska.
-
Koledzy ponawiam pytanie...jak krok po kroku zabrać się za regulację zaworów w układzie "hydro" ??? Tylko tak zrozumiale poproszę :help:
-
http://www.fsoautoklub.pl/?action=technika&id=6
-
A tak wogóle to ile powinno się je?dzić na jednym pasku...?? Bo kto? mi mówił że polonia powinna zrobić 90 tysi?czków...
było setki razy.
wg literatury 60tys, co druga wymiana z kołami ( głównie chodzi o duże bo jest z tworzywa sztucznego ) ale nie ma sensu przeci?gać - 40tys to wg mnie górna granica, tym bardziej że koszty s? smieszne ( ostanio słyszałem że za wymianę paskę w Łałdi A6, wcze?niejsztm modelu,w ASO bior? ... 3 tysi?ce zł :!: z czego tam s? te paski ? ze złota :?: )
-
chyba troche pozno wchodze w temat ale w polonezie jest raczej niemozliwe zeby cos sie stalo z zaworem przy zerwaniu paska. sluchajcie u mnie pasek zgubil zeby po 3 tys km i jak rozebralem to sie okazalo ze laski krzywe (identycznie jak u kolegi) i wiecie co? mial z was kiedys zawor w rece? a mial ktos kiedys laske? jesli tak to kazdy z was wie ze na 99.99% nic nie moze sie stac zaworom przy zerwaniu paska! wesley, wez sobie ta swoja laske juz pogięta i zobacz ze mozna ja prawie w rece zgi?ć! (no chyba ze tylko ja taki silny, a jestem przecietnym studentem :D wiec tu odpada że ze mnie pudzian). przyczyny nie szukaj w zaworach. a sprezania lepiej nie sprawdzaj bo mozesz dostac czasem szoku i wyjdzie jeszcze ze silnik trzeba na stol wywalac :P czasem niewiedza jest super :D
-
co do wymiany kół rozrz?du: wiem, że kolega GT miał problem z dostaniem oryginalnych kół do plusa, czy kto? może to potwierdzić?
ja chyba zostanę na moich starych kołach przy wymianie (drugiej) paska na wiosnę, przebieg aktualny 96kkm, teraz też jeżdżę na Gates-ie :?
-
Witam.
To co wesley ma na zdjeciu to sa kola oraz pasek starego typu. Nie wiem dlaczego w plusie posiadasz taki pasek ale duzo lepszym rozwiazaniem sa oba kola metalowe z pol-okraglymi zabkami. W polonezie byly dwie wersje wlasnie taka jak na zdjeciu czyli kwadratowe zabki - podobno lubily sie przecierac, pekac bardzo szybko oraz wersja na pol-okragle zabki. Te drugie oczywiscie sa duzo lepsze, pasek znacznie plynniej wspolpracuje z kolami i w efekcie jest to znacznie trwalsze rozwiazanie. Polecam rozejzec sie za tym drugim typem i wymienic oba kola oraz pasek - koszt niewielki a swiety spokoj na lata.
-
wiciu, to prawda. Kół fabrycznych juz nie ma, a plusy na pocz?tku miały montowany stary typ.
-
czyli najlepiej wymienić koła na koła rozrz?du nowego typu, których już nie ma ... :? czyli zostaję przy moich starych nowego typu kołach rozrz?du :) :) :)
-
Hmm - ja to zrozumiałem tak - fabrycznych już nie ma (obydwu typów) ale lepsiejsze s? te nowe...
-
Zamówiłem dzi? (dobre nie ?) koła i pasek z półokragłymi zębami.Na stanie w sklepach u mnie maja tylko te paski po 12 pln...Ten zamówiony pasek to Goodyear za 37 pln ,Gates kosztowałby 29 pln,ale podziękowałem za niego.W sumie za wszystko bedzie 112 pln do zapłaty.Mam nadzieje,że będzie to dobrej jako?ci wszystko.Zrobię fotki i wkleję niebawem,może komu? się to przyda ;)
-
A skoro mowa o rozrzadzie to moze ktos wypowie sie na temat rozrz?du na lancuszku, tak jak w duzym fiacie?? Warte to uwagi czy nie ma co sobie zawracac glowy?
-
Fistasz, rozrzad dobry, ale miał jedn? wade, bo hałasował po jakims czasie od założenia.
-
wiem ze lancuszek halasuje ale chyba jest owiele wytrzymalszy od paska. Byl on jakos smarowany?
-
lancuch w nowych silnikach ma trwalosc okolo 250-300tys km, a paski chyba do 180tys... pasek pracuje na sucho, a lancuch wymaga smarowania olejem silnika (trudniejsza wymiana)... oba rozwwiazania musza miec napinacze... tyle mozna znalezc w sieci
-
Osfald, w praktyce inaczej jest. Maksymalnie pasek to w nowych silnikach wyrzytmuje ok 120 tysiecy. W niektórych zaleca sie po 60 a w niektóych po 120. Zalezy od silnika. Natomiast z łańcuchami jest na odwrót. Maluchy, fiaty czy skody(100-130 czy nawet felicje) nie maj? napinaczy a wytrzymalosc jest niewiadoma, lecz z powodu hałasu zmienia sie po ok 30-40 w felce nie wiem , ale pewnie kolo 70 lub wiecej. Co do nowych silników na łańcuchu Corsy miały łańcuchy z napinaczami. Efekt to cholerny hałas, przeskakuj?ce rozrz?dy, wymiana co 60 tys i koszt w ASO ok 1,700zł :smile: Ogólnie to paski s? konkretniejsze. Znam tez silniki w których nie pada pasek ale inne elementy. Np Silnik diesla w Oplu Combo 1,7 wymienia sie co 170 według ksi?zki a przy ok 100 tys. nie wytrzymuj? rolki prowadz?ce i koszty s? duze, bo to diesel. Spotkanie tłoka z zaworem gwarantowane.
[ Dodano: 2006-11-04, 11:06 ]
a co do łańcuchów jeszcze, to posiadacze starszych aut nie wiedz? ze je nawet maj? i moze po 200 tys mysl? o wymianie np. Slynna beczka ;)
-
112pln za rozrzad to troche drogo ,jezeli komplet to fiaciora kosztuje 60pln i jest "niezniszczalny"
halas lancuszka wesleyowi i tak by nie przeszkadzal dopoki nie zrobil by popychaczy :P
-
W pi?tek na 18 jestem umówiony z mechanikiem,posłuchał jak pracuje silnik i powiedział,że co? ?le ustawiłem.Mam nadzieję,że ma rację,zawsze to jaka? szansa że będzie cicho :?
-
wesley napisz jak poszlo i co zrobiono... az jestem ciekawy!
-
wesley napisz jak poszlo i co zrobiono... az jestem ciekawy!
OK...jak tylko będę po "zabiegu" dam znać.Pozdrawiam
[ Dodano: 2006-11-06, 19:56 ]
Więc odebrałem to cudo dzi?...pasek kosztował 37 pln,a razem z kołami 112 pln.Koło małe jako?ć wg mnie nawet niezła,a duże jako?ć b.dobra,szkoda tylko że jest z jakiego? niemetalowego tworzywa.Pasek dolega wszędzie idealnie,żadnych szpar itp.Oto foto :mrgreen:
(http://img512.imageshack.us/img512/9853/hpim4900hs4.th.jpg) (http://img512.imageshack.us/my.php?image=hpim4900hs4.jpg)