FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Lupo w Luty 04, 2007, 20:46:06 pm
-
Zatrzymalem sie pod parkiem.
By nie bylo zimno po pewnym czasie zapalilem silnik.
Jak to czasem bywa po chwili zalaczylo sie automatycznie ogrzewanie tylnej szyby.
Chwile pozniej wlaczyla sie wycieraczka tylnej szyby :D
Sama - bez zadnej pomocy..
Mysle co tu robic - na ruchy przycisku od niej niereagowala - machala bez przerwy.
Wylaczylem ogrzewanie tylnej szyby - wylaczyla sie wycieraczka.
I potem juz caly czas - wlaczam ogrzewanie, wlacza sie wycieraczka.. Zgaszenie silnika i ponowne odpalenie nie pomoglo.
Nastepnego dnia bylo juz ok. Ale jak to sie stalo ze takie cuda wyczynialo??
-
Stawiam na przetarcie przewodów elektrycznych w klapie , robi się zwarcie na przewodzie plusowym od szyby z przewodem od wycieraczki , sprawdź , zaizoluj i będzie OK .
-
Podepne sie tutaj zeby nie tworzyc nowego watku, bo tez mam cuda....
Problem opisywany juz byl tylko teraz sie dogrzebac nie moge (jak znajde to podlacze) u mnie bez zaplonu nie dzialaja awaryjki, zegfarek i oswietlenie wnetrza....
Przed dziwnym wieczorem bez zaplonu dzialaly wycieraczki, kierunki, nadmuch (podswietlenie guzika nadmuchu tez) i siadal mi przez to akumulator.. pozatym wtedy pompa nie zalaczala sie po przekreceniu kluczyka :)
EDIT:
===================
Oto cala historyja... (http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=13042) moze ktos pomoze ? (zaznaczam ze na dniach wymieniam stacyjke z kostka) wiec moze to cos da...
-
Zwarcie wywalilo mi polowe zarowek od obrotomierza.. jaro#1888 sprawdzalem tam gdzie mowiles - faktycznie kable przetarte.
Dzieki !! :)
-
Czasówkę włączaszs kolego.
Wycieraczka PO WŁĄCZENIU MUSI ZROBIC 3 PELNE MACHNIĘCIA, inaczej sama sie bedzie włączac co chwilę.
-
jak się czasówkę uruchamia?
-
jak się czasówkę uruchamia?
u mnie wlacza sie tak z musze przycisk dac na pozycje dolna ta co dobija tylko nie normalnie a tylko tak cyknac przyciskiem i tak samo sie wylacza czasowke bo jak normalnie przycisne i przytrzymam tak z 1-2 sekundy to nie zaskoczy
-
Kilka faktów:
Położenie środkowe przełącznika to położenie jałowe.
W dół włącza sie spryskiwacz oraz czasówkę.
Pojedyńcze kliknięcie włącza czasówke, przytrzymanie - spryskiwacz.
Teoretycznie wyłączenie czasowki powinno być kolejnym kliknięciem w dół - nikt nie wie czemu ale u mnie to nie działa (w większości nie działa)
Górne położenie to praca stała, jednak jeżeli przełączymy guzik w tą pozycję i wycieraczka nie zrobi 3 mahnięc... to włącza sie czasówka i ni jak nie idzie tego wyłączyć (chyba że zapłon).
Ogrzewanie tylnej szyby uruchamiane jest automatycznie jeśli temperatura spadnie poniżej 10 stopni celsjusza JEDNAK - dopiero po 30 sekundach od uruchomienia silnika i ani sekundy wcześniej. Również wcześniej nie da się włączyć ogrzewania tylnej szyby ręcznie.
-
Bardzo dziękuję za odpowiedź :). Myślałem że to u mnie jest coś nie tak z przełącznikiem od wycieraczek, bo wszystkie przełączniki mają swoje położenie jałowe "do góry", a ten "na środku". Zastanawiało mnie również wyłączanie "czasówki". Wyłączałem ją zawsze zapłonem lub kilkukrotnym zmienianiem położenia przełącznika :)
-
Ogrzewanie tylnej szyby uruchamiane jest automatycznie jeśli temperatura spadnie poniżej 10 stopni celsjusza JEDNAK - dopiero po 30 sekundach od uruchomienia silnika i ani sekundy wcześniej. Również wcześniej nie da się włączyć ogrzewania tylnej szyby ręcznie.
Chyba, że mamy starszy sterownik, który uruchamia ogrzewanie tylnej szyby zawsze po załączeniu zapłonu, niezależnie od temperatury.
-
Chyba, że mamy starszy sterownik, który uruchamia ogrzewanie tylnej szyby zawsze po załączeniu zapłonu, niezależnie od temperatury.
O takim nie słyszałem - coś bliżej na ten temat ? Jakies oznaczenia ? Do którego rocznika był montowany ?