FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: Stingerek w Luty 15, 2007, 13:10:14 pm
-
Witam !
Mam uwalony termostat w puszce filtra powietrza co skutkuje tym ze caly czas ciagnie sobie gorace powietrze znad kolektora przez papierowa rure.
Rozne sa opinie i jedni mowia ze gorace lepsze inni zebym ja wywalil i kupil dluzsza i poprowadzil za reflektor od strony akumulatora zeby ciagnal sobie duzo zimnego swiezego powietrza.... w zwiazku z czym moje pytania:
- Ktory wariant jest lepszy pod wzgledem osiagow ?
- Ktory wariant jest lepszy pod wzgledem ekonomi, tzn czy bedzie roznica w spalaniu.
- Ogolnie ktory wariant ma korzystniejszy wplyw na prace silnika i dlaczego ?
-
Najkorzystniejszy wariant to fabryka czyli ciepłe powietrze przy odpalaniu (zwłaszcza zimą, mniejsza szansa na skraplanie się wody w dolocie) i zimne po odpaleniu (więcej powietrza w jednostce objętości). Tym sposobem masz i trwałość i ekonomię :)
-
Hmmm czyli termostat najlepiej wymienic. A jest moze szansa na naprawe ? Jak otwieram klapke palce to idzie dość ciezko, jak sadzicie, zawiesil sie ? Poszukam w Morawskim zakresu temparatur w ktorych ten termostat sie otwiera i zamyka, tymczasem chetnie obejrze zdanie innych uzytkownikow. Dzieki za odpowiedź.
-
Ja mam otwor na rure nad kolektor zaklejony i poprowadzona rure za lampe. Odpala i jezdzi jak trzeba :)
-
Jesli chodzi o benzyne to najlepszy wariant to fabryka czyli cieple po odpaleniu zimne gdy sie nagrzeje a jesli chodzi tylko o gaz to tylko zimne powietrze, zimnie powietrze jest lepsze. Ja mam sciagnieta rure od cieplego i jezdzi :P
PZDR Pluton
-
No tak ale to argumenty w stylu: "Tak jest lepiej bo ja tak mam" a nie sluchaj tak jest lepiej bo takie i takie rozwiazanie ma taki wplyw na to i na to a to z kolei na tamto ...
-
Z tego co kojaze to zimnie powietrze ma wiecej tlenu w sobie i dlatego jest lepsze ale tylko dla gazu bo dla beny tak jak kolega pisal na poczatku zaleca sie cieple powietrze by nie sklaplala sie woda w dolocie.
PZDR Pluton
-
Zakładając że jeżdze tylko na gazie najlepsze będzie zimne powietrze zarowno przy odpalaniu jak i po nagrzaniu silnika ? (wiem ze odpalanie na gazie to dl aniektorych rzecz nie normalna ale nie o tym jest temat wiec prosze o powstrzymanie sie od komentarzy na ten temat) :)
-
jest tak jak pisza przedmówcy, dla benzyny jest lepsze ciepłe powietrze, dla gazu zimne. i tak jak dzis, jest "zima" i jak odpalasz auto na gazie, to ciepłe powietrze daje praktycznie jedynie to ze silnik sie szybciej zagrzeje... i ja nie powiem jak ja mam, ale moim zdaniem: wywal rureczke od ciepłego powietrza a znajdz gdzies na szrocie jakas ladną nieprzedziurawiona od zimnego, niech jest na tyle długa, aby można było ją poprowadzic az za prawy reflektor. dlaczego ona jest potrzebna? dlatego ze jak jedziesz sobie szybko to powietrze az jest wdmuchiwane do filtra co skutkuje roznymi zachowaniami silnika, czesto wtedy gasnie (Ciebie chyba ten problem nie dotyczy ale mowie jak jest najoptymalniej). jak poprowadzisz rureczke od zimnego za reflektor inny niz lewy (czytaj prawy :P ) to on sobie ciagle i zawsze bierze taka dawke powietrza jaka potrzebuje i juz :wink: :D
[ Dodano: 2007-02-16, 00:13 ]
no a biorac pod uwage Twoj najpierwszy post to:
-jesli masz instalacje gazowa to najlepsze osiagi sie otrzymuje przy niskiej temp powietrza (czytaj: tylko rurka od zimnego)
-ekonomia.. trudna rzecz.. ale moim zdaniem (czysto teoretycznie): skoro nie masz rurki od cieplego, to sie silnik ciut wolniej grzeje wiec troche wiecej pali, ale podczas jazdy na zagrzanym silniku jakby oszczedzasz na tym, bo doprowadzasz zimne powietrze wiec jemu jest "lekko" jezdzic na gazie wiec i mniej pali, wiec moim zdaniem i tak wychodzisz na zero majac "lepsze osiagi"
-ktory wariant najkorzystniejszy opisalem wyzej... wywalic rure od cieplego a zamontowac od zimnego za reflektor.
-
No mi auto nie gasło, ale ponos spowodowane jest tym ze wyrzucenie na luz przy duzej predkosci powoduje ze ped powietrza wydmu"ch*"e gaz z urzadzenia wtryskowego (jakos nie wydaje mi sie ze to prawda ale to jedyne logiczne wytlumaczenie ktore znam)....
czyli dostarczyc do niego jak najwiecej zimnego powietrza ? Autko i tak sie szybko grzeje bo mam zaslonieta chlodnice w 70-75% wiec jest luzik.
EDIT:
===============
Napisalem w.y.d.m.u."ch*"e gaz....
Niech administracja zmieni ten flitr antyprzekleństwowy ;)
-
No mi auto nie gasło, ale ponos spowodowane jest tym ze wyrzucenie na luz przy duzej predkosci powoduje ze ped powietrza wydmu"ch*"e gaz z urzadzenia wtryskowego (jakos nie wydaje mi sie ze to prawda ale to jedyne logiczne wytlumaczenie ktore znam)....
To prawda - dlatego rure zimnego skreca sie by koncowka nie byla otworem do przodu auta.
-
czyli dostarczyc do niego jak najwiecej zimnego powietrza ?
nie jak najwiecej, poprostu pusc rure od zimnego powietrza za reflektor i to w 100% starczy. bo najwiecej powietrza dostarczasz wlasnie jak masz zdjeta calkiem rure i az ped powietrza wpada do filtra a tak nie moze (nie powinno) byc.
-
Dobra.... otworzylem klapke termostatu (nawet srubka byla juz na miejscu gotowa ;) )
Zatkałem wlot od ciepłego (ten z boku) i poprowadziłem rurke za reflektor tak że "smok" nie byl proto do kierunku jazdy tylko troche bokiem (nie wiem czy to ma jakis wplyw? )
Samochod zachowywal sie tak jakby jechal na dwoch garach z autobusem na holu....
Podczepilem spowrotem rure od cieplego, zamknalem klapke termostatu... idze jak burza.
-
Każda zmiana w doprowadzeniu powietrza powoduje zmianęzakresu ciśnień sterujących instalacją gazową. Zrób zimny wlot i wyreguluj gaz.
-
ehh toz to temat lpg wezcie go przeniescie...
-
zgadza sie to temat do LPG i zdaje sie ,ze juz raczej byl
oczywiscie do gazy tylko zimne powietrze i bedzie dobrze