FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: marianpan w Marzec 03, 2007, 01:04:46 am
-
Siemka. Znalazłem ostatnio w internecie firma Pana Inżyniera Świątka który produkuje sprotowe wałki rozrządu. Znalazłem tam dwa do Poloneza. Jeden za 340 zł który daje do 90 KM mocy na zwykłym silniku 1.6, a drugi za 440 zł który dzieki ktoremu mozemy uzyskać az 100 KM !! Nie jestem pewien czy wałek rozrządu może dodać Poldowi aż tyle mocy... a po za tym słyszałem ze sportowe wałki dają efekty tylko przy wysokich obrotach przez co silnik nie poprawia elastycznosci a nawet moze ją pogorszyć. Powiedzcie mi co o tym sądzicie. Czy sie opłaca ??
Pozdro. PEACE.
-
do jazdy na codzien sie nie oplaca
zreszta sam walek nie da cie na dzien dobry tych 100KM
trzeba jeszcze obnizyc glowice i obrobic kanaly zaworow z kolektorami ,by silnik mogl zassac potrzebna ilosc powietrza bez przeszkod ,wywazyc uklad korbowo-tlokowy by moc wykorzystac duze obroty
rozwiazanie posrednie w postaci tego tanszego walka jest juz lepsze ,ale i tak przydaloby sie zrobic obrobke silnika jak wyzej
no i najwazniejsze : Swiatek nie oferowal walkow do Plusow ,i z tego co piszesz po cenach to chyba nadal nie oferuje
-
Pisałem do firmy Świątek. Te wałki pasują do wszystkich polonezów z silnikami 1.5 i 1.6 ale do wałka trzeba też wymienić hydrauliczne popychacze zaworów. Łączna kwota za to wszystko z tym lepszym wałkiem to 770 zł. Bez robocizny rzecz jasna:/
[ Dodano: 2007-03-03, 01:42 ]
Trzeba wyminić na popychacze mechaniczne.
A to treść tego maila:
Witam,
oprócz wałka trzeba zamontować nasze popyhcacze mechaniczne.
Koszt kompletu 740,-zł
Ponadto konieczna będzie regulacja silnika.
Mateusz Gołdyn
Firma Świątek
-
Obróbka głowicy i koła zamachowego to jedyne modyfikacje jakie warto wykonac w silniku poloneza .Wałki itd to strata kasy- narobisz sie , wydasz kasy od cholery ,a i tak zwykły rover cie objedzie. O trwałosci tez nie ma sie co rozpisywac....
-
Przypomnę że moc silnika to przemnożenie momentu przez obroty w radianach. Jeśli zwiększymy wartosć momentu na wyższych to zazwyczaj odbędize sie to kosztem niskich (elastyczności).
-
nie jestem tego taki pewnie ze zwykly rover by objechal poloneza 100KM , bo seryjnie ma wiekrzy moment obrotowy, ale za to mniejsza o 20KM moc w przypadku GSI, to 3ba bylo by sprawdzic wiec jak kolega nie chce zmieniac silnika i dlubac w tym to z chcecia zobacze jak staje na kresce z roverem,
-
nie oplaca ie dawac 740pln za walek ze szklankami ,bo to juz duzo kasy ,a to jeszcze nie koniec wydatkow
za takie sumy warto sie pokusic o poszukanie 1.6 DOHC w dobrym stanie
jezeli walek sie wytarl i sie go zmienia to ten za 340pln to jeszcze w miare dobra propozycja ,bo nowy zwykly ~150pln ,ale do Plusa ~250pln
zreszta walek w Plusie sam w sobie ma juz niezle katy pracy (choc skok moglby byc wiekszy) ,podejzewam ,ze samo wywalenie hydraulika daloby jakis efekt
P.S.
popychaczy nie trzeba zmieniac by sie pozbyc hydrauliki - wystarczy je wybebeszyc
-
Obróbka głowicy i koła zamachowego to jedyne modyfikacje jakie warto wykonac w silniku poloneza ..
o jakim kole mówisz?? te na którym jest nabity pierścień od rozusznika?? i co tam jest w nim do przerobienia??
-
mozesz go ztoczyc na tokarce zeby mialo mniejsza wage
-
tak na oko to ile materiału mozna zebrac z tego kola? i o ile mozna splanowac głowice?
-
wiesc gminna glosi ,ze glowice mozna obnizyc o 1.2mm
w kola mozna zdjac material w miejscach nieistotnych dla wytrzymalosci ,przy czym oplaca sie toczyc z jak najwiekszej srednicy
gdzies kiedys byly rysunki przekroju kola gdzie najlepiej podebrac material
-
nie chce zasmiecac tego tematu. jest tu moze jakis temat o przeróbkach w silnikach 1.5/1.6??
-
Przeróbki silników 1,5-1,6 to :
- planowanie głowicy o 0,8 - 1,2mm
- toczenie koła zamachowego prawie do samego wieńca
- polerka kolektorów ssących i wydechowych
- założenie kolektora od silników GSI (wielopunktowy)
- strumienica
- tylni most od traka albo od rovera (zwiększa się moc ale zmniejszaja się prędkość max).
- no i gdzieś czytałem o CHIPTUNINGU chodź to droga sprawa i w Poldkach za dużo nie daje :D :D :D :D ale jakieś efekty ma chyba 10KM
- no i oczywiście filtr stożkowy
- dla kogoś kto naprawdę chce kombinować to największa zmora Poldków przednia szyba :D :D :D za duży kąt jakby ja jeszcze bardziej położyć, żeby nie stawiała tak wielkiego oporu. :D :D :D :D Jak coś ominąłem to sorka albo nie wiem albo nie pamiętam
-
- tylni most od traka albo od rovera (zwiększa się moc ale zmniejszaja się prędkość max).
Bardzo polimeryzowałbym z koncepcją jakoby zmiana mostu zwiększała moc :lol:
- no i gdzieś czytałem o CHIPTUNINGU chodź to droga sprawa i w Poldkach za dużo nie daje :D :D :D :D ale jakieś efekty ma chyba 10KM
Zmiana chipa coś daje - ale dopiero po wykonaniu wszystkich pozostałych modyfikacji - zmiana wałka, modyfikacje głowicy, dolotu, wydechu... Swoją drogą daje nieproporcjonalnie mało do ceny.
-
Zmiana mostu może nie dodaje mocy silnikowi, ale zwiększa ja na tylnej osi (wiecie na pewno o co mi chodzi) :D :D :D
-
Zmiana mostu może nie dodaje mocy silnikowi, ale zwiększa ja na tylnej osi (wiecie na pewno o co mi chodzi) :D :D :D
Moment na kołach zwiększa - jeżeli już ;) :mrgreen:
-
no właśnie o to mi chodzi :D :D :D
-
A jak pózniej z zaworami? trzeba przestawiać?? a mozna coś zrobićz gaznikiem?? moze jakis zawirowywacz powietrza?
-
Coś tam było o tym w książce "Usprawnienia Poloneza".
Co do stoczenia koła zamachowego to czytałem, że po takim zabiegu silnik szybciej będzie się wkręcał na obroty, ale jego praca na wolnych obrotach będzie nierówna (im więcej się stoczy tym bardziej będzie nie równa). W extremalnych przypadkach - koło zamachowe ma kształt klepsydry :mrgreen: - wolne obroty są na poziomie 3000 RPM :D
-
takie nierowne chodzenie tez ma swoj urok :twisted:
-
Słyszałem że lżejsze koło zamachowe to niższy moment obrotowy w niższej partii obrotów.
-
Ma taki sam urok jak większość szrotów jeżdżących po ulicach ;)
-
tunning poloneza czy zamach mozna przetoczyc od strony sprzegła???
-
nie
-
Czy zmiana wałka rozrządu z GSI do GLI jest wykonalna i opłaca się(cenowo i z jakim rezultatem)?
Czy zakładając kolektor od GSI nie ma problemu z pasowaniem? poprostu zakładam?
Co można jeszcze zrobić tanio i bez wyjmowania silnika z samochodu aby zwiekszyć moment?
Polerując kolektor dolotowy, to do jakiej chropowatości(mniej więcej) i czym można to zrobić w domowych warunkach?
-
kolektor wydechowy z GSI pasuje plug&play
walek rozrzadu H wejdzie do abimexa ,ale popychacze maja inna srednice i trzeba sie liczyc z uszkodzeniem walka
sam walek powinien dac jakis efekt ,bo ma wieksze katy otwarcia
ale do zwyklego silnika chyba lepiej dolozyc grosza i wziac sportowy walek (kiedys po 440pln chodzily ,czy moze od 350pln)
walek H kosztuje ~280pln ,teraz moze taniej chodza ,ale podejzewam ,ze juz manufaktura zostala
-
a jakiego moge się spodziewać efektu po zastosowaniu kolektora od GSI?
-
Powiem tak: mialem ja sobie taki waleczek, zrobiona glowice, wyregulowany silnik, most 4.3 i poldek szedl jak glupi (stara ekipa PTK moze to potwierdzic bo niewielu juz pamieta jak mialem w swojej przejsciowce mocno wymodzony silnik 1.5 AF na gazniku :mrgreen: ). Na 2 biegu piszczal jak "normalny" poldek na 1 a na trojce piski to byla codziennosc. Fajne to byly czasy bo o swapach na 2.0 malo kto wtedy myslal, nie wspominajac juz nawet o marzeniach typu 1.8 rovera. Pozniej "aefik" sie skonczyl (wytrzymal jakies 50-60 tys km)-najpierw polecial walek po padzie rozrzadu a pozniej panewki i wspolnie z Piterem i Mroziem zapakowalismy do mnie 2.0.. Kurcze...ale to bylo dawno temu :mrgreen: ...jeszcze za czasow MiG-owego PTK-to wtedy chyba powstawal wegiel albo ropa naftowa-cos z tych rzeczy :wink:
Czasem mam straszna ochote wymodzic naprawde mocne 1.5 albo 1.6 ohv i zapakowac to do pieknego borewicza na 8" ATS-ach...moze jeszcze kiedys bede mial okazje 8)