FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: WKLIW w Luty 11, 2007, 16:13:30 pm
-
na wstępie chciałem prosić o rzeczowe wypowiedzi i nie pytanie mnie po co mi to bo i tak nie odpowiem :D zrodził mi sie w głowie pewien szalony pomysł i jestem ciekawy czy da sie to zrobić :D
1.) Wie ktoś może ile można maksymalnie obniżyć zawieszenie żuka ?? i jak to zrobić ?? auto nie bedzie woziło żadnego prawie obciążenia i ma być max sztywne
2.) jakie jest przełożenie w moście żuka przy skrzyni 3 biegowej i od czego najłatwiej zaadaptowć most o innym przełożeniu (dłuższy) może od jakiegoś poldka (mocowania to pikuś) tylko co z szerokścią i z podejściem wału.
3.) Jaki jest rozstaw szpilek na felach od żuka i otwór centrujący ?? i od czego by pasowaly jakieś mniejsze koła :D
-
koła w zuku widza mi sie ATS CLASSIC :)
obnizyc? bankowo z 20cm,chyba wiem jaki masz pomysl :twisted:
najlepiej doooooobrze poszerzyc zeby sie bydlak nie przewrocil :mrgreen:
-
Obniżyć?? można ile chcesz. Tyle ze tam sama zabawa ze sprężynami nie wystarczy, trzeba bedzie przerobić mocowania na ramie.
-
Van ma rację z zawieszeniem, a największa zaleta żuczka jest to że ma ramę.
Pozwala to na dowolną kombinację silnik-przeniesienie napędu-zawias (sztywne).
A propos żuków-nys, to widziałem osobiście w Kołobrzegu Nyskę z motorem 1.9 turbo diesel z BX. V/max 145 km/h. Krótki most i skrzynia, ale odejście niesamowite. :twisted:
-
Tylko myśl nad przednim zawiasem. O ile na tyle resory i sztywny most możesz pozostawić o tyle rozwiązanie przedniego zawieszenia woła o pomste do nieba. Te gwinty wiecznie się wybijają.
Prawdą jest ze rama jest tu duża zaletą gdyż możesz tam wpasować dosłownie wszystko, łącznie z pneumatyką :D Dlatego przednie zawieszenie zaadoptował bym z jakiejś terenówki.
Most tak samo możesz podczepić od czegoś kompletnie innego. Rama pozwala na dowolność konstrukcji
-
W kwestii mostów można by sięgnąć do aut amerykańskich (bardzo żywotne dyfry)
-
obnizyc mozna jak sie chce
most moze zostac seryjny ,jest wystarczajaco dlugi ,bo przeciez silnik w zuku ma moc max przy 4200obr/min
kol zamalych nie ma co dawac ,bo bedzie kiepsko to wygladalo ,wiec przelozenie sie nie zmniejszy zbytnio
-
masz tu dobrego dawce zawiasu. Można obie ramy skrzyżować.przy okazji podnosząc punkty mocowania co da obniżenie auta http://www.allegro.pl/item163657968_rama_opel_frontera_sport_ramid_.html
[ Dodano: 2007-02-11, 20:00 ]
http://www.allegro.pl/item163832413_frontera_2002_2_2dti_zawieszenia_i_napedy.html
-
kol zamalych nie ma co dawac ,bo bedzie kiepsko to wygladalo ,wiec przelozenie sie nie zmniejszy zbytnio
podejrzewam ze chodzi tu o uzyskanie odpowiedniego stylu :)
MAX GLEBA I MALE SZEROKIE KOLA,tak? :wink:
-
Van#1860
za cene tej ramy to kupi sie dwa Zuki
CyCu
chyba czarnuchowego stylu :P
-
to tylko na pokaz że coś takiego podejdzie
-
nie,czarnuchowy (tzw DUB o ile pamietam) wymaga gleby,i duzych chormowanych kol
tu chodzi chyba o niemiecki :)
-
Dużo części powinno pasować z Lublinka. Stosowano w Żukach silniki i skrzynie (IV) z Lublina.
-
o właśnie przedni zawias z lubelka :D i już masz rozwiązane problemy ciągłych luzów:)
-
powiem tyle ze nie potrzebuje nie tyle żuka co rame z żuka zawiasem i napędem nie ma to (w każdym razie nie od razu) zapier..lać tylko dostojnie sie turlać. A ze mam żuka ktróry ma iść na złom to sie moge pobawić :D wsio na początku zostanie seryjne z żuka tylko most chciałem dłuższy po to że jak dam małe koła żeby to osiągało jakieś ludzkie prędkości
[ Dodano: 2007-02-11, 22:28 ]
tylko że żuk jet za wysoki i za miękki do tego co mi sie w mojej chorej głowie zrodziło :D
-
Jak dasz silnik V6 to przy 120 bedziesz miał na 5 biegu 2 tys :P
[ Dodano: 2007-02-11, 22:30 ]
a przełożenia jak nie zapomnę podam jutro:P zmam czesci tego na działce
-
na allegro był żuk 2.5 turbo z volvo
V max 160 :twisted:
-
Chcesz driftować.
-
Chcesz driftować.
niee choć jeśli wygląd bedzie taki jak mi sie wymażył to o potem zadbam od strony mechanicznej na początek seryjny układ zawiesenia i napęd żuka wystarczy.
narazie to tylko pomysł a do realizacji hmm i daleko i blisko bo ma żuka cale wakacje czasu i troszke luźnej gotówi :D
-
Życzę powodzenia myślę że się uda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Tez zycze powodzenia tym bardziej ze sam juz nad tym nierazmyslalem...
(http://img152.imageshack.us/img152/9463/stage4bx8.th.jpg) (http://img152.imageshack.us/my.php?image=stage4bx8.jpg)
-
Dorzucam kolejny pomysł:
http://www.rajdy4x4.pl/ciekawostki/zuk4x4/
-
Dorzucam kolejny pomysł:
http://www.rajdy4x4.pl/ciekawostki/zuk4x4/
:lol:
-
http://www.allegro.pl/item164344671_zuk_okno_dachowe_domek_cudo_na_kolach.html :D
A żeby nie było OT to myślę że most można dać od Lublina.
A ten co był na allegro z silnikiem od Volvo to pamiętam, nawet szyber miał i niebieską tapicerę :)
-
Budujecie zuka cabrio 8)
-
panowie wsio ok pomysły macie ciekawe ale czy ktoś mi odpowie w miare precyzyjnie na moje pytania ewentualnie gdzie moge znaleść takie info ?? w książce od żuka nie ma ani przełożenia w moscie ani rozstawu szpilek :/
-
Przełożenie przekładni głównej Typ mostu 18|23 --- 5,125 (41:8) | 5,86 (41:7) i 3005|3015 --- 4,778 (43:9) Dopuszczalne obciążenia 14000N i 16000N.
-
Widziałem żuka na moście od lublina - coś jak DF na moście od szerokiego caro i z dystansami :)
Felgi - sprawdź te od trapana. Rozstaw otworów taki sam. Albo cosz terenówek.
-
felgi pasują od suzuki vitary, uaza,15 cali ,bardzo szerokie:)
-
":: Felga stalowa - Żuk - [280143000]
Rozmiar - 16 x 4,50E
Kolor - Farba kataforetyczna w kolorze czarnym
Ilość śrub/ rozstaw śrub - 5/139,7
Średnica otworu centralnego - 95 mm
ET - 30 "
-
Niestety dziś byłem zmuszony wywieść żuczka na złom :( więc z moich planów nici ale może temat przyda się komuś lub kogos zainspiruje :D