FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: święty w Marzec 29, 2007, 19:59:21 pm
-
Myślę że warto by było opisać swoje modyfikacje odnośnie elektryki - przynajmniej w tym dziale.
Polonez MR 87 - w moim przypadku:
- wymiana przerywaczy mechanicznych na elektroniczne , miałem zakładać z caro MR91 ale jest troszke modyfikacji w instalce.
- wymiana silniczka wycieraczek na wersję z MR93
- wymiana przełącznika zespolonego na wersję MR93
- przeróbka programatora wycieraczek na programator z audi 80 B3 - samoczynne włączanie się wycieraczek w momencie załączenia spryskiwaczy , docelowo albo model z nowszego AUDI (z funkcją osuszania i programowanym cyklem pracy) lub na razie z Peugeota - to samo co audi ale dodatkowo jest potencjometr do płynnej regulacji czasu.
- włączniki z caro mr93 - docelowo mam założyć przekaźnik tylnej szyby od peugeota - funkcja on/off tak jak caro mr93 , samoczynne wyłączenie sie po kilku minutach ogrzewania szyby a co najważniejsze to wystarczy tylko przepiąć kilka kabelków w gnieździe przekażnika seryjnego i wymienić przełącznik ogrzewanej szyby na caro mr93
- elektryczne otwieranie tylnej klapy - wpiołem zamiast psikacza tylnej szyby i osobny przycisk.
Jeśli kogoś interesują moje modyfikacje to mogę napisać coś więcej.
Myślę że znajdzie się kilka osób co zrobiło coś ciekawego u siebie i będzie się chciało podzielić swoimi ulepszeniami.
-
pisz wiecej. :mrgreen:
- przeróbka programatora wycieraczek na programator z audi 80 B3 - samoczynne włączanie się wycieraczek w momencie załączenia spryskiwaczy , docelowo albo model z nowszego AUDI (z funkcją osuszania i programowanym cyklem pracy)
a tego w polonezie nie ma fabrycznie? chyba ze ja czegos nie rozumiem.
-
Jest ale w modelach mr93 i wyżej , stare tego nie mają - ale nie chciałem adoptować urządzenia mikroprocesorowego bo padają ..... mam ich 5 ale wolę inaczej to rozwiązać.
Zresztą jak nawali to leci wszystko a jak są pojedyńcze przekażniki to wymieniasz przekaźnik odpowiedzialny za jedną rzecz i jest ok
-
wez zrob to porzadnie na seryjnym urzadzonku skoro masz ich tyle
padaja z czestotliwoscia wyborow prezydenckich ,a dodatkowo bedziesz mial kotrolke spalonych zarowek STOPu ,a jak wezmiesz urzadzenie mikroprocesorowe z Plusa to takze kontrolke spalonej zarowki oswietlenia pojazdu
-
Stary - machnij całą wiązkę od MR93. W/g mnie ta elektryka jest doskonała (Prawie bo zawsze coś można poprawić)
-
APE z Caro tez ma kontorle przpelaonych zarówek...
-
Na pewno mozna by ulepszyc oswietlenie bagaznika- o tym ze lampka pali sie tylko i wyłacznie kiedy swieca sie pozycje dowiedziałem sie przypadkiem- nigdzie o tym nie pisza ! A urzadzenie mikroprocesorowe wcale tak czesto nie pada- nawet jesli to kosztuje grosze wiec to moim zdaniem sztuka dla sztuki ale pokaz ze mozna inaczej !!
-
Na pewno mozna by ulepszyc oswietlenie bagaznika- o tym ze lampka pali sie tylko i wyłacznie kiedy swieca sie pozycje dowiedziałem sie przypadkiem- nigdzie o tym nie pisza !
tzn ulepszone juz mialy to poldki z ukladem lukasa, ja mam zwyklego caro 95 ale na lukasa sie nei zapalalem i juz mam pod swiatla podlaczone. a w lukasie jest na stale prad i czujnik otwartej klapy i jest wszystko si :D
-
A pochwalisz się jak zrobiłeś otwieranie tylnej klapy?
-
kto ja? ja mam normalnie bez czujnika. kiedys podlaczalem sobie owietlenie niebieskie pod nogi na przodzie i z tylu na słupkach. znalazłem kable od lampki podsufitkowej na słupku i pociągnąłem stamtad stały plus sobie do bagaznika i w tej chwili lampke zapalam kiedy chce. a podswietlenie blue (pod nogi) podlaczylem tez pod lampke i dalem przelacznik trójpozycyjny osobny i w tej chwili mam takie opcje podświetlenia na nogi jak w podsufitce :mrgreen: czyli a) czujnik drzwi dziala na oświetlenie b) wyłaczone calkiem c) świeci sie na stałe :mrgreen:
-
Nie Ty:) Autor wątku, chodziło mi o otwieranie bagażnika a nie oświetlenie;)
-
zwykly silownik od centralnego zamka, przynajmniej ja tak mam i dziala bez problemu. maurer, poszukaj o tym na forum. na pewno bylo o tym juz.
-
Na tym zdjeciu wyglada troche jakby luz na opasce miedzy silownikiem a zamkiem byl wiekszy niz skok siłownika;) A jak to jest sterowane, ręcznie jakims przyciskiem podajesz krótki impuls na siłownik?
-
ja założyłem kiedyś mikroprocesor z mr93 i chodził super, teraz mam założoną całą instalkę z plusa i też nie narzekam - wszystko działa świetnie. nie ma co kombinować z elektroniką z zachodnich aut, wystarczy poszukać w nowszych poldkach. No i jeśli ktoś lubi większe grzebanie to polecam odrazu całą instalke przerzucać