FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: banan_125p w Luty 15, 2007, 19:41:11 pm
-
przeczytałem sporo tematów ale nie znalazłem tego co mnie satysfakcjonuje, a mam taki drobny problem z zasilaniem trwał on już od jakiegoś czasu ale dzisiaj pogoda sprzyjała więc trochę się wziąłem za to w końcu. problem polega na tym że samochód nie równo jeździ na benzynie, po nagłym dodaniu gazu na benzynie strzelił mi w dolot, kupiłem zestaw naprawczy gaźnika czyli dysze i takie tam i zmieniłem już jakiś czas temu, i jeszcze zaraz po odpaleniu zimnego silnika na ssaniu chodzi dobrze a po chwili zaczyna chodzić jak Star czyli bardzo nie równo, podczas jazdy troszkę przerywa dopiero po wduszeniu gazu w podłogę się zbiera ale V-max to 150km/h i to z wielkim bólem, czy to trzeba wyregulować czy co z tym zrobić?????? i na gazie mam podobny problem tez od dawna a więc samochód przerywa, tak jakby go zalewało, wduszę w podłogę to się po chwili zbiera, czasami strzela w dolot, czasami dobrze jedzie a czasami źle, zawory wyregulowałem, zapłon ustawiłem lampą stroboskopową na 10 stopni, wymieniłem filtr powietrza i paliwa, świece, przewody, kopułkę, palec. Odma puszczona pod samochód po to żeby miał więcej zimnego powietrza, nic nie wyrzuca, wąż czysty, ciśnienie na cylindrach po 12,5 atm, pomóżcie mi z tym a i jeszcze jedno silnik na biegu jałowym kręci się do 6000 rpm a podczas jazdy do 5000 z kawałkiem, co z tym jest????????
-
A poziom paliwa w komorze pływakowej ustawiłeś? Uszczelki wszystkie pozakładane do gaźnika (pod pokrywe gaźnika też)? Zapłon ustawiany przy gorącym silniku i prawidłowych obrotach ?
-
I na paliwie i na gazowni ten sam efekt??
Gdyby tylko paliwo to wymaga ustawienia mieszanki. Chyba wiesz która srubką :)
Kręcisz do tego momentu az obroty się podniosą a auto zacznie równiej pracować, wtedy obniżasz obroty i powtarzasz. Do momentu az kręcenie bedzie powodowało gasniecie. Wtedy ustawiasz sobie obroty na jakie chcesz i jezdzisz. Na pewno pływak się nie utopił?? ma odpowiedni poziom w komorze??
i napisz jakie to rozmiary tych dysz tam były
-
poziom paliwa jeszcze nie a na ile zalecacie???????? gaźnik poskładany tak jak trzeba i uszczelki też, zapłon ustawiałem tak jak mówisz, idealnie chodzi na wolnych jak jest ciepły ale na wyższych coś nie bardzo
-
A jeszcze coś mój fiat na 10 stopniach to nigdy nie chciał chodzić. Zawsze ok 15minimum
Najlepiej ustaw go na słuch.
-
dysze powietrza 200 i 230 paliwa 115 i 145, gardziele 24 i 26, a śrubka wiem która i muszę coś pokminić bo trochę ciperpliwość tracę a pływak się nie topi bo sprawdzałem
-
z tego co pamiętam to górna krawedz pływaka ma być ok 5mm od pokrywy(trzymając pokrywe pionowo zaworkiem ku górze)
-
o to tak muszę ustawić i popróbować
[ Dodano: 2007-02-15, 22:08 ]
na gazie jest trochę inaczej bo tak jakby go zalewało a silnik chodzi jakby palił na trzy cylindry :| dopiero po wduszeniu w podłogę zaczyna przyśpieszać i to nieźle, jechałem 110km/h i chciałem wyprzedzić osobówkę to podłoga i bez problemu nawet pod górę a jak tylko ująłem gazu to szarpał jakby mu brakowało przy około 100-120 km/h a na benzynie to jadąc na obrotach i dodając gwałtownie gazu potrafi zgasnąć :cry: pomocy
-
Sciągnij sobie usprawnienia poloneza: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic52610.html jest tam opisane jak się ustawia poziom paliwa w komorze pływakowej. Skoro po wcisnięciu gazu na benie gaśnie to raczej za uboga mieszanka jest.
-
Masz moze luz na ośklach w gazniku??
Uchyl przepustnice i poszarp za ośkę jesli wyczujesz spory luz to nie ustawisz tego gaznika
-
Sprawdź też czy działa pompka przyspieszająca (chyba tak to sie nazywa).
-
elektrokiler, albo go zalewa. Może tez nie działąc pompka przyśpieszenia w gazniku i nie wtryskuje dodatkowego paliwa by się silnik wkręcał
-
Van#1860, ja oczywiście specem od gaźników nie jestem ale opieram sie na tym co kiedyś przeczytałem w różnych książkach.
Może tez nie działąc pompka przyśpieszenia w gazniku i nie wtryskuje dodatkowego paliwa by się silnik wkręcał
No właśnie i wtedy mieszanka jest zbyt uboga. Dobrze kombinuję :?:
[ Dodano: 2007-02-15, 22:24 ]
Zbyt bogatą mieszanke na benie jest łatwo zdiagnozować. Wystarczy pogazować troche silnik, wyłączyć i obejrzeć świece.
-
Masz moze luz na ośklach w gazniku??
Uchyl przepustnice i poszarp za ośkę jesli wyczujesz spory luz to nie ustawisz tego gaznika
luzu nie ma bo sprawdzałem, bo gaźnik jest prawie nówka a muszę się przyjrzeć tej pompce ale jestem na 99% pewien że działa bo przy dodawaniu gazu paliwo z tego "wtryskiwacza" leci i to zdrowo, a i do tego mam takie pytanko bo mam takich pompek i gaźników pełno i przyglądałem się im i niektóre mają różne długości tego pręta, czy może coś pomotałem???????
-
Wyciągnij swiece. JAk czorne masz bogatą jak sa jasne to masz uboga ;) najlepiej pojezdzić troche delikatnie uzywając gazu (a niech przerywa i szarpie) i wtedy oglądnąć swiece.
Ja jużtych gazników tyle miałem ze głowa mała. Odląd pamiętam zawsze w nich dłubałem. Jeszce nawet mam jeden w luz stanie lezy 2 lata u kumpla w garazu
[ Dodano: 2007-02-15, 22:30 ]
sa tez rózne rozmiary dyszki w tym precie. Najlepiej mi długa chodziła nie wiem czemu.Ale jesli tryska to działa :)
jednym słowem ustawianie. W najgorszym wypadku czyszczenie gaznika
Kupujesz ocet lejesz do starego garnka wkładasz rozkręcony gaznik i gotujesz
ABY NIE W DOMU BO CAPI I CIĘ WYWALĄ !!! :P
-
świece są czarne bo dzisiaj sprawdzałem
-
hmm tak teraz myśle a Dobry Ty masz aparat zapłonowy?? bo gaznik do gazu to niewiele ma. Masz jakiś na podmiankę??
[ Dodano: 2007-02-15, 22:34 ]
to za bogata mieszanka. Wez wkręc troche ta srubkę regulacyjną. Rozgrzej auto i zacznij od powolnego wkręcania jej.
-
a jak sprawdzić czy padnięty jest aparat????? bo niby luzów na ośce nie ma czy są jakieś inne sposoby>?????? jak trzeba będzie to skminię
-
Jesli wkręcanie nic nie bedzie dawało potrzebujesz dysze wolnych obrotów o rozmiarze 0,45 a nie 0,5 Maluch albo żuk na takiej ganiały
[ Dodano: 2007-02-15, 22:37 ]
zapłon elektronik czy zwykły przerywacz??
-
hmm tak teraz myśle a Dobry Ty masz aparat zapłonowy?? bo gaznik do gazu to niewiele ma. Masz jakiś na podmiankę??
[ Dodano: 2007-02-15, 22:34 ]
to za bogata mieszanka. Wez wkręc troche ta srubkę regulacyjną. Rozgrzej auto i zacznij od powolnego wkręcania jej.
to jest ta mała śrubka od strony klawiatury????? co taki trudny dostęp do niej jest?????
[ Dodano: 2007-02-15, 22:38 ]
zapłon jest elektroniczy
-
Zgadza się. to ta. długi cieniutki śrubokręt i podchodzi pięknie
-
Aparat najlepiej podmienić. Sprawdź czy tłoczek ssania jest w dolnym położeniu gdy je wyłączysz. Po drugie przy ustawianiu mieszanki jesli przy wkręcaniu do oporu wkręta regulacyjnego silnik nie zgaśnie albo nie będzie się mocno dławić to bierze "lewe" paliwo...
-
ale problem też jest przy rozpędzaniu dopiero po chwili łapie i przyśpiesza aż wgniata w fotel, mówimy tu o benzynie bo z gazem to sobie jakoś poradzę
-
elektronik moze mieć lużną cewkę w srodku wtedy auto tak dziwnie szarpie,jakby czkawkę miało
-
jak wkręcałem tą śrubę to gasł
-
Spisz jakie masz rozmiary dysz głownych paliwa. dysz na rurkach elulsyjnych.
Spróbuj zamienic rurki miejscami powinno coś pomóc
[ Dodano: 2007-02-15, 22:42 ]
a wykręcanie?? to samo??
Pomyśle jutro co to u mnie było bo tez tak miałem, ale teraz już nie myślę
-
rurki są F74, dysze na nich 200 i 230 a paliwo 115 i 145, wolne obroty 50 i 100
[ Dodano: 2007-02-15, 22:44 ]
ok zastanów się i jakbyś mógł to odpisz, dzięki z góry jak wykręcam tą śrubkę to reaguje na to co robię
-
200 dysza powietrza na pierwszej gardzieli?? to ta 230 powinna tu byc
-
o to zamienię i spróbuje może akurat się uda
[ Dodano: 2007-02-16, 12:52 ]
a wracając do tego wkręcania się w maxymalne obroty to czego tylko tyle łapie jak wspomniałem w pierwszym poście???????
[ Dodano: 2007-02-16, 21:00 ]
no i problem częściowo opanowany, podłubałem dzisiaj trochę i zrobiłem porządek z tymi dyszami, ustawiłem zapłon na słuch i jest o niebo lepiej ale jeszcze jadąc na obrotach i dodając gazu potrafi się zdławić silnik i co to może być????????? i po nagłym wciśnięciu gazu na luzie nie od razu się wkręca, nadal na jałowym tylko 6000 rpm i wtedy chodzi jakby miał odcięcie zapłonu :roll:
-
Ustawianie na słuch (najwyższe obroty) przy zapłonie elektronicznym nie zdaje egzaminu. Silnik będzie pięknie chodził ale tylko i wyłącznie bez lub przy małym obciążeniu. Gdy silnik jest obciążony zapłon musi być troszke opóźniany (robi to podxiśnieniowy regulator) a ustawiając na słuch ma około 20 stopni więc jest bardzo przyspieszony.
Ustaw na lampie.
-
poprzestawiałem trochę tą śrubkę w gaźniku i teraz wogóle się nie da jechać, gaz w podłogę i po chwili się zbiera i inaczej się nie da, zdaje mi się że trochę ją za mało wykręciłem, co na ten temat sądzicie??????
-
te śrubki do których masz dostęp to regulacja biegu jałowego, nie mają żadnego wpływu na jazdę na obrotach powyżej 1500- 1800 /min. szarpanie na wyższych obrotach może być związane z niesprawnością regulatora odśrodkowego aparatu zapłonowego, zacina się poprostu. problem z ruszaniem może byc spowodowany niesprawnością regulatora podciśnieniowego.
-
tzn odśrodkowy po czym poznac jak jest uszkodzony????????? bo podciśnieniowy działa
-
może zacinać się lub sprężynki straciły swoje właściwości, musiałbym to zobaczyć- do lublina ze świdnika niedaleko.
[ Dodano: 2007-02-17, 17:59 ]
może zacinać się lub sprężynki straciły swoje właściwości, musiałbym to zobaczyć- do lublina ze świdnika niedaleko. skontaktuj się ze mną, to sie umówimy. np przez GG.
-
chyba znalazłem pośrednio przyczyne tego zamieszania, jest sucho więc postanowiłem sobie pojeździć i otworzyłem maskę wieczorem i patrzę a tu się świecą wszystkie świece na porcelankach i przewody miejscami :shock: :shock: czy to może być to??????
-
Kolego kable WN trzeba zmienic to podstawa.
PZDR Pluton
-
Regulacja biegu jałowego tez wpływa na jazde. Bo silnik i z tego układu sobie paliwo zasysa
Ale jak przewody swiecą to konieczna wymiana
-
przewody tymczasowo podmieniłem używane i świece też no i jest lepiej i to dużo i mam takie pytanko, przyśpieszyęłm zapłon trochę sporo i wszystko się uspokoiło ale za to się mocno odezwały panewki i spalanie stukowe więc coś jest nie tak chyba z aparatem jak wy myślicie?????? i czy ten regulator odśrodkowy można przerzucić ze zwykłego aparatu na przerywacz bo mam takich kilka w garażu
[ Dodano: 2007-02-18, 22:23 ]
a na benzynie jest nadal lipa sytuacja na gazie się ustabilizowała po zapłonie ale na benzynie jadąc powoli i naduszając lekko gaz można go nawet zgasić poprostu się zdławi i jak wykręciłęm sświece to były czarne
-
spręzynki mozesz przełożyc bo reszta to tak średnio na jeża pasuje. Może podmień cały zapłon na zwykły i zobaczysz jak sie sprawuje :)
-
właśnie sprubuje i tak zrobić jak mi się bedzie chciało całość przełożyc
-
Jeśli masz zapłon elektroniczny to ustaw na lampie bo jeśli ustawiasz na słuch to jest baaaaardzo przyspieszony i może dziać sie tak jak piszesz.
-
ale wtedy równo pracuje i co jest :roll:
-
Trochę nie zrozumiałem co chcesz powiedzieć. Jeśli chcesz powiedziec, że przy ustawieniu na lampie obroty silnika sa zbyt małe i pracuje nerwowo to zwiększ obroty i dopiero ustawiaj zapłon.
-
no i dzisiaj się w końcu wygralem walkę wziąłem się i zrobiłem, wyjąłem, przeczyściłem gaźnik, zmieniłem główne dysze paliwowe na 120 i 155, okazało się że na drugim przelocie jest rurka emulsyjna F30 to założyłem F35 a na pierwszy F30, przejrzałem aparat zapłonowy i nic ciekawego tam nie zauważyłem, założyłem cewke zapłonową od Audi 100 z silnikiem 2.3, ustawiłem zapłon lampą na idealne 10 stopni i zmieniłem przewody i świece i jest wszystko ok, dzięki za podpowiedzi
-
banan_125p,
czy ty masz 1,6? że ustawiłeś na 10st +/- 1st?
bo 1,5 ma na 5st +/- 2st
i jaki założyłęś aparat? 4497 czy 4498, ten drugi przy montarzu w 1,5 na gazie daje bardzo pozytywny efekt;)
-
kolego silnik jak w temacie mam 1,6 na gaźniku a czym róźnią się te aparaty i jak je rozpoznac bo nie mam pojęcia wiem tyle że zapłon jest na module
-
banan_125p,
no 1,6 to 10.
a można je odróżnić po numerku na odlewie podstawy aparatu 4497 albo 4498
a tak w rzeczywistości to różnią sie "gruszką" (podciśnieniowy przyspieszacz zapłony), oraz odśrodkowym regulatorem zapłonu.
więc dość istotne różnice :wink:
-
Zasadnicze różnice w tych aparatach to:
długość sprężyny w podciśnieniowym regulatorze wyprzedzenia zapłonu
grubości spręrzynek w odśrodkowym regulatorze
masy ciężarkóe
-
batorejro,
a jak niby chciałbyś wymienić sprrężyne w podciśnieniowym?
on sie różni zakresem wyprzedzenia kąta
1,5 do 12st
a 1,6 ma do 22st
-
i który powininem być w 1.6???????
-
4498 :wink:
-
takie mam jeszcze pytanko bo w jeszcze troszkę odczuwalna jest dziura w obrotach i chyba jest za bogata mieszanka tak mi się wydaje ale juz jest prawie dobrze i wygrzebałem w garażu rurke emulsyjna F27, czy ktoś miał z nią styczność i czy ona by wyeliminowała tą dziurę??????? ona występuje tylko po lekkim dodaniu gazu, jechać się da ale czasami szarpie delikatnie
-
F27?? a to nie od żuka ;>
-
no właśnie nie wiem i pytam
-
Zasadnicze różnice w tych aparatach to:
długość sprężyny w podciśnieniowym regulatorze wyprzedzenia zapłonu
grubości spręrzynek w odśrodkowym regulatorze
masy ciężarkóe
Do tego jeszcze zupełnie inny kształt cieżarków i krzywki regulatora odśrodkowego.
poza Trzeciakiem polecam wiedze praktyczną.
Aaraty po prostu różnia sie regulatorami. Nie warto wnikać w szczegóły.
Z moich walk z układami zapłonowymi i strojeniem wyszło mi ze najfajniej pold jeźdizł na kompletnym aparacie od 1.6. Zreszą z badań robionych na zlecenie fso wyszło że 1.6 ma korzystniejsze charakterystyki.
-
to jakie rurki emulsyjne polecacie??????
-
Sprężyne w podciśnieniowym wymienia się bardzo prosto, wykreca sie śrube zaślepiająca otwor sprrzyny, wyciaga i wkłada drugą. Waśnie długość spręzyny a co za tym idże jej napięcie w środku decyduje o kącie wyprzedzenia, tak samo jak waga ciężarków i sprężynki w regulatorze. Wszystko to można kupić w Warszawie w Zelmocie. Oni nadal produkują te aparaty i częsci do nich też mają. Bo te dwa aparaty tylko tym się różnią. Jeżeli chodzi o rurki emulsyjne to najlepiej na I przelot założyć z Fiata 125p. Dobrze będzie jak założysz rurkę emulsujną z Fiata ale dysze powietrza z poloneza. Dziura zniknie i mieszanka nie będzie za bogata.
-
a jaki numer ma ta rurka???????
-
batorejro,
tak, ale z 1,6 ma większy zakres ruchu, czego sprężyna nie powoduja;)
-
Zakres ruchu też sie da zmienić. Jeżeli wyciągniesz sprężynkę to w środku są jeszcze takie okręgłe podkładki.