FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: banan_125p w Luty 15, 2007, 19:41:11 pm

Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 15, 2007, 19:41:11 pm
przeczytałem sporo tematów ale nie znalazłem tego co mnie satysfakcjonuje, a mam taki drobny problem z zasilaniem trwał on już od jakiegoś czasu ale dzisiaj pogoda sprzyjała więc trochę się wziąłem za to w końcu. problem polega na tym że samochód nie równo jeździ na benzynie, po nagłym dodaniu gazu na benzynie strzelił mi w dolot, kupiłem zestaw naprawczy gaźnika czyli dysze i takie tam i zmieniłem już jakiś czas temu, i jeszcze zaraz po odpaleniu zimnego silnika na ssaniu chodzi dobrze a po chwili zaczyna chodzić jak Star czyli bardzo nie równo, podczas jazdy troszkę przerywa dopiero po wduszeniu gazu w podłogę się zbiera ale V-max to 150km/h i to z wielkim bólem, czy to trzeba wyregulować czy co z tym zrobić?????? i na gazie mam podobny problem tez od dawna a więc samochód przerywa, tak jakby go zalewało, wduszę w podłogę to się po chwili zbiera, czasami strzela w dolot, czasami dobrze jedzie a czasami źle, zawory wyregulowałem, zapłon ustawiłem lampą stroboskopową na 10 stopni, wymieniłem filtr powietrza i paliwa, świece, przewody, kopułkę, palec. Odma puszczona pod samochód po to żeby miał więcej zimnego powietrza, nic nie wyrzuca, wąż czysty, ciśnienie na cylindrach po 12,5 atm, pomóżcie mi z tym a i jeszcze jedno silnik na biegu jałowym kręci się do 6000 rpm a podczas jazdy do 5000 z kawałkiem, co z tym jest????????
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Luty 15, 2007, 21:55:59 pm
A poziom paliwa w komorze pływakowej ustawiłeś? Uszczelki wszystkie pozakładane do gaźnika (pod pokrywe gaźnika też)? Zapłon ustawiany przy gorącym silniku i prawidłowych obrotach ?
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 15, 2007, 21:58:18 pm
I na paliwie i na gazowni ten sam efekt??
Gdyby tylko paliwo to wymaga ustawienia mieszanki. Chyba wiesz która srubką :)
Kręcisz do tego momentu az obroty się podniosą a auto zacznie równiej pracować, wtedy obniżasz obroty i powtarzasz. Do momentu az kręcenie bedzie powodowało gasniecie. Wtedy ustawiasz sobie obroty na jakie chcesz i jezdzisz. Na pewno pływak się nie utopił?? ma odpowiedni poziom w komorze??
i napisz jakie to rozmiary tych dysz tam były
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 15, 2007, 21:59:16 pm
poziom paliwa jeszcze nie a  na ile zalecacie???????? gaźnik poskładany tak jak trzeba i uszczelki też, zapłon ustawiałem tak jak mówisz, idealnie chodzi na wolnych jak jest ciepły ale na wyższych coś nie bardzo
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 15, 2007, 22:00:19 pm
A jeszcze coś mój fiat na 10 stopniach to nigdy nie chciał chodzić. Zawsze ok 15minimum
Najlepiej ustaw go na słuch.
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 15, 2007, 22:02:06 pm
dysze powietrza 200 i 230 paliwa 115 i 145, gardziele 24 i 26, a śrubka wiem która i muszę coś pokminić bo trochę ciperpliwość tracę a pływak się nie topi bo sprawdzałem
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 15, 2007, 22:02:28 pm
z tego co pamiętam to górna krawedz pływaka ma być ok 5mm od pokrywy(trzymając pokrywe pionowo zaworkiem ku górze)
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 15, 2007, 22:03:51 pm
o to tak muszę ustawić i popróbować

[ Dodano: 2007-02-15, 22:08 ]
na gazie jest trochę inaczej bo tak jakby go zalewało a silnik chodzi jakby palił na trzy cylindry :| dopiero po wduszeniu w podłogę zaczyna przyśpieszać i to nieźle, jechałem 110km/h i chciałem wyprzedzić osobówkę to podłoga i bez problemu nawet pod górę a jak tylko ująłem gazu to szarpał jakby mu brakowało przy około 100-120 km/h a na benzynie to jadąc na obrotach i dodając gwałtownie gazu potrafi zgasnąć :cry:  pomocy
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Luty 15, 2007, 22:14:00 pm
Sciągnij sobie usprawnienia poloneza: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic52610.html jest tam opisane jak się ustawia poziom paliwa w komorze pływakowej. Skoro po wcisnięciu gazu na benie gaśnie to raczej za uboga mieszanka jest.
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 15, 2007, 22:14:34 pm
Masz moze luz na ośklach w gazniku??
Uchyl przepustnice i poszarp za ośkę jesli wyczujesz spory luz to nie ustawisz tego gaznika
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Luty 15, 2007, 22:15:10 pm
Sprawdź też czy działa pompka przyspieszająca (chyba tak to sie nazywa).
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 15, 2007, 22:15:42 pm
elektrokiler, albo go zalewa. Może tez nie działąc pompka przyśpieszenia w gazniku i nie wtryskuje dodatkowego paliwa by się silnik wkręcał
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Luty 15, 2007, 22:19:42 pm
Van#1860, ja oczywiście specem od gaźników nie jestem ale opieram sie na tym co kiedyś przeczytałem w różnych książkach.

Cytat: "Van#1860"
Może tez nie działąc pompka przyśpieszenia w gazniku i nie wtryskuje dodatkowego paliwa by się silnik wkręcał


No właśnie i wtedy mieszanka jest zbyt uboga. Dobrze kombinuję  :?:

[ Dodano: 2007-02-15, 22:24 ]
Zbyt bogatą mieszanke na benie jest łatwo zdiagnozować. Wystarczy pogazować troche silnik, wyłączyć i obejrzeć świece.
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 15, 2007, 22:25:52 pm
Cytat: "Van#1860"
Masz moze luz na ośklach w gazniku??
Uchyl przepustnice i poszarp za ośkę jesli wyczujesz spory luz to nie ustawisz tego gaznika

luzu nie ma bo sprawdzałem, bo gaźnik jest prawie nówka a muszę się przyjrzeć tej pompce ale jestem na 99% pewien że działa bo przy dodawaniu gazu paliwo z tego "wtryskiwacza" leci i to zdrowo, a i do tego mam takie pytanko bo mam takich pompek i gaźników pełno i przyglądałem się im i niektóre mają różne długości tego pręta, czy może coś pomotałem???????
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 15, 2007, 22:27:48 pm
Wyciągnij swiece. JAk czorne masz bogatą jak sa jasne to masz uboga ;) najlepiej pojezdzić troche delikatnie uzywając gazu (a niech przerywa i szarpie) i wtedy oglądnąć swiece.
Ja jużtych gazników tyle miałem ze głowa mała. Odląd pamiętam zawsze w nich dłubałem. Jeszce nawet mam jeden w luz stanie lezy 2 lata u kumpla w garazu

[ Dodano: 2007-02-15, 22:30 ]
sa tez rózne rozmiary dyszki w tym precie. Najlepiej mi długa chodziła nie wiem czemu.Ale jesli tryska to działa :)
jednym słowem ustawianie. W najgorszym wypadku czyszczenie gaznika
Kupujesz ocet lejesz do starego garnka wkładasz rozkręcony gaznik i gotujesz
ABY NIE W DOMU BO CAPI I CIĘ WYWALĄ !!! :P
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 15, 2007, 22:32:18 pm
świece są czarne bo dzisiaj sprawdzałem
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 15, 2007, 22:33:36 pm
hmm tak teraz myśle a Dobry Ty masz aparat zapłonowy?? bo gaznik do gazu to niewiele ma. Masz jakiś na podmiankę??

[ Dodano: 2007-02-15, 22:34 ]
to za bogata mieszanka. Wez wkręc troche ta srubkę regulacyjną. Rozgrzej auto i zacznij od powolnego wkręcania jej.
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 15, 2007, 22:35:59 pm
a jak sprawdzić czy padnięty jest aparat????? bo niby luzów na ośce nie ma czy są jakieś inne sposoby>?????? jak trzeba będzie to skminię
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 15, 2007, 22:36:58 pm
Jesli wkręcanie nic nie bedzie dawało potrzebujesz dysze wolnych obrotów o rozmiarze 0,45 a nie 0,5 Maluch albo żuk na takiej ganiały

[ Dodano: 2007-02-15, 22:37 ]
zapłon elektronik czy zwykły przerywacz??
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 15, 2007, 22:37:58 pm
Cytat: "Van#1860"
hmm tak teraz myśle a Dobry Ty masz aparat zapłonowy?? bo gaznik do gazu to niewiele ma. Masz jakiś na podmiankę??

[ Dodano: 2007-02-15, 22:34 ]
to za bogata mieszanka. Wez wkręc troche ta srubkę regulacyjną. Rozgrzej auto i zacznij od powolnego wkręcania jej.

 to jest ta mała śrubka od strony klawiatury????? co taki trudny dostęp do niej jest?????

[ Dodano: 2007-02-15, 22:38 ]
zapłon jest elektroniczy
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 15, 2007, 22:39:30 pm
Zgadza się. to ta. długi cieniutki śrubokręt i podchodzi pięknie
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Luty 15, 2007, 22:39:53 pm
Aparat najlepiej podmienić. Sprawdź czy tłoczek ssania jest w dolnym położeniu gdy je wyłączysz. Po drugie przy ustawianiu mieszanki jesli przy wkręcaniu do oporu wkręta regulacyjnego silnik nie zgaśnie albo nie będzie się mocno dławić to bierze "lewe" paliwo...
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 15, 2007, 22:40:04 pm
ale problem też jest przy rozpędzaniu dopiero po chwili łapie i przyśpiesza aż wgniata w fotel, mówimy tu o benzynie bo z gazem to sobie jakoś poradzę
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 15, 2007, 22:40:15 pm
elektronik moze mieć lużną cewkę w srodku wtedy auto tak dziwnie szarpie,jakby czkawkę miało
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 15, 2007, 22:41:17 pm
jak wkręcałem tą śrubę to gasł
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 15, 2007, 22:41:18 pm
Spisz jakie masz rozmiary dysz głownych paliwa. dysz na rurkach elulsyjnych.
Spróbuj zamienic rurki miejscami powinno coś pomóc

[ Dodano: 2007-02-15, 22:42 ]
a wykręcanie?? to samo??
Pomyśle jutro co to u mnie było bo tez tak miałem, ale teraz już nie myślę
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 15, 2007, 22:44:31 pm
rurki są F74, dysze na nich 200 i 230 a paliwo 115 i 145, wolne obroty 50 i 100

[ Dodano: 2007-02-15, 22:44 ]
ok zastanów się i jakbyś mógł to odpisz, dzięki z góry jak wykręcam tą śrubkę to reaguje na to co robię
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 15, 2007, 23:27:22 pm
200 dysza powietrza na pierwszej gardzieli?? to ta 230 powinna tu byc
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 16, 2007, 12:50:41 pm
o to zamienię i spróbuje może akurat się uda

[ Dodano: 2007-02-16, 12:52 ]
a wracając do tego wkręcania się w maxymalne obroty to czego tylko tyle łapie jak wspomniałem w pierwszym poście???????

[ Dodano: 2007-02-16, 21:00 ]
no i problem częściowo opanowany, podłubałem dzisiaj trochę i zrobiłem porządek z tymi dyszami, ustawiłem zapłon na słuch i jest o niebo lepiej ale jeszcze jadąc na obrotach i dodając gazu potrafi się zdławić silnik i co to może być????????? i po nagłym wciśnięciu gazu na luzie nie od razu się wkręca, nadal na jałowym tylko 6000 rpm i wtedy chodzi jakby miał odcięcie zapłonu :roll:
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Luty 17, 2007, 11:36:02 am
Ustawianie na słuch (najwyższe obroty) przy zapłonie elektronicznym nie zdaje egzaminu. Silnik będzie pięknie chodził ale tylko i wyłącznie bez lub przy małym obciążeniu. Gdy silnik jest obciążony zapłon musi być troszke opóźniany (robi to podxiśnieniowy regulator) a ustawiając na słuch ma około 20 stopni więc jest bardzo przyspieszony.

Ustaw na lampie.
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 17, 2007, 14:24:56 pm
poprzestawiałem trochę tą śrubkę  w gaźniku i teraz wogóle się nie da jechać, gaz w podłogę i po chwili się zbiera i inaczej się nie da, zdaje mi się że trochę ją za mało wykręciłem, co na ten temat sądzicie??????
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Luty 17, 2007, 16:25:55 pm
te śrubki do których masz dostęp to regulacja biegu jałowego, nie mają żadnego wpływu na jazdę na obrotach powyżej 1500- 1800 /min. szarpanie na wyższych obrotach może być związane z niesprawnością regulatora odśrodkowego aparatu zapłonowego, zacina się poprostu. problem z ruszaniem może byc spowodowany niesprawnością regulatora podciśnieniowego.
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 17, 2007, 17:32:53 pm
tzn odśrodkowy po czym poznac jak jest uszkodzony????????? bo podciśnieniowy działa
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Luty 17, 2007, 17:57:49 pm
może zacinać się lub sprężynki straciły swoje właściwości, musiałbym to zobaczyć- do lublina ze świdnika niedaleko.

[ Dodano: 2007-02-17, 17:59 ]
może zacinać się lub sprężynki straciły swoje właściwości, musiałbym to zobaczyć- do lublina ze świdnika niedaleko. skontaktuj się ze mną, to sie umówimy. np przez GG.
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 17, 2007, 20:40:23 pm
chyba znalazłem pośrednio przyczyne tego zamieszania, jest sucho więc postanowiłem sobie pojeździć i otworzyłem maskę wieczorem i patrzę a tu się świecą wszystkie świece na porcelankach i przewody miejscami :shock:  :shock:  czy to może być to??????
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Luty 18, 2007, 08:08:46 am
Kolego kable WN trzeba zmienic to podstawa.


PZDR Pluton
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 18, 2007, 22:18:47 pm
Regulacja biegu jałowego tez wpływa na jazde. Bo silnik i z tego układu sobie paliwo zasysa
Ale jak przewody swiecą to konieczna wymiana
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 18, 2007, 22:21:49 pm
przewody tymczasowo podmieniłem używane i świece też no i jest lepiej i to dużo i mam takie pytanko, przyśpieszyęłm zapłon trochę sporo i wszystko się uspokoiło ale za to się mocno odezwały panewki i spalanie stukowe  więc coś jest nie tak chyba z aparatem jak wy myślicie?????? i czy ten regulator odśrodkowy można przerzucić ze zwykłego aparatu na przerywacz bo mam takich kilka w garażu

[ Dodano: 2007-02-18, 22:23 ]
a na benzynie jest nadal lipa sytuacja na gazie się ustabilizowała po zapłonie ale na benzynie jadąc powoli i naduszając lekko gaz można go nawet zgasić poprostu się zdławi i jak wykręciłęm sświece to były czarne
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 18, 2007, 22:23:35 pm
spręzynki mozesz przełożyc bo reszta to tak średnio na jeża pasuje. Może podmień cały zapłon na zwykły i zobaczysz jak sie sprawuje :)
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 18, 2007, 22:27:38 pm
właśnie sprubuje i tak zrobić jak mi się bedzie chciało całość przełożyc
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Luty 19, 2007, 00:28:39 am
Jeśli masz zapłon elektroniczny to ustaw na lampie bo jeśli ustawiasz na słuch to jest baaaaardzo przyspieszony i może dziać sie tak jak piszesz.
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 19, 2007, 09:57:27 am
ale wtedy równo pracuje i co jest :roll:
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Luty 19, 2007, 14:49:25 pm
Trochę nie zrozumiałem co chcesz powiedzieć. Jeśli chcesz powiedziec, że przy ustawieniu na lampie obroty silnika sa zbyt małe i pracuje nerwowo to zwiększ obroty i dopiero ustawiaj zapłon.
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 19, 2007, 21:30:00 pm
no i dzisiaj się w końcu wygralem walkę wziąłem się i zrobiłem, wyjąłem, przeczyściłem gaźnik, zmieniłem główne dysze paliwowe na 120 i 155, okazało się że na drugim przelocie jest  rurka emulsyjna F30 to założyłem F35 a na pierwszy F30, przejrzałem aparat zapłonowy i nic ciekawego tam nie zauważyłem, założyłem cewke zapłonową od Audi 100 z silnikiem 2.3, ustawiłem zapłon lampą na idealne 10 stopni i zmieniłem przewody i świece i jest wszystko ok, dzięki za podpowiedzi
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Zak w Luty 19, 2007, 22:31:19 pm
banan_125p,
czy ty masz 1,6? że ustawiłeś na 10st +/- 1st?
bo 1,5 ma na 5st +/- 2st
i jaki założyłęś aparat? 4497 czy 4498, ten drugi przy montarzu w 1,5 na gazie daje bardzo pozytywny efekt;)
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 20, 2007, 13:25:34 pm
kolego silnik jak w temacie mam 1,6 na gaźniku a czym róźnią się te aparaty i jak je rozpoznac bo nie mam pojęcia wiem tyle że zapłon jest na module
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Zak w Luty 20, 2007, 14:58:10 pm
banan_125p,
no 1,6 to 10.
a można je odróżnić po numerku na odlewie podstawy aparatu 4497 albo 4498
a tak w rzeczywistości  to różnią sie "gruszką" (podciśnieniowy przyspieszacz zapłony), oraz odśrodkowym regulatorem zapłonu.
więc dość istotne różnice :wink:
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: batorejro w Luty 20, 2007, 15:10:16 pm
Zasadnicze różnice w tych aparatach to:
długość sprężyny w podciśnieniowym regulatorze wyprzedzenia zapłonu
grubości spręrzynek w odśrodkowym regulatorze
masy ciężarkóe
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Zak w Luty 20, 2007, 15:39:09 pm
batorejro,
a jak niby chciałbyś wymienić sprrężyne w podciśnieniowym?
on sie różni zakresem wyprzedzenia kąta
1,5 do 12st
a 1,6 ma do 22st
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 20, 2007, 16:13:40 pm
i który powininem być w 1.6???????
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Zak w Luty 20, 2007, 16:20:05 pm
4498 :wink:
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 20, 2007, 20:43:04 pm
takie mam jeszcze pytanko bo w jeszcze troszkę odczuwalna jest dziura w obrotach i chyba jest za bogata mieszanka tak mi się wydaje ale juz jest prawie dobrze i wygrzebałem w garażu rurke emulsyjna F27, czy ktoś miał z nią styczność i czy ona by wyeliminowała tą dziurę??????? ona występuje tylko po lekkim dodaniu gazu, jechać się da ale czasami szarpie delikatnie
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Van w Luty 20, 2007, 20:48:33 pm
F27?? a to nie od żuka ;>
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 20, 2007, 21:06:47 pm
no właśnie nie wiem i pytam
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: OLO w Luty 20, 2007, 22:48:32 pm
Cytat: "batorejro"
Zasadnicze różnice w tych aparatach to:
długość sprężyny w podciśnieniowym regulatorze wyprzedzenia zapłonu
grubości spręrzynek w odśrodkowym regulatorze
masy ciężarkóe

Do tego jeszcze zupełnie inny kształt cieżarków i krzywki regulatora odśrodkowego.
poza Trzeciakiem polecam wiedze praktyczną.

Aaraty po prostu różnia sie regulatorami. Nie warto wnikać w szczegóły.
Z moich walk z układami zapłonowymi i strojeniem wyszło mi ze najfajniej pold jeźdizł na kompletnym aparacie od 1.6. Zreszą z badań robionych na zlecenie fso wyszło że 1.6 ma korzystniejsze charakterystyki.
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 21, 2007, 20:55:02 pm
to jakie rurki emulsyjne polecacie??????
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: batorejro w Luty 23, 2007, 16:28:39 pm
Sprężyne w podciśnieniowym wymienia się bardzo prosto, wykreca sie śrube zaślepiająca otwor sprrzyny, wyciaga i wkłada drugą. Waśnie długość spręzyny a co za tym idże jej napięcie w środku decyduje o kącie wyprzedzenia, tak samo jak waga ciężarków i sprężynki w regulatorze. Wszystko to można kupić w Warszawie w Zelmocie. Oni nadal produkują te aparaty i częsci do nich też mają. Bo te dwa aparaty tylko tym się różnią. Jeżeli chodzi o rurki emulsyjne to najlepiej na I przelot założyć z Fiata 125p. Dobrze będzie jak założysz rurkę emulsujną z Fiata ale dysze powietrza z poloneza. Dziura zniknie i mieszanka nie będzie za bogata.
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: banan_125p w Luty 23, 2007, 23:05:12 pm
a jaki numer ma ta rurka???????
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: Zak w Luty 24, 2007, 08:59:16 am
batorejro,
tak, ale z 1,6 ma większy zakres ruchu, czego sprężyna nie powoduja;)
Tytuł: jak go wyregulować w końcu
Wiadomość wysłana przez: batorejro w Luty 26, 2007, 09:06:22 am
Zakres ruchu też sie da zmienić. Jeżeli wyciągniesz sprężynkę to w środku są jeszcze takie okręgłe podkładki.