FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: korek w Listopad 07, 2006, 16:09:04 pm

Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: korek w Listopad 07, 2006, 16:09:04 pm
Witam

Czy jest jaki? sposób by przyspieszyc działanie wycieraczek w poldim? ostatnio jak jechałem w ulewie to prawie nic nie widzialem bo kufa chodziły jakby chciały, a nie mogły  :?

1. sam silniczek chodzi, nic się nie zatarło
2. mechanizm przy podszybiu tez nie jest zapieczony

po prostu ten pitulony silniczek wolno chodzi, macie jaki? patent ??
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: jgajek w Listopad 07, 2006, 16:33:54 pm
Moze to głupio zabrzmi ale najlepiej nowy silniczek  :mrgreen:  Przerabiałem ten temat  w borewiczu - rozebralem caly mechanizm bo myslalem ze zatarty a tu nic... Nie wiem jak wyglada silniczek z C+ tam juz normalnie dzialaja wycieraczki  ;)
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: klimek83 w Listopad 07, 2006, 16:42:22 pm
ja u siebie (w?skie Caro) zmieniłem silniczek wycieraczek na silniczek z MR93 i chodzi szybciej ale nie aż tak szybko jakbym chciał
wydaje mi się że w MR93 chodz? szybciej
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Bedzio#1833 w Listopad 07, 2006, 16:48:46 pm
chodza chodza! w swoim jak wlacza na 3 bieg to az giba samochodem tak szybko naginaja  ;)
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Listopad 07, 2006, 17:34:05 pm
A czy silniczek od MR93 pasuje bez przeróbek do MR91?
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Van w Listopad 07, 2006, 18:01:55 pm
Nie pasuje. Wtyczka inna
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Listopad 07, 2006, 18:27:43 pm
Van#1860, ja pytałem poważnie i spytam jeszcze raz: czy silniczek od MR93 pasuje do MR91?
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Listopad 07, 2006, 18:49:28 pm
Wytczka jest inna , ale bedzie dzialac ja mam MR93 w instalacji MR91 ale nie powiem ci jak to jest zorobione bo go kupilem juz takiego. Czaku to przerabial kiedys i mial nawet przerobiony silnik na sprzedaz.


PZDR Pluton
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Listopad 07, 2006, 19:03:52 pm
Chłopaki jestem elektronikiem, ale my?lę że to nieważne, bo dla każdego majsterkowicza (posiadacz poloneza musi takowym być) przerobienie wtyczki to pryszcz
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Styczeń 09, 2007, 11:44:28 am
Przerobienie wtyczki to i pryszcz :P ale trzeba jeszcze przerobic mocowanie w mr91 do silnika mr93 , pisze na ten temat arta i mysle ze niedlugo sie pojawi. Ale taki patent juz jezdzi tylko fotki porobic.


PZDR Pluton
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: marcinmk2 w Styczeń 24, 2007, 17:38:33 pm
a ja mam takie pytanko czy silniczek i caly osprzet moze nie koniecznie bo nie wiem ale chodzi mi glownie o silniczek dalo by rade zalozyc plusowski do Caro 94r?

[ Dodano: 2007-01-24, 17:39 ]
dodam ze bez zadnych przerobek
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Styczeń 24, 2007, 18:16:17 pm
Mysle ze bez problemu nie wiem dokladnie jak jest zbudowany silniczek z plusa ale powinien podejsc bez problemow. Niestety nie mam takiego na testy. W kazdym razie silniczki z 96 roku da sie podloczyc. :) A czy bez zadych przerobek (zmiana kostki) to nie wiem.



PZDR Pluton
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Zak w Styczeń 24, 2007, 18:28:19 pm
śmiem twierdzić że silniczek z MR93 a C+ to to samo;)
osobiście nie uważam żeby zmiana silniczka pomogła w przypadku starego typu:(
ponieważ tam elektryka jest słaba i są duże spadki napięć.

z mojego przykładu:
jak zmieniałem na GLI to zmieniłem także całą inst. el. i przy tym samym (starym) silniczku (oczywiście po przeszczepie wtyczki) stwierdzam że jest różnica jest niebo a ziemia co do tego co było wcześniej na starej inst. :D :D
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Styczeń 24, 2007, 20:39:07 pm
Nie jest to samo chyba , wydaje mi sie ze z C+ szybciej chodza wycieraczki ale moze to przez to ze ja mam instalacje MR91 a silniczek MR93



PZDR Pluton
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Zak w Styczeń 24, 2007, 20:42:49 pm
pluton_14#1889,
no pewnie!
bo w MR93 jest już to "urządzenie mikroprocesorowe" i to ono sprawia tą różnice :wink:
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Styczeń 24, 2007, 21:09:59 pm
Ale co ono robi ? Podaje wiekszy prad na silniczek ? Bo poza sterowanie to chyba nic nierobi zeby wycieraczki chodzily szybciej



PZDR Pluton
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Zak w Styczeń 24, 2007, 22:31:43 pm
pluton_14#1889,
tak właśnie.
podaje właściwy prąd!(bez ich spadków) :wink:
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Styczeń 24, 2007, 22:43:47 pm
Eee nie sadze zeby to bylo przez uPC , sproboje zrobic przekazniki zeby bylo bezposrednio z ACC i mysle ze "zrobi to robote" :P . Pozatym bymy 2 rodziaje silniczkow MR93 , z przekanikami i bez . Musze zalozyc tego z przekanikami i zobacze roznice.



PZDR Pluton
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: marcinmk2 w Styczeń 25, 2007, 14:40:13 pm
ja mam juz silniczek z 94r. tzn. wieczeraczki sa szezej roztawione tak jak w Plusie i jak bym zamontowal nowy silniczek od wlasnie plusa  to by cos zmienilo czy instalke do wymiany mam czy przeczyszczenia? (w plusie nie uszukujmy sie bardzo ladnie to chodzi stad moje pytanko)
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Zak w Styczeń 25, 2007, 14:51:04 pm
marcinmk2#1918,
poczyść styki i pościskaj (jak trzeba)
a potem szukaj dalej :wink:
o!
zrób test:
podnieś obie wycieraczki do góry i włącz...
i sprawdz ich prędkość...
może być tak że będzie ciężzzko sie kręciś w tych tulejach co są przykręcone do karoserii :wink:
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: marcinmk2 w Styczeń 25, 2007, 15:16:24 pm
juz tak robilem i na podniesionych ladnie smiga a na opuszczonych wolniej i dolu szyby mi nie dochodza (to wyglada tak jak by nie mial silniczek sily
0
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: yacoo w Styczeń 28, 2007, 12:31:57 pm
Kolego winna jest fabryczna instalacja. Powinienes zrobic zasilanie silniczka przez przekazniki.
Rozlacz kostke przy silniku i podepnij przewody od wlacznika (niestety nie pamietam kolorow - jeden chyba szary a drugi dwukolorowy) do "+"wejsci sterujacyh przekaznika (86), "-" (85) do masy, z "+" akumulatora podciagnij gruby kabel do wejsc 30 przekaznika, a do silnika podepnij styk, ktory jest laczony ze stykiem 30 (87).  Robilem to u siebie i u kolegi. Przed zalozeniem przekaznikow wycieraczki potrafily sie zatrzymac same, po zalozeniu, pracowaly lepiej niz gdy byly nowe.
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: święty w Styczeń 29, 2007, 08:20:01 am
To nie zmienia faktu iż fabryczny silniczek to archaizm i żre straszne ilości prądu, skoro nie chce na oryginalnej instalacji pracować poprwanie. Ja założyłem inny silniczek , nic nie poprawiałem w fabrycznej instalce i śmiga super.
Wcześniej co prawda nie zatrzymywały się ale w ulewie nic nie widziałem.
Dlatego jak bym miał zakładać to bym wsadził silniczek z caro mr93 z przekaźnikami i puścił głowny kabel prądowy bezopśrednio bądź przez bezpiecznik do akumlatora.
 Yacoo - twoje rozwiązanie jest dobre pod warunkiem że nie używasz programatora wycieraczek .....
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: święty w Styczeń 29, 2007, 19:10:08 pm
Schemat silniczka z mr93:
(http://img442.imageshack.us/img442/4985/silniczekwycieraczek1xq2.th.gif) (http://img442.imageshack.us/my.php?image=silniczekwycieraczek1xq2.gif)
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Tomala#1829 w Styczeń 29, 2007, 20:58:29 pm
Ja u siebie mam ten problem że na czasowych porafią się zatrzymać zaraz po starcie a silniczek mam nowy założony tzn ma troche lat ale leżał nieużywany musze pomieżyc prąd na kostce przy silniczku i tu pewnie będzie problem za małe napiecie trzeba bedzie troche we wiaderku postawic obok i bedą chodziły dobrze  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Styczeń 29, 2007, 21:57:38 pm
To już wiem czemu odkąd zmieniłem ramiona wycieraczek tak mi wolno chodzą! Myślałem że to pióra ale chyba przez pół roku powinny się ułożyć. Pewnie za nisko są.
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: klimek83 w Luty 02, 2007, 20:40:54 pm
a u mnie wyobraźcie sobie, że mimo zmiany silnika na plusowski nie chodziły zachwycająco szybko do czasu aż nie pomierzyłęm spadków napieć i były równe 0,5[V] niby nie wiele ale jak wszadziłem 2 przekaźniki (każdy na osbną prędkość) to naprawde różnica jest ogromna i na szybkich zapierdziela ok 68 obr/min wycierak.
Programator działa bezproblemowo z takim podłączeniem.
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Zak w Luty 02, 2007, 21:14:23 pm
klimek83,
0,5 V to niewiele, ale jak byś sprawdził Amperarz to byś wiedział dlaczego miały takie tempo :wink:

to tak jakbyś chciał rozrusznik ruszuś na cienkim kablu :?

zasada: im dłuższy przewodnik tym większe straty mocy, a im krótszy....
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: klimek83 w Luty 02, 2007, 21:49:40 pm
jak znajdę wolną chwilę po sesji to została mi jeszcze tylnia do przyśpieszenia :)
Tytuł: Overclocking wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: romoo w Luty 03, 2007, 19:09:28 pm
Ja sobie rozebrałem silniczek i zmniejszyłem uzwojenie o połowei tak dopiepszają że czasami nawet krańcówke z rozpędu przejdą i nie można ich zatrzymać a jak je zatrzymuje  2 rękami to aż silnik przygasa.
Pobór prądu 14A.