FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: dzik w Luty 08, 2007, 00:43:43 am

Tytuł: Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: dzik w Luty 08, 2007, 00:43:43 am
Witam

Ma ktoś opis działania wtrysku w silniku 1.4 ?

jeśli nie to czy zna ktoś dokładną funkcje jaką spełnia czujnik PWK oraz na jakiej zasadzie działają wtryskiwacze.

pozdrawiam dzik.
Tytuł: Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Luty 08, 2007, 04:40:04 am
Czujnik PKW(połozenie wału korbowego) zwany tez niekiedy czujnikiem połozenia tloka sluzy do okreslenia jak nazwa wskazuje połozenia WK -dzieki niemu okreslasz w jakim cylindrze(lub parze cylindrów) ma nastapic zapłon. Czujnik ten bada tez odrazu predkosc obrotowa silnika. Na jego podstawie sa okreslane miedzy innymi czas wtrysku i kat wyprzedzenia zapłonu. Wtryskiwacze sa sterowane napieciem- w momencie przyłozenia napiecia otwieraja sie i wtryskuja dawke paliwa do cylindrów lub kanałów dolotowych tuz przed cylindrami. Maja dwa stany otwarty/zamkniety bez połozen posrednich. Działanie wtryskiwacza zalezy od jego budowy - najczesciej stosowane sa wtryskiwacze elektromagnetyczne.
Tytuł: Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Luty 08, 2007, 11:52:53 am
I tyczy się to zasadniczo każdego silnika na wtrysku.
Tytuł: Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Luty 08, 2007, 20:57:31 pm
no mozna jeszcze dodac ze akurat w 1.4 starszego, typu wszystkie wtryskiwacze dzialaja jednoczesnie
paliwo czeka sobie siedzac na zaworze az zostanie zassane do cylindra
w nowszych roverach w tych bez kopulki wtryskiwacze sa sterowane po 2
Tytuł: Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: dzik w Luty 08, 2007, 21:10:58 pm
AndrewS#100, dzieki wlasnie o takie info mi chodzilo :)
Tytuł: Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: maras w Luty 08, 2007, 22:07:27 pm
AndrewS#100, a nie jest to pełna sekwencja?? Czytałem o tym, jak 75 wchodziło do produkcji, wtedy właśnie pisali w A-TM, że do 1.8 16v wpakowali sekwencyjny wtrysk i MEMS3
Tytuł: Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Luty 08, 2007, 22:33:42 pm
Z tego co czytałem kiedyś gdzieś tu w innym temacie to właśnie pełna sekwencja była w 1.8 dopiero.
Tytuł: Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: bziku w Luty 10, 2007, 16:10:34 pm
panowie a to nie jest czasem tak że paliwo jest w listwie pod cisnieniem a czujnik położenia wału daje znać sterownikowi który wtrysk ma otworzyć aby rozpylić paliwo w cylindrze który
akurat ma fazę sprężania. mi się wydaje że przez zawory zasysa jedynie powietrze.
Tytuł: Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: Guciu1801 w Luty 10, 2007, 16:22:50 pm
przez zawory wpada ci mieszanka paliwowo powietrzna. Samo powietrze wpada jedynie przez przepustnice (w wielopunktach). z tym czujnikiem bziku to dobrze kombinujesz :)
Tytuł: Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Luty 10, 2007, 16:24:55 pm
to nie jest wtrysk bezposredni do cylindra !!
przeciez wtryskiwacz jest wpiety w kolektor ssacy PRZED zaworem ssacym

i zle kombinuje wtryskiwacze otweraja sie jednoczesnie !!!!!!!!
wtrysk jest full grupowy NIE sekwencyjny !!!!
Tytuł: Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
Wiadomość wysłana przez: święty w Luty 10, 2007, 16:35:41 pm
i jeszcze jedno ale - zeby wtrysk w silniku 4 cylindrowym 4 suwowym mógł pracować w pełnej sekwencji potrzebuje dodatkowo sygnału z rozżądu.
A to dlatego że pełen cykl pracy odpowiada 720 stopniom więc sygnał z czyjnika położenia wału nie jest wystarczający.

Taka dygresja - wtryskiwacz w trybie sekwencyjnym nie zawsze zaczyna wtryskiwać paliwo w tym samym momencie - zależne jest to od obrotów ewentualnie obciązenia (chodzi tu o szybkosc przeplywu powietrza przez kanały dolotowe)