FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: SerU#408 w Styczeń 31, 2007, 14:52:54 pm
-
Mala uwaga-FAQ dla dohc-a nie dziala bo wszystkie tematy wylecialy w kosmos-to sa puste linki z 404 na koncu :P Nie wysylajcie wiec nowych do szukajki bo nic tam nie znajda.
Przed chwila byl tu temat o abimexie w dohcu ale ktos nadgorliwy go zamknal bo przeciez jest szukajka zamiast sprawdzic czy te linki dzialaja. Oferuje wiec swoja odpowiedz:
Jesli chodzi o taka przerobke to ja juz raz zalozylem do 2.0 wtrysko bosch-a i moge Ci powiedziec, ze czeka Cie spora zabawa:
1. przerobka kolektora ssacego od dohc-a gaznikowego tak zeby pasowal na niego wtryskiwach od abimexa (generalnie cos w rodzaju flanszy)
2. przetoczenie kola pasowego od abimexa zeby pasowalo na wal od dohc-a
3. mocowanie przy silniku czujnika polozenia walu
4. przerobienie instalacji elektrycznej zeby koncowki z wiazki pasowaly pod czujniki w silniku dohc (czujnik temperatury, przedluzenie wiazki od wtrysku bo pewnie bedzie za krotka jak zalozysz wtryskiwacz w dohcu)
5. jesli masz lambde to najtaniej i najprosciej jest przerobic rurowca z gsi i zalozyc do dohc-a
6. nie wiem, czy nie bedziesz musial kombinowac z linka gazu (przy boschu wszystko cale szczescie pasowalo)
I do tego dochodza standardowe przerobki, ktorych mysisz dokonac przy wsadzaniu dohca do poldka (wal, elektryka, wydech, uklad chlodzenia itp.)
Fotki z mojej wydumki masz -TUTAJ- (http://youngtimer.o12.pl/bosch.htm)
Konkretne przerobki to wziecie do tokarza kola pasowego z abimexa i dohca i zlecenie mu przetoczenia abimexowego na wzor dohcowego-tak zeby pasowalo na wal-jak wezmiesz oba kola i popatrzysz na nie to bedziesz wiedzial o co chodzi.
Zespol wtryskiwacza prawdopodobie bedzie pasowal do DOHC-a tylko w jednym polozeniu-w przypadku BOSCH-a musialem go obrocic o 180 stopni-inaczej wadzil o glowiczke takze zanim zaczniesz robic flansze dokladnie wszystko sprawdz i poprzymierzaj.
Uklad wtryskowy sam w sobie pozostaje bez zmian-jak wszystko dobrze poskladasz to powinien dzialac. Najwazniejszy w calej zabawie jest czujnik polozenia walu i musi on byc dokladnie w tym samym miejscu i w tej samej odleglosci od biezni z nacieciami co w polonezie (miarka, katomierz i jedziesz)
Elektryka to przedluzenie kabelkow od wtryskiwacza i od lambdy (jesli ja masz).
Jesli zostawiasz skrzynie poloneza to odpada problem z rozrusznikiem i nic nie musisz robic z elektryka ani przedluzac kabla.
EDIT: musisz-bendix z poloneza nie zazebi z kolem z dohca-musisz wymienic bendix na ladowski.
Jesli masz alternator z regulatorem to zaloz go do dohca-bedzie pasowal.
-
trzeba tylko zmienic w linku cos z np. http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=2886 na http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=2886 i bedzie dzialac ;)
-
Robicie OT.
A jeszcze do "T":
- bendix najlepiej oryginalny "MagnettiMarelli" od Fiata dać, a nie ładowski, bo ten drugi rożni sie minialmnie jednym wymiarem, trzeba czasem podobno szlifować. Jak odnajde dane wymiarowe, to tu uzupełnię.
- problemem jest założenie wspomy - jak dash koło Boshowskie to nie masz jak napędzać pompy DOHCowej. Można próbowac z żeźbieniem pompy polonezowskiej, ale w ogóle nie wiem czy wejdzie (wspornik filtra oleju może przeszkadzać).
Więc może da się jednak przerobić "duze" czterobieżniowe koło od DOHCa na "znaczki" dla czujnika - wątpię czy ktoś to już zrobił.
- alternator od poldka pasuje dowolny, ale trzeba dołożyć coś na śrubę, bo w DOHCu jest krótszy ten wypust na bloku na niego
-
Wszystko działa :P Odsyłamy do FAQ :P
http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=971
-
Robicie OT.
Sorry ale jakie OT.
Mala uwaga-FAQ dla dohc-a nie dziala bo wszystkie tematy wylecialy w kosmos-to sa puste linki z 404 na koncu :P Nie wysylajcie wiec nowych do szukajki bo nic tam nie znajda.
wiec padlo rozwiazanie tego problemu :roll: