FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: wiciu w Styczeń 29, 2007, 20:10:57 pm
-
/Dla porządku wydzieliłem tą dyskusję z tematu o ręcznym na tarczach - Bocian
Podepnę się tutaj.
Problem dotyczy hamulca ręcznego układu ze szczękami lucasa. W sierpniu wymieniłem linkę ręcznego, szczęki i wyregulowałem ręczny (samoregulatory w szczękach na pewno działały, po założeniu linki wyregulowałem ją tylko tą nakrętką po środku auta w celu jej naciągnięcia). Wydawało mi się, że zrobiłem wszystko jak należy, bo tam wielkiej filozofii nie ma, a na autach trochę się znam. Dźwignię ręcznego dało sie zaciągnąć do 3 ząbka a mimo to ręczny trzymał bardzo słabo. Następnie po jakichś 4 miesiącach mój ojciec pojechał na przegląd, gościu na przeglądzie stwierdził, że ręczny za słabo działa (dalej dało się zaciągnąć do 3 ząbka), ale powiedział, że on to naprawi sam. Wszedł pod auto, pogrzabał coś i teraz ręczny zaciąga się do 5 ząbka i trzyma bardzo mocno. I teraz mam pytanie: gdzie popełniłem błąd?
-
U mnie też jest wszystko nowe i też średnio działa. Tzn. od razu po złożeniu działało super. Ale potem gorzej. A przed wymianą linki to w ogóle. Wiem tylko że podobno trzeba samoregulatory ponownie ustawić.
-
pozwólcie że też się podepnę pod temat a mianowicie:
czy chcąc przejśc z tarczówek na bębny będe musiał kupować także most od lucasa?
-
pozwólcie że też się podepnę pod temat a mianowicie:
czy chcąc przejśc z tarczówek na bębny będe musiał kupować także most od lucasa?
oski potrzebne
ale ze masz waski most to musisz zmieniac wlansze na tych oskach ktore masz ,co wiaze sie ze zmiana lozysk
nie wiem po co zmieniasz tarcze na bebny ,JA robie na odwrot i musze przejsc ta sama droge
-
TO może się wymieńcie podzespołami ;).
KGB zakładasz tarczówki od pNa czy jakieś inne??
-
tez o tym pomyslalem,bo zakladam od poloneza
-
mógłby mi ktoś dokładnie wyjaśnić jak wyregulować naciąg linki od hamulca ręcznego? dziś byłem na przeglądzie i ręczny jest do kitu. musze wydać kase na przeciwmgłowe i tabliczke zmanionową której jak się okazało nie mam :) może regulacja wystarczy i nie będę musiał kupować nowej linki
-
Pytanie, czy coś jest nie tak ? :
(http://img530.imageshack.us/img530/4346/img1550qk4.th.jpg) (http://img530.imageshack.us/my.php?image=img1550qk4.jpg)(http://img209.imageshack.us/img209/7472/img1553jw5.th.jpg) (http://img209.imageshack.us/my.php?image=img1553jw5.jpg)
Wyciągnąłem to coś co tam siedziało ale wleciały mi jakieś odpadki tam do środka...
Rozumiem, że tego wogóle nie powinno tam być ??
-
a co tu ma być nie tak?
coś ty tam jadł w tym samochodzie orzechy włoskie?
odnośnie tego ręcznego nie należy na siłe zakręcać nakrętki pod spodem na środku linki tak aby już na 3 zębie dalej sie nie dało zaciągnąć, dlatego że nie uzyska sie optymalnej siły.
Może być tak że dźwignia pośrednia ( chodzi o element do którego przymocowany jest 2 koniec tego pręta co wychodzi pod spód auta z kabiny)przestawiła się razem z tuleją sprężystą na osi i dlatego nie można uzyskać max siły tzn( zamiast być w poziomie jest już w pionie i zaciąganie hamulca a tym samym regulacja na cięgnie nic nie daje.
-
a co tu ma być nie tak?
coś ty tam jadł w tym samochodzie orzechy włoskie?
Myslisz ze miazdzyl je dzwignią ręcznego?:)
-
Ja reguluję tak:
- zostawiam auto na luzie
- zaciągam ręczny na 3ci ząbek
- naciągam linkę tak aby auta nie dało się przetoczyć
- kontruję
Metoda sprawdzona.
-
Dodatkowo te samoregulatory w bębnach też trzeba rokręcić do tego stopnia żeby cieżko wchodził bęben.
Po założeniu bębna, nacisnąć kilkanaście razy pedał hamulca żeby się ulożyły tak jak trzeba.
Ja ustawiam na 4 ząbek i skręcam nakrętke do momentu w którym próba ruszenia na pierwszym biegu bez gazu kończy się zgaśnięciem silnika.
-
mam rozumiec to tak.
montuje linke od recznego oczywiscie nienaciagam jej. nastepnie rozkrecam regulatory tak aby beben ciezko wszedł. pozniej naciskam pedal chamulca tak zeby ulozyly sie szczeki a w ostatniej fazie dopiero reguluje reczny .
czy to to ma wygladac??????
-
Tak jest :)