FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Russell w Luty 15, 2007, 19:59:14 pm
-
Tak sobie dziś siedziałem w samochodzie bo na dziewczyne czekałem. No i takie powstało pytanie w związku z tym siedzeniem. Na tablicy mamy m.in. kontrolki zbyt niskiego poziomu płynu w chłodnicy i płynu spryskiwaczy. Jakie to są czujniki? I gdzie były montowane? Inne pytanie to kontrolka ogrzewanych foteli. Czy te ogrzewane fotele to jakieś fikuśne? Czy poprostu montowano w seryjnych maty grzewcze? Może głupie ale ja naprawde nie wiem. Macie d oczynienia z człowiekiem z plebsu, który nie miał styczności z ogrzewanymi fotelami :P
A wrzuciłem do elektryki do mechanika to to nie jest raczej
-
czujnikow nigdy nie montowali, bo to byla wersja przyszlosciowa (tak jest napisane w instrukcji). i jak widac, do konca produkcji caro ani plusa nie zdazyli tej wersji przyszlosciowej wprowadzic w zycie hehe. trza sobie kombinowac na wlasna reke. A co do podgrz. foteli to z tego co wiem zwykle fotele z matami grzewczymi.
-
Paweł. Co do foteli podgrzewanych to były chyba jakieś groki, a czujników nigdy nie było. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby coś takiego zamontwoać bo w innych samochodach takie cuda wianki są i nawet działają.
-
A nie można jakoś przekombinowac z czujnikiem w zbiorniczkach na płym hamulcowy? Pytam bo szczerze nigdy się tym nie interesowałem, a przecież tam chyba są jakies czujniki
Co Wy na to? http://www.allegro.pl/item166311876_zbiorniczek_plynu_hamulcowego_polonez_nowy_.html
Jutro kupie. A tak, drogie nie jest to kupie.
Trzebaby jeszcze dokupić sztywny zbiorniczek na płyn spryskiwaczy
-
Mi caly czas chodzi montaz podgrzewania foteli po glowie.. Ale poki co czekam az kupie docelowe fotele :D
Mozna kupic maty na allegro. Potem kwestia wszycia i pociagniecia okablowania.
-
I mocniejszego alternatora. Fotele sobie odpuszcze bo mi już przy 50 st C leci ciepełko. Tylko wiatraczek wujowo wieje, oj wujowo
-
Lupo :) Ty to chyba juz z rok uganiasz sie za grokami (sadzac po sygnaturce) czy tak ciezko je dostac ? BO do mnie na przyklad przyszly same i zamienilem sie (nic nie doplacalem) za orginalne fotele z modelu 95 :D Koles frajer ? Moze... ale mieszkam blisko granicy a w Groki zapakowac sie nie da ;P
W kwestii podgrzewanych foteli , ponoc byly takie w karetkach ale jak to bylo rozwiazane nie wiem.
Pomysl z czujnikiem od plunu hamulcowego jest niezly , tylko jak umiescic ten czujnik w zbiorniczku ?
-
Stingerek z pol roku juz bedzie. Ale to dlatego ze szukam idealu ;) A groki w dobrym stanie ciezko dostac..
-
Pomysl z czujnikiem od plunu hamulcowego jest niezly , tylko jak umiescic ten czujnik w zbiorniczku ?
to jest czujnik do płynu do spryskiwacza oryginał GM
[img=http://img214.imageshack.us/img214/1124/czujnikjs9.th.jpg] (http://img214.imageshack.us/my.php?image=czujnikjs9.jpg)
ma on zastosowanie w zbiornikach płynu do spryskiwacza i płynu chłodzacego w Oplach
głównie Vecrta A i Omegach A i pierwszych B czasami w Astrach F
podłączenie jest bardzo proste
-
a czuniku spryskiwacza byl juz temat. lepiej poszukac go niz tworzyc od nowa.
np ten ;) http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=10791&highlight=zbiorn%2A+sprysk%2A
w skrocie, trzeba zastosowac co najmnije zbiornik z plusa i do tego czujnik z opla, bmw lub innego.
-
W kwestii podgrzewanych foteli , ponoc byly takie w karetkach ale jak to bylo rozwiazane nie wiem.
Nie tylko w karetkach, ogólnie w Polonezach Cargo. Żeby było weselej słyszałem o gotowych instalacjach do nich w osobówkach (co zresztą nie jest takie dziwne - brakło wiązki to włożyli jaka była pod ręką ;) ).
-
ja nie tylko slyszalem o takeij instalacjiw osobowych polonezach, ale rowniez widzialem ja w swoim poldzie hehe sadze ze to zaden rarytas jezeli o to chodzi.
-
Lupo , ja mam właśnie ideały :) niestety tylko przednie , tyłu nie chcial oddac za free :)
-
A tam zaraz opla. Walić opla. Zrobiłem poziom chłodziwa z czujnika poziomu płynu hamulcowego za 7 zł. A nie za 68zł. I prototyp działa, a konstrukcja prosta jak wypowiedzi wajpera. Ciekawe teraz czy mi tego nie rozsadzi :mrgreen:
-
Ogrzewanie siedzeń - kiedyś kupiłem maty nówki z peugeota na alledrogo.
poziom sprysk. - mam czujnik jak w oplu
poziom chłodniczy - w poprzednim miałem czujnik od argenty w zbiorniczek, teraz chce założyć zbiorniczek od czegoś innego. (mam z omegi, ale musiałbym przenieść komputer.
poziom oleju - olać to. Zdublowana kontrolka ciśnienia.
świece żarowe - ogrzewanie lusterek.
-
Jak dla mnie to polonezy muszą byc ztuningowane wewnątrz a na zewnątrz musi pozostac stary poldek. Mówiąc "wewnątrz" mam na mysli tuning silnika itp.
-
Jestem tego samego zdania.
Z "Zewnącza" zwykły ładny zadbany poldek, na alusach.
a "wewnączu" wypas.
-
Wiesz czym jest archeologia? :P
Ale mimo wszystko dzięki, sam się przymierzam do montażu wskaźnika małej ilości płynu spryskiwaczy, z tym, że zastanawiam się nad zasadą działania czegoś takiego:
http://allegro.pl/vw-audi-seat-skoda-czujnik-plynu-spryskiwaczy-i1596814469.html
-
sta_1416 czym kleiłeś te zbiorniczki płynu hamulcowego i chłodniczego?
-
zastanawiam się nad zasadą działania czegoś takiego:http://allegro.pl/vw-audi-seat-skoda-czujnik-plynu-spryskiwaczy-i1596814469.html
a o elektrolizie kiedyś kolega słyszał?
-
zastanawiam się nad zasadą działania czegoś takiego:http://allegro.pl/vw-audi-seat-skoda-czujnik-plynu-spryskiwaczy-i1596814469.html
a o elektrolizie kiedyś kolega słyszał?
I nadmiar wodoru wężykiem do wtryskiwacza:)
Widzialem kiedys taki pomysł, podpiąc taki czujnik jakos pod obwod silniczka spryskiwacza. Wtedy co prawda kontrolka bedzie sie swiecic tylko kiedy pompujemy plyn, ale za to elektroliza nie będzie zachodzic caly czas. Ewentualnie kilka sekund po przekręceniu kluczyka, itp.
-
Chodzi po prostu o to że gdy mamy płyn to przez niego płynie prąd i zwiera te dwa styki a jak nie ma płynu to jest przerwa i wtedy powinna sie zaswiecic kontrolka, z kolei tamte inne czujniki działają na zasadzie że mają powietrze w sobie i w zależności czy jest czy nie ma płynu ta ruchoma część jest w górze albo opada i tak samo zwiera i rozwiera styki.
-
Nie łatwiej zamontować zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego i zbiorniczek na spryskiwacze od innego auta ale z czujnikiem? Ja będę u siebie montować kilka bajerów podczas blacharki, na pewno będzie normalny plastikowy zbiorniczek płynu spryskiwaczy schowany za zderzakiem, będzie z czujnikiem i rurą wychodzącą na zewnątrz [coś jak w plusie], ponieważ ten woreczek wygląda przeokropnie. Co do wyrównawczego płynu chłodzącego, to narazie się wstrzymam, gdyż nie jest to tak pilne ;)
-
Nie łatwiej zamontować zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego i zbiorniczek na spryskiwacze od innego auta ale z czujnikiem?
Oglądałem z passatów b5 zbiorniki spryskiwaczy i z bmw ale żadne nie podeszły, no i druga sprawa nie dam za zbiornik od spryskiwaczy 50 czy więcej złoty.
U mnie podszedł z mazdy, dokladnie wg sprzedawcy "MAZDA 626 GD (87-91) i GV (87-94)", drogi tez nie byl. Ze skody felicji tez da sie wsadzic miedzy akumulator a lampe, ale nie wiem czy z czujnikami byly.
Bardzo podobny, albo moze nawet identyczny jak ten http://allegro.pl/zbiornik-spryskiwacza-mazda-626-rok-90-i1627919206.html .
-
Dzięki sta_1416, próbowałem cyjanopanem ale nie robił wrażenia.
Co do czujnika płynu spryskiwacza to w minusie zamiast worka moczowego zamontowałem plusowy zbiorniczek z czujnikiem z BMW. Czujnik to pływak z magnesem, w obudowie kontrakton. (http://img219.imageshack.us/img219/329/zdjcie319a.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/219/zdjcie319a.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img220.imageshack.us/img220/3166/zdjcie323v.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/220/zdjcie323v.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
a o elektrolizie kiedyś kolega słyszał?
Kolega się bardziej zastanawia czy do takiego czujnika jak podesłałem będzie mi potrzebny jeszcze jakaś elektronika która to wysteruje, dlatego pytałem czy ktoś się orientuje. :P Wolałbym worek na mocz zostawić póki co. ;)
-
Witam, a czy widział kto kiedyś aktywną kontrolkę za wysokiej temperatury płynu chłodzącego? Jeśli tak to w jaki sposób była sterowana?
-
Sterowana jest masą, i zmostkowana z kontrolką STOP, i nie wiem czy nie jest to kontrolka niskiego poziomu plynu - bo kontrolke wysokiej temperatury mr93 ma obok wskaznika.
-
Sterowana jest masą, i zmostkowana z kontrolką STOP, i nie wiem czy nie jest to kontrolka niskiego poziomu plynu - bo kontrolke wysokiej temperatury mr93 ma obok wskaznika.
Źle mnie kolego zrozumiałeś Ty opisałeś sposób sterowania kontrolką niskiego poziomu płynu znajdującej się w "strefie kontrolek" po prawej stronie, a mi chodziło właśnie o tą obok wskaźnika temperatury po lewej stronie.
-
Wybacz. A to nie wiem czy ona w ogole dziala:) Morawski w opisie schematu elektrycznego podaje, ze jest to lampka "dla wersji", a na samym schemacie nie jest połączona z niczym na złączu do zegarów. Poza tym, u mnie w ogole nie bylo tam zarowki, ani oprawki na zarowke, tylko zaslepka bez styków.
-
Właśnie u mnie w morawskim nic nie pisze o wersji przyszłościowej w odniesieniu do tej lampki. Jako wersja przyszłościowa pisze tylko o grzaniu foteli, za niskim poziomie płynu chłodzącego i spryskiwaczy. Chyba podłączę ja pod drugi czujnik chłodnicy.
-
U mnie w schemacie dla 1,5 i 1,6 od MR93 jest tak:
77. Lampka sygnalizacyjna minimalnego poziomu płynu chlodzącego (dla wersji).
...
94. Lampka kontrolna niebezpiecznej temperatury płynu chlodzącego (dla wersji).
-
może w jakiś prototypach to było podpięte. ja u siebie mam kontrolkę płynu chłodzącego podpiętą pod wentylator chłodnicy :)
-
Michau jak podpiąłeś to do licznika.
-
może w jakiś prototypach to było podpięte. ja u siebie mam kontrolkę płynu chłodzącego podpiętą pod wentylator chłodnicy :)
Ja mam podobnie tylko poszedłem na łatwizne, przewierciłem osłone żarówki na wylot do styków przylytowałem kable, odgiąłem te blaszki dotykające styków licznika i kontrolka jest niezależna od licznika i mozna było podpiąć wiatrak, minus jest jedynie taki że trzeba wyjmować tą żarówke przy wyjmowaniu licznika :)
-
Wiem, że to trochę przerost formy nad treścią, ale ja w minusie dla worka na spryskiwacz zrobiłbym
taki patent:
(http://static.tme.eu/katalog_pics/c/c/3/cc3e2ec4cca91543462631daeffd076b/mpx12dp.jpg)
Na to zakładamy cienki wężyk i zanurzamy wężyk w worku. Sam czujnik może być poza workiem.
Do tego jakiś najprostszy mikrokontroler typu AVR, który by ten pomiar przetwarzał i załączał progowo
obwód żaróweczki. Wartość progową dla wygody ustawiać małym potencjometrem montażowym :]
Nawet nie.. tak teraz patrzę, że dają one napięcie proporcjonalne do ciśnienia, więc bez mikrokontrolera,
prosty układ w formie komparatora wystarczy.