FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: jawiem69 w Styczeń 30, 2007, 11:29:38 am
-
Jak myslicie?? jak trudne jest wymienienie lozysk walka atakujacego i tulei rozpreznej w tylnym moscie?? czy po takim zabiegu most nie zacznie mi wyc ze wzgledu na niewlasciwe ustawienie kola talerzowego w stosunku do walka atakujacego?? Czy w przypadku kiedy wymienie tylko lozyska i tuleje rozprezna nie grozi mi ustawianie mostu?? Czy do wymiany lozysk walka atakujacego i tulei rozpreznej konieczne jest wyjmowanie calego dyferencjalu??
Edycja tematu wątku - S#1869
-
Szkoda się za to brać. Efektu moze nie byc, a nie ustawiony most na 95% bedzie wył znowu. Musiał bys wymienic wszystko i to dobrze ustawic. Więc daruj sobie rozkręcanie tego i poszukaj cichego mostu. Wyjdzie mniej pracy a koszt podobny. drugi most ok 150-300zł
[ Dodano: 2007-01-30, 11:47 ]
Zreszta tematów o mostach było bez liku polecam opcje SZUKAJ !!!
-
chyba przeczytalem jzu wszystkie tematy o moscie na ptk, co do wymiany mostu... ja nie jestem serwisant ze chce wymieniac, ja raczej mam upodobania w kierunku mechanika i chce naprawic jak sie da, a z czego wiem na pewno sie da. Ponadto podchodze do tego tematu z zamyslem ze skoro wymieniam lozyska to one przeciez beda takie same jak byly zamontowane w fabryce, tuleja rozprezna tez przeciez bedzie taka sama, naciagi srub beda robione kluczem dynamometrycznym i beda takei jak w ksiazce. Zadajac to pytanie licze na to ze ktos odpowie mi czy jest jakas mozliwosc ze cos sie przestawi kiedy odkrece dyferencial bo jak sie przestawi to wiadomo ze bedzie wylo ale jak tam sa tylko podkladki ktorych bedzie po zmontowaniu tyle samo to moze sie uda?? i nie bedzie wylo??
-
tuleja rozprezna tez przeciez bedzie taka sama, naciagi srub beda robione kluczem dynamometrycznym i beda takei jak w ksiazce
Tuleje rozprezna i podkladki regulacyjne za kazdym razem powinny byc nowe- stare sie zuzywaja podczas pracy. Ponadto oprócz klucza dynanometrycznego potrzebne sa specjalne narzedzia których zapewne nie posiadasz. Da sie to zrobic ale efekt w stosunku do wlozonych pieniazków i czasu moze byc mizerny :? Wyc taki most bedzie zawsze -no moze pierwsze 500 km po złozeniu bedzie cichy -te mosty wyja z powody wady konstrukcyjnej( ikiespkiego wykonania)
-
te mosty wyja z powody wady konstrukcyjnej
u mnie do 90000 km bylo wszystko ok, totalna cisza most byl slyszalny dopiero w okolicach 130km/h a teraz przez moja bujna fantazje i upalanie gum na wcisnietym hamulcu do momentu az mnie nie bylo widac w dymie wyje i jeczy juz od 40km/h i chce to w jakis sposob zlikwidowac :/
-
Takie niszczenie dobrych mostów powinno byc karalne :roll: A najszybciej to zlikwidujesz albo kupujac drugi albo spróbowac w swoim moscie dac gesciejszy olej +towot ale to pomaga na krótko :?
-
jeszcze dodam jedno, on nie wyje caly czas, czesto sie zdaza ze jest cisza jak kiedys a jak pojawi sie to wycie i jeczenie to nie wazne czy dodaje gazu czy hamuje silnikiem, zawsze takie same jeki slychac dopiero jak wysprzeglam caly tyl cichnie
-
Jednym słowem dobrze go zmieliłeś. By go zrobić to koszt minimum 800zł (jesli na nowych dobrych częściach)-400zł same trybiki
Szukaj drugiego bo na tym to szkoda roboty. I przy okazji sprawdź wał. Czy po takiej ułańskiej fantazji krzyżaki nie poszły się kochać.
-
najpierw musisz wiedziec czy wyje ,czy lozyska szumia
jezeli wyje ,to juz wyc bedzie
jezeli lozyska szumia ,to mozesz je zmienic - nie masz nic do stracenia oprocz paru godzin i paru pln
zalozmy ,ze szerokosc lozysk pozostanie ta sama (w praktyce sa rozne :( )
zlozysz to tak samo i bedzie chodzic - oczywiscie moze zaczac wyc ,ale to i tak mniej uciazliwe i szumy wypracowanych lozyska
tylko nie dawaj nowej tuleji rozpreznej - stara wystarczajaco ciezko scisnac
zdaje sie ,ze Bocian meczyl sie jakims sporym kluczem
-
no wlasnie moja tuleja rozprezna poszla na spacer bo mam luz na walku atakujacym
-
no wlasnie moja tuleja rozprezna poszla na spacer bo mam luz na walku atakujacym
tuleja rozprezna jest dla sciemy ,czyt. nie kasuje luzu
luz masz pewnie dlatego ,ze lozyska ci sie zjechaly
-
to po co ona tam niby jest??
-
by byl opor przy ustawianiu napiecia wstepnego
-
Ano dawno temu wojowałem z mostami. Jest to uciązłiwe tylko dlatego że trzeba wszystko rozbierać. Ja u siebie zmieniałem łozyska na moście zawieszonym w aucie bez rozpinania hamulców co w lucasie jest nielada wyczynem ;). Po wymianie jak i przed wyje ale przełożenie które mam nie dawało innej możliwości ;). Tak to jest jak się kupuje wypracowane tyby z mostu i regeneruje je pastą zaworową :lol: :lol: :lol: .
Ale co do samej tulei rozprężnej to faktycznie zabrakło mi klucza aby ją dociagnąć mocniej. Pól metra klucza dynamometrycznego i metr rury były za krótkie. Dopiero lekkie przyszlifowanie jej na betonie pomogło (z tego co pamiętam).
Ogólnie z zabawy z mostami mam taki morał. Wyło i wyje a jak nie będzie wyć to będzie cud. Niemniej jednak 4,55 w moście daje trochę radości. Kto wie czy nie przełoze do borostworka albo nie sprzedam...
-
Niemniej jednak 4,55 w moście daje trochę radości.
A no daje, daje :mrgreen: Co prawda to prawda :D
Jakby Twój nie wył to bym może się skusił bo z moim coraz gorzej chyba. Może zmiana łożyska pomoże.
-
co mam zrobić z mostem który po podniesieniu w powietrze i włączeniu biegu chroboli i wydaje takie dzwięki jakby tryby nie trafiały w siebie nawzajem?
-
oddac na złom po 65gr za kilo serio.
-
u nas jest po 85 gr więc na szrot po inny? jaki bedzie dobry do 1.4 rover i jak go poznać?
-
na szrot to on może być w wątpliwym stanie. Mosty mają oznaczenia na sobie jakie posiadają przełożenie. Potrzebujesz taki z oznaczeniem 10/43(od spodniej strony jest nadlwe między dekielkiem a obudową. wytrzyj szmatką i bedziesz wiedział co masz)
Ja mam w roverku 11/43 (3,91) jest troszkę za długi, ale można na tym smigać :) mosty od klekota odradzam. najlepiej zdobadz oryginalny bo inne spowodują oszukiwanie licznika
[ Dodano: 2007-02-04, 17:35 ]
i musi byc koniecznie szerokim mostem. najlepiej wyposażonym w bębny wtedy bedzie plug & play
-
ale mój jest na 4 tarczach. a jak myślisz od czego to się stało bo o olej dbałem mobil 85w może to od ostrych startów w starciach z bmw (przegrywały) czy od prędkości bo często jeżdże 170km/h
-
starty i palenie gumy most moment zabija, strzały ze sprzegła etc etc
-
Taki wątek do tematu..gdzie kupic sprawny... albo lepiej.. nowy most ktory jeszcze pojeździ i nie wyje.... obawiam sie ze mam ten sam problem..tzn..wycie po 70 km/h chce sie tego problemu pozbyć bo nie slysze za dobrze muzyki z radia. :/
-
nowy most kiedys widzialem na allegro
-
MOże warto zagadnąć do ludzi na allegro co sprzedają regenerowane mosty do trucka. MOże mają jeszcze możliwość zregenerowania mostu o innych przelożeniach ale koszt zaabwy to pewnie jakieś 800zł jak cena na allegro.
-
nie wiem jak wy ja strasznie nie lubie kupować rzeczy których nie moge dotknąć. a tak wogóle jechać gdzieś w Polske aby go odebrać to też spory koszt chyba poszukam jakiegoś rozbitka.
-
w zwiazku z tym ze moj most zaczyna coraz glosniej wyc a moja prawa noga nie ma zamiaru odpuscic zastanawiam sie nad tym czy do polda dalo by sie upchnac post od innego auta lub ewentualnie cale niezalezne zawieszenie od jakiegos bmw razem z mostem, jak myslicie?? da sie?? bo z czego widzialem to caly kompeltny zawias od bmw z dyferencialem i polosiami mozna dostac za 1000zl a to raczej niewiele :)
-
w zwiazku z tym ze moj most zaczyna coraz glosniej wyc a moja prawa noga nie ma zamiaru odpuscic
Offtopiczna uwaga: wyluzuj bo zarzniesz cos wiecej niz most, szkoda samochodu ;)
zastanawiam sie nad tym czy do polda dalo by sie upchnac post od innego auta
Fiat 131/132/Argenta itp :)
lub ewentualnie cale niezalezne zawieszenie od jakiegos bmw razem z mostem, jak myslicie??da sie??
Wszystko sie da, pytanie czy warto - roboty od groma i jeszcze troche, charakterystyka prowadzenia samochodu to bedzie jedna wielka zagadka i mozesz zapomniec o przegladzie - a kazdy jeden policjant ktory chocby przypadkiem zauwazy ze masz kompletnie inne zawieszenie z miejsca zabierze Ci dowod.
bo z czego widzialem to caly kompeltny zawias od bmw z dyferencialem i polosiami mozna dostac za 1000zl a to raczej niewiele :)
Jeszcze wypadaloby zrobic z tego sztywna os albo dospawac jakies wzmocnienia w budzie - most ja calkiem niezle usztywnia (wbrew pozorom ;) ).
-
a cos innego niz fiaty?? jakies inne propozycje?? od innych aut jakis most by przypasil, chodzi glownie o szerokosc bo mocowania to mozna sobie zrobic jakie sie tylko chce :)
-
Most od 132 to chyba jednak najlepsze rozwiązanie, czego przykładem może być poldon 2,9 turbo z Mławy (srebrne ATU)-każdy wie o którym mówię
-
Most od 132 to chyba jednak najlepsze rozwiązanie, czego przykładem może być poldon 2,9 turbo z Mławy (srebrne ATU)-każdy wie o którym mówię
pomyslimy w niedziele co tam wsadzic :D