FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Rolly#469 w Marzec 09, 2007, 15:05:44 pm

Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Rolly#469 w Marzec 09, 2007, 15:05:44 pm
Tak jak w temacie. Szukam wszelkiej pomocy, pomysłów i danych na temat montażu silnika 3,0V6 od Opla Omegi w Polonezie (docelowo Atu jeśli to coś zmienia). Mam już budę, lekko bita z tyłu, silnik+skrzynia+wał+most przyjedzie pod koniec kwietnia.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Marzec 09, 2007, 15:11:14 pm
Wał nie podejdzie - za długi, będziesz musiał robić na zamówienie. Nie wiem jak będzie z wielkością silnika - to jest V6 (podwójne DOHC) czyli ma dwie duże głowice. Do tego dałbym mocną klatkę, buda Poloneza nie przetrwa zbyt długo tych 210KM.

Ale ogólnie trzymam kciuki i życzę powodzenia :)

[ Dodano: 2007-03-09, 15:13 ]
Aha, zapomniałem dopisać - most za szeroki, będziesz musiał albo stworzyć jakieś cudo (łącznie z nowym tylnym zawieszeniem i znacznym poszerzeniem nadwozia) albo dopasować jakiś most z Fiata - chociaż nie wiem czy któryś wytrzyma moment napędowy tak mocnej jednostki :(
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Wafel w Marzec 09, 2007, 15:14:50 pm
obawiam sie że mogą być problemy ze wsadzeniem - to jest cokolwiek duży silnik, i nie wiem czy on przypadkiem nie jest ddohc, (4 wałki) co by oznaczało ze głowica jest ogromna...
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Rolly#469 w Marzec 09, 2007, 15:22:41 pm
Poldek będzie poszerzany (nadkola przód i tył) zawieszenie mogę mieć do tego "orginalne"(było obniżone)  od Omegi. Części pochodzą z autka po dachowaniu.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Marzec 09, 2007, 15:24:42 pm
Może przemyśl zbudowanie silhouette? Całość konstrukcji na dużej klatce bezpieczeństwa (łącznie z zawiasem, silnikiem) + nasadzone na to nadwozie "zbliżone do Poloneza".
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: ajk w Marzec 09, 2007, 21:01:26 pm
Mówisz o nadkolach / błotnikach zewnętrznych czy wewnętrznych, czy polonez nie będzie za krótki czy będzie dość miejsca na szerokość, samo przeniesienie napędu to nie problem
Jaką wagę posiada silnik, co zrównoważeniem ciężaru 50/50?
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Marzec 09, 2007, 22:18:10 pm
Bez szans na rozkład 50/50 ani żaden zbliżony. Ten silnik jest naprawdę duuuży.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Rolly#469 w Marzec 09, 2007, 22:20:27 pm
Mówię o całości. Samo poszerzenie błotników na wiele by się nie zdało. Co do wag to jeszcze nie wiem. Ale rozkład 50/50 to prawie ideał. Nie wybiegajmy aż tak daleko do przodu. Nad rozkładem mas bedzie jeszcze czas powalczyć.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Marzec 09, 2007, 22:26:16 pm
Jak chcesz zrobić całość idealnie to byłoby fajnie zbudować klatkę uwzględniającą wszystkie punkty mocowania zawieszenia Omegi, tylko dopasować ją do długości (rozstaw osi) Poloneza. Potem obudowujesz to drastycznie przerobionym (Oma jest dużo większa) nadwoziem Poldka.

PS. W sumie to niegłupio byłoby też jakoś wydłużyć przód karoserii (każdy cm na wagę złota ;) ) - inaczej możesz mięć część silnika w kabinie.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Rolly#469 w Marzec 09, 2007, 22:39:42 pm
Silnik C30SE, 6 cylindrów, 24 zawory, pojemność: 2969ccm
Moc: 204KM/6000rpm
Moment obr.: 270Nm/3600rpm, 243Nm/3000rpm, 200Nm/1500rpm
Stopień sprężania: 10:1
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Marzec 09, 2007, 22:58:51 pm
Cytat: "Rolly#469"
Silnik C30SE, 6 cylindrów, 24 zawory, pojemność: 2969ccm
Moc: 204KM/6000rpm
Moment obr.: 270Nm/3600rpm, 243Nm/3000rpm, 200Nm/1500rpm
Stopień sprężania: 10:1


Być może, że to głupie pytanie , ale co tam:
Rolly ile waży ta motornia od omeżki :?:
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: KraseK w Marzec 09, 2007, 23:04:17 pm
Kolego silnik ze zdjecia to jest 6 cylindrowa rzędówka. V6 ma oznaczenia X30XE.
Do budy poloneza nie zmiescisz go z 2 powodów:
1- silnik jest za szeroki - 2 głowice po 2 wałki, a gdzie jeszcze kolektory wydechowe.
2- jest zdecydowanie wyzszy, przez co nie zamkniesz maski

Zawieszenia tylnego nie ma szans spasowac z poldkiem bez gruntownej ingerencji w konstrukcje nosna tyłu.

Przy tym wszystkim problem z elektryka to pikus.

Zdecydowanie najlepszym rozwiazaniu przy V-ce było by (jak pisali koledzy powyzej) zamocowanie wszystkiego na ramie(klatce) i spasowaniu z nadwoziem Poloneza.

[ Dodano: 2007-03-09, 23:05 ]
Cytat: "BARTEK"
Cytat: "Rolly#469"
Silnik C30SE, 6 cylindrów, 24 zawory, pojemność: 2969ccm
Moc: 204KM/6000rpm
Moment obr.: 270Nm/3600rpm, 243Nm/3000rpm, 200Nm/1500rpm
Stopień sprężania: 10:1


Być może, że to głupie pytanie , ale co tam:
Rolly ile waży ta motornia od omeżki :?:


Z osprzetem ponad 150kg.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Rolly#469 w Marzec 09, 2007, 23:25:12 pm
Sorki co do silnika masz rację. Nie ta tabela.

[ Dodano: 2007-03-09, 23:34 ]
Tak wygląda 2,5 litra.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 09, 2007, 23:43:34 pm
Cytat: "KraseK"

Cytuj (zaznaczone)
Być może, że to głupie pytanie , ale co tam:
Rolly ile waży ta motornia od omeżki :?:

Z osprzetem ponad 150kg.

bmw N52B30 wazy 165kg ,wiec ten silnik z omegi musi wazyc wiecej
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Rolly#469 w Marzec 09, 2007, 23:50:53 pm
Wymiary Omegi:
Długość: 4787
Szerokość: 1960
Wysokość: 1455
Rozstaw osi: 2730
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Wafel w Marzec 10, 2007, 07:15:56 am
2,5 litra v6 szczególnie ciężki nie powinien być, bo jeździł też w vectrach
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Pio555 w Marzec 10, 2007, 08:50:46 am
miałem okazje pooglądać w warsztacie silniki Omegi V6 (3.0 koleś urwał dwie korby) i 2,5 .
Obok stała OHV-ka.Przepaść.Głowice w tych silnikach to prawie jak pół OHV,koło zamachowe-nie wspomne,koleltory................ jedym słowem strasznie to wielkie w porównaniu do OHV.
Ale mimo wszystko życze powodzenia w swapie i czekam ma jakieś nowe info z prac
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Wafel w Marzec 10, 2007, 10:07:58 am
mi sie w nubi marzy 2,5 v6 :) do nubirki wchodzi :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Van w Marzec 10, 2007, 16:58:49 pm
NIe wlezie :P ni ma szans :P skoro V6 24v forda nie wejdzie to silnik podobnej budowy też nie
chyba że centralnie :D
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Marzec 11, 2007, 10:49:02 am
Patryk ma omege 3,0 V6 , dal sie tym nawet karnąć i powiem ci gosciu,ze jak otwarlem maske to.  TO JEST W KURWE DUZE i nie ma bada zeby weszlo, widziales ten silnik na zywo?
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Van w Marzec 11, 2007, 11:01:30 am
3.0 nie ma szans by weszło najmniejszych. ale 2,0 16v z omegi włazi aż miło :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Rolly#469 w Marzec 11, 2007, 23:57:10 pm
W takim razie może jakieś propozycje co do silników w układzie V, które nie stworzą aż tak wielkich problemów. Ale szkoda mi tego 3,0 bo znam dobrze całą jego historię (trochę ponad 34kkm).

[ Dodano: 2007-03-12, 00:00 ]
A może tak jak Van#1860 wspomniał umieścić go centralnie? Pogadam jutro z moim mechanikiem jak on to widzi.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 12, 2007, 00:53:57 am
Cytat: "Rolly#469"
W takim razie może jakieś propozycje co do silników w układzie V, które nie stworzą aż tak wielkich problemów


Cologne 4,0 z forda Explorera - wiekszy brat 2,9 z Mławy. Moment ponad 300Nm i rozpedza tego wielkiego amerykanskiego terenowca w 12 sekund do setki :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Marzec 12, 2007, 06:15:10 am
Cytat: "Rolly#469"
W takim razie może jakieś propozycje co do silników w układzie V, które nie stworzą aż tak wielkich problemów.


http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=13601&start=0
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Van w Marzec 12, 2007, 20:54:51 pm
hmm a moze by tak zrezygnować z płyty podłogowej na rzecz ramy przestrzennej zbudowanej z rur ??? taka rozbudowana klatka. stosuje się to czasem. Na to zakłada się zewnętrzne poszycie auta i mocuje :D
Do takiej ramy mocowanie silnika i innego zawieszenia oraz napędu nie Będzie stanowiło problemu. Także sztywnosc zostanie w znaczący sposób poprawiona :D
Z auta zostanie tylko zewnętrzne poszycie. Ciekaw jestem tylko jak z rejestracją takiego cuda o tak mocno zaawansowanych modyfikacjach
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Marzec 12, 2007, 21:01:19 pm
Cytat: "Van#1860"
hmm a moze by tak zrezygnować z płyty podłogowej na rzecz ramy przestrzennej zbudowanej z rur ??? taka rozbudowana klatka. stosuje się to czasem. Na to zakłada się zewnętrzne poszycie auta i mocuje :D
Do takiej ramy mocowanie silnika i innego zawieszenia oraz napędu nie Będzie stanowiło problemu. Także sztywnosc zostanie w znaczący sposób poprawiona :D

No przecież o tym pisałem :)
Cytat: "Van#1860"
Z auta zostanie tylko zewnętrzne poszycie. Ciekaw jestem tylko jak z rejestracją takiego cuda o tak mocno zaawansowanych modyfikacjach

Oczywiście tylko i wyłącznie jako SAM. Nie da się inaczej tego zarejestrować[1]. Przynajmniej legalnie się nie da.

[1] - oczywiście, w warunkach polskich, wiele rzeczy "da się" zrobić ;)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek007 w Marzec 13, 2007, 09:25:11 am
Jakby go przedłużyć lub poszerzyć nie wiem dokładnie to by wszedł silnik od supry 3.0 turbo tylko problem ze spalaniem 40l w ciągu godzina na max wciśniętym gazie.Wiem coś o tym.Sam to widziałem ale moc ma niesamowitą supra jest cięższa od polda.A drifty to bokiem w lini prostej ciągnie 243kuce to dużo.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Marzec 13, 2007, 09:30:18 am
Daniel007 spalanie nie byloby najwiekszym problemem przy tej modyfikacji.. A jakby tworce bylo na nia stac to i tym spalaniem by sie nie przejal..
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 13, 2007, 23:20:10 pm
Moim zdaniem to jak juz tak robimy to szukamy auta które rozstawem osi jest podobne do poloneza i na podwozie z duzym silnikiem sadzamy bude. Do komory silnikowej wejdzie spory silnik ale wymaga to przeróbki zawiasu przedniego z wachaczy na macpersony aby było wiecej miejsca na szerokosc. Na długosc wchodz i bez problemu 6-cio garówka z bmw wiec jest ok
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Rolly#469 w Marzec 14, 2007, 01:20:25 am
Daniel007 silnik 3,0V6 od omegi ma 230KM więc przy mniejszej masie poloneza te kilka koników nie zrobi aż takiej różnicy. Poza tym kto katuje silnik na max. wciśniętym gazie. Problem leży w rozkładzie mas, i w tym jak konkretnie zamontować ten silnik w poldzie.

Czy ktoś się orientuję lub zna konkretną firmę, która mogłaby zrobić zaprojektować i wykonać taką ramę.

Może jestem szalony, ale na ten projekt mogę przeznaczyć +- 30 tys. PLN.
Aktualnie jeżdżę od ponad tygodnia Omegą MV6 z takim właśnie silnikiem i jestem zauroczony jego możliwościami. Fajnie by było mieć coś takiego takiego w poldzie.

Czy ktokolwiek w klubie ma namiary na kolegę ze srebrnym Atu (był na zlocie 2 lata temu) z silnikiem od forda skorpio?

Van bez urazy ale nie mam przekonania do rovera i jego silników (osobiście ich po prostu nie lubię, ale ten temat który poruszyłeś jest jak najbardziej do zrealizowania, mój szwagier pracuje w anglii, jeździ tak swoją bryką i jak tylko złapę z nim kontakt(czyt.przyjedzie) zapytam czy taki silnik mógłby przywieźć).

Pytanie poza tematem, bo nie chcę zakładać nowego tematu: Co wiecie o Polonezie "jamniku", czy jest jakiś jeżdżący protyp, który możnaby było zamówić lub wypożyczyć na kilka godzin. Miłoby było pojechać nim do ślubu. A przy okazji zapraszam wszystkich klubowiczów na mój ślub 6 października 2007 (nie wiem czy cieszyć się, czy płakać).
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 14, 2007, 01:31:06 am
Cytat: "Rolly#469"
Co wiecie o Polonezie "jamniku", czy jest jakiś jeżdżący protyp, który możnaby było zamówić lub wypożyczyć na kilka godzin. Miłoby było pojechać nim do ślubu

Najprawdopodobniej w polsce zaden sie nie zachował
Cytat: "Rolly#469"
(nie wiem czy cieszyć się, czy płakać).

Płakac :P ;) Za 5 lat stwierdzisz ze ozeniłes sie o piec lat za wczesnie...

Cos dla Ciebie- jak wykonac obudowe :)
http://homepage.ntlworld.com/david.akers/chassis.htm
niektórzy pewnie juz to znaja ale mysle iz link jak najbardziej na miejscu :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Marzec 14, 2007, 06:40:58 am
Cytat: "Rolly#469"
Pytanie poza tematem, bo nie chcę zakładać nowego tematu: Co wiecie o Polonezie "jamniku", czy jest jakiś jeżdżący protyp, który możnaby było zamówić lub wypożyczyć na kilka godzin. Miłoby było pojechać nim do ślubu. A przy okazji zapraszam wszystkich klubowiczów na mój ślub 6 października 2007 (nie wiem czy cieszyć się, czy płakać).

Cieszyć się! Poloneza nie upatrzysz ale kanty jamniki chyba dwa ciągle jeżdżą, z tego przynajmniej jeden w prywatnych rękach :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 14, 2007, 07:57:36 am
jednego możesz sobie nawet kupić. Widziałem ostatnio na allegro.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 14, 2007, 17:02:46 pm
Cytat: "Rolly#469"
mój szwagier pracuje w anglii

to może nam przywiezie kilka 1,8 ew. 2,5V6  :wink:
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Rolly#469 w Marzec 14, 2007, 19:16:41 pm
będę wiedział czy przywiezie jak przyjedzie do Polski pod oniec miesiąca. dam wtedy znać.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: utek w Marzec 14, 2007, 19:20:31 pm
Cytat: "Rolly#469"
Pytanie poza tematem, bo nie chcę zakładać nowego tematu: Co wiecie o Polonezie "jamniku", czy jest jakiś jeżdżący protyp, który możnaby było zamówić lub wypożyczyć na kilka godzin. Miłoby było pojechać nim do ślubu.



Polonez jamnik jeżdził jeszcze jakieś 4 lata temu w okolicach Kalisza. Był w ciemnym kolorze.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Sali w Marzec 17, 2007, 18:31:15 pm
Van#1860, troche odbiegne od tego 3.0 a zaczymam się na 2.0 16v od Omegi to jeszcze jaka skrzynia i wogóle jak to połączyć wszystko w całoś a ten silniczek ma 136 kucyków mi by tyle na początek wystarczyło :mrgreen:
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Van w Marzec 18, 2007, 15:28:31 pm
Wszystko wkłądasz od omegi i silnik i razem z nim spięta skrzynkę :) tam jest sprzegieł hydraulik ale to już FSO robiło więc problemu nie ma :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Sali w Marzec 18, 2007, 17:01:17 pm
a wał polonezowski to chyba nie  :?:
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Van w Marzec 18, 2007, 17:02:24 pm
ni hu hu :) ale niedrogo można go przerobić razem z wyważeniem :) problem napęd predkościomierza brany z czujnika w moście :P ale to tez da się obejsc :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Marzec 18, 2007, 17:16:31 pm
Van#1860, a co z alternatorem z omegi wypadajacym gdzies w prawej podluznicy poloneza? :mrgreen:
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Van w Marzec 18, 2007, 17:29:36 pm
to chyba mówimy o innych silnikach
bp to troche wyżej niż podłużnica i nie wystaje poza kolektor

[ Dodano: 2007-03-18, 17:34 ]
a jesli nawet to co za problem go podnieśc ??? :D alo przenieśc na druga strone?? mocowania sa :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Sali w Marzec 19, 2007, 07:54:46 am
tylko u mnie nikt w okolicy nie zajmuje sie wywarzaniem i tu byłby malutki problemik ale to na pszyszłość coś musiał bym pomyśleć ale pewnie tesame problemy były by z wałem od Milaflorki :D

[ Dodano: 2007-04-03, 20:21 ]
chodzi mi pogłowie ten silniczek od omegi musze się dowiedzieć wszystkego i wtedy przekładka  :mrgreen:
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: videlec1 w Kwiecień 14, 2007, 17:54:15 pm
Chyba trochę za późno tu wszedłem ale postanowiłem też coś napisać :)
Ja bym się z V6 nie bawił, bo spasowanie wszystkiego będzie cholernie trudne a i bezpieczeństwo też się liczyć powinno bo te 210 KM to będzie prowokować.  Ja bym proponował zastanowić się nad 2.0 16V X20XEV. 136KM - może nie dużo, ale Vectra B z takim silnikiem zbiera się do 100km/h w 10 sek, a waży 1300kg. Poldek jest o 200kg lżejszy, to powinien ładnie kręcić 9 - 9.5 sek.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: oski1234 w Kwiecień 14, 2007, 18:15:03 pm
Aaa, jeżeli już rzędówka do radzę zainwestować w german performance ( po pierwsze i najważniejsze dla tego że naplęgło się tego teraz sporo i z częściami nie będzie żadnego problemu), z tego co się interesowałem to POWINIEN wejść 2.0 24V 150KM, a jeżeli ktoś znów poczuje pociąg do większej ilości kucy pod maską to pole do popisu jest spore, gdyż experci potrafią wycisnąć z takiej jednostki nawet powyżej 300 i więcej KM także dojście do 211 (tak jak w omedze przy 3 litrach) nie będzie zbyt trudne.


Pozdrawiam. :mrgreen:
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Sali w Kwiecień 14, 2007, 18:34:24 pm
Silniki w Calibrach i Vectrach nie które miały 2.0 16v 150km ale mnie zastanawia czy nie przerzućić tylnego mostu,wału napędowego, Od Omegi a o silniku to już nie wspomne wraz ze skrzyniaczy tylko taka opcjia wchodzi w gre i czy to możliwe  :?:
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: videlec1 w Kwiecień 14, 2007, 20:30:44 pm
No bo z tego co rozumiem, to TY masz te podzespoły zamontowane w Oplu, tak więc czy nie możesz np. w wolnej chwili wyciągnąć cały zespół napędowy i go dokładnie wymierzyć? Wtedy wiedziałbyś na 100% czy wejdzie silnik do komory czy nie, czy nie trzeba będzie np. poszerzać tunel środkuowy dla skrzyni. Co do przeniesienia napędu, to od Omegi do Poldka nie wsadzisz tylnego mostu, bo w Omedze nie ma sztywnego tak jak w Poldku, tak więc jego zamocowanie wiązało by się ze znacznymi przeróbkami tylnego zawieszenia. Proponowałbym znaleźć coś bardziej wytrzymałego, bo tylny most Poldka szlag trafi po 500 metrach :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Russell w Kwiecień 15, 2007, 08:07:45 am
Vectry, Calibry, Omegi.....   Ja bym dał silnik od tatry......
 Kupcie se poldoforda i zamiast OHC wsadzcie DOHC.  W poldofordzie nie powinno byc problemów :D.  A nie siejecie maniane
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Sali w Kwiecień 15, 2007, 08:12:22 am
to może most od milaflorki(argenty) wał jest za długi trzeba było by skracać ale najlepiej to parapetry silnika i skrzyni dł/szer/wysokosć / itp i wtedy można się zastanawiać :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 15, 2007, 11:52:36 am
Cytat: "Russell"
Vectry, Calibry, Omegi.....   Ja bym dał silnik od tatry......
 Kupcie se poldoforda i zamiast OHC wsadzcie DOHC.  W poldofordzie nie powinno byc problemów :D.  A nie siejecie maniane


DOHC nie wejdzie, bo jest za wysokie i .............. przeogromne w porównaniu do OHC. Mam ohc i widziałem z bliska DOHC, wejść wejdzie, ale maski nie domkniesz.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Russell w Kwiecień 15, 2007, 12:10:40 pm
szkoda, fajny silniczek.   głowice ma wielką tylko, ale zawsze można zrobić garba na masce :D   I tak jest to bardziej realne i tańsze niż te bzdety o wsadzaniu silników od opli, vw i innych
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Kwiecień 15, 2007, 13:12:27 pm
Cytat: "BARTEK"


DOHC nie wejdzie, bo jest za wysokie i .............. przeogromne w porównaniu do OHC. Mam ohc i widziałem z bliska DOHC, wejść wejdzie, ale maski nie domkniesz.


ale jednak chyba są te silniki w paru poldkach bo z tego co pamiętam to Van ma takiego w podpisie
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Van w Kwiecień 15, 2007, 14:38:00 pm
W podpisie to mam 2,0 cosworth :P
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Kwiecień 15, 2007, 14:46:23 pm
a to już pewnie zupełnie co innego  :roll:  ??  :oops:
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: święty w Kwiecień 15, 2007, 15:09:28 pm
Kumpel ma taki silnik w swojej rajdówce - niestety nie mam pojęcia jak go tam wsadzili - coś mi kumpel przebąkiwał że ma zmienioną miske olejową i smok od pompy oleju bo ponoć zbyt wysoko wchodził ale to są tylko takie pogłoski.
Jak się z nim będę widział to porobię fotki.
Na pewno jest ten sam motyw co w Roverze - wydech z drugiej strony. Chyba akumlator jest przeniesiony oraz zmieniony dolot silnika. Ale miedzy alternatorem a karoserią jest 0.5-1cm prześwitu
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: gucio w Kwiecień 15, 2007, 16:20:06 pm
wszystko to ładnie brzmi i jeśli faktycznie się da to super. gdybym ja się tym zajmował to wolałbym jakiś mniejszy silnik V6 taki żeby łatwiej było wcisnąć. silnik 3 litrowy napewno duuużo by spalał a benzynka nie jest tania. nie wiem jak pracuje diesel v6 ale napewno nie tak pięknie jak benzyna a właśnie ta melodia V6 nakłaniałaby mnie do zmiany  :?
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Van w Kwiecień 15, 2007, 17:35:59 pm
DOHC wejdzie od sierki tylko bez wtrysku a na gazniku :) tez takowe było :)

[ Dodano: 2007-04-15, 17:36 ]
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1497605
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Kwiecień 15, 2007, 17:52:58 pm
(http://img57.imageshack.us/img57/9738/fordaaaaaaaaaaaaaaaaaaavk7.png) (http://imageshack.us)

Ten to ma dopiero fajny gaznik  :mrgreen:  :P
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Kwiecień 15, 2007, 18:38:50 pm
Cossworth ma kolektory tak jak OHV oraz fordowski OHC. Tylko DOHC ma kolektory tak jak roverek.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Van w Kwiecień 15, 2007, 19:15:00 pm
elwod to chyba obniżali kolektor :P bo mi z pomiarów wychodziło ze mi nie wlezie :/

[ Dodano: 2007-04-15, 19:15 ]
Teraz pytanie czy jest sens ładowac to padło do poldka :/
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Kwiecień 16, 2007, 11:40:33 am
Cytat: "BARTEK"
około 13s do 100 km/h ma 2.0 ohc na gaźniku w poldzie

Około 9,2 s do 100Km/h ma 2,0 ohc na gazniku poloneza w duzym fiacie  :mrgreen:
Wiec mysle ze na poczatek wystarczy i jest to bardzo dobra baza do dalszych modów(EFI/turbo/2xdellorto) itd Czesci do ohc forda sa stosunkowo tanie np komplet panewek rozrządu 60zł korbowodowe 80zł, komplet uszczelek cos kolo 170. Wiele gadzetów tuningowych jak np sportowy wałek czy kolektor pod 2 gazniki mozna wyrwac za grosze z ebayu -w niemczech w swoim czasie by łto bardzo popularny silnik. Cały silnik jest bardzo wytrzymały i co najwaznijsze jest bezkolizyjny, jego duza wada jest ciezar -w całosci wykonany z zeliwa :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 16, 2007, 15:29:34 pm
Elwood, 12,5 ma fabryczny poldoford według prospektu z "MOTOR-u" z 1990 r.

Wiadomo też że co egzemplarz to inaczej. Mó nie ma modułu elektronicznego, tylko aparat w kadłubie. Kompletny brak elektroniki i to mnie najbardziej cieszy :wink:
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Russell w Kwiecień 16, 2007, 16:19:33 pm
No co Wy chłopaki. Mojego 2.0 poprzedni włascicel dobitnie zbadał i kapeć miał na gazie 102 KM i 10.5 do setki.   A parownik ma 75kW.  Co tak zaniżacie?
Skoro kapeć ma 10.5 to cięższy o 100kg polonez powinien zejść poniżej 12.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Kwiecień 17, 2007, 00:03:20 am
Russell, mój licznikowe 100 robi w 11,5s
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Kwiecień 17, 2007, 00:05:47 am
Cytat: "BARTEK"
Elwood, 12,5 ma fabryczny poldoford według prospektu z "MOTOR-u" z 1990 r.

Bo to SLE, Carofordy są bardziej opływowe i przez to zwinniejsze ;) :mrgreen:
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Russell w Kwiecień 17, 2007, 07:31:21 am
roverowcy sieją maniane. :mrgreen:. A tu jak w dżungli. 2.0 > 1.4  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 17, 2007, 14:53:54 pm
Cytat: "alex#1916"
Cytat: "BARTEK"
Elwood, 12,5 ma fabryczny poldoford według prospektu z "MOTOR-u" z 1990 r.

Bo to SLE, Carofordy są bardziej opływowe i przez to zwinniejsze ;) :mrgreen:


 :mrgreen: jaaasssnnneeeeeeeeeee :lol:
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Kwiecień 17, 2007, 15:00:52 pm
Cytat: "Russell"
roverowcy sieją maniane. :mrgreen:. A tu jak w dżungli. 2.0 > 1.4  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:


Ale o co chodzi bo nie kumam? :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Russell w Kwiecień 17, 2007, 15:43:50 pm
:mrgreen: No roverowcy sieją popeline zaniżając osiągi poldofordów. a nie ma bata, 1400cm3 to nie 2000 :mrgreen:  :mrgreen:
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Kwiecień 17, 2007, 15:54:16 pm
Poki co w tabeli "Najlepsi z najlepszych w PTK" nie ma Poldoforda wiec nie ma z czym porownywac. Z wypowiedzi wlascicieli wynika ze nie maja ponizej 11.5, a tyle maja Poldoroverki 1.4 :) Mam nadzieje ze nie posialem popeliny :) Zapraszamy na pomiary do Czerniewic :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Russell w Kwiecień 17, 2007, 17:17:30 pm
Oj smieje się. W sumie to mam tu dużo do gadania. Ani podlaforda, ani poldorovera :mrgreen:
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Kwiecień 17, 2007, 21:21:04 pm
Cytat: "Senn#1869"
Zapraszamy na pomiary do Czerniewic


Ja się chetnie pojawię  :twisted:  Zaleję V-Powera 99+, przyspiesze nieco zapłon i zobaczymy  :evil:

...acha i jeszcze opróżniebagażnik bo tam tyle gratów że załamka.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 17, 2007, 21:38:57 pm
przeciez poldorovery 1.4 nie maja 11.5s do setki
bez przesady ,kiedys ktos podawal 11.95s czyli ponizej 12s - ale to musialy byc wyliczenia teoretyczne
a w cartescie wychodzi w okolicy 12s ,ale nie ponizej 11.5s
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Kwiecień 17, 2007, 21:42:20 pm
KGB, car test jest dla dzieci

osobiscie wierze w takie osiagi rovera pomimo jego marnego jak na tak zachwalany silnik momentu obrotowego
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Kwiecień 17, 2007, 21:43:45 pm
130 Nm jak na 1.4 to dużo. 1.6 Abimex/Bosch/Delphi ma tyle samo. Jakieś jeszcze pytania?
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Kwiecień 17, 2007, 22:02:46 pm
tak, 1.4 - 16v,DOHC , nowsza konstrukcja i wogole
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Kwiecień 17, 2007, 22:04:29 pm
Cytat: "CyCu"
tak, 1.4 - 16v,DOHC , nowsza konstrukcja i wogole

Jeżeli chcesz z tym polemizować to jesteś głupi. Bez obrazy ;)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 17, 2007, 22:21:17 pm
cartest mowi prawde  :mrgreen:
a 1.4 ma 127Nm ,a nie 130  :P
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: tomallus1 w Kwiecień 18, 2007, 08:41:45 am
Cytat: "KGB"
cartest mowi prawde  :mrgreen:
a 1.4 ma 127Nm ,a nie 130  :P


A KGB ma zawsze rację.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Van w Kwiecień 18, 2007, 08:52:00 am
NO kurde w nocy z Ajkiem próbowaliśmy pobić czasy mojego auta. Pomysł z zimówkami był głupi i się nie udało na nich nic zrobić. Najgorszy przejazd  był poniżej 11 do 100 :P Z bagażnikiem pełnym gratów i 3/4 wachy w zbiorniku :P jeszcze jakieś pytania??
Jednak od opon dużo zależy :D jakieś 0.05s :D

[ Dodano: 2007-04-18, 08:54 ]
a przypominam ze ja mam długi most od 1,6 :P
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: tomallus1 w Kwiecień 18, 2007, 10:02:48 am
Cytat: "Van#1860"
a przypominam ze ja mam długi most od 1,6 :P

Więc jak ty to robisz? Masz 100km/h na 2-ce? Mierzyłeś G-techem?
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Kwiecień 18, 2007, 10:17:25 am
Van#1860, ma niestandardowego poldka bo cos tam kombinowane z kolektorem i kanalami. Dla mnie idealnym wyznacznikiem jest Pn 1.4 Atu Maćka. Niezagazowany roverek ze 100kkm przebiegiem. Wynik 11.10. Podobnie Arnold, niezagazowany rover 11.79.

11.93 to mial moj ciezki, zagazowany plus Panie KGB. Tak wiec tak sie sprawy maja :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Kwiecień 18, 2007, 11:15:00 am
Ja mam poldoforda i myślę ze poldoford zrobiłby poldoroverka jak głupi... pod warunkiem założenia mostu z poldoroverka.

Silnik K16 1.4 ma mniejszy moment niż 2.0 pinto ale podobna moc. Jednak 1.4 jest sporo lżejszy i ma inne przełożenie więc moment na kołach moze byc nawet lepszy niż w przypadku poldoforda. Z tąd się bierze lepsze przyśpieszenie od 0 do 100. Myślę że od 100 do 160 poldoford byłby już sporo lepszy.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Kwiecień 18, 2007, 13:23:28 pm
Zalezy na ktorym biegu :) Silnik K16 bardzo szybko sie wkreca na obroty ze wzgledu na lekki uklad korbowo tlokowy. Wiadomo ze poldoford jest silniejszy ale nie kreci sie tak jak rover. Zaloz most od roverka to zajezdzisz poldoforda. Poza tym gdy Tobie juz sie koncza obroty roverowi zostaje jesze 2000.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Bolim#1838 w Kwiecień 18, 2007, 14:16:11 pm
Prawie każdy roverek wykręcił czas poniżej 12s. Świadczy to o dobrej kondycji silnika.
Nawet ja klekotem urwałem 1.58 sekundy od czasu fabrycznego.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 18, 2007, 15:22:02 pm
pomiary czasu z dokladnoscia do drugiej liczby po przecinku sa naprawde imponujace - nie wiem czym to mierzycie
rover 1.4 zeby zblizyc sie do 11.5s musialby jechac z jednym kierowca i to niezbyt ciezkim (70kg) ,a parametry silnika lepiej jakby mial lepsze niz fabryczne

a dane fabryczne mowia o przyspieszeniu z dwiema osobami na pokladzie+20kg bagazu ,czyli razem obciazenie 160kg
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Bolim#1838 w Kwiecień 18, 2007, 15:29:00 pm
Nie jest to chyba tajemnicą, że pomiary były robione za pomocą G-tech.
Moje rezultaty masz w moim podpisie. Duże rozbieżności miały OHV-ki.
Pomiar robiony z kierowcą(ok 95kg) pasażer (ok 80) i bagaż (ok 40kg)
Co daje w sumie z autem ok 1350kg.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Kwiecień 18, 2007, 18:48:01 pm
Poldek#1838, sugerujesz ze klekot mialby tyle co Boczek na 400?
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Kwiecień 18, 2007, 22:03:59 pm
Cytat: "Senn#1869"
Wiadomo ze poldoford jest silniejszy ale nie kreci sie tak jak rover. Zaloz most od roverka to zajezdzisz poldoforda. Poza tym gdy Tobie juz sie koncza obroty roverowi zostaje jesze 2000.


Bez przesady nowsze pinto(seria) z fabrycznie odchudzonymi korbami wytrzymuja obroty ciagłe ponad 6700 a na lekko dłubnietych gratach (wywazenie przedewszystkim) bez problemu   ponad 7500- dane z ksiazki how to power tune ford sohc. To ze wiekszosc pinto sie kiepsko kreci jest wynikiem zatkanego dolotu przez gaznik jak z malucha. Pinto Młodego na moscie 4,1 kreci sie jak głupie i jest w stanie naprawde mocno katapultowac auto przy pełnym uruchomieniu obydwu przepustnic :twisted:  na kazdym biegu

[ Dodano: 2007-04-18, 22:05 ]
Cytat: "Poldek#1838"
Co daje w sumie z autem ok 1350kg.

No to ja musze w takim układzie jechac sam  :)  Mój PN pusty wazy 1280 a ja waze około 70Kg co daje 1350 a bede jeszcze zakładał wspome i dodatkowe wyciszenie wiec ze 30 lekko dojdzie  :?
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Bolim#1838 w Kwiecień 18, 2007, 23:58:59 pm
CyCu chyba nie rozumiesz.
Twierdzę, że mimo obciążenia da się uciąć trochę z czasu fabrycznego.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 19, 2007, 00:45:25 am
Elwood#1887,
dlaczego twoj pold wazy az 1280kg ?
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Kwiecień 19, 2007, 07:19:00 am
KGB, dlaczego nie chcesz pojac ze rover pomimo ze jest maly wykreca takie czasy. Zrozum wkoncu ze to porzadna jednostka hehe. Nie wiem jaka dokladnosc ma ten G-Tech, ale czasy sa powtarzalne.

Elwood#1887, nie wiem jakie pinto siedzi w poldofordach (nowsze czy starsze) ale na pewno nie kreci sie tak jak rover. Doskonale o tym wiesz, chyba ze nie jezdziles roverem.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Kwiecień 19, 2007, 09:30:02 am
Cytat: "KGB"
Elwood#1887,
dlaczego twoj pold wazy az 1280kg ?


Dolicz do masy samochodu wage butli gazowej(chyba 65L ), kompletny zespól napedowy 1,8 plus skrzynia tez jest sporo cięzszy od standardu. Chociaz dalej nie wiem gdzie podziało sie dodatkowe 160KG :?  Opcja jest taka ze byc moze waga na złomie oszukuje i zamiast 1180 pokazało mi 1280 -jak przywoza złom cięzarówkami to nikt nie sprawdzi czy jest 100Kg w ta czy w ta


Cytat: "Senn#1869"
Elwood#1887, nie wiem jakie pinto siedzi w poldofordach (nowsze czy starsze) ale na pewno nie kreci sie tak jak rover. Doskonale o tym wiesz, chyba ze nie jezdziles roverem.

Nigdzie nie napisałem ze pinto kreci sie tak samo jak rover :)  Napisałem jedynie ze bez problemu znosi wysokie obroty podobnie jak K-16. Zauwaz iz jest to silnik wysokoobrotowy sredskok to 91 x 77mm. Dodatkowo ma mniejsza mase rozrządu -tylko jeden wałek, krótszy pasek niz w dohc oraz bardzo wazna włąsciwosc wynikajaca z pojedynczego wałka -wiekszy kat opasania koła rozrządu paskiem i tym samym mniejsze ryzyko przeskoczenia. Jest tez silnikiem w pełni bezkolizyjnym  :) Dohc fiata(mówie o swoim 1800) nie wkreca sie tak szybko jak pinto ale rozwija moc bardziej płynnie w całym zakresie obrotów  :mrgreen:
Jest tez niestety kolizyjne ale sa sposoby aby to zmienic  :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 19, 2007, 12:16:11 pm
Senn#1869,
ale wkrecanie sie silnika na obroty ,nie ma znaczenia po zapieciu II ,bo wtedy doczepiasz mu spora mase w postaci Poloneza :D
a jezeli chodzi wykrecanie wyzszych obrotow ,to coz - kazdy silnik ma swoja charakterystyke mocy i to ze osiaga 8000obr/min nie ma znaczenia jezeli przy tych 8k nie ma juz momentu ,ktory jest w stanie cos uciagnac

chcialbym sprawdzic swoj czas tym G-techem ,bo stoperem wyszlo mi na benzynie 15.5s gdy jechalem sam
sadze ,ze to realnych wynik ,wiec jezeli G-techem wyszlo by mniej ,to raczej nie swiadczylo by to na plus dla mojego silnika ,ale na minus dla G-techa  :P

Elwood#1887,
butla pusta 45l wazy 28kg
co do wagi na zlomach ,to zawsze oszukuja i zazwyczaj w okolicy 100kg przy 1000kg zlomu - taki kraj niestety ,nie wiem tylko czy to oszustwo o 100kg ,czy o 10% ,ale pewnie roznica jest procentowa
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Kwiecień 19, 2007, 14:26:15 pm
Cytat: "KGB"
Senn#1869,
ale wkrecanie sie silnika na obroty ,nie ma znaczenia po zapieciu II ,bo wtedy doczepiasz mu spora mase w postaci Poloneza :D
a jezeli chodzi wykrecanie wyzszych obrotow ,to coz - kazdy silnik ma swoja charakterystyke mocy i to ze osiaga 8000obr/min nie ma znaczenia jezeli przy tych 8k nie ma juz momentu ,ktory jest w stanie cos uciagnac


Oczywiscie ze tak, ale gdy sprzeglo Ci sie nie slizga a o takim przypadku mowimy to szybkie wkrecanie sie na obroty powoduje szybkie przyspieszanie. Chyba nie masz mnie za debila, ktory mowi o szybkim wkrecaniu na luzie ;) Mowie ze rover szybko sie wkreca i nie masz czego kwestionowac. Przejedz sie porzadnym poldoroverem to bedziesz wiedzial o co chodzi i na czym polega roznica w stosunku do innych silnikow montowanych w poldzie. Wiadomo tez ze krzywa momentu zalamuje sie przy 6k, ale do tych 7k dochodzimy bardzo szybko. Nastepny bieg i znow mamy maks moment i sytuacja sie powtarza.

Cytuj (zaznaczone)

chcialbym sprawdzic swoj czas tym G-techem ,bo stoperem wyszlo mi na benzynie 15.5s gdy jechalem sam
sadze ,ze to realnych wynik ,wiec jezeli G-techem wyszlo by mniej ,to raczej nie swiadczylo by to na plus dla mojego silnika ,ale na minus dla G-techa  :P


 Podejrzewam ze wyszlo by wiecej ;) A tak powaznie to pomiar stoperem mozesz sobie darowac. Skad masz pewnosc ze 100km na Twoim zegarku to jest 100. Moze 110, a moze 90.... Skad wiesz ile trwa reakcja Twoich konczyn :)
A idac za Twoja teoria to wlasnie swiadczylo by to na plus dla G-Techa a na minus dla Twojej metody pomiaru jak rowniez na plus dla Twojego silnika. Podobno jestes gdzies w Wawie wiec przyjedz na pomiary. Do Czerniewic tez masz zaproszenie.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Kwiecień 19, 2007, 14:35:11 pm
KGB teraz tos doj......al :mrgreen:  
Cytat: "KGB"
ale wkrecanie sie silnika na obroty ,nie ma znaczenia

 :mrgreen:  :mrgreen: to po kiego grzyba "odtyka" się silnik w postaci wydechu,dolotu, ITD ?
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 19, 2007, 15:06:50 pm
CyCu,
zeby uzyskac wieksza moc ,przesunac moment

chodzi mi o to,ze silnik pod wiekszym obciazeniem wkreca sie wolniej niz pod wiekszym
obrazowo rzecz ujmujac ,to mulasta OHVka tracie przez slabe wkrecanie sie na I ,ale juz na II i III nie ma to znaczenia (jest za slaba by to robilo roznice)
tak samo jak rover na V bedzie sie slabiej wkrecal niz OHVka na III
bo 1.4 K16 wcale nie ma lekko z buda poldka
co innego w 1.8 K16 ,ktory napewno ma przewage nad mulastym silnikiem o tej samej mocy

Senn#1869,
kretliwoscia rovera mi nie zaimponujesz ,nawet swojego 1.8 :mrgreen:
wiem jak sie wkreca zwawy silnik ,daihatsu wkreca sie jak glupie ,tylko ze tu mam 60km/h na II przy 6k ,wiec jest co sie krecic  :twisted:

co do pomiarow ,to jestem w wawie do nastepnej soboty i akurat jestem samochodem
przy okazji moglibyscie zaproponowac jakis gladki ,prostszy odcinek na uboczu w wawie gdzie mozna sprawdzic przyspieszenia ?
bo mam z kumplem do rozegrania mecz Polonez Plus 1.6 GLI vs. Punto 1.2 SX (hehe ,dobrze ,ze jego punto jest niziemsko zmulone przez gaz ,jak mierzyl stoperem to mial powyzej 15s na Pb)

co do pomiarow stoperem ,to wiem ze moj licznik zaniza przez opony ,wiec ciagnalem do 103km/h :mrgreen:
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Kwiecień 19, 2007, 16:29:55 pm
Kumpel miał Punto 1,2 75 KM tylko w Pb i zbierał sie super
na nocnych wyścigach objechał Golfa III 1,8 Vectre 1,6 SC 1,1 i jeszcze pare różnych a ja Poldkiem GSI to zostawałem daleko w tyle
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: utek w Kwiecień 19, 2007, 16:43:58 pm
Cytat: "Meme"
Vectre 1,6


silnik 16V czy 8V
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Kwiecień 19, 2007, 16:47:08 pm
16V Vectra B
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 19, 2007, 16:48:20 pm
wiem ,ze kropa 1.2 75 dobrze idzie ,ale jego jest czyms hamowane (pewnie zwezka 25mm  :mrgreen: ) i mam szanse mu dokopac  8)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Kwiecień 19, 2007, 16:52:14 pm
Cytat: "KGB"
wiem ,ze kropa 1.2 75 dobrze idzie ,ale jego jest czyms hamowane (pewnie zwezka 25mm  :mrgreen: ) i mam szanse mu dokopac  8)


Życzę żeby Ci się udało  :D
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Van w Kwiecień 19, 2007, 21:42:50 pm
kiedyś próbowałem się kropą 1,2 75km z poldkiem 1,4 i za każdym razem kropa dostawała łomot :P

[ Dodano: 2007-04-19, 21:43 ]
ja za kiera kropy co by nie było :P
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Kwiecień 19, 2007, 22:22:01 pm
Cytat: "Meme"
Kumpel miał Punto 1,2 75 KM tylko w Pb i zbierał sie super


Akurat czasem jezdze takim kropkiem :D i w szoku jestem jak 1,2 moze sie tak zbierac :)  Jest to naprawde szybkie auto do jakis 120Km/h potem juz nie jedzie :? Mam serie przejechane 160 tys a skopałem tylki wielu mocnijszym autom :mrgreen: Niedługo wywalam kata i poprawiam wydech wiec powinno byc jeszcze lepiej

[ Dodano: 2007-04-19, 22:27 ]
Cytat: "CyCu"
to po kiego grzyba "odtyka" się silnik w postaci wydechu,dolotu, ITD ?
Ano po to aby w pojedynczym cyklu pracy mógł zaciagnac wiecej mieszanki i przetworzyc ja na energie która odbierasz na wale korbowym. Szybkosc wkrecania sie lub jej brak ma sie tu nijak do rzeczy(tj moc i moment obrotowy)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: ajk w Kwiecień 19, 2007, 22:54:52 pm
Co do G-techa to producent podaje przykładowe przekłamania:
0-100 +/- 1/10s
100-0 +/- 60cm
400m +/- 1/10s
Vmax po 400 +/- 1,6km/h

G-tech sam zaczyna i kończy pomiar, brak błędu z powodu reakcji operatora

Na terenie W-wa auta są sprawdzane tym samym urządzeniem na tym samym odcinku drogi.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 20, 2007, 00:01:10 am
no to JA jeszcze w kwestii formalnej:
skoro blad pomiaru wynosi +/- 0.1s  to czemu podajecie czasy z dokladnoscia do drugiego miejsca po przecinku ?  moze sie czepiam ,ale dzisiaj jestem po laborce z metroli  :P

gdzie jest ten pomiarowy odcinek drogi ? i czy moga tam stanac rownolegle dwa samochody ?
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Kwiecień 20, 2007, 07:15:33 am
KGB, jezeli mowisz o sobocie 28.04 to pewnie bedzie okazja. Zagadaj z Ajkiem bo on ma G-Techa. Standardowo pomiary mamy we wtorki. Odcinek jest prosty i gladki i moga startowac samochody rownolegle. Przyjedz na spota we wtorek nad Wisle. Moze poznamy wreszcie najwiekszego zadymiarza w PTK  :D

Co do wynikow to tak pokazuje G-Tech, a przyjmujac blad rzeczywiscie mozna nie brac drugiego miejsca pod uwage
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 20, 2007, 13:17:11 pm
w sobote to juz mam zamiar byc w drodze do domu ,ale we wtorek sprobuje znalezc troche czasu
prosilbym o namiary na to miejsce i godzine spotkania (aby nie przed 19:00 ,bo po tym jeb miescie nie da sie wczesniej jezdzic)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Kwiecień 20, 2007, 14:03:21 pm
KGB, nie przeginaj z tym "nie da sie jezdzic" :) Spot generalnie zaczyna sie od 16-17stej, a konczy o tej o ktorej odjezdza ostatni. Nocny, pomiarowy zaczyna sie w okolicach 22.

Spot dzienny jest juz nad Wisla za kortami przy ul. Zaruskiego. Nocny gdzie indziej i dowiesz sie na spocie :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 20, 2007, 15:46:36 pm
w ten wtorek i tak mam zajecia do 18:00 ,wiec jezeli jeszcze ktos bedzie to przyjade
co do jazdy po miescie ,to o 17:30 nawet spod akademika nie moglem wyjechac - odstawilem auto na parking i do Biedronki pojechalem autobusem :D
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Kwiecień 20, 2007, 16:02:09 pm
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "CyCu"
to po kiego grzyba "odtyka" się silnik w postaci wydechu,dolotu, ITD ?
Ano po to aby w pojedynczym cyklu pracy mógł zaciagnac wiecej mieszanki i przetworzyc ja na energie która odbierasz na wale korbowym. Szybkosc wkrecania sie lub jej brak ma sie tu nijak do rzeczy(tj moc i moment obrotowy)

Elwood glownie chodzilo mi o to ze po przerobce tzn odetkaniu wydechu silnik szybciej zaczola się wkręcac i schodzic z obrotow :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 20, 2007, 17:49:32 pm
przeciez mechanicznie nic nie zmieniasz ,wiec szybsze wchodzenie na obroty jest zwiazane ze zwiekszeniem momentu
ale zeby szybciej schodzil z obrotow to nie zauwazylem ,a jezdzilem na roznych tlumikach i beztlumikach :P
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Van w Kwiecień 20, 2007, 18:10:23 pm
KGB, po tym mieście trzeba potrafić jeździć i wiedzieć kiedy którędy jechać :D ja tam w godzinach szczytu smiało przez centrum smigam :)
Senn ale odepnij ze dwie świece co by KGB miał szanse :D
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 20, 2007, 18:21:55 pm
centrum w szczycie ,hehe
to chyba inaczej definiujemy pojecie jazdy samochodem ,jako poruszania sie nim  :P
Cytat: "Van#1860"
Senn ale odepnij ze dwie świece co by KGB miał szanse :D

no ale komu Senn ma odpiac dwie swiece ? mojemu kumplowi w punto ?
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Kwiecień 20, 2007, 19:12:34 pm
Cytat: "KGB"
przeciez mechanicznie nic nie zmieniasz ,wiec szybsze wchodzenie na obroty jest zwiazane ze zwiekszeniem momentu
ale zeby szybciej schodzil z obrotow to nie zauwazylem ,a jezdzilem na roznych tlumikach i beztlumikach :P
chlopie , jak to jest? ty wiesz wszystko, nawet jak ty tego NIE ZROBILES U SIEBIE W AUCIE,sprawdziles to i wogole... nie chce mi sie nawet wypisywac ale powiem tylko tyle - różnica JEST <- sprawdzone,mam kompletny przelot.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 20, 2007, 20:18:53 pm
Cytat: "CyCu"
Cytat: "KGB"
przeciez mechanicznie nic nie zmieniasz ,wiec szybsze wchodzenie na obroty jest zwiazane ze zwiekszeniem momentu
ale zeby szybciej schodzil z obrotow to nie zauwazylem ,a jezdzilem na roznych tlumikach i beztlumikach :P
chlopie , jak to jest? ty wiesz wszystko, nawet jak ty tego NIE ZROBILES U SIEBIE W AUCIE,sprawdziles to i wogole... nie chce mi sie nawet wypisywac ale powiem tylko tyle - różnica JEST <- sprawdzone,mam kompletny przelot.

tak bo JA nie mam calego przelotu ,a wczesniej nie mialem kata ,a jeszcze wczesniej kata+refleksyjny i wcale nie przejechalem 500km na samym katalizatorze
teraz qwa mam nawet kolektor rurowy z gsi  i jakos nie zauwazylem tych roznic w schodzeniu z obrotow
jedynie po przelaczeniu na Pb widac roznice
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Kwiecień 20, 2007, 22:20:08 pm
łaaaaaaaaaaaał  :mrgreen:  no normalnie wypas,  :mrgreen: to twoje auto jest "odporne" na takie przerobki?  :mrgreen:

 a wiec jak TY nie masz calego przelotu to sie nie wypowiadaj  :!:

a co do kolektora GSI - zauwaz ze wypowiadam sie w roznicy miedzy GSI oryginal a GSI przelot a nie.......

[ Dodano: 2007-04-20, 22:20 ]
z tego co widze jestes w 99% teoretykiem a w 1% praktykiem a wiec w d... byles g... widziales  :P
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Kwiecień 20, 2007, 22:28:38 pm
co nei zmienia faktu ze Chciałbym Cie KGB, osobiscie poznac i wypic z Toba jakis bro na Czerniewicach :D
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Kwiecień 20, 2007, 22:35:59 pm
Mastach to co pierwszy raz jedziesz :P  Wiesz jak jest co roku
 :twisted:  :mrgreen:  :twisted:

[ Dodano: 2007-04-20, 22:37 ]
Cytat: "CyCu"
z tego co widze jestes w 99% teoretykiem a w 1% praktykiem a wiec w d... byles g... widziales  

Akurat smiem watpic ze jest akurat na odwrót Cycu.... to co juz nie mozna miec prawa do własnego zdania  :roll:
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Kwiecień 20, 2007, 23:47:44 pm
Cytat: "Elwood#1887"
[ Dodano: 2007-04-20, 22:37 ]
Cytat: "CyCu"
z tego co widze jestes w 99% teoretykiem a w 1% praktykiem a wiec w d... byles g... widziales  

Akurat smiem watpic ze jest akurat na odwrót Cycu.... to co juz nie mozna miec prawa do własnego zdania  :roll:
hehe
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 21, 2007, 01:17:28 am
CyCu,
to byl sarkazm ,co chyba dokladnie widac ,po reszcie zdania
ale jak nie pojmujesz to : oczywiscie ,ze mam caly uklad przelotowy !!!
w dodatku elementy tego wydechu zmienialem pojedynczo ,a na poczatek poszedl w odstawke tlumik koncowy
jezdze na nim juz 3 rok - niezle jak na tlumik za 20pln swoja droga  :P

Cytat: "CyCu"

z tego co widze jestes w 99% teoretykiem a w 1% praktykiem a wiec w d... byles g... widziales  :P

no i to qwa mowi malolat ,ktory szukal wymiarow na giecie rury ,bo myslal ,ze mu na szrocie starego tlumika nie sprzedadza ,ze niby to nielegalne  :lol:


mastah22#1900,
zawiedziesz sie ,bo akurat piwa nie pijam wogole
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Kwiecień 21, 2007, 07:44:10 am
Cytat: "KGB"
CyCu,
to byl sarkazm ,co chyba dokladnie widac ,po reszcie zdania
ale jak nie pojmujesz to : oczywiscie ,ze mam caly uklad przelotowy !!!
w dodatku elementy tego wydechu zmienialem pojedynczo ,a na poczatek poszedl w odstawke tlumik koncowy
jezdze na nim juz 3 rok - niezle jak na tlumik za 20pln swoja droga  :P

Cytat: "CyCu"

z tego co widze jestes w 99% teoretykiem a w 1% praktykiem a wiec w d... byles g... widziales  :P

no i to qwa mowi malolat ,ktory szukal wymiarow na giecie rury ,bo myslal ,ze mu na szrocie starego tlumika nie sprzedadza ,ze niby to nielegalne  :lol:


mastah22#1900,
zawiedziesz sie ,bo akurat piwa nie pijam wogole


to se "qwa" jedz na NORMALNY szrot i dowiedz sie jakich czesci im NIE WOLNO odsprzedawac !!!!! min. uklady wydechowe!! znawco :lol:  :lol:

po drugie najpierw czytaj uwaznie a pozniej pisz,ja tez po kolei robilem caly przelot a to ze ty nie zauwazyles zmian to nei znaczy ze kazdy tak musi miec, twoje auto wcale nie jest idealne
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Van w Kwiecień 21, 2007, 07:46:40 am
ja tam kawałkami rury wydechowe ze wszystkich szrotów wynosze :P na giełdach pełno tłumików jeszcze jakieś pytania ;>

[ Dodano: 2007-04-21, 07:48 ]
mam cały przelot i prócz tego że mam fajniejszy dzwięk żadnych róznic w czasach nie odnotowałem
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Kwiecień 21, 2007, 09:19:36 am
Van#1860, nie mowilem ze odnotowalem roznice w czasach ale odnotowalem roznice przy wkrecaniu sie na obroty.

bylem na JEDYNYM szrocie mojej okolicy to idiota wyniosl mi kartke a4 z wypisanymi czesciami ktorychg NIE WOLNO mu odsprzedac z aut wyszrotowanych.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: vox+241 w Kwiecień 21, 2007, 10:14:45 am
Cytat: "CyCu"
Van#1860, nie mowilem ze odnotowalem roznice w czasach ale odnotowalem roznice przy wkrecaniu sie na obroty.

No jeśli zacząłby się szybciej wkręcac to by szybciej przyspieszał. Jaka może byc inna różnica przy wkręcaniu na obroty. Chyba nie mówisz o wkręcaniu na luzie.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Kwiecień 21, 2007, 12:37:52 pm
odrazu mowie, nie wypisywac bzdur i innych bzdetów na temat błędu licznika czy czegos tam, daje dwa filmiki, jeden nagrany PRZED i drugi PO modach

PRZED, opony zimowe 185/70 R13, to samo miejsce noPB98
http://s000.wyslijto.pl/?file_id=04121678262276363120

jakis miesiac/dwa pozniej , opony 195/50 R15 letnie, wolny wydech, zmodyfikowany dolot to samo miejsce
http://s000.wyslijto.pl/?file_id=39195730795671849078

nie daje ich tu po to by udowadniac swoje przyspieszenie a po to aby udowodnic ze zmiana wydechu oraz dolotu w ohv DAJE EFEKTY. tym najbardziej odpornym nie bede wmawial - nie chcesz,nie wierz.

[ Dodano: 2007-04-21, 12:40 ]
w drugim filmiku mialem przedmuch  kolektor - GLE, na drugi dzien dopiero kupilem ten pierścien uszczelniajacy, ale wytrzymac nie moglem :P nagram moze cos dzisiaj nowego :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: OZi1845 w Kwiecień 21, 2007, 12:55:13 pm
Ja gdy zmnienialem opony z 185/70 R13 na 165/70 R13 to rowniez widoczna byla inna charakterystyka wkrecania sie na obroty. Takze rozmiar robi swoje i zadnych innych cudow nie ma.
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Kwiecień 21, 2007, 13:04:34 pm
OZi#1845, tylko ze u mnie ruszyło się w drugą strone  :mrgreen:
na szerszych laciach po modach - lepiej szedl
na węższych bez modów - ......
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: vox+241 w Kwiecień 21, 2007, 13:31:42 pm
ale inaczej biegi zmieniasz na filmach, na pierwszym przy 5tys na 3 wrzuciłeś, i z innych obrotów ruszasz :) W ogóle to mogłeś jeszcze troche urwac, ruszasz z 3tys ..
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Kwiecień 21, 2007, 13:35:29 pm
Cytat: "Van#1860"
ja tam kawałkami rury wydechowe ze wszystkich szrotów wynosze


Ja tez  :D  U mnie widac tez nie ma normalnych szrotów  :lol:
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: vox+241 w Kwiecień 21, 2007, 13:41:18 pm
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "Van#1860"
ja tam kawałkami rury wydechowe ze wszystkich szrotów wynosze


Ja tez  :D  U mnie widac tez nie ma normalnych szrotów  :lol:


Ja nigdy nie słyszałem o takich zakazach wynoszenia czegokolwiek, bierzesz , kładziesz na wage i tyle
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 21, 2007, 14:14:42 pm
opony 195/50 R15 maja mniejsza srednice o 2% od 185/70 R13
po zmianie samych kol wydawalo mi sie ,ze sie lepiej zbiera - moze dlatego ,ze spodziewalem sie zmulenia
a tu siup ,liczy sie srednica ,a nie szerokosc :wink:

filmikow nie mam czym teraz obejzec ,ale od poczatku nie piasalem ,ze silnik tak samo wchodzi na obroty na roznych wydechach ,tylko tak samo z obrotow schodzi
bo to ,ze jest roznica w tym jak ciagnie to sam zauwazylem (w niektorych partiach obrotow polepszylo sie ,w niektorych pogorszylo)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Kwiecień 21, 2007, 21:43:27 pm
Cytat: "vox#241"
ale inaczej biegi zmieniasz na filmach, na pierwszym przy 5tys na 3 wrzuciłeś, i z innych obrotów ruszasz :) W ogóle to mogłeś jeszcze troche urwac, ruszasz z 3tys ..
VOX widze ze szukasz wyjasnien, to moze porównaj rozpędzanie się/wkręcanie sie na obroty  :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Piotrek#1923 w Kwiecień 21, 2007, 22:01:55 pm
Cytat: "CyCu"
odrazu mowie, nie wypisywac bzdur i innych bzdetów na temat błędu licznika czy czegos tam, daje dwa filmiki, jeden nagrany PRZED i drugi PO modach

PRZED, opony zimowe 185/70 R13, to samo miejsce noPB98
http://s000.wyslijto.pl/?file_id=04121678262276363120

jakis miesiac/dwa pozniej , opony 195/50 R15 letnie, wolny wydech, zmodyfikowany dolot to samo miejsce
http://s000.wyslijto.pl/?file_id=39195730795671849078

nie daje ich tu po to by udowadniac swoje przyspieszenie a po to aby udowodnic ze zmiana wydechu oraz dolotu w ohv DAJE EFEKTY. tym najbardziej odpornym nie bede wmawial - nie chcesz,nie wierz.

[ Dodano: 2007-04-21, 12:40 ]
w drugim filmiku mialem przedmuch  kolektor - GLE, na drugi dzien dopiero kupilem ten pierścien uszczelniajacy, ale wytrzymac nie moglem :P nagram moze cos dzisiaj nowego :)


Jak ktoś nie może obejżeć w tym formacie to tu jest link do *rar z dwoma plikami *.avi

cycu.rar (http://s004.wyslijto.pl/index.php?file_id=67963806427691167172)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 21, 2007, 22:09:18 pm
a co to ,jezdzi sie na rezerwie paliwa  :P
no i jezeli zarowki stopu sa sprawne ,to proponuje wykrecic wlacznik swiatel i go przeczyscic gruntownie  :D
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Kwiecień 21, 2007, 22:17:24 pm
Cytuj (zaznaczone)
a co to ,jezdzi sie na rezerwie paliwa :P
nie szkoda mu pompy najwidoczniej :D
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: vox+241 w Kwiecień 21, 2007, 22:30:43 pm
Cytat: "CyCu"
Cytat: "vox#241"
ale inaczej biegi zmieniasz na filmach, na pierwszym przy 5tys na 3 wrzuciłeś, i z innych obrotów ruszasz :) W ogóle to mogłeś jeszcze troche urwac, ruszasz z 3tys ..
VOX widze ze szukasz wyjasnien, to moze porównaj rozpędzanie się/wkręcanie sie na obroty  :)

no może troche szybciej się wkręca  :) oba pomiary na gazie/benzynce?
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Kwiecień 22, 2007, 02:10:08 am
O jakim wkrecaniu mówicie :?:  Mam nadzieje ze nie o ohv poniewaz to sie w ogóle nie wkreca. Miałem dzisiaj okazje jechac tym gównem i to sie nie wkreca, nie jedzie, na 4 i 5 biegu nie dzieje sie absolutnie nic poza dzwiekiem katujacym uszy  :|  Juz nigdy nie powiem złego slowa na moje dohc  :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Kwiecień 22, 2007, 08:29:15 am
Cytat: "Elwood#1887"
Miałem dzisiaj okazje jechac tym gównem i to sie nie wkreca, nie jedzie, na 4 i 5 biegu nie dzieje sie absolutnie nic poza dzwiekiem katujacym uszy :|
Ot popatrz zapomniał wół jak cielęciem był :)
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Kwiecień 22, 2007, 09:05:09 am
Cytat: "vox#241"
Cytat: "CyCu"
Cytat: "vox#241"
ale inaczej biegi zmieniasz na filmach, na pierwszym przy 5tys na 3 wrzuciłeś, i z innych obrotów ruszasz :) W ogóle to mogłeś jeszcze troche urwac, ruszasz z 3tys ..
VOX widze ze szukasz wyjasnien, to moze porównaj rozpędzanie się/wkręcanie sie na obroty  :)

no może troche szybciej się wkręca  :) oba pomiary na gazie/benzynce?

na benzynce :)

Cytat: "KGB"
a co to ,jezdzi sie na rezerwie paliwa  :P
no i jezeli zarowki stopu sa sprawne ,to proponuje wykrecic wlacznik swiatel i go przeczyscic gruntownie  :D

paliwa bylo miedzy cwiartka a polowa, wiecej mu nie potrzeba  :)  rezerwa podejrzewam swiecila sie przy przysopieszaniu bo wszystko poszlo na tyl, a z reszta kij z tym :D
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 22, 2007, 12:48:22 pm
Ale w normalnie w tym temacie zrobił się mega bajzel :lol:

Proponuję

OT MODE OFF

i niech coś powie twórca projektu, czyli Rolly, bo jego postów to już tu dawno nie było. Jestem ciekaw jak tam prace się posuwają, co się dzieje z projektem, czy przypadkiem nie upadł jak większość tego typu hardcorowych przebudów :?
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: Van w Kwiecień 22, 2007, 19:14:17 pm
Poczytał jak tu ohv zachwalają i zaprzestał :P bo po co zmieniać zwycięską drużynę :P
Tytuł: Polonez Atu 3,0V6 PROJEKT
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Kwiecień 22, 2007, 20:59:26 pm
Cytat: "Van#1860"
Poczytał jak tu ohv zachwalają i zaprzestał :P bo po co zmieniać zwycięską drużynę :P


jaaasne :mrgreen: