FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: Kwasny w Marzec 27, 2007, 22:15:14 pm
-
Witam szukałęm podobnych tematów ale nieznalazłem otoż jak wmoątowac filtr stożkowy i czy wogóle można zamontowac??
-
a jaki model Poloneza ?
-
Atu+
-
jeszzce tylko napisz czy to gsi czy gli
-
GLI
-
jak GLI ,to wybierz sie na szrot i znajdz kopulke od wtrysku passata 1.8 (kopulka wyglada ja żółw)
pozniej to juz tylko kawalek rury i filtr stozkowy i wszystko poskladac
-
wymien lepiej filtr normalny i lepiej na tym wyjdziesz, chyba ze kolega pod remiza sie chcesz pochwalic ze masz stozek
-
wymien lepiej filtr normalny i lepiej na tym wyjdziesz, chyba ze kolega pod remiza sie chcesz pochwalic ze masz stozek
Popieram :D
Najlepszy sposób na zmniejszenie oporów na filtrze to jego wymiana - przy cenie 6zł za filtr do poldka mozna sobie na to pozwolić co 5tys. km a nawet cześciej. Ktoś kiedys robił badania (AŚ?) i wyszło że nowy zwykły filtr powietrza daje prawie taka samą moc jak stożek :D Nie wspomnę juzo takiech "szczegółach" jak czyste powietrze bez zabójczych dla silnika pyłów...
-
Ponadto warto dodac ze stozek przez swoja wlasciwosc gorszego filtrowania powietrza powoli zabija silnik, takze lepiej wymien filtr powietrza, swiece, olej i kable bo wtedy predzej poczujesz ze auto jezdzi
-
macie problem jak mrowka z moczem
niby dlaczego gruba warstwa bawelny nasaczona olejem mialaby przepuszczac na tyle grube ziarna by mogly cokolwiek zniszczyc w silniku
-
daruj sobie bo nudny jestes
-
Dzienki za pomoc.Ej a może nie wiecie jakie są wymiary poloneza tylnej klapy?
-
wez meter i zmierz, napewno ci wyjdzie to samo co mnie
-
daruj sobie bo nudny jestes
KGB ma racje, jeśli się kupuje chinola za 40zł to tak, ale nasączony filtr stożkowy nie będzie miał złego wpływu na silnik. Pomijam sens wkładania tego do silnika bez modyfikacji
-
Pomijam sens wkładania tego do silnika bez modyfikacji
Jakto? Stożek to pierwsza rzecz jaką nalezy sie pochwalić!
-
To ja mam tuning przymusowy bo w borostworku oryginalna puszka filtra powietrza nie wejdzie...
-
Silnik rovera wkręca sie na tyle wysoko że tam stozek ma sens.
-
Witam Jak mozna zamontowac stozek w poldku Gsi oczywiscie chodzi na gazie
-
Witam Jak mozna zamontowac stozek w poldku Gsi oczywiscie chodzi na gazie
latwo :]
-
Jak mozna zamontowac stozek w poldku Gsi
Niechcący.
A tak na powaznie....
Co w tym trudnego ?
Wywalasz stara puszke, do rury podlaczasz stozek.
-
a jedyne co daje stozek to wiekszy halas i zasysanie cieplego powietrza chyba ze sie zrobi CAI czyli wywali filtr gdzies poza komore silnika :)
-
w GSI mozna dac stozek w miejsce seryjnej puchy,oddzielic ją od komory od cieplego powietrza, i seryjnym dolotem doprowadzic zimne powietrze np. ze zderzaka
-
sam stozek nic nie da... najlepiej odseparowac go od silnika zeby nie lapal cieplego powietrza i zrobic jakis dolot... ja na poczatku u siebie mialem sam stozek i efekt mizerny...poszedlem do sklepu budowlanego i zrobilem to jak nalezy i lepiej sie wkreca...
[ Dodano: 2007-06-25, 23:30 ]
ja ma king dragona ale proponuje K&N....
-
a co do GLI to słyszałem że jeszcze można tą kopułke na wtryski od Astry 1.6
-
ja czytalem na jakiejs stronie(tylko nie moge jej teraz znalezc :/ )ze na poczatek lepsze by byly sportowe wkladki do filtra powietrza a nie ten filtr sportowy bo z tamtym moga byc nastepujace problemy poniewaz ,przesuwa krzywa momentu obrotowego w prawo czyli na niskich obrotach mamy mniej momentu czyli trzeba zylowac silnik na wyzsze i w zaleznosci od dlugosci przewodow doprowadzajacych powietrze z filtra moze w nich dojsc od jakichs rezonansow ktore beda mialy niekorzystny wplyw na silnik...wiec co teraz mam myslec??a znowusz teraz przeczytalem cos takiego "Współczesne silniki mają układy dolotowe opracowane na podstawie badań mających na celu uniknięcie negatywnych zjawisk falowych i rezonansów powstających w tym elemencie a mających wpływ na parametry pracy silnika. Tzw. ślepe kiszki jako typowe rozwiązania nie są niepotrzebnym elementem i radzimy ich nie usuwać a także zalecamy dużą ostrożność przy modyfikacji układu dolotowego poprzez montaż różnych rodzajów strumienic dolotowych i zawirowywaczy a także filtrów stożkowych.
Typowym skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego, zwłaszcza w przypadku zamontowania stożka bezpośrednio przed przepustnicą powietrza. Poza tym taki montaż filtra powoduje jego wibracje przenoszące się z silnika co przyczynia się do przesiewania pyłu kwarcowego do wnętrza komory spalania co radykalnie obniża trwałość silnika niszcząc: tłoki, pierścienie, gładź cylindrów i zawory z prowadnicami. Można przyjąć, że silnik z takim rozwiązanie straci ponad 50% swej trwałości.
Nie mniej czasami zastosowanie filtra stożkowego z prawidłowo dobraną pojemnością układu dolotowego powietrza oraz zapewnieniem dopływu zimnego powietrza przyczyni się do poprawy głównie mocy silnika w zakresie jego wysokich obrotów ale przynajmniej nie pogorszy mocy i momentu silnika na niższych obrotach. By to osiągnąć trzeba jednak zawzięcie wykonać parę wersji układu dolotowego z różnym umiejscowieniem filtra oraz dokonać pomiarów trakcyjnych dla ustalenia najlepszego rozwiązania. W dalszym ciągu jednak te filtry poprzez małą skuteczność filtrowania oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę." sorki ze taki dlugi :D
-
a co do GLI to słyszałem że jeszcze można tą kopułke na wtryski od Astry 1.6
Pasuje pod wtrysk idealnie. Tylko wylot będzie w stronę ściany grodziowej.
-
a co do GLI to słyszałem że jeszcze można tą kopułke na wtryski od Astry 1.6
Pasuje pod wtrysk idealnie. Tylko wylot będzie w stronę ściany grodziowej.
wiem a co do tej kopułki to nie łatwo taką dostać
-
Na żeraniu typ wołał za nia 20 zł. W kwietniu.
-
a jaki byś polecał teraz stożek bo tego jest w hu...pipiipi :mrgreen:
-
Do OHV? Żaden. Szkoda kasy.
-
Do OHV? Żaden. Szkoda kasy.
bo widzisz,są jeszcze ludzie którzy inwestują w te silniki... jesli masz powiedziec cos takiego to lepiej nie mow bo tak samo ja moge powiedziec "do poloneza? zaden. szkoda kasy."
-
ja narazie bawie się przy tym silniku a za rok może 1,5 to myśle o nowym autku dla mnie ale pozostane w polonezach tylko będe kupował z rocznika 2001 i wtedy przeszczep silnika :mrgreen:
-
ja sie musze zgodzic z Olem. stozek w OHV G daje. tam w ogole wszystko malo daje. Lepiej do ohv wlozyc odelzone kolo i obrobic glowice,a nie bawic sie w psychotuning
-
a nie bawic sie w psychotuning
Dokładnie ;)
-
i ja też się z tym poczęści zgadzam :mrgreen:
-
kto powiedzial ze ludzie zakładają stozek dla wzrostu mocy? :|
a dźwięk?
-
ja założyłem ostatnio stożek wbrew temu co niektórzy mówią, gorzej nie jest a powyżej 3,5 tys. jest odczuwalnie lepiej, i elegancko chodzi na gazie, na benzynie również
-
banan_125p, Wyreguluj odpowiednio gaźnik, w razie potrzeby uzyj zestawu naprawczego. Wymień filtr powietrza(ten z puszki) a założę się że wywalisz stożek do kosza... Oprócz tego że jakos pod machą wygląda innych zalet nie dostrzeglem. No chyba ze ktos lubi pierdzenie pod machą powyzej 3 tyś - ja takich prędkosci obrotowych nie przekraczam więc mi to rybka ;) A jak chcesz miec ładny dzwięk to zainwestuj w wydech Remusa... Pozdrawiam
-
w sumie to mam go po to jak mówisz dla picu, a jeżdzę nim naprawdę mało, więcej stoi więc jeśli są jakieś tego wady to mi nie przeszkadzają zbytnio :mrgreen:
-
Skromnie dodam ze swojej strony ze zdaniem specjalistów tylko umieszczony w zimnym miejscu stożek, na odpowiednio dobranej power rurze nie spowoduje spadku momentu obrotowego co potwierdzają wykresy z hamowni. Poza tym nawet najlepszy filtr stożkowy powoduje spadek trwałości silnika dlatego stosowanie tego typu rozwiązań jest dobre tylko w wysilonych silnikach wyczynowych które bardzo potrzebują dodatkowego powietrza ,a trwałość nie ma u nich takiego znaczenie.
-
Skromnie dodam ze swojej strony ze zdaniem specjalistów tylko umieszczony w zimnym miejscu stożek,
A zimową porą spluniesz w brodę swą ...
na odpowiednio dobranej power rurze
Odległość rezonansowa, wystarczy odpowiednie przystosowanie zwykłego dolotu. Zresztą robiąc "power rohr" np. z z rur hydraulicznych (jakoś często to widywałem na zlotach) można więcej zepsuć niż zyskać.
nie spowoduje spadku momentu obrotowego co potwierdzają wykresy z hamowni.
To ja poproszę takie wykresy, koniecznie z dołączoną metodologią pomiarów.
Poza tym nawet najlepszy filtr stożkowy powoduje spadek trwałości silnika
No, wreszcie coś bezdyskusyjnego.
dlatego stosowanie tego typu rozwiązań jest dobre tylko w wysilonych silnikach wyczynowych które bardzo potrzebują dodatkowego powietrza ,a trwałość nie ma u nich takiego znaczenie.
Jakoś pominąłeś fakt że trudno zrobić dolot bez stożka w zaturbionym aucie. Tzn. da się, ale to dość poważnej klasy majstersztyk.
-
banan_125p, Wyreguluj odpowiednio gaźnik, w razie potrzeby uzyj zestawu naprawczego. Wymień filtr powietrza(ten z puszki) a założę się że wywalisz stożek do kosza... Oprócz tego że jakos pod machą wygląda innych zalet nie dostrzeglem. No chyba ze ktos lubi pierdzenie pod machą powyzej 3 tyś - ja takich prędkosci obrotowych nie przekraczam więc mi to rybka ;) A jak chcesz miec ładny dzwięk to zainwestuj w wydech Remusa... Pozdrawiam
tos teraz dowalił - stozek wieś,wydech remusa - super :mrgreen:
co do stozka - CZY KTOS ZMUSZA WAS DO ZAKLADANIA?ja zakladam bo mam wolny wydech i chce by bylo jeszcze glosniej, spadek momentu - nie wierze w takie brednie pisane przez ludzi ktorzy w zyciu tego nie mieli
mam propozycje, doprowadzcie do seryjnej puchy az nadto zimnego powietrza a zobaczycie roznice,i NIKT mi nie wmowi ze stozek pogarsza sprawe, pobiera on wiecej powietrza co w rezultacie bierze wiecej paliwa - wiecej mocy
robilem eksperyment u siebie, do seryjnego dolotu mozna powiedziec na sile wtloczylem powietrza,poprostu wyciagnolem kierunkowskaz,powyzej 20km/h auto szlo niewyobrazalnie lepiej,po zalozeniu stozka mam zamiar zrobic cos podobnego na stale.
-
NIKT mi nie wmowi ze stozek pogarsza sprawe, pobiera on wiecej powietrza
CyCu ale jest jeszcze zjawisko rezonansu. Nie widać tego gołym okiem ale prawda jest taka że może to albo poprawiać napełnianie albo je pogarszać. Nie bez powodu BMW w swoich najlepszych silnikach uzywa kolektorów o zmiennej długości. Wg Ciebie wiecej mocy te silniki miałyby na stożku bez dolotu albo z zimnym dolotem?
-
rozmawiamy o ohv-ce,mowie co zaobserwowalem.
-
CyCu prezentowany byl tu kiedys artykul gdzie "motor" testowal stozki i faktycznie pogarszaly one sprawe.. To byly badania a nie przypuszczenia.
-
ja i tak zaloze,dla samego dzwieku.
-
wiadomo,ze hamownia pokazuje straty przy stozku i nie czrujmy sie, dolot musi byc wyliczony zeby cos to wszystko dalo. ja u siebie w swapie mam stozek ze wzgledu na fakt,ze nie przenioslem akusia na lewa strone i nie mam miejsca na seryjny filtr. a dzwiek to swoja droga przy roverku :mrgreen:
-
Czy wy myślicie że ja te dane biorę z kosmosu? Te informacje pochodzą między innymi ze strony pewnej polskiej firmy tuningowej do której link znalazłem chyba nawet na waszym forum. Niestety już go nie mam. Tekst w motorze też czytałem i z pośród wszystkich rozwiązań wypaliło jedno i to jeszcze w niezadowalającym stopniu. Uważam że specjaliści w dziedzinie modyfikacji i konstruktorzy samochodów lepiej sie na tym znają niż amatorzy więc lepiej korzystać z ich wiedzy. Ja skorzystałem i wykazałem dobrą wolę ostrzegając was przed skutkami takich modyfikacji. Reszta należy do was.
-
w archiwalnym numerze GT byl test na seicento z filtrami , ŻADEN FILTR nie przyniosl strat,kazdy jakis tam przyrost......
[ Dodano: 2007-07-31, 22:48 ]
pozatym konstruktorzy nie instalujątychze filtrow do nowych aut chociazby dlatego ze kazde auto teraz ma byc ciche i wygodne.
-
GT to taka gazeta jak Chip. Producenci płacą za reklamy więc ich produkty muszą być wspaniałe wg pisemka bo już więcej reklam nikt by nie zamówił.
-
Przepraszam, ostatni dodatek z mojej strony. Zdaje się że one rzeczywiście dodają ułamek konia mechanicznego ale zabierają moment obrotowy i to dosyć znacznie. Potrafią ukraść nawet ok. 15Nm czyli o ile się nie mylę półtora kilograma ciągu co jest dosyć dotkliwe. Trzeba pamiętać że moment jest powiększany przez przełożenia na układzie napędowym więc utrata 15Nm w silniku jest odczuwalna.
-
BXMaster, tak sie z czapy zapytam: w kazdym jednym silniku ujmuja "nawet ok. 15Nm"? I dodaja ten "ulamek konia"? Tak zupelnie bez wzgledu na pojemnosc, konstrukcje? Zawsze mi sie zdawalo ze kompletnie zmodyfikowany dolot (dolot zimnego, filtr, odpowiednio policzona rura) ewidentnie dodaje mocy, moze ale nie musi odebrac troche momentu za to zawsze przesuwa te wartosci w zakres wyzszych obrotow. No, ale ja to truskawki cukrem ...
-
Te wartości wziąłem z tekstów które czytałem. Silniki 1.6 16V te sprawy. I tak się zapytam kolegi alexa, (bo chyba mi się jednak coś pomyliło) czy my mówimy w tym temacie o silniku 4.3 V8 SOHC Forda czy 5.0 V8 OHV Chevroleta czy 2.5 B4 Turbo Subaru, czy może jakimś silniku motocyklowym? Może porównujemy V8 Ferrari z B6 Porshe na przestrzeni ostatnich 20 lat? Bo zdawało mi się że mówimy o czymś koło wielkoseryjnych atmosferycznych silników 1.6. Chyba jednak rozważaliśmy sprawę 1.6 OHV w Polonezie... To chyba w miarę blisko będą wyniki testów na silnikach 1.6 16V? Zaraz ,a mówiłem że całkowita przeróbka dolotu nic dobrego nie daje? Hmm... Chyba krytykowałem tylko pomysł montażu stożka.
Nie dyskutuję dalej, choćbyś stracił po drodze wszystkie zęby nie uświadomisz dresowi że jest dresem.
-
BXMaster, pierwsza sprawa: klasyczny silnik 1.6 DOHC 16v ma się do silnika 1.6 OHV jak pięść do nosa, trudno znaleźć jakieś wspólne punkty. Charakterystyka rozwijania mocy z dwóch różnych bajek. Druga sprawa: daj namiar na ten genialny tekst, który pokazuje stratę 15Nm maksymalnego momentu obrotowego dla silnika 1.6 16v - one zwykle mają moment w okolicach 140-150, ciekawe jakim cudem miałyby stracić 10% maksymalnej wartości maksimum.
-
co do stozka - CZY KTOS ZMUSZA WAS DO ZAKLADANIA?ja zakladam bo mam wolny wydech i chce by bylo jeszcze glosniej, spadek momentu - nie wierze w takie brednie pisane przez ludzi ktorzy w zyciu tego nie mieli
mam propozycje, doprowadzcie do seryjnej puchy az nadto zimnego powietrza a zobaczycie roznice,i NIKT mi nie wmowi ze stozek pogarsza sprawe, pobiera on wiecej powietrza co w rezultacie bierze wiecej paliwa - wiecej mocy
robilem eksperyment u siebie, do seryjnego dolotu mozna powiedziec na sile wtloczylem powietrza,poprostu wyciagnolem kierunkowskaz,powyzej 20km/h auto szlo niewyobrazalnie lepiej,po zalozeniu stozka mam zamiar zrobic cos podobnego na stale.[/quote]
Układ wydechowy to chyba najważniejsza z części osprzętu silnika. Jakiekolwiek modyfikacje bez POLICZENIA,PRÓB NA HAMOWNI i wywalenia sporej ilości $$$ spełzają na niczym. Efekty przynoszone są w zdecydowanej większosci tylko ,,efektem placebo' czy inaczej efektem W.R.C Wyrcy, Rycy, Cescy. Przerabiałem rózne rozwiązania (nie w polonezie ale to bez znaczenia) i szczerze mówiąc wkład pracy + wkład finansowy nigdy nie były rekompensowane przez zauważalny zysk mocy czy momentu obrotowego. Gorzej , zazwyczaj oprócz dużego hałasu i zwiększonego zuzycia paliwa nic POZYTYWNEGO się nie działo. Owszem można się pobawić bo życie smutne jak pi....a jest i trzeba się rozerwać, jednak o wiele lepsze efekty przyniesie zainwestowanie w obróbkę głowicy, dobre świece i przewody oraz olej w silniku niż budowanie z RUR KANALIZACYJNYCH Bóg wie czego, co po pierwsze żałośnie wygląda a po drugie niczego pozytywnego nie daje.
W Poldkach GLi dobry efekt daje kolektor wydechowy z GSi (sprawdzone) ponieważ jakby nie było jest to wyrób FABRYCZNY Policzony i zbudowany od podstaw pod kątem Polonezowskich silników 1,6 (no i o wiele lepiej zrobiony niż odlewany kolektor z GLi)
A i jeszcze jedno - w normalnym tuningu (policzonym,zapłaconym i shamowanym, połączonym z obróbką mechaniczną glowicy) stożek montuje się po to aby ,,ODETKAĆ' górę silnika czyli po to aby swobodniej dochodził do jak najwyższych prędkości obrotowych - wybaczcie moją szczerość w tym momencie, ale z GÓWNA (czyt. OHV) bata nie ukręcisz. Te silniki ,,tak chętnie wkręcają się na obroty' że aż żal tego czasami słuchać - powyżej 4,5-5 tys obr/min odnoszę wrażenie że zaraz coś pierdyknie i będę zaworów po okolicznych polach szukał. Dał bym sobie z tym spokój - raz jeszcze polecam dobry kolektor wydechowy, Świerze filtry, dobre swiece i dobry olej oraz DBANIE O JAK NAJLEPSZY STAN TECHNICZNY a nie PSUCIA AUTA PSEUDO TUNINGIEM.
Pozdrawiam.
PS. Zna ktoś dobry warsztat specjalizujący się w Poldkach z okolic Ślaska (Katowice,Bytom,Gliwice itp) Szukam mądrej głowy która zerknie w zawieszenie i układ kierowniczy w moim bolidzie) Bardzo proszęo pomoc w tym temacie!!!
-
raz jeszcze polecam dobry kolektor wydechowy, Świerze filtry, dobre swiece i dobry olej oraz DBANIE O JAK NAJLEPSZY STAN TECHNICZNY a nie PSUCIA AUTA PSEUDO TUNINGIEM.
:arrow:
PS. Zna ktoś dobry warsztat specjalizujący się w Poldkach z okolic Ślaska (Katowice,Bytom,Gliwice itp) Szukam mądrej głowy która zerknie w zawieszenie i układ kierowniczy w moim bolidzie) Bardzo proszęo pomoc w tym temacie!!
znawca - TEORETYK :lol: tyle wiem,a do warsztatu jezdze :lol:
-
http://www.tuning.info.pl/artykuly.php?id=436
tyle daje filter i tłumok :P
-
przeczytałem temat i musze powiedziec ze boli mnie wasze podejscie , chcecie zwiekrzac moc silnika bez uturbiania a nie krecicie go powyzej 4000 , to mnie zawsze wk... jak ludzie mowia ze poldki sa mulowate , moment max powyzej 3500 , moc max 5400 a jak sie zapytac do ilu kreciles polowa ludzi mowi do 3000- 3500 . Jak wy ta moc chcecie wykrzesac , ja swojego krecilem i do 8000 i sie nie rozpadl , bylo glosno , warczal jak mlynek do kawy ale szedl , inna sprawa ze wyzej jak te 6500 nie ma co krecic (na 1 , bo na tym biegu takie obroty zlapalem) ale chodiz o sam fakt , mowicie ze sie nie lubi krecic , ja mowie ze lubi i wiem co mowie bo sprawdzalem , moj silnik nie byl nawet wywazany jedynie dlubnieta glowica delikatnie bez doprezania .
Co do głównego tematu to piszczycie ze kiblorury sa zle ale nikt nie powie , nie pomysli ze mozna kiblorury kupic 2 m za 10 zl za 15 zl kupic metr przewodu do piecykow zmajstrowac nawiew i testowac ruzne dlugosci dolotow, jak sie trafi na odpowiednia to zawsze mozna zalozyc alu rure i bedzie si.... bedzie mozna ja przepolerowac i kumple powiedza lal , tylko czy chodzi o to zeby wygladalo czy dzialalo ? to ze plastik izoluje cieplo powinno dac wam do myslenia i kiblorura nie jest wcale taka zla tylko wyglada troche obciachowo
a ogolnie to z moich obserwacji wynika ze najwiekrze efekty mozna osiagnac papierem sciernym , wiertarka i frezami problem polega na tym ze zeby cos z tym zdzialac trzeba silnik rozebrac a nie wielu lubi sobie az tak pobrudzic lapki :)
pozdrawiam tunerow setek koni zycze :)
-
raz jeszcze polecam dobry kolektor wydechowy, Świerze filtry, dobre swiece i dobry olej oraz DBANIE O JAK NAJLEPSZY STAN TECHNICZNY a nie PSUCIA AUTA PSEUDO TUNINGIEM.
:arrow:
PS. Zna ktoś dobry warsztat specjalizujący się w Poldkach z okolic Ślaska (Katowice,Bytom,Gliwice itp) Szukam mądrej głowy która zerknie w zawieszenie i układ kierowniczy w moim bolidzie) Bardzo proszęo pomoc w tym temacie!!
znawca - TEORETYK :lol: tyle wiem,a do warsztatu jezdze :lol:
Większość z Was (nas) to znawcy ,,teoretycy' i to głównie internetowi. Pracowałem kilkanaście lat przy samochodach więc swoje wiem. Inna sprawa że w tej chwili nie mam dojścia do warsztatu na którym mógłbym sam sprawdzić to czy tamto. Mój Polonez jest nietypowy tzn usterka jaka w nim występuje jest cieżka do zdiagnozowania (kilka warsztatów już próbowało i żaden nie określił dokładnie przyczyny) stąd moje pytanie odnośnie ,,dobrego, sprawdzonego warsztatu'.
Oczywiście o dupie marynie każdy lubi pisać a już drugi tydzień czekam (na sekcji śląskiej) na odpowiedź na wydawać by się mogło banalne pytanie - JAKI WARSZTAT POLECACIE?
Co do ,,psełdo tuningu - zwanego przez większość TUNINGIEM' mam swoje zdanie, jego część wyraziłem w temacie ,,o filtrze stożkowym'. Róbcie co chcecie ze swoimi autami, z biegiem czasu sami dojdziecie do pewnych wniosków (tak jak to i u mnie miało miejsce) ale na to potrzeba czasu.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2007-08-11, 21:36 ]
http://www.tuning.info.pl/artykuly.php?id=436
tyle daje filter i tłumok :P
Ot kwintesencja tego co napisałem.
Pozdrawiam
-
o wypraszam sobie mnie tu od pseudo tuningowców :P
-
Van#1860, oj juz sie tak nie unos.
ja np siebie za tunigowca nie uznaje. mam poloneza a slowo tuning ni jak do niego nie pasuje
-
to popatrz na malucha i polacz go ze slowe tuning , niby tez nie pasuje a to w sumie najpopularniejsza polska rajdowka i czesto konkretnie tuningowana :)
-
to popatrz na malucha i polacz go ze slowe tuning , niby tez nie pasuje a to w sumie najpopularniejsza polska rajdowka i czesto konkretnie tuningowana :)
Polska Rajdówka ?? Chyba KJS-Ówka a to róznica, a że do niedawna najpopularniejsza nie znaczy że DOBRA tylko że tylko na taką większość było stać.
Pozdrawiam.
-
a jednak ludzie na tym naginali i naginaja podnoszac moce silnika ...znacznie w stosunku do serii a to dzieki temu ze fabryka pozostawila sporo do poprawienia i moim zdaniem w polonezach tez jest w czym pogrzebac . Na kjs mowi sie zlobek rajdowy wiec jakis zwiazek z rajdami ma
-
To co powiecie na maluchy 1,2 75KM?? nie ma mocnych na te autka :)
Tarczowe hamole zakładają.
O tym że i V8 tam wkładaja to już nie wspomnę :)