FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: WKLIW w Marzec 19, 2007, 13:25:51 pm

Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: WKLIW w Marzec 19, 2007, 13:25:51 pm
1.) Czy w roverku da sie zastosować klasyczny rozdzielacz zapłonu, eventualnie jakiś nie skomplikowany układ pozwalający na całkowite ominięcie kompa ??
2.) Rozmawiałem z kolesiem co (chyba) troszke dłubał w roverach i mówił że da sie przekładać silniki d16 hondy i  k16 rovera konkretnie mówił o modelu 416. Z tąd moje pytanie czy żeczywiście silnik d16 i k16 ma takie samo podejście na skrzynie biegów ?? jeśli tak to czy da sie pożenić d16 ze skrzynią od poldorovera
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 19, 2007, 14:00:36 pm
uzyj szukajki
1) wszystko sie da ,kwetia tylko jakim kosztem
2) czy mocowanie skrzyni do silnika jest takie samo czy nie to malo wazne ,bo jest taki niuans ,ze te dwa silniki maja skrzynie z innych stron ,wiec logicznie rzecz biorac kreca w przeciwne strony
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Marzec 19, 2007, 14:22:36 pm
Logicznie rzecz biorac to skrzynia czy jest z lewej czy z prawej to kreci sie w ta sama strone :) Chyba ze silnik kreci sie w druga. Mocowanie na 99% bedzie inne.

Zasilanie rovera bez kompa jak kazdego innego silnika jest mozliwe. Sa nawet produkowane dokladki pod gazniki Dellorto czyli do zasilania klasycznego. Namiastka kopulki jest :)
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: WKLIW w Marzec 19, 2007, 15:53:55 pm
a ciekawe jak by było z mocą takiego 1,4 roverka na gaźniku od PNa i klasycznym rozdzielaczu (np też z PNa)
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Van w Marzec 19, 2007, 15:58:07 pm
to bedzie tak jakby podać wykwntną romantyczną kolację i danie głowne grubo polać smalcem
chyba się zle czujes ze szukasz takich kombinacji. silnik drastycznie straci mocy wzrosnie jego apetyt. a dorobienie kolektora pod takowy gaznik bedzie kosztować krocie. coś jeszcze?? czy już moge temat wywalic??
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: WKLIW w Marzec 19, 2007, 16:06:55 pm
ja nic nie chce (narazie) tak sobie teoretyzuje i chciałem sie z kimś moimi przemyśleniami podzielić :D też sądze że to zamuliło by silnik i zwiększyło spalanie. A co do kolektora to narysuj jaki Ci potrzebny dorobie ze stali nierdzewnej  wszystko co zechcesz i to baaaardzo tanio. nie pytaj jak i gdzie :D no chyba że mówi ci coś nazwa Leopard automobile Mielec...

[ Dodano: 2007-03-19, 16:08 ]
a jeśli chodzi o gaźniki to zawsze można zastosowac coś ciekawego np DRLA lub jakieś inne fajne poziome gaźniki i wtedy to kłuciłbym sie co miało by większą moc to czy wtryskowieć
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Van w Marzec 19, 2007, 17:41:03 pm
Mówisz dorobisz :D JUż Cię lubię :D :P
bo zawsze bokladą w przeszczepach silników jest własnie kolektor

[ Dodano: 2007-03-19, 17:44 ]
a czy oni tam czasem nie mają wyginarki do rur fi50??
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: WKLIW w Marzec 19, 2007, 19:05:08 pm
a zapytam zapytam ale raczej mają bo jakoś cały układ wydechowy robią do tego cuda :D mój ojciec tam pracuje więc w "wolnej chwili" może mi dorobić co bede chciał :D
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 19, 2007, 19:14:39 pm
W koncu bedzie mozna porównac mozliwosci 2,0  i 1,4 na tym samym układzie zasilania  :D
Tak na powaznie Wkliw to daj sobie spokój 1,4 na gazniku to bedzie duze gówno. Taniej szybciej i prosciej bedzie zostawic MPI lub zalozyc dohc fiatowskie lub fordowskie pinto jezeli koniecznie chcesz pozostac przy gazniku bo jak sie domyslam takowa instalacje LPG masz u siebie
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 19, 2007, 21:03:15 pm
Cytat: "WKLIW#1874"
a zapytam zapytam ale raczej mają bo jakoś cały układ wydechowy robią do tego cuda :D mój ojciec tam pracuje więc w "wolnej chwili" może mi dorobić co bede chciał :D

to i ja bym się pisał na małe conieco....
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: WKLIW w Marzec 19, 2007, 21:12:23 pm
Cytat: "Elwood#1887"
W koncu bedzie mozna porównac mozliwosci 2,0 i 1,4 na tym samym układzie zasilania
narazie to tylko moje rozważa czysto teoretyczne bo ani kasy ani czasu ani kasy nie mam. Poprostu byłem ciekaw tego silnika bo wiedze ohv mam w miare na przyzwoitym poziomie(chyba) o dohacach też troszke łąpnołem. A roverek to dla mnie czarna magia i chciałem poprostu rozwiać moje wątpliwości :D
Cytat: "Bocian_s#313"
to i ja bym się pisał na małe conieco....

a konkretnie co Ci trzeba daj jakieś chociaż poglądowe rysunki to pokaże ojcu i bede coś więcej wiedział.

[ Dodano: 2007-03-19, 21:16 ]
Cytat: "Elwood#1887"
jezeli koniecznie chcesz pozostac przy gazniku bo jak sie domyslam takowa instalacje LPG masz u siebie
nie chodzi mi o instalke lpg bo jej przeróbka to żaden problem i koszt też nikły teraz na szrotach giełdach itp leży tego od zarąbania kupujesz parownik kompa wiązke robisz regeneracje i śmiga za niewielką kase. Ale ja poprostu nie lubie wrtysku nie wiem czemu ale dla mnie wymarzony silnik to wielki wolnossący diesel a jak benzyniak to na gaźniku :D
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Van w Marzec 19, 2007, 21:33:32 pm
Jak wleze pod auto to cyknę tego zawijasa:) moze by go dorobił :)
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 20, 2007, 14:34:58 pm
Cytat: "Senn#1869"
Elwood#1887 napisał/a:
W koncu bedzie mozna porównac mozliwosci 2,0 i 1,4 na tym samym układzie zasilania  


Bardzo smieszne  


A co ja takiego smiesznego napisałem ?? Sam piszesz ze sa dostepne do K-16 podstawki pod podwójne gaznki, wiec sa tez ludzie którzy widac nie chca awaryjnego sterownika MEMS  :)
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Marzec 20, 2007, 14:39:22 pm
Elwood nie pisz herezji bo ja nie widze powodu zeby twierdzic ze MEMS jest awaryjny. Powiem wiecej. Jest niezawodny i bezobslugowy :) A smieszne jest to ze chcesz porownywac charakterystyke silnika 1.4 i 2.0. Przeciez to oczywiste, choc w praktyce kloci sie z teoria jak wiemy :)
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 20, 2007, 14:45:09 pm
Cytat: "Senn#1869"
Elwood nie pisz herezji bo ja nie widze powodu zeby twierdzic ze MEMS jest awaryjny


To opinia tylko jednej osoby  :) a jedna jaskółka wiosny nie czyni :)  U Mastacha w roverze którego rozebrał najprawdopodobniej był własnie uwalony sterownik gdyz objawy były ludzaco podobne do tych opisanych  :)
http://www.elektronika.com.pl/polon_1.htm
Nie porównuje ich charakterystyk tylko mozliwosci a to juz zupełnie co innego  :) .
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Marzec 20, 2007, 14:51:06 pm
Nie wiem kto to pisal ale jak dla mnie to....

- niestabilne wolne obroty to problem z czujnikiem polozenia przepustnicy lub lambda
- "dziura" po dodaniu gazu - problem np z czujnikiem PWK   
- rozładowywanie akumulatora pomimo wyłączonego zapłonu - np. problem z przekaznikami pod MEMS

Przyczyn do kazdej usterki moze byc wiele a ostatnia jaka bym bral pod uwage to MEMS

To chyba napisal jakis mechanik z serwisu Rovera zeby czesac kase na bzdetach :)
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Marzec 20, 2007, 18:16:10 pm
Cytat: "Senn#1869"

- niestabilne wolne obroty to problem z czujnikiem polozenia przepustnicy lub lambda


Pozwole sobie nie zgodzic sie z tym. U mnie faluja obroty, a czujnik polozenia przepustnicy mam drugi juz, a lambda jak testowalem to wychodzi, ze jest ok.    

jezeli chodzi o dziure po dodaniu gazu taka, ze na wolnych obrotach po wcisnieciu gazu do dechy obroty nie rosna, a wrecz spadaja na chwile to tez to mam. musze sobie jakiegos drugiego kompa kupic kiedys  :mrgreen:

A tak swoja droga to jak bylem kiedys na tescie kompa w serwisie rovera to cos nie halo bylko chyba z kompem moim, i kazali mi jechac chyab wlasnie do tego "warsztatu" co w linku wyzej  :mrgreen:
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 20, 2007, 22:25:01 pm
[OT]

Cytat: "Senn#1869"
"]To chyba napisal jakis mechanik z serwisu Rovera zeby czesac kase na bzdetach  


Akurat jezeli chodzi o rovera to nie wiem jak to do konca jest bo nie mam , i nie chce miec :P  ale jakos dziwnie duzo roverów przewineło sie przez forum majac włąsnie objawy dziury po dodaniu gazu niby przypisywanych własnie brudnemu zespołowi przepustnicy. Pytanie czy jest to tylko w polonezach 1,4 czy w "normalnych" roverach tez :?:
Moge sie za to posiłkowac innym przykładem który jest wyszczególniony na stronie a mianowicie : naprawy centralek wtrysku paliwa zablokowanych przez uszkodzony system Fiat Code. Otóz od jakiegos czasu mam fiata Punto z tym immo i sa problemy :w czasie jazdy zapala sie kontrolka immo wiec zaczolem profilaktycznie szukac czegos na ten temat. Okazało sie ze w zdecydowanej wiekszosci starszych punto(mój to 1995) ten problem wystepuje, w tym tez niestety u mnie :evil:  Objawia sie to tym ze od czasu do czasu zaswieca sie lampka immo i nic po za tym. Po jakims okresie czasu jest tak ze zgasisz silnik i juz wiecej nie odpali i trzeba odpalac procedura awaryjna(za pomoca pedału gazu :lol: wklepujesz kod ) Najprotsza opcja jest wywalic to gówno, ale w sieci na ten temat jest przysłowiowa czarna dziura  :?  -nawet za bardzo nie wiadomo jak to immo do konca działa(dzieki Guciu :wink:  ). Jezeli problem ten wystepuje w roverze tak samo czesto jak w punto to moge tylko wspólczuc posiadacza 1,4 :)
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Marzec 20, 2007, 23:16:43 pm
Nie mam nic do roverków, bo to pewnie fajne silniki. Jednak czasem przeglądajac działy techniczne można odnieść wrażenie że 1.4 16V to podstawowa jednostka poldka a OHV to jakiś dziwny rarytas :)
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Marzec 21, 2007, 09:28:35 am
Marcin, dlatego tez napisalem ze przyczyn moze byc wiele. Co do Twoich przypadlosci to dlaczego nie przyjedziesz na spota. Chetnie Ci uzycze swojego kompa zebys mogl sprawdzic, potwierdzic przypuszczenia mechanika.
Co do mnogosci tematow z problemami z 1.4 to tez to zauwazylem, ale generalnie sa to powtarzajace sie te same problemy na ktore padly odpowiedzi.
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 21, 2007, 18:30:14 pm
OHVkę zrobi byle kowal a do rovera nie chce się dotykać lepiej jak połowa mechaników.

Kiedyś usłyszałem opinie od dobrego mechanika, że jak odkręcę śruby głowicy to mi panewki do miski olejowej wpadną. Zamknąłem maskę i jak najszybciej oddaliłem sie z tego warsztatu.

Cytuj (zaznaczone)
Bocian_s#313 napisał/a:
to i ja bym się pisał na małe conieco....

a konkretnie co Ci trzeba daj jakieś chociaż poglądowe rysunki to pokaże ojcu i bede coś więcej wiedział.


Musiałbym zrobić fotkę i pomierzyć ale trochę tego jest ;)
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: WKLIW w Marzec 22, 2007, 11:53:04 am
nie no to mechanior geniusz poprostu :D  ale widze że temet troszke zboczył :)

[ Dodano: 2007-03-22, 11:57 ]
Cytat: "Bocian_s#313"
Musiałbym zrobić fotkę i pomierzyć ale trochę tego jest  
to porób chciaż fotki żebym wiedział o co chodzi to bym sie dowiedział co i jak dokładnie :D
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Marzec 23, 2007, 22:08:36 pm
Cytat: "Elwood#1887"
U Mastacha w roverze którego rozebrał najprawdopodobniej był własnie uwalony sterownik gdyz objawy były ludzaco podobne do tych opisanych
Nie konicznie,na moim PWK jezdzi Lodówa znak ze jest dobry,MEMS był sprawdzany u Tomallusa w aucie i jest równiez dobry.U mnie penie pompa po raz kolejny była padnieta,standard w polonezie...LUDZIE MACIE LPG??? ZAKŁADAJCIE ODCIECIE POMPY....
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Marzec 26, 2007, 11:06:24 am
tak, tylko wtedy listwa wtyskowa nie jest chlodzona paliwem przez to wtryskiwacze maja gorszy zywot, ja bym napisal ludzie miejcie w baku minimum 1/4 paliwa

co do sterownikow u nas swego czasu bylo 4 jakos wszyskie dzialaja, a podobno to takie awaryjne,
na elektrodzie bylo tez kilka watkow na temat tych sterownikow, przy problemach z wolnymi obrotami trzeba wymienic rezystor smd chyba na wejsciu czujnika polozenia przepustnicy,
jesli rozladowywany jest aku to faktycznie jest to wina  kompa ktory nie wylacza przekaznika
przez caly okres jaki spedzilem tu i na roverkach a tam jest pelno takich kompow moze bylo 2 takie przypadki najciekawsze jest to ze te kompy robi motorola
a np. wlacznik klimy w R 214 si jest made in Italy Fiat nie wspomne o alternatorze MM
potem sie pisze jaki to rover awaryjny
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 26, 2007, 12:46:40 pm
Cytat: "AndrewS#100"
bylo 2 takie przypadki najciekawsze jest to ze te kompy robi motorola
a np. wlacznik klimy w R 214 si jest made in Italy Fiat nie wspomne o alternatorze MM
potem sie pisze jaki to rover awaryjny

bo jakby angole to zrobili to wogole 2 dni by jezdzilo i do smieci  :D

co do chlodzenia wtryskiwaczy benzyna podczas ich "niepracy" to wlasciwie nie ma co chlodzic
dysze sa chlodzone zasysanym przez silnik powietrzem
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 26, 2007, 17:54:45 pm
Cytat: "KGB"
co do chlodzenia wtryskiwaczy benzyna podczas ich "niepracy" to wlasciwie nie ma co chlodzic
dysze sa chlodzone zasysanym przez silnik powietrzem

I tu chyba po raz pierwszy się z tobą zgodzę KGB...

Przy LPG i wyłączonych wtryskiwaczach jedyne źródło ciepła jakie grzeje wtryskiwacze to rozgrzany silnik a to chyba nie jest takie najniebezpieczniejsze...
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 26, 2007, 20:20:58 pm
kiedys juz sie ze mna zgodziles - tylko nie pamietam w jakiej sprawie  :P

EOT
Tytuł: Rover - klasyczny rozdzielacz zapłonu
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Marzec 26, 2007, 21:13:00 pm
teoretycznie jest mozliwe zeby nagrzany silnik niekorzystnie wpływał na wtryskiwacze,ale w praktyce porównujac tych którzy przekaznik maja a tych którzy go nie maja powody do narzekan maja w 90% Ci bez odciecia.Tym bardziej w polonezach gdzie pompa jest zanurzona w baku...