FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: tofik1903 w Październik 31, 2006, 23:12:13 pm

Tytuł: EKONOMIZER(WAKUOMERT) JEGO ZASTOSOWANIE
Wiadomość wysłana przez: tofik1903 w Październik 31, 2006, 23:12:13 pm
witam czy moze powiedziec mi ktos cos na temat EKONOMIZERA lub tzw.WAKUOMETRA do poldka i czy to zdaje egzamin
Tytuł: EKONOMIZER(WAKUOMERT) JEGO ZASTOSOWANIE
Wiadomość wysłana przez: MaciejFSO w Listopad 01, 2006, 09:27:28 am
Zadaje egzamin, zdaje! Mam u siebie, i jak mi wskazowka wskakuje na czerwone pole to odrazu puszczam gaz!! :D
Tytuł: EKONOMIZER(WAKUOMERT) JEGO ZASTOSOWANIE
Wiadomość wysłana przez: tofik1903 w Listopad 01, 2006, 23:08:36 pm
tofik1903,     no dzieki a moze cos wiecej na ten temat sie dowiem od społecznosci???  np. jak sie go montuje czy mozna go zamontowac do auta na wtrysku z instalka gazowa i w jaki sposób.   za wszystkie rady z góry dziekuje!!!!!!  pozdrawiam tofik1903

[ Dodano: 2006-11-01, 23:11 ]
tofik1903,    czy jest zauwazalna róznica w spalaniu auta po załozeniu ekonomizera???  jesli zna ktos jakies wartosci to bardzo chetnie je poznam.    bede w dalszym kontakcie hej
Tytuł: EKONOMIZER(WAKUOMERT) JEGO ZASTOSOWANIE
Wiadomość wysłana przez: karol-1987 w Listopad 01, 2006, 23:42:43 pm
no to ja sie tez wtedy z checia czegos dowiem jak juz temat stoi :twisted:
Tytuł: EKONOMIZER(WAKUOMERT) JEGO ZASTOSOWANIE
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 02, 2006, 00:19:03 am
mozesz zamontowac nawet do auta z turbo ,tylko wtedy skali zabraknie  ;)

wpina sie to najczesciej igla do przewodu od serwa
ale JA bym radzil pozbyc sie odprowadzenia przedmuchow pod gaznikiem lub przepustnica i wykorzystac seryjny krociec (od tychze wlasnie przedmuchow)

ale moje pomysly sa zawsze kontorwersyjne i zaraz wpadnie tu "wesola drozyna" i bedzie z cala zaciekloscia probowala udowodnic ,ze moj pomysl jest do doopy ,bo tak nie wolno ,bo oni nigdy by tak nie zrobili ,bo wogole nie wiedza o co chodzi ,ale generalnie sa na nie
Tytuł: EKONOMIZER(WAKUOMERT) JEGO ZASTOSOWANIE
Wiadomość wysłana przez: karol-1987 w Listopad 02, 2006, 00:30:34 am
KGB, co Ty sie przejmujesz, czesto gadacie o tym samym tylko ze kazdy mowi inaczej albo kazdy ma inna wizje i pisze po swojemu a potem wojna, to sie dzieje juz chyba z 3 miechy :D wiec se dajcie chlopaki na luz bo jeszcze ktos podejrzy i wam polonezy pogin?   :mrgreen: (zapraszam do działu forum "cala polska").

Dobra to chce uslyszec tez inne opinie wiec mnie tu teraz przygnie?ć ich ilo?ci? prosze :twisted:  :twisted:  :twisted:  :mrgreen:
Tytuł: EKONOMIZER(WAKUOMERT) JEGO ZASTOSOWANIE
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Listopad 02, 2006, 08:30:33 am
A gdzie i za ile można taka zabak kupić???
Tytuł: EKONOMIZER(WAKUOMERT) JEGO ZASTOSOWANIE
Wiadomość wysłana przez: Russell w Listopad 02, 2006, 08:32:42 am
na allegro za 20zł
Tytuł: EKONOMIZER(WAKUOMERT) JEGO ZASTOSOWANIE
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Listopad 02, 2006, 08:52:18 am
A gdzie i za ile można taka zabawkę (ten wakuometr) kupić???

A moze ktos opisze jak to działa? Bo mam półprzewodnikowe czujniki cisnienia i mógłbym zrobic taki elektroniczny wynalazek.
Tytuł: EKONOMIZER(WAKUOMERT) JEGO ZASTOSOWANIE
Wiadomość wysłana przez: Russell w Listopad 02, 2006, 09:24:05 am
czy ja coś żle zrozumiałem czy jak.....
Tytuł: EKONOMIZER(WAKUOMERT) JEGO ZASTOSOWANIE
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Listopad 02, 2006, 11:35:18 am
Oki, już mniej wiecej wiem o co chodzi. Mam pytanko, czy ktos wie w jakim zakresie ci?nień (podci?nienie) to pracuje? Bo moge zrobić taki bajerek lektroniczny ale nie wiem jak go wyskalować.
Tytuł: EKONOMIZER(WAKUOMERT) JEGO ZASTOSOWANIE
Wiadomość wysłana przez: RooS w Listopad 02, 2006, 11:52:54 am
na skali u siebie mam od 0 ( atmosferyczne) do -100 kPa ( podcisnienie) i taka skala jest chyba najodpowiedniejsza bo nawet przy ostrym hamowaniu silnikiem z duzych obrotow  wlasnie lekko dochodzi do -100
Tytuł: EKONOMIZER(WAKUOMERT) JEGO ZASTOSOWANIE
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Listopad 02, 2006, 12:26:04 pm
Dzieki RooS#1885, ale je?li dobrze kombinuję to -100kPa to blisko próżni bo ci?nienie atmosferyczne to około 1000hPa, czyli 100kPa. Dobrze wiedziec. Czyli musiałbym wykorzystać cała skalę czujnika. Fajnie :] Jak zrobię co? takiego to się pochwalę
Tytuł: EKONOMIZER(WAKUOMERT) JEGO ZASTOSOWANIE
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Styczeń 29, 2007, 13:59:27 pm
u mnie wyglada to tak

(http://img67.imageshack.us/img67/1636/kantsrodek45dq.th.jpg) (http://img67.imageshack.us/my.php?image=kantsrodek45dq.jpg)

wakuometr jest na gorze, mam go gratis kilkanascie lat sobie lezal , ojciec kiedys wyjął go na szrocie jak byl u niemcow chyba z jakiegos francuza, bo ma napis "made in france"
kiedy podlacze mojego kompa to skonfrontuje jego wskazania
bo np. jadac ze stala predkoscia na prostej drodze na wyzszym biegu, musze bardziej deptac zeby utrzymywac dana predkosc, kiedy jade na nizszym biegu silnik ma lzej, ale ma tez wyzsze obroty
zobaczymy jak to wyjdzie
Tytuł: EKONOMIZER(WAKUOMERT) JEGO ZASTOSOWANIE
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Styczeń 29, 2007, 14:06:34 pm
Moje spostrzezenia sa takie ze to bajer :) Jak trzeba wciskac to wciskam, a jak nie to nie. Wprawdzie moj wakuometr nie lezy na lini wzroku. Moze dlatego nie "trzyma" mi nogi :)
Oczywiscie jak sie zastosujesz do wakuometru to zaoszczedzisz fuel, ale zareczam Ci gregor ze bedziesz jechal jak stary dziadek.
Tytuł: EKONOMIZER(WAKUOMERT) JEGO ZASTOSOWANIE
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Styczeń 29, 2007, 14:24:35 pm
Tak ale ja dużo jeżdzę na trasach i to wieczorami po pustych drogach. Robiac na weekend 1000km mozan nieco zaoszczędzić.