FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Tomek w Listopad 05, 2006, 23:13:18 pm
-
Witam.
Mam problem. Chodzi o to że, hamuj?c na luzie gwałtownie spadaj? obroty ( nawet poniżej 500 ) niekiedy ga?nie silnik, również wł?cza się lampka kontrolna akumulatora. Aby zapobiec zga?nięciu silnika wciskam sprzęgło i dodaje gazu i to wszystko robie podczas hamowania np. dojeżdżaj?c do skrzyżowania.
Prosił bym o pomoc bo poloneza mam od kilku i jestem młodym kierowc?, co za tym idzie nie znam się jeszcze na sprawach technicznych.
Dziękuje i pozdrawiam :)
-
Masz za niskie wolne obroty. Jaki silnik?
-
To jest polonez z 92r. silnik ga?nikowy 1.5 + LPG
Je?li to s? za niskie obroty możecie mi napisać jakie wła?ciwe powinny być na benzynie oraz LPG
-
Wlasciwie to obroty nie powinny CI spadac ponizej 900. Natomiast lampka akumulatora zapala Ci sie w momencie gdy CI juz praktycznie gasnie silnik.
Sprobuj:
1) przestawic wlot powietrza za akumulator
2) zastanow sie w jakim stanie masz instalacje LPG (wymiana filtra?, jak tam parownik?)
[ Dodano: 2006-11-06, 10:44 ]
Aha - czy gasnie Ci tez na benzynie?
-
NO wlasnie, najprawdopodbnej gasnie Ci na gazie, co wskazuje na kwestie wlotu powietrza
-
Wiecie co? wstawiłem nakładkę na wlot powietrza do silnika, mimo tego że niema mrozów. Teraz obroty wzrosły do ok. 600 silnik szybciej się nagrzewa i ogólnie niema juz tego problemu :)
Będę musiał mu porostu podkręcić obroty :)
Dzięki za pomoc, porady
-
Zasloniles po prostu bezposredni "wdmuch" powietrza do filtra. Zjawisko znane, czasem gaziarze jak sobie nie moga dac rady z ustawieniem wolnych obrotow cesciowo zaslaniaja wlot powietrza do filtra. Jest to MSZ "drutowanie" bo zle wplywa na palenie na benzynie, ale daje blyskawiczne wyniki.
-
Tomek odwrot wlot powietrza przodem do boku auta i bedzie gites.