FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Venomus w Luty 16, 2007, 20:51:15 pm
-
Dzisaij doslownie kilka minut temu odpalilem swojego bolida i po pewnym czasie zaeczelem slyszec odglosy z silnika takie cyknięcia... cyk cyk cyk cyk cyk cyk... razem ze wzrostem obrotów wzrasta czestotliwosc (prędkość) tych "cykniec" i zapalila mi sie kontrolka oleju. Taki jak by "wazonik" z kropla oleju na czerwono. Wie ktos co to moze być?? Oleju jest normalnie, nie ma tez wycieków. I zauwazylem tez wzrost temperatury silnika nie znacznie ponad polowe wskaznika. pomóżcie... prosze...
[ Dodano: 16 Lut 2007 20:52 ]
Ta kontrolka miga ale nie regularnie i gasnie na wiekszych obrotach ale na nich tez sie czasami zapala...
[ Dodano: 16 Lut 2007 20:53 ]
polonez caro plus rocznik 97 mono-wtrysk GLI 1.6
-
Lampka ta oznacza niskie cisnienie oleju takze zaczał bym sprawdzanie od tego :wink:
-
a odgłos??? obawiam sie ze to beda panewki na wale.to chyba najgorsze. To zaczelo mi sie dziac jak silnik sie rozgrzał.
-
nie ma oleju panewki dostały luzu i stukają
-
Czyli mryga po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach tak? A silnik lekko nie zwalnia w rytm tej lampki, i nie cyka coś z rejonów komputera?
A te odgłosy to przy zwiększaniu obrotów?
-
pali sie caly czas po rozgrzaniu... ale zdarza sie ze jak depne w gaz troche to zgasnie i znowu sie zapali. a stuki slychac od lewej strony silnika stojac przy masce otwartej. Jakieś podejrzenia macie juz?? bo dopiero co go kupilem.. i sie boje ze bede musial wylozyc jakas wieksza kase.
-
z lewej strony silnika jest tylko pompa oleju, może smok zapchany????????
-
silnik pracuje rowno tylko jak przygazuje to obroty sa niestabilnepo odpuszczeniu gazu przez jakies 1,5 - 2 sekundy po czym wracaja na standardowe 800
-
jak na moje oko cos z cisnieniem.Dociskasz gazu olej jest pompowany z wieksza wydajnoscia odpuscisz olej pompowany jest slabiej i kontrolka sie znowu zapala
[ Dodano: 2007-02-16, 21:18 ]
tak jak mówi Kolega banan_125p cos moze byc przypchane
-
Wystarczy zdjąć miske i wyczyścic smoka?? tzn jego końcówke??? jezeli oczywiscie to jest to...
-
Narazie jedyna diagnoza postawiona z opisu jest smok pompy.. a moze cos jeszze?? Brak ciśnienia.. to napewno to. A moze to byc spowodowane przez mala ilosc plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym???
-
Płyn nie ma nic do tego jezeli było by coś z płynem to by sie swieciła kontrolka przy wskazniku temperatury
-
Zobacze. zajade jutro albo w poniedzialek do maechanika. Zobaczymy co on powie. napisze dzieki za diagnozy.
-
sprawdz kolego, czy w ogole olej masz. moze panewki do wymiany?
-
a olej kiedy zmieniałeś????? może filtr zapchany, były wymieniane jakieś uszczelki w niedalekiej przeszłości, bo może ktoś dał za dużo silikonu gdzieś i coś się przytkało
-
Jak już ściągniesz miskę to sprawdź pompę oleju - ja miałem taki temat że jakiś opiłek - chyba ze śruby (jak dokręcałem dźwigienki zaworowe) utknął między tłokiem od regultora ciśnienia a obudową skutecznie klinując go - tak ze cały czas olej był upuszczany przez te tłoczek. Samochód nie miał ciśnienia i nie podawał oleju.
-
ja też najpierw wziąłbym się za pompę bo panewki wydawałyby straszny hałas
-
tyle ze panewki powiedzialy dość na kręciołku zaraz po tym zdarzeniu - ok 100 km póżniej :cry:
-
Ludzie... cykanie, brak cisnienia.... moze szklanki ablo cos przy zaworach.. sa regulowane hydraulicznie..olejem wiec moze luzy sa za duze i napazaja....
-
z powodu hydro popychaczy raczej smarowanie by się nie świeciło
-
no to mozliwe ze takie cykanie to od pompy oleju w srodku??
-
tak jak najbardziej
-
Rozmawialem z gosciem od FSO... 12 lat robil przy tych bolidach... Regulacja na popychaczach chydraulicznych poszla... tz porobily sie luzy.. gdy sie porobia spadacisnienie z tad ta kontrolka... a gdy sa luzy tocyka... z tad to cykanie..
[ Dodano: 24 Lut 2007 20:32 ]
spacja mi wysiada w klawiaturce sorka...