FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Grzesiek007 w Marzec 25, 2007, 08:29:53 am
-
Witam mam pytanie.Mam zegary okrągłe i chciałbym zamontować je w polonezie caro 1. 91r.Linka obrotomierza już wymieniona ale nie mam bladego pojęcia jak podłączyć kostki który kabel do którego. Bo mam stare kostki od tych okrągłych zegarów.
[ Dodano: 25 Mar 2007 12:44 ]
Mam w zegarach okrągłych kostki wsadzone z innego auta typu polonez 1.5 gle nowszy od mojego bo mój ma kwadratowe liczniki.
-
Kilka osób przerabiało kwadraty na te od caro wiec pewnie ktos sie podzieli wiedza :)
-
Nawet ktos zrobile "przejsciowke" jest gdzies fotka na forum z dokladnym schematem :)
-
Potrzebny bedzie schemat który kiedys był na forum.
W schemacie jest, że trzeba przerabiać linke od prędkościomierza albo wiercić otwór w przegrodzie.
Z własnego doświadczenia: linke prędkościomierza można puścić otworem od linki gazu, spokojnie się mieści.
A żeby zamontować okrągłe zegary, musisz tez poszukać wtyczek od nich, zeby zrobić przejściówke do tych starych.
Szukaj tez daszka od zegarów z MR93. Stary na siłe będzie pasował, ale może brzydko odstawać.
-
Pozostaje jeszcze problem podciągnięcia kilku kabelków lub ich zmiany - po pierwsze kierunkowskazy - najprościej z wytczki od przełącznika zespolonego - mr93 ma osobno lewy i prawy , stary ma kabel z przerywacza i jedną kontrolkę ,kontrolka świateł mijania - też z kostki od przełącznika zespolonego , osobne kontrolki ręczny i brak płynu w zbiorniczku - albo zostawiasz po staremu albo osobny kabel ze zbiorniczka puszczasz do deski , halogeny - kontrolkę podciągasz z przełącznika. To tyle co pamiętam jak przerabiałem teściowi ....
Jak coś sobie przyponę to napiszę
-
Bardzo dziękuję wam za odpowiedzi.Mam wsadzone kostki w te okrągłe zegary i są w nich kable ale nie wiem który podłączyć gdzie więc bym prosił schemat.Bym był wdzięczny.Czy to chodzi o to?
http://www.fsoptk.pl/portal//index.php?option=com_content&task=view&id=100&Itemid=29
Ale tam nie jest pokazane gdzie i który kabel.
-
Witaj.A czy mógłbyś wytłumaczyć jaki kolor kabelka do którego kabelka od starych kostek.Wiesz bo ja i elektronika to jak woda i piasek.
-
miałem kiedyś przygotowane takie cuś, ale nawet kolory kabli się nie zgadzały więc poszło na swa zegary:
stary zegar, z którego "czytałem" przyłącza w kostkach do niego
i nowy zegar, od którego "doklejałem" kableki do tych przyłączy
po czym wszystko złożyłem w jedną całość i to to włożyłem w deskę rozdzielczą
działa
-
Czy istnieją przejściówki do kupna??W sklepie
-
Raczej na 99% takie przejsciówki nie występują.
Teraz mam dechę co ją przerabiam do swojego projektu , i zamontowalem shift lighta :
Kilka fotek:
http://www.kswiecicki.prospect.pl/rpm/
Taka ciekawostka - obrotomierz steruję nie z cewki ale z kompa a przerobiłem zwykły od GLE,Rovera na sterowanie TTL z kompa. Shift light też jest sterowany z kompa - miałem wolne wyjście w kompe , do tego kontrolka od ssania ma 3 funkcje - oznaczanie fazy rozgrzewania (miga) , swieci sie jak silnik nie pracuje oraz gasnie w momencie rozruchu jak silnik złapie pozycjonowanie z wałem kobowym (błyska nieregularnie jak silnik straci pozycjonowanie).
-
A dzięki swięty za przepis na gg podam go na forum zgodnie z obietnicą.On zna się na tym wszystko działa
-
mam na zbyciu taki kebelek tylko od strony kwadrata nie ma kostek tylko same łączki męskie. schemat moge zeskanować . Mam jeszcze jak podłączyć z GLE na PLUSA zegary.
-
jesli mozna prosil bym o ten schemat z GLE na plus
-
Podepne sie pod temat gdyz mam 2 pytania :
1) Czy obrotomierz z caro gaznikowego pasuje bez wiekszych przeróbek w miejsce obrotomierza od wtrysku abimex ? Mowa caly czas o zegarach okragłych
2) Czy przerabiał ktos zegary w ten sposób aby w miejsce zegarka lub rezerwy paliwa wstawic zegar temperatury cieczy ?? Potrzebuje dodatkowy wskaznik temperatury do oleju a zegarek mi jest nie potrzebny oraz dodatkowo jezdze głównie na LPG :) :P
-
W miejsce wskaźnika paliwa wchodzi i pasuje, co do zegarka to nie powiem,bo nie sprawdzałem, ale na 99% tez wejdzie.
-
Dzisiaj próbowałem przełozyc obrotek od gaznika w miejsce obrotka wtryskowego i no i zonk. Obrotomierz od gaznika rózni sie od obrotomierza od wtrysku abimex i to dosyc mocno. Napęd wskazówki jest zupełnie inny. W gazniku na płytce jest jeden układ scalony, tranzystor mocy i kilka elementów dyskretnych. Wtryskowiec rózniez posiada tranzystor mocy, duzo róznych elementów, nie posiada zadnego ukladu scalonego ale ma za to potencjometr do regulacji czegos(czego ?) jest tez wyzszy i cięzszy. W przypadku przekładki gaznikowca do zegarów od wtrysku nalezy pod nózki mocujace zegar podłozyc kilka podkładek, w odwtrotna strone jest juz gorzej- nalezy usunac odlane w tworzywie kolki podwyzszające gdyz inaczej nie zamkniemy zegarów gdyz obrotomierz bedzie wystawał. Typ zegarów od gaznika(caro 1994) to 125.HBOR.9000 a od wtrysku(caro 1995) 125.HBOR.9011. Zegary od wtrysku maja takze na górze czarna pieczątke z napisem abimex ,w przypadku gaznika nic nie ma. Zegary róznia sie takze wewnatrz piktogramami -w gazniku piktogramy maja ksztalt odpowiadajacy znakowi w we wtrysku juz sa prostokąty w okreslonym kolorze.
O dziwo w abimexie z 1995 jest jeszcze stary typ zegarów(licznik przebiegu nad licznikiem kilometrów) jest to o tyle dziwne ze w gaznikowcu i wtryskowcu(tez abimex) z 1994 miałem juz nowszy typ zegarów okragłych :) Czyzby Fso kładło to co było pod reka ??
-
FSO zawsze kladlo to co bylo pod reka.
Ja mam 19995 Abimex i mam licznik przebiegu na dole :)
-
Ja w roverze z przełomu 96/97 też miałem 5-cio cyfrowy kręcony. Co do obrotomierza, przekładałem z abimexa do rovera(w którym podobno jest taki jak w gaźniku, ale pewności nie mam),działał bez zarzutu
-
1 Nie
2 tak
-
Przelozyłem obrotomierze :) Czujnik temperatury zostawiłem na miejscu- zrobie przełaczalny czujnik za pomoca przekaznika- najprosciej i bez przerabiania zegarów i instalacji. Zegar temp pasuje w miejsce wskaznika rezerwy paliwa ale nie w miejsce zegarka :evil: