FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: pkfso w Marzec 21, 2007, 23:27:14 pm
-
nie wiem jakim cudem ale mam gwint zerwany, nie moge ani dokręcic ani odkręcić jednej sruby w tylnej osce, i teraz pytanko... domyslam sie ze jesli bede ciągnął koło a ktos bedzie odkrecał śruba sie wykreci, więc teraz co dalej? sprobowac wkręcic zamieniająć śruby, czy odrazu szukac nowego bębna, zresztą wlasnie co bym musial szukac, i czy latwo to wymienic? pozdrawiam :)
-
Chciałeś powiedzieć półośki a nie bębna bo do półośki koło przykręca. To co szpilka się kręci i nie wyłazi?? to już jest tak zerwana że głowa mała i zamiana miejsc nic nie da. jedynie wymiana półośki
-
Spróbuj wykręcić tą śrubę i wkręć inną. Stawiam, że gwint poszedł na śrubie właśnie.
-
aha, to odkrece i przekrece moze cos z tego bedzie, zrobilem tak prawie 200 km nic sie nie dzialo dziwnego i nie pokojacego... a jesli nic z tego to sie odezwę, albo jak mozecie to uświadomcie mnie odrazu, czy wymiana pół ośki to jakiś problem? olej w moscie ostanio wymienialem nie chce go spuszczać i znow sie z tym męczyc
-
Jestem z wykształcenia slusarzem i powiem tak ze zawsze czesci sa robione tak zeby gwint np zerwal sie na śrubie niż w polosce , zawsze ( prawie zawsze ) psuje sie czesc którą łatwiej wymienic. Chyba ze jakis projektant uznał ze łatwiej bedzie wymienic półos niz srubke od kół
-
Chyba ze jakis projektant uznał ze łatwiej bedzie wymienic półos niz srubke od kół
akurat w przypadku fso wcale by mnie to nie zdziwiło :D a na poważnie to na 90 % po wymianie śruby bedzie ok
-
na 99% :wink: w ogole troche mi zdziwilo ze autor wpadl na pomysl ze zerwal sie gwitn w poloście a nie na "miętkiej" śrubie :wink:
-
niom, racja koledzy, gwint zerwany na śrubie, kupilem 2, koszt jednej 3 zł :D... kwestia wykręcenia ale udało sie.. dzięki :)
-
o kurde razem 6zl :P ale nie zbiedniałeś? :P :>
-
Ja mam podobny problem-podobny bo....... zakupilem alumy o rozstawie 4x100mm i dokrecilem zwyklymi srubami i do tego nie plywajacymi. kupilem sruby takie jak mi powiedzial kolo w samochodowym cyt. " do poloneza na 100% skok gwintu 1,5mm" wiec zakupilem owych srob 16szt + zabezpieczajacych 2 komplety. Przy dokrecaniu okazalo sie ze ciezko sie wkrecaja ale pomyslalem ze to jest ta 2mm roznica w rozstawie oczek w felgach wiec kontynulowalem dokrecanie. wszystko bylo ok gdy nagle podczas przyspieszenia na jednych swiatlach zerwaly sie wszystkie w tylnym lewym kole. dzis mam nie dosc ze w polosiach gwinty zjechane to i w przednich piastach;/;/ wpadlem an pewien pomysl i zakupilem szpilki. wkrecilem je w te zje....ne polosie i od spodu przyspawal mi "mechanik";/;/ a tak przyspawal ze dzis nie moge odkrecic kola bo zamiast przyspawac do polosi to obspawal mi srube dookola i sie obkreca. Czeka mnie niezla zabawa z tym odkrecanie. Zakupilem joz drubie polosie i nowe sruby z gwintem 1,25mm hehe. Mam dystanse 25mm kazdy i w nich mam zrobione otwory an rozstaw 4x100 z 4x100 z gwintem 1.5mm. Czekam na polosie i bedzie wymiana:D:D Zrobie foto to pokaze jak wyglada na dystansach:D:D:D
-
Osobiscie poukręcałem gwinty w tych giełdowych 8 otworowych 25mm dystansach. Przy dokręcaniu, przy odkręcaniu - pełna wersja. Żeby już nikogo nie kusiło przewierciłem resztę gwintów wiertłem 12mm i montuje na długie śruby.
-
HEHE OLO zadne gieldowe............ zamowilem je w firmie w gdansku i mi przyslali. Dali 24ms-ce gwarancji i fakture. Wiec przez dwa lata jestem spokojny
[ Dodano: 2007-03-27, 22:58 ]
a tak na marginesie to skoro masz je zamontowane jak opisales to wrzuc fotke-lukniemy wszyscy ajk to wyglada....mowic mozna wszystko!!!!!!!!!!!
-
zamowilem je w firmie w gdansku i mi przyslali. Dali 24ms-ce gwarancji i fakture.
jaka to firma jesli mozna? mieszkam w gda, ciekawosc mnie poprostu zżera...
-
Dystanse wrzucałem tylko na zimówkach na tył
motylki ET25 - na przodzie dystansik 7mm, na tyle 25mm i oponki 175/65R14
Tu widać tył. (I już w wersji tourning)
(http://img138.imageshack.us/img138/6089/dsc05599mfs6.th.jpg) (http://img138.imageshack.us/my.php?image=dsc05599mfs6.jpg)
A tu troche fotek na letnich kapciach:
7x15" ET12 195/50R15
(http://img242.imageshack.us/img242/6688/dsc05100mkr1.th.jpg) (http://img242.imageshack.us/my.php?image=dsc05100mkr1.jpg)
(http://img138.imageshack.us/img138/3543/dsc05101mxy0.th.jpg) (http://img138.imageshack.us/my.php?image=dsc05101mxy0.jpg)
(http://img135.imageshack.us/img135/2449/dsc05103mvi6.th.jpg) (http://img135.imageshack.us/my.php?image=dsc05103mvi6.jpg)
Jak go umyję to machne porządna sesję zdjęciową.
-
Ja tylko dodam ,że w poprzednim poldku naprawdę ukręciłem gwint na półosi bo źle wkręciłem pistoletem śrubę i połowy gwintu nie było. Ale przejechałem około 2000 kilometrów na 3 śrubach. Ale bałem się tak dalej jeździć na długie tracy i ślusarz przegwintował mi na gwint o 1 nr większy i dodatkowo dorobił specjalną szpilke i było git. impreza koszrowała zgrzewkę piwa.
Pozdro dla dobrych ślusarzy.