FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Cypekm w Marzec 30, 2007, 21:58:53 pm
-
Czy ktos moze mi powiedziec jak mozna przy pomocy prostych narzedzi (miernik, zrodlo napiecia itp.) zdiagnozowac wtrysk boscha Patrzylem w Morawskim i nic tam ciekawego nie ma (nawet nie ma schematu elektrycznego tylko schemat wiazek), tylko opis budowy Na forum rowniez szukalem. Jestem ciekaw np do ktorych konektorow jakie napiecia dochodza, jak mozna sprawdzic poszczegolne elementy np podlaczajac napiecie (o jakiej wartosci?) aby sprawdzic wtryskiwacz i ruch iglicy wtryskiwacza, itp bez interfejsu oraz oscyloskopu
Narzedzi tych nie posiadam a na benzynie nie chodzi. Na poczatku chodzil tylko na luzie ale nierowno. Podczas dodania gazu wkrecal sie na wyzsze obroty albo gasl A teraz w ogole zdechl. Kiedys juz tak bylo tylko sprawdzajac pompe (przez wyjecie weza zasilajacego i wsadzeniu do sloika) potrzasalem mocno wtryskiwaczem i przyczyna awarii sama zniknela. Cos nie laczylo??? Przygladajac sie budowie wtryskiwacza (jakie to proste w porownaniu do budowy i zasady dzialania gaznika) doszedlem do wniosku ze cos nie styka (lub styka za bardzo - lacznik biegu jalowego) Elementy ktore wiedzialem posprawdzalem tzn tylko polaczenie wtryskiwacza z konektorami Wtryskiwacz oczyscilem. Teraz jak sprawdzic lacznik biegu jalowego (nazewnictwo przyjalem z Morawskiego) wiem ktory konektor nie wiem ktore przewody (konektor 1 zlacza C2 byla zasniedzialy i z nalotem - oczyscilem, awaria nadal jest). To samo dotyczy regulatora ustawienia przepustnicy. Jak sprawdzic TPS, ATS, a przy okazji inne czujniki ktore nie sa przyczyna awarii (przynajmniej tak mi sie zdaje).
-
albo podlaczasz kompa ,albo sprawdzasz styki i czyscisz co sie da :mrgreen:
-
Dobrze wiadomo ze w obd I mamy proste funkcje diagnostyczne i program diagnostyczny nie zawsze jest w stanie pomoc (wszystkie czujniki daja poprawny sygnal a awaria jest niewykryta) Przegladajac ksiazki motoryzacyjne czesto widze diagnostyke przy pomocy miernika (najczesciej pomiar rezystancji oraz napiec) i tak np. sprawdzenie TPSa to pomiar rezystancji w dwoch skrajnych polozeniach przepustnicy lub w kilku zaleznie od zalecen, to samo dotyczy sondy lambda oraz poszczegolnych wyprowadzen z ECU do czujnikow podstawowym sprawdzianem jest pomiar napiec przy pracy silnika na biegu jalowym, przy 3000 itd. Niestety nie mam schematu elektrycznego ktory by byl pomocny. Moze ktos ma do plusa na wtrysku boscha :) Chetnie bym skorzystal
-
jak chcesz sprawdzac lambde ,tps i dzialanie wtryskiwacza to do dziela
nie sprawdzisz czujnika obrotow
nie potrzebujesz schematu
tps sprawdz na rezystancje przy wylaczonym silniku lub napiecie przy wlaczonym (do 5v)
lambde na pracujacym silniku
wtryskiwacz zwyczajnie na oko
czujnik temp miernikiem na rezystancje
wszystko sprawdzasz na wiazce
no i wlasnie wychodzi tu przewaga kompa ,bo podlaczasz i jezeli cos nie kontaktuje to na poczatku pokaze to komp ,a pozniej mozesz to sprawdzic recznie
-
Dzieki za odpowiedz. KGB nie nie znasz moze jakis ksiazek ktore mowia o diagnostyce takiego ukladu lub innych zrodel
-
nie ,sorka ,nie szukalem jeszcze
pociesza jedynie fakt ,ze bosch m 1.7 jest tak prosty ,ze zadnych dziwactw tam nie powinno byc
-
AUTODATA tam powiine być do wartości parametrów oraz sposób podączenienia miernika.
-
a ja mam takie pytanie dotyczace boscha, dzisaj jak jechalem do roboty to mi na postoju na swiatlach obroty falowaly :/ wkrecal sie na 1100 i spadaly do 800 i to caly czas az do przygazowania, po przegazowaniu przestal, o co mu chodzi??
-
jawiem69,
a masz gaz ?
-
jawiem69,
a masz gaz ?
naturalnie ze mam :) i to wlasnie dzialo sie na gazie instalacja prostacka na srubie bez oszukiwania sondy
-
masz gaz do boscha bez emulatora sondy i wtryskiwacza ?
no to przygotuj sie na takie niespodzianki
mam nadzieje ,ze ci chociaz kasowanie pamieci kompa wstawili
miales poprostu mieszanke niwlasciwa i komp chcial dopasowac dawke powietrza
albo poprostu parownik zaczal na chwile swirowac
nic groznego
-
no wlasnie nie mam emulatora, nie mam tez kasowania kompa... a falowanie mi sie zdazylo pierwszy raz od kiedy to auto na gazie jezdzi czyli okolo 5 lat
-
to olej to
co jakis czas wyjmij wtyczke z kompa i bedzie zyl