FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Stingerek w Marzec 01, 2007, 21:54:28 pm
-
Mam dziwny problem, otóż w moim starym poldku 1.5GLE z 92 roku jak włączałem długie światła to nie gasła mi lampka od krótkich i świeciły jednoczesnie i krótkie i długie.
Natomiast w moim aktualnym poldolocie kiedy przelaczam wajche w dół i włączam długie to gasną krótkie i gasnie lampka od krótkich i swieci sie tylko od postojowek i długich... wynalazłem takie "polozenie posrednie wajchy" ze swieca jedne i drugie.
Chcialbym zeby swiecily jednoczesnie bo wtedy droga jest super doswietlona.
W zwiazku z tym pytanie to posiadaczy Caro 94-95r 1.6GLI :
Czy u was gasną krótkie ?
-
Pokombinuj z przełącznikiem zespolonym.
-
tak ma być, włączasz długie to krótkie sie wyłączają , aby oba świeciły to możesz przytrzymać włącznik długich do siebie (tzw mruganie światłami )
-
W każdym znanym mi samochodzie gasną mijania po właczeniu drogowych.
BTW gdzie miałeśw poldku 92 kontrolkę od mijania?
-
Może on ma na myśli kontrolkę od pozycyjnych.
-
Ogólnie kontrolke od świateł :)
Czyli mówicie ze jest tak "dafaultowo" ?
Hmmm troszke szkoda a trzymanie wajchy mi sie nie widzi czasem przez pare -praneascie kilometrow :) To polozenie "posrednie" kiedy swieca wszystkie swiatla jest dosc nie pewne bo wystarczy wieksza nierownosc terenu i dzwignia przeskakuje na długie....
Da sie to jakos tak zmontowac zeby swiecily jedne i drugie ?
-
Zaraz, zaraz - chcesz świecić jednocześnie długie i krótkie w GLE :shock: Przecież w Caro nie ma oddzielnych reflektorów do tego - tym sposobem piorunem przegrzejesz i popalisz żarówki.
-
Co sie martwisz. Niech założy 90/100W Bedize miał jasno i stworzy nowe posty w "Elektryka"
-
A kto powiedzial ze ja mam GLE ? Ja mam GLI. To i tak pewnie te same lampy tylko zarowki sa dwużarnikowe. Czyli co ? czyli takie ustawienie moze bardzo szybko wysłać zarówki na tamten świat ? Kurde.... chyba sobie tak jak kolega założe wielkie szperacze i podłącze pod długie...
@OLO#35
Masz jeszcze jakieś interesujące pomysły ? Radziecka nauka jest nimi zainteresowana.
-
A kto powiedzial ze ja mam GLE ? Ja mam GLI.
Wszystko jedno. Jak Caro to mają po jednej żarówce na reflektor.
Czyli co ? czyli takie ustawienie moze bardzo szybko wysłać zarówki na tamten świat ?
Oczywiście.
@OLO#35
Masz jeszcze jakieś interesujące pomysły ? Radziecka nauka jest nimi zainteresowana.
Po prostu dawno nie było tutaj aż tak niedorzecznego pomysłu jak Twój. Palić żarówki i odbłyśniki bo za ciemno. Reflektory są ogromnym plusem Polonezów, jak Ci źle świecą to albo masz przepalone odbłyśniki albo ustawione gdzieś w księżyc. A jak wszystko dobrze to ewidentnie nie powinieneś jeździć w nocy.
-
Reflektory są ustawione dobrze, odbłyśniki sa w genialnym stanie, tylko jak zauważyłem różnice pomiędzy zwykłymi długimi a długie+krótkie to chciałem zapytać czy takie rozwiązanie jest tylko u mnie bo mam coś spaprane (np przełącznik zespolony) czy może tak MUSI być i czy da sie to zmienić czy nie warto. Pomysł niedorzeczny ? Widziałem dużo bardziej niedorzeczne a to normalne pytanie jest.
A w nocy lubię jeździć.
-
nie sadze by w GLE swiecily ci rownoczesnie oba zarniki
jak miales jasniej to poprostu miales lepsze zarowki ,ktore lepiej swiecily dlugimi
dla mnie zeryjne dlugie sa w zupelnosci wystarczajace
gorzej z krotkimi ,bo sa za krotkie :P
ale nie chce mi sie eksperymentowac ,dopoki nie bede duzo jezdzil w nocy na trasie
podobno zarowki Philipsa+30% sa dobre
-
Dlatego pytam jak to jest fabrycznie :) i czy ja mam cos skopane czy mi sie cos uroiło :)
-
Może pomyliłeś caro z przejściówką albo DF. Tam masz 4 leflektory świecące długimi.
-
Masz jeszcze jakieś interesujące pomysły ? Radziecka nauka jest nimi zainteresowana.
Już nie. Po żarówkach 90/100W i Czarnobylu jakoś nie wzbudzają zainteresowania.
Aczkolwiek zauważam renesans.
[ Dodano: 2007-03-02, 23:26 ]
Jak jużbardzo chcesz mieć lepsze oświetlenie przed bryką to zepnij halogeny z drogowymi - włacznikiem lub diodą.
-
Może pomyliłeś caro z przejściówką albo DF. Tam masz 4 leflektory świecące długimi.
Broń boże :)
Poprostu niezbyt jasno się wyraziłem i teraz jak czytam to mieliście prawo tak sądzić :)
-
Lampy w Caro to jedne z najlepszych lamp nie-ksenonowych i jeśli słabo Ci świecą to zmień je na nowe, wyreguluj lub kup lepsze żarówki bo może masz jakieś pseudo-ksenony za 10zł z supermarketu.
-
Zenujący jest poziom Twojej ortografii...
-
Zenujący jest poziom Twojej ortografii...
Brawo dla tego Pana :D
-
Zenujący jest poziom Twojej ortografii...
zapamietam
-
Ja mam taka opcje ze po właczeniu długich jedna lampa całkowicie sie wyłacza a druga swiecie normalnie i nie jes to wina zarowki kora jest sprawna jesli macie jakis pomysl o co chodzi to prosze o pomoc z gory dzieki pzdr ps. a te 90/100 to rewelaja swietnie sie sprawdzaja o ile nie włacze długich ;)
-
90/100 to wg mnie zbedne obciazenie instalacji
-
Ja mam taka opcje ze po właczeniu długich jedna lampa całkowicie sie wyłacza a druga swiecie normalnie
przepalona żarówka lub bezpiecznik
-
OLO#35, czytaj uwazniej. kolega gierdi, pisał przecież zę to nie wina żarówki.
Co do bezpiecznika, juz prędzej. aczkolwiek ja ostatnio tez miałem taki problem, że jeden reflektor długich (4 lampy) mi nie świecił. dopiero po kabelku doszedłem. okazało sie że ze starości po prostu na skrzynce bezpiecznikowej nie łączyła nasuwka. dopiero oczyszczenie nasuwki i wsuwki pomogło i znów mogę świecić na 4 lampy.
-
sprawdź przekaźnik i kostke przy reflektorach , mogło się coś przepalic od żarówek, spr. jeszcze włącznik świateł.
-
heheh , ja mam z kolei tak ,ze jak wlaczam dlugie , to gasna mi krotkie - przez 2 do 5 sekund jade totalnie po ciemku i dopiero wlaczaja sie dlugie - z tego powodu oduczylem sie wogole kozystania z dlugich :P
-
przez 2 do 5 sekund jade totalnie po ciemku i dopiero wlaczaja sie dlugie
może masz windows w kompie :mrgreen:
-
rumuneczek - przytopiły Ci się styki w przelączniku przy kierownicy - przerabiłem coś takiego we Fiacie CC, w PNach też tak się trafia
-
U mnie po właczeniu dlugich krotkie gasna i tak powinno byc . Ogolnie to od poł roku jerzdze na żarówkach 90 / 100 W i o niebo lepsze swiatełka oczywiscie musza byc dobrze ustawione zeby innych nie osłepiać.
-
U mnie po właczeniu dlugich krotkie gasna i tak powinno byc .
też tak uważam. zauważyłem coś takiego nie tylko w polonezach
[ Dodano: 22 Kwi 2007 23:32 ]
zresztą OLO już o tym pisał duużo wcześniej :)